Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Het kan veel voordeliger, wel quartz(...) de Sinn UX, een liquid/olie gevulde kast die de druk altijd aanpast (wie weet hoe die wet in de natuurkunde heet, Pascal????) aan binnen/buiten(druk) 5km getest uurwerk, kast 12km getest:
https://www.chrono24.nl/sinn/ux-sdr-gsg ... 118948.htm
https://www.chrono24.nl/sinn/ux-sdr-gsg ... 118948.htm
-
Ik kom niet verder dan een meter of twee, als ik overboord sla 

-
Captain Iglo zijn de vissticks al gaar?:)
- dvh
Waterdicht is ook een verhaal apart.
Want spring je van een duikplank op het water is een heel ander verhaal dan rustig een rondje zwemmen. Qua druk krijgt een horloge dan toch heel wat te voorduren (bij duiken of dergelijke).
100m waterdicht horloges willen daar bijvoorbeeld niet altijd even betrouwbaar op zijn.
Een SeaDweller kan wél een flinke (duik)opdonder voorduren.
Want spring je van een duikplank op het water is een heel ander verhaal dan rustig een rondje zwemmen. Qua druk krijgt een horloge dan toch heel wat te voorduren (bij duiken of dergelijke).
100m waterdicht horloges willen daar bijvoorbeeld niet altijd even betrouwbaar op zijn.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ben op bijna 40 meter diepte geweest met de Omega, nothing on the hand, ding loopt als een zonnetje 

-
Mwoah dat betwijfel ik ten zeerste:)dvh schreef: 08 mei 2017, 14:53 Waterdicht is ook een verhaal apart.
Record staat nog steeds, met 'n 16600(voorloper SD4k/116600)In 1992, Comex diver Theo Mavrostomos achieved a record of 701 metres (2,300 ft) of seawater (msw) in an onshore hyperbaric chamber. He took 43 days to complete the dive. The watch used during this scientific record dive, where a hydrogen-helium-oxygen (hydreliox) gas mixture was used as breathing gas, was a Rolex Sea-Dweller 16600 with a 1,220 m (4,000 ft) depth rating. Rolex used this achievement in advertising campaigns
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolex_Sea_Dweller
-
En uit hetzelfde Wiki linkje.
"These practical factors make watch depth ratings of more than 1,000 m (3,281 ft) marketing curiosities"
"These practical factors make watch depth ratings of more than 1,000 m (3,281 ft) marketing curiosities"

-
Allemachtig, en dan nog zelfs die toegangsbewijzen uitdelen alsof het niets is. Dacht dat die Rolexen juist steeds duurder werden?!tomgtr schreef: 08 mei 2017, 12:25 Is heel goedkoop Allen, ik moet je een aardige gozer vinden, that's it!

- Downforce Hans
Gelukkig heb je die Defender niet meer dus als er wat georganiseerd wordt ben je er zeker bij......
-
Daar ben ik inmiddels ook niet meer zo zeker van. Volgens mij heeft Citroën of Renault de elektronica van de f11 ontworpen.
- Downforce Hans
Ojeeeee........
- dvh
Bedoel meer bij de wat mindere godenRobin schreef: 08 mei 2017, 15:08Mwoah dat betwijfel ik ten zeerste:)dvh schreef: 08 mei 2017, 14:53 Waterdicht is ook een verhaal apart.
Record staat nog steeds, met 'n 16600(voorloper SD4k/116600)In 1992, Comex diver Theo Mavrostomos achieved a record of 701 metres (2,300 ft) of seawater (msw) in an onshore hyperbaric chamber. He took 43 days to complete the dive. The watch used during this scientific record dive, where a hydrogen-helium-oxygen (hydreliox) gas mixture was used as breathing gas, was a Rolex Sea-Dweller 16600 with a 1,220 m (4,000 ft) depth rating. Rolex used this achievement in advertising campaigns
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolex_Sea_Dweller

My watch says it's water resistant up to 100 meters; can I dive into the pool wearing it?
Diving into a pool causes an immediate change in pressure—even though it only lasts for a few seconds—and can cause a major shock to a watch that is not meant for diving. Water resistance is all about pressure; the moment you hit the water, there is an immediate shift in pressure, which forces the watch to go above its recommended water resistance level. Diving into the pool multiple times (and smacking the water's surface each time) will eventually push the amount of pressure applied to the watch over its limit, at which point water will be forced through the gaskets and into the movement.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nou na Rotterdam gisteren

Dan heb ik het niet over die relschoppers, maar meer over jankende kerels

Buiten dat; ik bewijs graag het tegendeel

-
Onlinetomgtr
Ik was gisteren met zoon en Morgan op pad, hij wilde naar Rotterdam. Ok....
Richting Maas gereden en lekker een balletje gehakt gegeten. Bij ballentent, een echt Feyenoord bolwerk. Hij is erg open en vertelde de serveerster dat wij Ajax beter vinden.
Ik had hem ook uitgelegd waar de naam ballentent vandaan komt. Toen de serveerster Lars vroeg of hij het een lekkere bal vond was zijn commentaar dat de bal erg lekker was maar hij de tent niks bijzonders vond. Geweldig om op pad te zijn met mijn 4 jarige flapuit. Het was weer een topmiddag!
Richting Maas gereden en lekker een balletje gehakt gegeten. Bij ballentent, een echt Feyenoord bolwerk. Hij is erg open en vertelde de serveerster dat wij Ajax beter vinden.

Ik had hem ook uitgelegd waar de naam ballentent vandaan komt. Toen de serveerster Lars vroeg of hij het een lekkere bal vond was zijn commentaar dat de bal erg lekker was maar hij de tent niks bijzonders vond. Geweldig om op pad te zijn met mijn 4 jarige flapuit. Het was weer een topmiddag!

-
David ik bedoelde het sarcastisch, een SD kan 'alles' aan en overleeft ons allemaal:)
En het klopt met wat je daaronder hebt gequote, nu zal een 10BAR/ATM (100m) waterdicht klokjes wel spring-duik-bommetje-in-het-water-bestendig zijn, maar vooral 5ATM dingen niet mee zwemmen aub.
En het klopt met wat je daaronder hebt gequote, nu zal een 10BAR/ATM (100m) waterdicht klokjes wel spring-duik-bommetje-in-het-water-bestendig zijn, maar vooral 5ATM dingen niet mee zwemmen aub.
-
LOL@Tom. Lars is goed opgevoed! Wie weet kun je binnenkort nog een keer naar die ballentent met hem...
- WJ
hahaha, mooi moment ook om in Rdam je liefde voor Ajax te verklaren. Ballentent is altijd ok.tomgtr schreef: 08 mei 2017, 19:55 Ik was gisteren met zoon en Morgan op pad, hij wilde naar Rotterdam. Ok....
Richting Maas gereden en lekker een balletje gehakt gegeten. Bij ballentent, een echt Feyenoord bolwerk. Hij is erg open en vertelde de serveerster dat wij Ajax beter vinden.![]()
Ik had hem ook uitgelegd waar de naam ballentent vandaan komt. Toen de serveerster Lars vroeg of hij het een lekkere bal vond was zijn commentaar dat de bal erg lekker was maar hij de tent niks bijzonders vond. Geweldig om op pad te zijn met mijn 4 jarige flapuit. Het was weer een topmiddag!![]()

- Arthur
- Auto: Nr.51
Alweer ontslagen uit het ziekenhuis, Tom? 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
David/Robin;
Kan ik de band vrijdag op maat laten maken zonder dat de stickers er af gaan?
Of beter origineel laten? Zo van kijken en niet aankomen
Kan ik de band vrijdag op maat laten maken zonder dat de stickers er af gaan?
Of beter origineel laten? Zo van kijken en niet aankomen

-
Laat 'm daar op jouw maat maken Robert, het is géén Mona Lisa ofzo:)
Je kunt vragen of ze de dive extension (dat klapschakeltje) eraf willen halen, zit dat ding niet in de weg in het eindstuk/clasp.
Dit doen velen. Maar als je 'm toch niet draagt...
Diver extension bij ongeveer 4:10, dat ding kan eraf:
Je kunt vragen of ze de dive extension (dat klapschakeltje) eraf willen halen, zit dat ding niet in de weg in het eindstuk/clasp.
Dit doen velen. Maar als je 'm toch niet draagt...

Diver extension bij ongeveer 4:10, dat ding kan eraf:
Laatst gewijzigd door Robin op 09 mei 2017, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Heel simpel. Als je hem (nog even?) weg wil leggen blijft je van alles af.
Geen band op maat maken, geen diver extension ertussenuit halen. Gewoon alles laten zitten zoals het hoort. Stickers moeten eraf anders is hij niet op maat te maken.
Have fun overwegen
Geen band op maat maken, geen diver extension ertussenuit halen. Gewoon alles laten zitten zoals het hoort. Stickers moeten eraf anders is hij niet op maat te maken.
Have fun overwegen

-
Hard werken voor de centen, iets moois ervan kopen en daarna wegleggen of in de verpakking laten zitten. Genieten hoor!
- Arthur
Ik heb geen horloge van 10k... maar je had hem niet, je legt hem weg, dus je hebt hem ook niet. Dan mooi zo laten. Op maat maken kan altijd nog.
Just my 10k
Just my 10k

- Arthur
Alles voor de winst hèallen schreef: 09 mei 2017, 08:13 Hard werken voor de centen, iets moois ervan kopen en daarna wegleggen of in de verpakking laten zitten. Genieten hoor!

Lukt op auto's meestal niet

-
Ja ik zit nu in 'n spagaat van wat ik hier nu weer van moet vinden. Het is het wegzetten van 'n 2017 GT3 handbak in 'n bunker en we zien over 10 jaar wel verder:)
Beide kampen snap ik, maar ik zou 'm dragen....
Beide kampen snap ik, maar ik zou 'm dragen....