F1 seizoen 2017
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: F1 seizoen 2017
Denk dat Max aan het einde van dit seizoen zijn knopen maar eens moet gaan tellen en een keuze maken. Leuk om loyaal te zijn naar je werkgever, maar de F1 is gewoon een keiharde wereld en hij wil WK worden. Als RB dan niet kan leveren, moet je gewoon je geluk ergens anders gaan zoeken lijkt me...dat zal RB ook helemaal niet vreemd vinden, hooguit heel erg vervelend.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Red Bull wil ook een wereldkampioenschap. Ik kan me niet voorstellen dat die er niet alles aan doen om de achterstand in te lopen.
Om even op de zaken vooruit te kopen, waar moet Max dan heen? Mercedes? Hamilton zie ik nog niet vertrekken en Bottas zit er net. Dan is er nog Ferrari. Vettel zie ik ook niet vertrekken, waar moet die heen? De enige keus zou dan het stoeltje van Raikkonen zijn. Mocht dat een optie zijn, wil ferrari de combi Vettel - Verstappen en wil verstappen wel naar Ferrari?
Het seizoen is nog jong, er kan nog van alles gebeuren.
Om even op de zaken vooruit te kopen, waar moet Max dan heen? Mercedes? Hamilton zie ik nog niet vertrekken en Bottas zit er net. Dan is er nog Ferrari. Vettel zie ik ook niet vertrekken, waar moet die heen? De enige keus zou dan het stoeltje van Raikkonen zijn. Mocht dat een optie zijn, wil ferrari de combi Vettel - Verstappen en wil verstappen wel naar Ferrari?
Het seizoen is nog jong, er kan nog van alles gebeuren.
- Knot
Ik vind het eigenlijk veel mooier om te zien wat hij met lef, strategie en regen weet te bereiken met een mindere auto!
-
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Heeft Bottas een 1 jarig contract? Dat wist ik niet. Maar als het zo doorgaat dan gaat Raikkonen ook wel weg bij Ferrari.
- Downforce Hans
Nou, ik denk niet dat je kan zeggen dat hij nooit het meeste uit de auto heeft gehaald, hij rijd echt wel voor wat hij waard is.Knot schreef: 07 mei 2017, 23:32Ik vind het een prachtige vent hoor, maar laat hem dan wel eerst het maximale uit de auto gaan halen en überhaupt durven te verdedigen etc, laatste 2x reed hij echt als een natte krant vond ik.Downforce Hans schreef: 07 mei 2017, 21:48 Zo is het de laatste jaren ook Ricciardo vergaan. Kan me daarom ook goed voorstellen dat hij er langzamerhand een beetje ziek van wordt.
Je gaat hem nu afrekenen op de laatste twee keer maar volgens mij viel hij de laatste race uit en dat kwam volgens mij niet doordat hij als een natte krant reed.
Je gaat even wat makkelijk voorbij aan die andere 60 races (waarschijnlijk meer) die hij ook voor RB gereden heeft.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat wanneer een Team niet gelijk zijn zaken voor elkaar heeft je het kampioenschap wel op je buik kan schrijven en alleen incidenteel een wedstrijdje kan winnen.
Dus verstappen geen kampioen dit jaar en als RB (zoals de afgelopen jaren) er volgend jaar ook niet gelijk bij zit, kan hij het volgend jaar ook vergeten, en op die manier tikken de jaren dan langzaam voorbij iets wat Ricciardo dus overkomen is en daar nu een beetje moe van wordt.
- Downforce Hans
Helemaal met je eens Bram.......Bram schreef: 08 mei 2017, 10:14 Denk dat Max aan het einde van dit seizoen zijn knopen maar eens moet gaan tellen en een keuze maken. Leuk om loyaal te zijn naar je werkgever, maar de F1 is gewoon een keiharde wereld en hij wil WK worden. Als RB dan niet kan leveren, moet je gewoon je geluk ergens anders gaan zoeken lijkt me...dat zal RB ook helemaal niet vreemd vinden, hooguit heel erg vervelend.
-
OnlineLuco
Vergeet niet dat als je weggaat je ook de verkeerde keuzes kunt maken. Alonso is daar een perfect voorbeeld van. Weg bij Renault en naar Ferrari jaren niks. Dan naar McLaren weer niks terwijl Ferrari nu de stijgende lijn weer heeft.
-
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als RB zo'n strakke wagen kunnen neerzetten dat ze met dit vermogen zo direct op de concurrentie kunnen komen zou ik er blijven zitten.
Kwestie van tijd dat Renault de zaken beter op orde heeft.
Kwestie van tijd dat Renault de zaken beter op orde heeft.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
+1 Luco.
Max is daarnaast nog jong, laat hem eerst nog eens wat jaartjes rijpen. In tegenstelling tot vele anderen denk ik namelijk dat hij op bepaalde vlakken nog wel wat te leren heeft. (Daarbij vind ik het als kijker veel leuker om hem niet in de topauto te zien, maar dat terzijde.)
Ik verwacht toch wel van RB dat ze de auto zelf dit jaar nog aardig op orde krijgen waarna ze volgend seizoen gewoon weer een nieuwe kans krijgen om gelijk mee te doen om de prijzen.
Renault is de beslissende factor. RB is bij machte om een kampioensauto te bouwen, ook al zitten ze er dit jaar flink naast. Ik ben bang dat Renault het gat met Mercedes en Ferrari gewoon niet dicht krijgt en daar de komende jaren zomaar een paar % achter blijft hangen.
Voor Ricciardo zou het weleens slim kunnen zijn om de 2e stoel bij Mercedes of Ferrari te claimen. Met alle risico's van dien, je weet het gewoon nooit...
Max is daarnaast nog jong, laat hem eerst nog eens wat jaartjes rijpen. In tegenstelling tot vele anderen denk ik namelijk dat hij op bepaalde vlakken nog wel wat te leren heeft. (Daarbij vind ik het als kijker veel leuker om hem niet in de topauto te zien, maar dat terzijde.)
Ik verwacht toch wel van RB dat ze de auto zelf dit jaar nog aardig op orde krijgen waarna ze volgend seizoen gewoon weer een nieuwe kans krijgen om gelijk mee te doen om de prijzen.
Renault is de beslissende factor. RB is bij machte om een kampioensauto te bouwen, ook al zitten ze er dit jaar flink naast. Ik ben bang dat Renault het gat met Mercedes en Ferrari gewoon niet dicht krijgt en daar de komende jaren zomaar een paar % achter blijft hangen.
Voor Ricciardo zou het weleens slim kunnen zijn om de 2e stoel bij Mercedes of Ferrari te claimen. Met alle risico's van dien, je weet het gewoon nooit...
- Bram
Ik denk dat het BS is, maar goed, wie weet
1,3 tot 1,5 seconde winst per rondje lijkt me nogal veel namelijk...
http://www.gpblog.nl/21353/grands-prix/ ... euwe-auto/

http://www.gpblog.nl/21353/grands-prix/ ... euwe-auto/
- Downforce Hans
Mee eens Bram........1,5 seconden is bijna een lichtjaar in F1 termen, kan me het ook niet voorstellen.......
- tomgtr
Wacht even, Hans, ben jij het met Bram eens????
-
OnlineLuco
Nou ja als er inderdaad een fout in ontwerp zit kan het hard gaan we zullen het gaan zien en Renault heeft nog wel wat achterstand maar als ik zie wat de hulk ermee kan in kwali moet red bull zeker in staat zijn om met een goed ontworpen auto de strijd aan te gaan om de overwinning
- Downforce Hans
Ik ben er ook van geschrokken..........ben even gaan zitten met een glaasje water.......(was toch gratis)

- Bram
- Hielke
Zie ik ook niet gebeuren. En een seconde ook niet. Een seconde in de F1 is mega.Downforce Hans schreef: 08 mei 2017, 13:33 Mee eens Bram........1,5 seconden is bijna een lichtjaar in F1 termen, kan me het ook niet voorstellen.......
Maar al zou ie er 0,7 sec. sneller mee gaan. Dat zou al magnifiek zijn. Dan is zijn racetempo on par met de Mercedessen en Ferraris.
- RS-Ron
Las van de week het bericht over de nieuwe RB14 in Spanje ook al......... Van mijn mag het, na Rusland mag het nu wel gaan spetteren in de F1. 6 coureurs die vechten voor de winst, dat zou zonder Max al genieten zijn. Ben chauvinistisch genoeg om er met Max extra van te genieten. We gaan het zien.
Gr Ron
Gr Ron
- Mari Oh Oh!
1,5 seconde is denk ik niet onhaalbaar.
Maar de rest staat ook niet stil. En dat de motor én later én met minder dan verwacht vermogen komt is ook geen goed nieuws(al verwacht ik niets anders van Renault
)
Maar de rest staat ook niet stil. En dat de motor én later én met minder dan verwacht vermogen komt is ook geen goed nieuws(al verwacht ik niets anders van Renault

-
Als de huidige auto gebouwd is rondom het aan het begin van het seizoen verboden FRIC suspension, dan is het niet meer dan logisch dat de auto niet meer werkt zonder dat systeem. De nieuwe auto zal optimaal zijn gebouwd rondom een conventioneel systeem. Zoals de Ferrari van dit jaar. Dat zijn nogal fundamentele verschillen en daarom denk ik dat het een flinke slok op een borrel kan schelen.
- JP
Die updates van RB wordt je toch ook een beetje moe van. Al vanaf het begin van het seizoen kondigen ze veelbelovende updates aan die uiteindelijk weer uitgesteld worden en als ze ze hebben uitgevoerd valt het toch weer tegen tov de concurrentie.
- Mari Oh Oh!
Volgens mij hebben ze nooit gezegd dat ze voor Barcelona zouden komen en Reneukt is de grote uitsteller... En ach, het doet niks af aan de prestaties van de 2 coureurs, dus ik vind het ook wel prima. Als je alleen poles en wins wil zien dan kan ik me voorstellen dat het je plezier verziekt.JP schreef: 09 mei 2017, 11:21 Die updates van RB wordt je toch ook een beetje moe van. Al vanaf het begin van het seizoen kondigen ze veelbelovende updates aan die uiteindelijk weer uitgesteld worden en als ze ze hebben uitgevoerd valt het toch weer tegen tov de concurrentie.
Bovendien heeft Forza een goed punt; RB (en ook Mercedes) heeft hun ophanging snel moeten aan passen en dat zal neergekomen zijn op het uitschakelen van het systeem. De ophanging zal in de B-spec vanaf de grond op het ontbreken van FRIC gebouwd zijn.
-
Ik heb begrepen dat RB zoveel vertrouwen heeft in RB14 dat ze eerst om betrouwbaarheid hebben gevraagd ipv meer vermogen.
Lijkt me geen gek plan.
Lijkt me geen gek plan.
-
- Auto: M3P, 130i
FRIC was in 2015 al verboden??
While not on the scale of the 2014 shake-up, a number of new regulations come into effect for the 2015 season. One we are interested here is new suspension rule. For 2015 Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) will therefore be formally outlawed.
The relevant rule change banning the FRIC system is as follows:
10.1 Sprung suspension :
10.1.1 Cars must be fitted with sprung suspension.
10.1.2 Any suspension system fitted to the front wheels must be so arranged that its response results only from changes in load applied to the front wheels.
10.1.3 Any suspension system fitted to the rear wheels must be so arranged that its response results only from changes in load applied to the rear wheels.
http://www.formula1-dictionary.net/fric.html