Aangezien de plannen van mijn auto-toekomst nogal zijn omgegooid heb ik besloten hier ook maar een topic aan te gaan maken! In het kort zal ik mij nog even voorstellen, ik ben Brian, 25jr en kom uit Soest. Uitgebreid topic erover is hier terug te vinden; Voorsteltopic
Zoals enkelen misschien gelezen hebben was het de bedoeling om mijn E46M3 te behouden na aankoop van een huis. Echter is dit niet helemaal gelukt om verschillende redenen helaas. Ook kwam daarbij dat mijn vriendin & ik ons meer willen concentreren op circuit rijden! Daarom de knoop doorgehakt om een goede dagelijkse auto te kopen en puur een track toy erbij zonder kenteken, welke via trailer vervoert gaat worden.
De daily is nu een A6 C6 2.7tdi S-line geworden voor de liefhebbers. Enorm fijne auto! En niks te klagen nog hierover. Foto bij het inruilen vd M3;
En als track toy lang lopen twijfelen. Al redelijk wat auto's gehad en het circuit mee opgeweest. Toch uiteindelijk voor een compact voorwielaandrijver gekozen in plaats van een coupé met RWD. Misschien niet geheel logisch voor de meeste personen, maar ik weet van mijzelf dat ik met eerstgenoemde meer vertrouwen heb en een stuk harder kan gaan, en er meer plezier mee zal hebben

Uiteindelijk is het een Renault Clio 172 Cup geworden. Deze haal ik met koningsdag op in Engeland. De cup is sowieso al lichter dan de normale 172, heeft geen ABS, geen airco, en nog wat andere items wat hem sportiever maakt. Deze is echter voorzien van een Engine Dynamics turbo kit en produceert nu 230pk / 320Nm

Zoals ik al zei haal ik hem over een kleine 10 dagen op. De auto zal dan vooral de rest van het jaar nog in de garage staan om te worden gestript en alles goed na te lopen en eventueel te upgraden. Het doel is toch wel een kleine 900kg rijklaar zonder bestuurder, maar er zit ook nog niet echt een degelijke schroefset onder enz dus dat komt ook allemaal nog. Doel is om in Maart 2018 zeker te gaan knallen. De vorderingen zal ik hier bij gaan houden! En tips / advies / kritiek is allemaal welkom

Update 28-04-2017.
Gisteren de auto opgehaald uit Engeland! Was een erg leuke ervaring, en natuurlijk altijd afwachten wat je aantreft, maar ben blij met hoe alles verlopen is. Gelukkig goed gepland van tevoren, alleen geen rekening gehouden met het feit dat Engelsen geen zomertijd hanteren en we dus een uur langer de tijd hadden. Kan nooit kwaad daarentegen!

Al vroeg vertrokken, uurtje of 05.00 van huis weg, om zonder problemen naar Calais te rijden. We moesten de trein hebben van 10:50, het inchecken sloot om 10:20, ondanks enkele files in de ochtendspits wel goed op tijd aangekomen. Vervolgens de trein in!
Vanaf Folkestone nog een kleine 200km naar de verkoper toe. Op een slecht wegdek na geen problemen gehad wederom! Erg gastvrij ontvangen, goed de tijd gekregen de auto te bekijken en kreeg veel tekst en uitleg. Had nog enkele mooie Skyline's staan waaronder 2 witte R32GTR's, 1 ervan een V-spec. Exact gelijk verder qua kleur/uitvoering/velgen, mooi om bij elkaar te zien, beide in nieuwstaat!

De auto vervolgens snel opgeladen, was een vrouw die constant liep te zeuren en de politie bleef bellen dat we op 'haar' erf stonden, maar dat was niet zo. Bleek ook niet tevreden met het feit dat wij niet van plan waren om weg te gaan

Foto's op de trailer tijdens terugweg;
Terugweg was wel pittig aangezien het al een lange dag begon te worden, we waren om 01.30 thuis uiteindelijk.. Maar dat hoort erbij, wisten we van tevoren, blij dat alles zonder enig probleem is verlopen!
En thuis op de oprit vandaag (schattig he, de A6 past er net op..

Wat foto's van de binnenkant - Recaro's, cup achterbank, cup vloermatten, stuurtje, alles zal overigens verkocht gaan worden;
Auto nog wel even gewassen en staat nu mooi in de garage. Klein rondje gereden nog maar ding loopt wel érg goed door en heeft veel moeite met het vermogen op de weg te krijgen, dus dat is iets waar ik aan moet gaan werken nog. Het schakelen aan de andere kant is geen enkel probleem tot nu toe, maar de binnenspiegel is ineens heel vreemd op de andere plek, daar moet ik meer aan wennen!

Nu de komende tijd maar even kijken hoe alles eruit ziet en beginnen te strippen, zit een hoop bedrading wat eruit kan, wil de accu ook verplaatst hebben en indien mogelijk de ECU ook maar moet even kijken wat de mogelijkheden zijn hiervan.. Ook technisch even alles nalopen en een lijstje gaan maken van dingen die gedaan dienen te worden! Hopelijk snel weer een update met de progressie hiervan!

Groeten,
Brian