Brian's Clio Cup 172 Turbo

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
BrianK

Brian's Clio Cup 172 Turbo

Bericht door BrianK » 17 apr 2017, 11:13

Hallo!

Aangezien de plannen van mijn auto-toekomst nogal zijn omgegooid heb ik besloten hier ook maar een topic aan te gaan maken! In het kort zal ik mij nog even voorstellen, ik ben Brian, 25jr en kom uit Soest. Uitgebreid topic erover is hier terug te vinden; Voorsteltopic

Zoals enkelen misschien gelezen hebben was het de bedoeling om mijn E46M3 te behouden na aankoop van een huis. Echter is dit niet helemaal gelukt om verschillende redenen helaas. Ook kwam daarbij dat mijn vriendin & ik ons meer willen concentreren op circuit rijden! Daarom de knoop doorgehakt om een goede dagelijkse auto te kopen en puur een track toy erbij zonder kenteken, welke via trailer vervoert gaat worden.

De daily is nu een A6 C6 2.7tdi S-line geworden voor de liefhebbers. Enorm fijne auto! En niks te klagen nog hierover. Foto bij het inruilen vd M3;
Afbeelding

En als track toy lang lopen twijfelen. Al redelijk wat auto's gehad en het circuit mee opgeweest. Toch uiteindelijk voor een compact voorwielaandrijver gekozen in plaats van een coupé met RWD. Misschien niet geheel logisch voor de meeste personen, maar ik weet van mijzelf dat ik met eerstgenoemde meer vertrouwen heb en een stuk harder kan gaan, en er meer plezier mee zal hebben :).

Uiteindelijk is het een Renault Clio 172 Cup geworden. Deze haal ik met koningsdag op in Engeland. De cup is sowieso al lichter dan de normale 172, heeft geen ABS, geen airco, en nog wat andere items wat hem sportiever maakt. Deze is echter voorzien van een Engine Dynamics turbo kit en produceert nu 230pk / 320Nm :df:. Al met al een leuke basis! Foto's;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals ik al zei haal ik hem over een kleine 10 dagen op. De auto zal dan vooral de rest van het jaar nog in de garage staan om te worden gestript en alles goed na te lopen en eventueel te upgraden. Het doel is toch wel een kleine 900kg rijklaar zonder bestuurder, maar er zit ook nog niet echt een degelijke schroefset onder enz dus dat komt ook allemaal nog. Doel is om in Maart 2018 zeker te gaan knallen. De vorderingen zal ik hier bij gaan houden! En tips / advies / kritiek is allemaal welkom ;)!

Update 28-04-2017.

Gisteren de auto opgehaald uit Engeland! Was een erg leuke ervaring, en natuurlijk altijd afwachten wat je aantreft, maar ben blij met hoe alles verlopen is. Gelukkig goed gepland van tevoren, alleen geen rekening gehouden met het feit dat Engelsen geen zomertijd hanteren en we dus een uur langer de tijd hadden. Kan nooit kwaad daarentegen! :)

Al vroeg vertrokken, uurtje of 05.00 van huis weg, om zonder problemen naar Calais te rijden. We moesten de trein hebben van 10:50, het inchecken sloot om 10:20, ondanks enkele files in de ochtendspits wel goed op tijd aangekomen. Vervolgens de trein in!
Afbeelding

Vanaf Folkestone nog een kleine 200km naar de verkoper toe. Op een slecht wegdek na geen problemen gehad wederom! Erg gastvrij ontvangen, goed de tijd gekregen de auto te bekijken en kreeg veel tekst en uitleg. Had nog enkele mooie Skyline's staan waaronder 2 witte R32GTR's, 1 ervan een V-spec. Exact gelijk verder qua kleur/uitvoering/velgen, mooi om bij elkaar te zien, beide in nieuwstaat! :hot:

De auto vervolgens snel opgeladen, was een vrouw die constant liep te zeuren en de politie bleef bellen dat we op 'haar' erf stonden, maar dat was niet zo. Bleek ook niet tevreden met het feit dat wij niet van plan waren om weg te gaan :coffee:.
Afbeelding

Foto's op de trailer tijdens terugweg;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terugweg was wel pittig aangezien het al een lange dag begon te worden, we waren om 01.30 thuis uiteindelijk.. Maar dat hoort erbij, wisten we van tevoren, blij dat alles zonder enig probleem is verlopen!

En thuis op de oprit vandaag (schattig he, de A6 past er net op.. :mrgreen: )!
Afbeelding
Afbeelding

Wat foto's van de binnenkant - Recaro's, cup achterbank, cup vloermatten, stuurtje, alles zal overigens verkocht gaan worden;
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Auto nog wel even gewassen en staat nu mooi in de garage. Klein rondje gereden nog maar ding loopt wel érg goed door en heeft veel moeite met het vermogen op de weg te krijgen, dus dat is iets waar ik aan moet gaan werken nog. Het schakelen aan de andere kant is geen enkel probleem tot nu toe, maar de binnenspiegel is ineens heel vreemd op de andere plek, daar moet ik meer aan wennen! :df:

Nu de komende tijd maar even kijken hoe alles eruit ziet en beginnen te strippen, zit een hoop bedrading wat eruit kan, wil de accu ook verplaatst hebben en indien mogelijk de ECU ook maar moet even kijken wat de mogelijkheden zijn hiervan.. Ook technisch even alles nalopen en een lijstje gaan maken van dingen die gedaan dienen te worden! Hopelijk snel weer een update met de progressie hiervan! :D

Groeten,
Brian
Laatst gewijzigd door BrianK op 28 apr 2017, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Re: Brian's Clio Cup 172 Turbo

Bericht door Martijn_bmw » 17 apr 2017, 11:16

Gave Clio! En zon a6 is zeker wel een fijne daily.
Dicht bij huis omgeruild zo te zien ;)

Ben benieuwd naar het verbouwen van de Clio!

Macboy

Bericht door Macboy » 17 apr 2017, 21:44

Mooi om te lezen Brian ! Ben benieuwd !

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 apr 2017, 15:55

Gaaf bommetje!

Nickvl
Auto: E81 130I

Bericht door Nickvl » 18 apr 2017, 16:21

320nm serieus? Dat haalt mijn 3.0 zesinlijn net niet wat doe ik fout.. verder hele gave tracktool!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 18 apr 2017, 16:46

Geen drukvulling Nick! Gaaf bommetje! Zag vanmiddag dat die Clio's in de UK echt geen drol kosten! Verbaasde me nogal, aangezien ze hier in NL nog grof geld er voor vragen.

BrianK

Bericht door BrianK » 18 apr 2017, 17:06

Inderdaad dicht bij huis de M3 om kunnen ruilen haha!

Leuke reacties, ik ben zelf érg benieuwd aangezien ik vaker met gewone RS'jes heb gereden maar nooit in 1 met turbo.. En dan schijnt de Cup ook nog eens 89kg lichter te zijn :). Ik haal hem inderdaad uit de UK omdat de prijs, zelfs inclusief vervoer, goedkoper is dan wat je in Nederland zou verwachten..! Nog een weekje wachten..

Nickvl
Auto: E81 130I

Bericht door Nickvl » 18 apr 2017, 17:22

Ging er vanuit dat de clio atmo was verklaard een hoop hahah

BrianK

Bericht door BrianK » 28 apr 2017, 23:46

Update in de beginpost :)!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 apr 2017, 00:09

Gaaf!!!

mark323ti

Bericht door mark323ti » 29 apr 2017, 02:09

Cool bakkie!!! Ga je hem ombouwen naar links gestuurd?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 apr 2017, 09:17

Heel gaaf! Leuk ook het reisverslag

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 apr 2017, 09:54

Cool als het bezit al begint met een klein avontuur!

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 29 apr 2017, 10:17

Mooi project, gaaf bommetje idd. Zon 172 stast ook nog op mijn bucketlist. Straatversie uitgevoerd als 1.1RN ofzoiets.

Plaats reactie