
Vooruit dan maar, een 325i!
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Vanmiddag heeft een vriend van me een apk-inspectie uitgevoerd en dat viel helemaal niet tegen. Alle rubbers en kogels zijn goed, de uitlaat is heel, de motorsteunen zijn perfect en er zitten geen scheuren t.h.v. het diff. Wel is het rechter achterwiellager kapot, maar dat wist ik al bij de aankoop. Dinsdag gaat de auto naar de garage voor:
-achterwiellagers
-krukaskeerring
-nieuwe remschijven voor
-nieuwe bougies, olie, filters enz.
-te hoog CO- en HC-gehalte
Daarna moet ik nog wat lampjes en een gordel vervangen en dan wordt de auto gekeurd.
EN IK HEB EEN SPERDIFF!! Tijdens de apk-inspectie draaide Jörgen het achterwiel rond i.v.m. het wiellager en het andere wiel draaide in dezelfde richting mee. Tegenhouden lukt wel, maar gaat zwaar. Jörgen kom ook aan het nummer zien dat het een sperdiff is:-)
Ook zitten er lichtblauwe verlagingsveren onder de auto, maar van welk merk kunnen die zijn? Ik dacht aan Bilstein.
Toch wel leuk, koop ik de goedkoopste 325 van marktplaats, blijkt er een Hartge uitlaat, sportonderstel, sperdiff en een set perfect AC Schnitzers onder te zitten.
-achterwiellagers
-krukaskeerring
-nieuwe remschijven voor
-nieuwe bougies, olie, filters enz.
-te hoog CO- en HC-gehalte
Daarna moet ik nog wat lampjes en een gordel vervangen en dan wordt de auto gekeurd.
EN IK HEB EEN SPERDIFF!! Tijdens de apk-inspectie draaide Jörgen het achterwiel rond i.v.m. het wiellager en het andere wiel draaide in dezelfde richting mee. Tegenhouden lukt wel, maar gaat zwaar. Jörgen kom ook aan het nummer zien dat het een sperdiff is:-)
Ook zitten er lichtblauwe verlagingsveren onder de auto, maar van welk merk kunnen die zijn? Ik dacht aan Bilstein.
Toch wel leuk, koop ik de goedkoopste 325 van marktplaats, blijkt er een Hartge uitlaat, sportonderstel, sperdiff en een set perfect AC Schnitzers onder te zitten.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Ik had precies het zelfde. Altijd Japans gereden en toen dacht ik van schijt ik koop een BMW Cabrio omdat ik dat een hele mooie auto vind en nu staan er 2 voor de deur en het rijdt geweldig en de volgende wordt waarschijnlijk ook weer een Beemer of ik moet de staatloterij winnen deze maand want dan koop ik een Nissan 350Z.Nero Serpente schreef:Heb ik precies hetzelfde... kreeg destijds zelfs een beetje een hekel aan BMW en bmwrijders... maar nu ik er zelf 1 heb begin ik het merk en de rijervaring steeds meer te waarderen en snap ik goed waarom het zo'n hoog aangeprezen merk is/was. 8)
- Knot
- Berichten: 40198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Knot schreef:Hier nog 1.. maar 35k was toch wel veel geld. Als ik geen appartement had gekocht stond ie misschien wel voor de deur maar dan had ik de astra van de zaak echt op kmregistratie moeten rijden anders is het ook in geval van een Z niet te betalen.
Mee too. Alleen is het dan mijn prive auto. OOIT.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Even een update:
De auto blijkt dus een 2,5 VANOS-motor te hebben, maar helaas horen de kabelboom en de DME (403) bij de non-vanos motor. De vanos-controller is dus niet aangesloten, dus de motor mist nu vermogen. Ik heb nu een 413 DME gekocht die bij de vanos-motor hoort en als het goed is komt morgen de chip binnen voor die DME. Schijnt +20 ps +30 nm en 7000 tpm op te leveren, maar dat nemen we nog maar even met een korreltje zout.
Het wiellager is gemaakt en koelvloeistofniveausensor, koelvloeistof, olie+filter, bougies, luchtfilter, brandstofleiding e.d. zijn vervangen. Morgen komen er ander achterbandjes op en in principe moet de auto dan goedgekeurd kunnen worden.
De nieuwe voorremmen (Brembo) moeten deze week ook binnenkomen.
Het sperdiff is trouwens wel even anders driften hoor!! Je moet echt moeite doen om de auto dwars te krijgen, maar dan kun je een drift ook veel langer aanhouden. De drifthoek is trouwens ook veel groter. Hiervoor heb ik maar 1 auto gehad met sper en dat was de Corolla AE86. Het stoere daarvan was dat je de auto voor een rotonde al dwars kon zetten door op de motor af te remmen.
Als de BMW gekeurd is, dan gaan de stoelen en de achterbank eruit en komen er 2 simpele kuipjes in. Ik ga er geen hardcore raceauto van maken, maar hij moet wel een circuit op kúnnen. De bilstein veren gaan er wel een keer onderuit en dan moet er een schroefset voor in de plaats komen. De rubbers worden allemaal vervangen door proflex exemplaren.
De auto blijkt dus een 2,5 VANOS-motor te hebben, maar helaas horen de kabelboom en de DME (403) bij de non-vanos motor. De vanos-controller is dus niet aangesloten, dus de motor mist nu vermogen. Ik heb nu een 413 DME gekocht die bij de vanos-motor hoort en als het goed is komt morgen de chip binnen voor die DME. Schijnt +20 ps +30 nm en 7000 tpm op te leveren, maar dat nemen we nog maar even met een korreltje zout.
Het wiellager is gemaakt en koelvloeistofniveausensor, koelvloeistof, olie+filter, bougies, luchtfilter, brandstofleiding e.d. zijn vervangen. Morgen komen er ander achterbandjes op en in principe moet de auto dan goedgekeurd kunnen worden.
De nieuwe voorremmen (Brembo) moeten deze week ook binnenkomen.
Het sperdiff is trouwens wel even anders driften hoor!! Je moet echt moeite doen om de auto dwars te krijgen, maar dan kun je een drift ook veel langer aanhouden. De drifthoek is trouwens ook veel groter. Hiervoor heb ik maar 1 auto gehad met sper en dat was de Corolla AE86. Het stoere daarvan was dat je de auto voor een rotonde al dwars kon zetten door op de motor af te remmen.
Als de BMW gekeurd is, dan gaan de stoelen en de achterbank eruit en komen er 2 simpele kuipjes in. Ik ga er geen hardcore raceauto van maken, maar hij moet wel een circuit op kúnnen. De bilstein veren gaan er wel een keer onderuit en dan moet er een schroefset voor in de plaats komen. De rubbers worden allemaal vervangen door proflex exemplaren.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Rody, dat is erg makkelijk. De DME zit onder de motorkap, t.h.v. je dashboardkastje. Drie schroeven los draaien, kap eraf, dme+stekker eruit halen, dem wisselen en alles weer terugplaatsen. Let wel op met het loshalen van de grote stekker op de dme, want de verbindingen kunnen weleens slecht zijn door vocht.
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic4.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic5.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic6.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic7.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic8.jpg[/img]
[img:800:613]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic10.jpg[/img]
[img:800:570]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic1.jpg[/img]
[img:800:572]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic2.jpg[/img]
[img:800:569]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic3.jpg[/img]
[img:800:570]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic9.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic4.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic5.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic6.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic7.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic8.jpg[/img]
[img:800:613]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic10.jpg[/img]
[img:800:570]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic1.jpg[/img]
[img:800:572]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic2.jpg[/img]
[img:800:569]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic3.jpg[/img]
[img:800:570]http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic9.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
@Dennis, het wordt steeds leuker met die goodies. Ik dacht dat er Bilstein veren onder zaten, maar vandaag heb ik de veren eens schoongemaakt en het blijken H&R specialfedern met nummer 29 824 HA/VA te zijn. Er staat ook nog een datum opgedrukt, namelijk 9-2005.
Tijdens zoeken in google kwam ik dit tegen:
http://www.h-r.com/bin/29824.pdf
Ik denk dat ik nu losse dempers erbij ga kopen voorlopig.[/url]
Tijdens zoeken in google kwam ik dit tegen:
http://www.h-r.com/bin/29824.pdf
Ik denk dat ik nu losse dempers erbij ga kopen voorlopig.[/url]
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Er is ondertussen weer een hoop aan de auto veranderd. Ik hoop er deze zomer nog mee naar de Ring te kunnen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4862
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4862
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 jun 2007, 22:04
Waarom koopt iedereen een BMW ?
Rijd ie echt zo goed??
Vroeger als 'k nog niet geboren was, niet zo lang geleje dus
kocht m'n pa een bmw en hij viel een jaar later letterlijk uit elkaar op de snelweg.
4 jaar geleje probeerde hij het nog eens, een spiksplinternieuwe bmw (die bolle versie ) en de auto was "verslaafd" aan de garage ..
Nuja, op circuit doen ze het uitstekend en het zijn bloedmooie auto's 8) Mooie aankoop

Rijd ie echt zo goed??
Vroeger als 'k nog niet geboren was, niet zo lang geleje dus

4 jaar geleje probeerde hij het nog eens, een spiksplinternieuwe bmw (die bolle versie ) en de auto was "verslaafd" aan de garage ..

Nuja, op circuit doen ze het uitstekend en het zijn bloedmooie auto's 8) Mooie aankoop

- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
4cilinders?Speedy schreef:Waarom koopt iedereen een BMW ?![]()
Rijd ie echt zo goed??
Vroeger als 'k nog niet geboren was, niet zo lang geleje duskocht m'n pa een bmw en hij viel een jaar later letterlijk uit elkaar op de snelweg.
4 jaar geleje probeerde hij het nog eens, een spiksplinternieuwe bmw (die bolle versie ) en de auto was "verslaafd" aan de garage ..![]()
Nuja, op circuit doen ze het uitstekend en het zijn bloedmooie auto's 8) Mooie aankoop

- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Zo, eindelijk zit de schroefset eronder. Tevens zijn de draagarmen, bussen, stabilisatorstang en veerpootlagers vernieuwd.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 204#122204
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 204#122204
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
[IMG:150:128]http://img519.imageshack.us/img519/9841 ... qz6.th.jpg[/img]
[IMG:150:128]http://img164.imageshack.us/img164/1998 ... xb8.th.jpg[/img]
[IMG:150:128]http://img512.imageshack.us/img512/2498 ... sm5.th.jpg[/img]
[IMG:150:128]http://img164.imageshack.us/img164/2168 ... tz0.th.jpg[/img][/img]
[IMG:150:128]http://img164.imageshack.us/img164/1998 ... xb8.th.jpg[/img]
[IMG:150:128]http://img512.imageshack.us/img512/2498 ... sm5.th.jpg[/img]
[IMG:150:128]http://img164.imageshack.us/img164/2168 ... tz0.th.jpg[/img][/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Sam van der Put en 12 gasten