Meeste van jullie zullen wellicht mijn topic over mijn oude M535i Turbo project kennen (inmiddels jaar geleden verkocht, staat toevallig nu weer te koop) maar daarna heb ik eigenlijk nooit de moeite genomen om mijn andere auto's hier te introduceren terwijl jullie ze vast leuk vinden

Zal beginnen met de auto die ik het langste heb, de E30 325i Tracktool. Alweer 6 jaar in bezit en zoveel aan gebeurd dat hij eigenlijk een apart topic verdiend. Kort samengevat gekocht als originele 320i uit 1985 (origineel Nederlands) en zelf omgebouwd tot tracktool. Op dit moment ligt er een M50B25 in die op KdFi vrij programmeerbaar management loopt. Verder compleet gelaste rolkooi, BC Schroefset en een zelf gebouwd heftig sper met aangepaste ramping (~60% op acceleratie en ~25% met deceleratie). Lang mee bezig geweest en wordt steeds wat mooier maar inmiddels gaan we (heb hem samen met een maat) er aardig lekker mee over het circuit

Dan de auto die ik het meeste gebruik op het moment, de E36 328i Cabrio met maarliefst 340.000km op de teller. Misschien de minst interessante maar grappig genoeg heb ik aan deze auto ontzettend veel lol. De "bang for buck" bij deze auto is voor mij absoluut onverslaanbaar. Ding rijd echt heerlijk soepel, M52 is imo echt een heerlijke motor. Met het M-tech onderstel stuurt het allemaal ook nog niet eens heel verkeerd. Bovendien is de E36 een van de betere cabrio's die ik ken als het gaat om windgeruis in de cockpit met de kap open, en daardoor is hij al snel geschikt om open te rijden. Swinters met de hardtop erop is het net een Coupe. Tis niet moeders mooiste meer maar dat is aan de andere kant ook wel weer heerlijk omdat ik hem daarvoor dus ook niet hoef te sparen (met de M3 en M5 panisch voor deukjes/krasjes) Wellicht tikje fout met de 18" Alpina's (dan wel weer originele) maar ik vind het best een leuk ding om te zien in het zilver met blauwe kap (volelektrisch) en donkerpaars sportinterieur

Dan de E46 M3, inmiddels ook alweer een tijdje in bezit (~2 jaar) Komt uit 2001, uiteraard handgeschakeld. Gekocht met 150.000km, nu ongeveer 172.000km op de teller. Tijdje als Daily gereden maar de laatste tijd gebruik ik hem vooral voor de lol kilometers, waarbij hij natuurlijk veel beter tot z'n recht komt.. Gezien de waardeontwikkeling vindt ik het zonde om woon-werk ermee te doen aangezien dit toch doodsaaie km's zijn waarbij een M3 eerder irritant is dan leuk. (gebruik vooral de 328i Cabrio als daily die toch echt soepeler rijd)
Qua onderhoud doe ik alles zelf, o.a. preventieve Vanosrevisie gedaan. Erg leuk werk en hoewel het eigenlijk niet nodig was toch wel fijn om het gedaan te hebben. Binnenkort ga ik maar weer preventief de drijfstanglagers doen. Hij heeft de recall gehad bij 50kkm dus inmiddels alweer 120kkm oud. Eigenlijk moeten ze elke 100kkm gedaan worden maar het lijkt er sterk op dat deze auto niet heel hard bereden is (staat o.a. voor het grootste deel zelfs nog op zijn originele ophangingsrubbers en rijd nog super strak) dus ben er niet heel erg bang voor aangezien de slijtage vooral gebeurd bij 6000+ rpm. Daarnaastwil ik binnenkort nog de differentieellagers vervangen (zingt een beetje, vaak veroorzaakt door onkundig vervangen differentieelkeering vd ingaan de as).
Verder natuurlijk waanzinnige auto die eigenlijk alles goed doet

Dan de E39 M5, de laatste aanwinst. Voor mij qua bezit de mooiste om te hebben (Qua rijden de M3) aangezien deze in absolute mint condition is en voor mij persoonlijk het meest gave kleurenpatroon met de het Caramel Heritage interieur icm carbon zwart. Toen ik mijn M535i verkocht kwam er wat geld vrij om deze droomauto van mijn lijstje te gaan strepen. Heb veel auto's bekeken, vooral in het goedkopere segment maar uiteindelijk toch maar wat meer uitgegeven voor eentje in perfecte staat. Eerlijk is eerlijk, ook wel een beetje als investering gekocht. (vind het sowieso al best bijzonder om deze auto's op mijn 26e al te kunnen bezitten)
Hij is uit 1999 en nu ongeveer 155.000km gelopen. Heb er inmiddels al aardig wat aan gedaan. Toen ik hem kocht miste hij ontzettend veel vermogen incl af en toe noodloop. Met twee nieuwe luchtmassameters meteen ~100pk erbij (niet overdreven). Daarnaast liep hij stationair echt als een diesel dus ook maar meteen complete vanosrevisie gedaan. Wat een klus was dat, maar het resultaat is waanzinnig. Nog nooit een S62 zo fluisterstil horen lopen.. Complete transformatie van de auto in ieder geval. Ben er nu super blij mee!

Tot zover voor nu, zal proberen dit topic een beetje bij te houden met het onderhoud aan de auto's en gave trips!