Banden
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Banden
Mijn Audi moet voor nieuwe banden. Ik had de ContiSport3 besteld, echter wacht ik daar nu al meer dan een maand op (!). Zit er aan te denken om andere te bestellen. Wat zijn de topbanden op dit moment ("sportieve" banden maar geen semi slicks ed).
Nu zit er onder ContiSport2 235 breed in 18 inch.
Nu zit er onder ContiSport2 235 breed in 18 inch.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
In mijn optiek de beste banden:
Bridgestone Potenza RE050a
Perfecte all round band met prima regenkwaliteiten
Pirelli P Zero Nero/Corsa
Ook een prima band alleen vind ik de band wat meer 'hardcore'.Op droog de betere t.o.v de RE 050 maar met name in de regen is de bridgestone veel beter.
De conti is een softere band. er zit meer comfort in maar de bochtsnelheden zijn lager,en de regen capaciteit van de bridgestone is beter.
Conclusie: Neem maar de RE 050's
Bridgestone Potenza RE050a
Perfecte all round band met prima regenkwaliteiten
Pirelli P Zero Nero/Corsa
Ook een prima band alleen vind ik de band wat meer 'hardcore'.Op droog de betere t.o.v de RE 050 maar met name in de regen is de bridgestone veel beter.
De conti is een softere band. er zit meer comfort in maar de bochtsnelheden zijn lager,en de regen capaciteit van de bridgestone is beter.
Conclusie: Neem maar de RE 050's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
tja...ik rijd met Falken
Hoog performance merk van de Japanse bandenproducent.
Ultra High Performance Tyres
FK-452 265/30 ZR19 93Y RFD Velgbescherming
en die bevallen mij zeer goed, veel beter dan ik had verwacht, beter dan de Pirelli's en Dunlop en wat andere...heel veel grip.
Zelfs op nat
dus tot nu toe maakt ie de beloftes zeker waard, ghelemaal gezien met 420pk en 530nm in 1390kg en dat vind ik knap van die banden..ow en stil zijn ze ook nog eens, yep volgende x zeker te weten de zelfde banden weer! eneuh voor een leuke prijs te koop ook nog eens :twisted:
Hoog performance merk van de Japanse bandenproducent.
Ultra High Performance Tyres
FK-452 265/30 ZR19 93Y RFD Velgbescherming
en die bevallen mij zeer goed, veel beter dan ik had verwacht, beter dan de Pirelli's en Dunlop en wat andere...heel veel grip.
Zelfs op nat

-
OnlineKasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Ik zelf ben fan van de RE050A/PS2; allebei presteren ze behoorlijk naar wens alleen heb ik het idee dat de RE050a wat nukkiger rijdt als ie koud is. Zou beide banden dan ook zo weer kopen. Ze slijten allebei wel redelijk het is geen band je 100dkm mee zal gaan, maar als je daarna op zoek bent, kan je de sportieve banden zowieso beter overslaan.
Ter referentie: ik vind beide banden beduidend prettiger in zowel droog als nat (m.n. RE050A).
Een andere optie is de Falken, hoor er een hoop goede verhalen over, maar heb er zelf niet mee gereden, dus zou ze niet in vergelijking met de andere kunnen zetten.
Ter referentie: ik vind beide banden beduidend prettiger in zowel droog als nat (m.n. RE050A).
Een andere optie is de Falken, hoor er een hoop goede verhalen over, maar heb er zelf niet mee gereden, dus zou ze niet in vergelijking met de andere kunnen zetten.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Daar kijk ik ook altijd kerelNiels schreef:Ik ben net een beetje aan het kijken op autobandenmarkt.nl maar daar kosten Falken's wel de helft van de RE050's (225/45/17)![]()
Of deze site een goede referentie is weet ik niet hoor maar dan zou de keus voor mij snel gemaakt zijn 8)

Ik heb de Z3 M coupe's op de achterwielen al gereden met:
Nangkang of zoiets

Dunlop SP900: goede band voor de prijs maar Falken en Michel beter
Michellin : goede band dat zekers, maar erg duur en zeker niet beter dan de Falken met versnellen op droog en nat.
Falken FK-452: knap staaltje werk, helemaal voor dat geld uiterst tevreden mocht ik een gratis nwe set kiezen uit de 4 dan koos ik zeker voor de Hartge de Falken weer, en nee ik heb geen aandelen haha ben enthousiast

Laatst gewijzigd door GTRene op 27 jun 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Toch even een opmerking, danwel een vraag. Iedereen beveelt een band aan waar hij een goede ervaring mee heeft, maar is het niet heel erg autogebonden welke band het "beste" is.
Ik kan me voorstellen dat merk X geroemd om zijn kwaliteit op auto Y grandioos is maar op auto Z maar gemiddeld is.
Hoe weet je nou of een bepaalde band het beste is voor jou auto ?
Binnenkort, zal er ook een nieuw setje rubber onder de M3 moeten.
Welke moet ik dan nemen ?
Ik kan me voorstellen dat merk X geroemd om zijn kwaliteit op auto Y grandioos is maar op auto Z maar gemiddeld is.
Hoe weet je nou of een bepaalde band het beste is voor jou auto ?
Binnenkort, zal er ook een nieuw setje rubber onder de M3 moeten.
Welke moet ik dan nemen ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Rico, daar heb je ook gelijk in, daarom heb ik bij mijn ervaringen ook extra het type auto in mijn geval 4x een Z3 M coupe model en de bandenmaat ook 4x dezelfde maat en gevoeld en gereden, en voor mij kwam die band er het beste uit als power to the street en als leuke prijswinnaar, daar keek ik ook naar.
maar als jij ook 18 of 19 inch hebt kunnen die Falkens voor jou ook wel goed zijn....
trouwens jij kunt net zo goed goedkope prut banden kopen want je gaat toch niet meer hard rijden met de M3 CS
anders Koos autoloos achter je aan 8)
Trouwens wat voor auto zou die Koos Spee rijden? lijkt me zo'n Opel Senator type
maar misschien heeft ie wel een mooie verzameling ergens staan 
maar als jij ook 18 of 19 inch hebt kunnen die Falkens voor jou ook wel goed zijn....
trouwens jij kunt net zo goed goedkope prut banden kopen want je gaat toch niet meer hard rijden met de M3 CS



Trouwens wat voor auto zou die Koos Spee rijden? lijkt me zo'n Opel Senator type


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Toch zal ik op banden nooit bezuinigen, De enige uitzondering is de banden actie waar ik van die kumho's semi's heb gekozen voor de 18 inch standaard M3 velgen. Had voor het dubbele ook van die Michelin CSL banden kunnen nemen,maar ik wil eerst eens weten of het me uberhaupt bevalt.
Om de 19 inch wil ik gewoon topbanden hebben. Er ziten nu van die contintal sportcontact2 banden op speciaal voor de M3 bevalt me wel goed.
Om de 19 inch wil ik gewoon topbanden hebben. Er ziten nu van die contintal sportcontact2 banden op speciaal voor de M3 bevalt me wel goed.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
En vergeet ook niet dat een bandenkeuze heel persoonlijk is!
Ik hoor hier mensen zeggen dat de Dunlop SP9000 een goeie band is, maar dat vind ik echt een baggerband.
In de regen valt 't nog wel mee, maar voor droog weer zijn de wangen veel te slap en heeft ie ook weinig grip.
De RE050A is de vervanger van de S03 en die laatste vond ik echt een goeie band voor op de weg, maar 't schijnt dat de RE050A toch wat minder extreem is als z'n voorganger.
Daarom rij ik nu met de Yokohama Parada die 't ook op 't circuit wel redelijk schijnt te doen, maar dat moet ik nog uitproberen.
Nadeel ten opzichte van de S03 is de slappere wang en iets minder grip met nat weer, het voordeel van die slappere wang is weer dat je minder last van spoorvorming hebt en s'ochtends 'hobbelt' de band ook niet, wat je met een koude S03 wel hebt.
Wel schijnt de Parada het op een circuit gewoon goed uit te houden, terwijl een S03 naar een paar rondjes gaat 'smeren', maar dat zal er wel mee te maken hebben dat de Parada een 'bijna-semi-slick' is.
Maar zoals ik al zei moet ik dat zelf nog uitproberen, dus durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.
Ik hoor hier mensen zeggen dat de Dunlop SP9000 een goeie band is, maar dat vind ik echt een baggerband.

In de regen valt 't nog wel mee, maar voor droog weer zijn de wangen veel te slap en heeft ie ook weinig grip.
De RE050A is de vervanger van de S03 en die laatste vond ik echt een goeie band voor op de weg, maar 't schijnt dat de RE050A toch wat minder extreem is als z'n voorganger.

Daarom rij ik nu met de Yokohama Parada die 't ook op 't circuit wel redelijk schijnt te doen, maar dat moet ik nog uitproberen.
Nadeel ten opzichte van de S03 is de slappere wang en iets minder grip met nat weer, het voordeel van die slappere wang is weer dat je minder last van spoorvorming hebt en s'ochtends 'hobbelt' de band ook niet, wat je met een koude S03 wel hebt.
Wel schijnt de Parada het op een circuit gewoon goed uit te houden, terwijl een S03 naar een paar rondjes gaat 'smeren', maar dat zal er wel mee te maken hebben dat de Parada een 'bijna-semi-slick' is.
Maar zoals ik al zei moet ik dat zelf nog uitproberen, dus durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Opa schreef:En vergeet ook niet dat een bandenkeuze heel persoonlijk is!
Ik hoor hier mensen zeggen dat de Dunlop SP9000 een goeie band is, maar dat vind ik echt een baggerband.![]()
In de regen valt 't nog wel mee, maar voor droog weer zijn de wangen veel te slap en heeft ie ook weinig grip.
Helemaal eens!!
Bijv. de reactie dat de sportmaxx een goede band is.Persoonlijk vind ik alle dunlops geen sportbanden.Had onder m'n 535 sportmaxx en die band werd boven de 220 heel zoekerig.Ronduit gevaarlijk bij 270 zat ik constant te corrigeren
Als je de beste sportieve allround band wilt kun je het beste voor een RE 050 gaan!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Vreemd, ik hoor juist dat de RE050A beter is, door de hardere wang.Opa schreef: De RE050A is de vervanger van de S03 en die laatste vond ik echt een goeie band voor op de weg, maar 't schijnt dat de RE050A toch wat minder extreem is als z'n voorganger.![]()
Ikzelf vind deze band tot nu toe de beste straatband.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Goede opmerking & vraag. Het is inderdaad best wel autogebonden (en rijstijl afhankelijk) wat een goede band voor je auto is. Subaru test haar auto´s bijvoorbeeld al jaren op Bridgestone, die auto´s zijn door de fabriek dus ook afgesteld op Bridgestones.Rico v Velzen schreef:Toch even een opmerking, danwel een vraag. Iedereen beveelt een band aan waar hij een goede ervaring mee heeft, maar is het niet heel erg autogebonden welke band het "beste" is.
Ik kan me voorstellen dat merk X geroemd om zijn kwaliteit op auto Y grandioos is maar op auto Z maar gemiddeld is.
Hoe weet je nou of een bepaalde band het beste is voor jou auto ?
Zodoende kan je dus het beste binnen het merk blijven als je naar nieuwe banden zoekt en natuurlijk het liefst het zelfde model opnieuw mits je daar tevreden over bent. Sportieve rijders stellen hier natuurlijk wat meer eisen en variëren eerder met uitlijning en wielmaten om hun gewenste resultaat te bereiken maar globaal gezien is het aangeraden om met de originele fabrieksspecificatie op weg te gaan (en blijven).
[edit]
Ieder bandenmerk hanteert weer zijn eigen specificaties en testsmethoden voor hun producten. Zo heeft de ene fabrikant een harde wang terwijl een andere juist voor een zachtere wang gaat.
Je kan hier leuk mee variëren maar ook het weggedrag van je auto omzeep helpen.
Als het originele type band wat onder je auto gemonteerd is voorzien is van middelmatige specs heb je natuurlijk wat meer speelruimte om voor een ander merk of model te gaan.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Dat heb je dan waarschijnlijk verkeerd gehoord.Tristan schreef: Vreemd, ik hoor juist dat de RE050A beter is, door de hardere wang

Volgens Deep[bekende bandenboer in Den Haag

Maar de RE050A is ook knap stug en schijnt ook lekker grip te hebben in droog en nat, dus dat is momenteel toch 1 van de betere keuzes...vind ik dan hè.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat is altijd al zo geweest.Rico v Velzen schreef:Dat idee had ik ook al een beetje Tomaz, vooral bij de high performance auto's komt het best nauw aan. Ik heb wel een gelezen dat vandaag de dag een auto/onderstel afgestemd worden op de banden ipv andersom.
Alles hangt van de banden af, veren, demping, remmen etc alles word op het type band afgesteld.
Niet de band op de auto zeg maar

-
OnlineHenk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Volgens mij was dat met de re-070. Heb zelf een dagje circuit gereden met de re-050 en die zijn me toch heel goed bevallen.Opa schreef:Volgens Deep [bekende bandenboer in Den Haag] is er geen band zo stug als een S03....moesten soms zelfs met 3 man prutsen om ze om je wielen te krijgen.
Twijfel nu over Falken semi's en de re-050. Waarschijnlijk neem ik de re-050 vanwege de eigenschappen op nat.