Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 06 apr 2017, 15:56

Voorbeeld. Jaren terug hier redelijk in de buurt zat 'n particulier horlogeliefhebber(ik ken hem persoonlijk hij is geen collega) die via MP wat met klokjes deed. Dat ging aardig en ook Seiko's verkocht hij (grijs geimporteerd ofzo) en dat ging als 'n profi handel zegmaar. Een plaatselijke Seiko dealer viel dat negatief op , dikke kortingen. Dealer investeert en doet om dealer te blijven(dvh verhaal) en ergerde zich. Tja.Seiko NL er achteraan. Tot aan Seiko Japan toe(en daar wil je geen ruzie mee:))
Jueidische stappen. Stapels A4tjes naar die man. Die schrok, maar ging door. Etc. Heeft de zaak verloren en als klap op de vuurpijl ook de belastingsdienst voor de deur...$$$$$$$$$$$$$$

Dit is een andere casus, maar toch. De directie van Seiko NL komt't stoom uit de neus, hoorde ik.

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2017, 16:56

Turtle Limited, raak ik die deze week nog kwijt?:)

24,5% korting incl aangetekend verzenden.

PeterB

Bericht door PeterB » 06 apr 2017, 17:18

Via Polen, Tsjechië etc.. ;)
Is een bepaald type product van een producent in de EER via een officieel distributiekanaal in de handel gebracht? Dan mag u het daarna binnen de EER vrij verhandelen.

Zal vast wel goed over nagedacht zijn door w2d..

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 06 apr 2017, 17:26

Robin schreef: 06 apr 2017, 15:56 Voorbeeld. Jaren terug hier redelijk in de buurt zat 'n particulier horlogeliefhebber(ik ken hem persoonlijk hij is geen collega) die via MP wat met klokjes deed. Dat ging aardig en ook Seiko's verkocht hij (grijs geimporteerd ofzo) en dat ging als 'n profi handel zegmaar. Een plaatselijke Seiko dealer viel dat negatief op , dikke kortingen. Dealer investeert en doet om dealer te blijven(dvh verhaal) en ergerde zich. Tja.Seiko NL er achteraan. Tot aan Seiko Japan toe(en daar wil je geen ruzie mee:))
Jueidische stappen. Stapels A4tjes naar die man. Die schrok, maar ging door. Etc. Heeft de zaak verloren en als klap op de vuurpijl ook de belastingsdienst voor de deur...$$$$$$$$$$$$$$

Dit is een andere casus, maar toch. De directie van Seiko NL komt't stoom uit de neus, hoorde ik.
Is dat die site die al die varianten van de 5 Sports verkocht? Want die kan ik niet meer vinden en past in bovenstaande plaatje. Ben naam van de (ex?) site even kwijt.

Nevermind, al gevonden en nog steeds alive

http://www.monsterwatches.nl/

allen

Bericht door allen » 06 apr 2017, 17:29

Robin schreef: 06 apr 2017, 16:56 Turtle Limited, raak ik die deze week nog kwijt?:)

:duh:

ErikS

Bericht door ErikS » 06 apr 2017, 17:29

Robin schreef: 06 apr 2017, 16:56 Turtle Limited, raak ik die deze week nog kwijt?:)

Das €400,-

Ik zeg doen!

Ik heb 'm net besteld @ m'n nichtje maar betaal meer. :thumbup:

allen

Bericht door allen » 06 apr 2017, 17:37

Heel aantrekkelijk, al heb ik nog niet zo lang geleden ook al een Samurai laten opsturen... :kikker:

ErikS

Bericht door ErikS » 06 apr 2017, 17:43

Ik denk dat je voor dat bedrag met n limited turtle nooit n buil valt.

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2017, 18:35

PeterB schreef: 06 apr 2017, 17:18 Via Polen, Tsjechië etc.. ;)
Is een bepaald type product van een producent in de EER via een officieel distributiekanaal in de handel gebracht? Dan mag u het daarna binnen de EER vrij verhandelen.

Als dat zo is (EU land) dan klopt dat. Maar als het buiten EER is dan hangt w2d.

Buiten dat zal er dan onderling qua importeurs ook een appeltje geschild worden schat ik zo in:)

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2017, 18:50

MParallel schreef: 06 apr 2017, 17:26
Robin schreef: 06 apr 2017, 15:56 Voorbeeld. Jaren terug hier redelijk in de buurt zat 'n particulier horlogeliefhebber(ik ken hem persoonlijk hij is geen collega) die via MP wat met klokjes deed. Dat ging aardig en ook Seiko's verkocht hij (grijs geimporteerd ofzo) en dat ging als 'n profi handel zegmaar. Een plaatselijke Seiko dealer viel dat negatief op , dikke kortingen. Dealer investeert en doet om dealer te blijven(dvh verhaal) en ergerde zich. Tja.Seiko NL er achteraan. Tot aan Seiko Japan toe(en daar wil je geen ruzie mee:))

Is dat die site die al die varianten van de 5 Sports verkocht? Want die kan ik niet meer vinden en past in bovenstaande plaatje. Ben naam van de (ex?) site even kwijt.

Nevermind, al gevonden en nog steeds alive

http://www.monsterwatches.nl/
Nee is 'm niet. Deze is professioneel bezig, wel korting, maar hij weet waar 't over gaat.

Mark

Bericht door Mark » 06 apr 2017, 21:17

Robin schreef: 06 apr 2017, 18:35
PeterB schreef: 06 apr 2017, 17:18 Via Polen, Tsjechië etc.. ;)

Als dat zo is (EU land) dan klopt dat. Maar als het buiten EER is dan hangt w2d.

Buiten dat zal er dan onderling qua importeurs ook een appeltje geschild worden schat ik zo in:)
Er zit in ieder geval een Europees garantiecertificaat bij (niet afgestempeld).

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2017, 22:18

Ja die garantiekaart is ok. Maar niet ingevuld en niet afgestempeld door een off dealer is dat niks waard: geen garantie.

Dat zo'n niet afgestempelde /ingevulde kaart erbij zit geeft te denken: waarom is hij niet ingevuld etc?
Dat laat m.i. Zien dat watch2day zich op /over de grens van het toelaatbare begeeft anders was hij wel afgestempeld door een partij(off dealer ) uit EER/EU (want geen probleem en geen parallelimport dan) dan hoefde watch2day alleen nog maar de datum etc in te vullen en voila...

Maar dat is dus niet gebeurd dus zit daar meer achter waarom niet.
Ik verkoop ook high end merken waarvan ik geen dealer ben. Die hebben dan ingevulde garantiekaarten en afgestempeld door de off dealer van waar dan ook. Geen gedoe. Strijden met open vizier. Geen dubbele bodem en verhalen.

Mark

Bericht door Mark » 06 apr 2017, 22:23

Wat ik bedoel is dat ik hierdoor vermoed dat de horloge's uit een EU land komen. Overigens zijn de voorwaarden behoorlijk duidelijk op de website van W2D, naar de klant toe is dat wel een open vizier.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 apr 2017, 23:33

Ben erg benieuwd, maar vooral ook happy met deze extreem goedkope Seiko !

WJ

Bericht door WJ » 06 apr 2017, 23:58

Macboy schreef: 06 apr 2017, 23:33 Ben erg benieuwd, maar vooral ook happy met deze extreem goedkope Seiko !
Ook voor de "normale" prijs zijn ze hun geld wel waard vind ik.
Betaalbaar, daardoor doe ik er dus ook echt alles mee. Maar toch net even iets bijzonderder (vind ik dan) dan veel van die glim bekende kledingmerk klokken die ook in die prijs range zitten..

Afbeelding
Poor man's Rolex :mrgreen: Anyway, ik ben er al 2+ jaar erg blij mee.

Also, als ik niet zo krap bij kas zat had die Turtle van Robin ook wel leuk geweest.
Laatst gewijzigd door WJ op 07 apr 2017, 00:07, 3 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 apr 2017, 00:03

Agree, heb hier ook drie Seiko's, al draag ik ze bijna nooit meer :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 apr 2017, 01:43

Over dat garantie verhaal. Garantie is toch algemeen? Als ik waar dan ook een bepaalde auto koop heb ik ook gewoon garantie en ga naar de dichtsbijzijnde dealer voor problemen met de auto. Of koffiezetapparaten, noem het maar op.

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2017, 06:50

Als de garantiekaart is ingevuld en afgestermpeld wél ja....Zo niet dan niet.
Kan ook 'van de vrachtwagen gevallen zijn':)

We wachten af. Er klopt iets niet.:)

Verder gemekker over prijsopdrijvingen van 16710/116500/116600 (GMT, Daytona C, SD4K) , warum, warum warum zijn ze opeens zoveel duurder vragen zeikerds zich af. Gaat het dan niet meer om de klok maar allein ums Geld!? Filosofeer maar een end weg mit dein gemecker, maar het zit zo:
Die, die jetzt über die Preise meckern ...

... haben genug Zeit gehabt, die 116600 zu einem fairen Preis zu kaufen. Und haben es nicht getan.
... ärgern sich über ihre vergebene Chance.
... hatten vermutlich gehofft, dass eine Ihrer eigenen Uhren eingestellt wird.
... gönnen den anderen das Schwarze unter dem Nagel nicht.
... kennen den Markt der letzten Zeit nicht, wenn man bei der 116600 von einer ungewöhnlichen Hype spricht.
... sind schlechte Verlierer.

Es muss doch keiner die 116600 kaufen. Es muss doch keiner die Preise mitmachen. Aber als Verkäufer muss man auch nicht unter Niveau verkaufen. Und warum soll man nicht auch einen Gewinn mitnehmen, wenn man denn möchte. Rolex ist ein Anlageobjekt und die echten Sammler sind doch in der letzten Zeit zu einer Randerscheinung verkommen. Es gibt Uhrenfonds und hier kann man das schnelle Geld machen. Wer den Markt beobachtet und sich bisher nicht über verranzte Lünetten im 4-stelligen Bereich gewundert hat, wer sich nicht über Preise einer "normalen" Daytona von 17k Euro und mehr gewundert hat, aber jetzt bei der 116600 sich wie im Anlegerforum fühlt, misst mit zweierlei Maß.

Die 116600 ist sicherlich seltener als jede Stahl-Daytona und das wird man nun mal merken. So ist das jetzt und das hat doch nichts mit dem Forum zu tun. Deshalb kann man sich doch hier immer noch "zu Hause" fühlen. Ich finde das alles echt übertrieben. "Früher war alles besser" kann ich irgendwie nicht mehr hören. Es ist wie es ist und man arrangiert sich damit oder macht eben nicht mehr mit. Aber das Rad zurück drehen wird man nicht mehr können.

Grüss
Elmar

HansD

Bericht door HansD » 07 apr 2017, 07:14

Arthur schreef: 07 apr 2017, 01:43 Over dat garantie verhaal. Garantie is toch algemeen? Als ik waar dan ook een bepaalde auto koop heb ik ook gewoon garantie en ga naar de dichtsbijzijnde dealer voor problemen met de auto. Of koffiezetapparaten, noem het maar op.
De verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantie (in dit geval W2D). Hoe die dat verder achter de voordeur oplost heb je als consument geen boodschap aan. Een dealer stuurt deze waarschijnlijk door naar Seiko voor reparatie/vervanging maar W2D zal dit wellicht zelf moeten regelen of op hun voorschakel verhalen. Dit vermelden ze ook.
Voor de consument kan het dan wel wat langer duren dan via de reguliere route :wink: maar moet nog steeds binnen redelijke termijn. Ze vermelden zelf een termijn van 4 - 8 weken bij de FAQ.

Die 2 jaar is wel grappig want in NL consumentenrecht wordt deze niet gehanteerd. EU wetgeving heeft een conformiteitseis van 2 jaar maar NL wetgeving gaat verder en uit van economische levensduur (afhankelijk van product)

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2017, 08:07

Inderdaad Hans, maar hoe zit dat: 2 jaar is weinig relatief. Hoe consumenten beschermend /benaderend zou het niet zijn als Seiko als toch wel kwaliteitsmerk 5j zou hanteren, net als Rolex en omega Breitling nu?
Of doel je er ook op dat een Seiko na 4 jaar en het uurwerk hapert het onherroepelijk garantie is in NL wettelijk?(voorbeeld , het gaat om fabricagefouten in de ruimste zin voor zover ik weet, geren banden glazen , stoten etc)

allen

Bericht door allen » 07 apr 2017, 08:22

Een bijna 10 jaar oud fototoestel tweedehands gekocht voor 800 euro. Bleek dat ding stuk. Verkoper liet niets meer van zich horen, dus de fabrikant gebeld en dat ding opgestuurd. Mocht van Leica kiezen tussen wachten op een nieuwe batch sensoren of inruilen op een nieuwe waarbij ze 1400 teruggaven op een oude. Waar dat ding vandaan kwam boeide ze niet.

Gok dat een merk als Rolex sommige dingen ook ruim buiten de garantie kosteloos repareren? Tevreden klant, mooie reclame.
Een Seiko van 300 euro zal misschien een ander verhaal zijn. Maar goed, laten we eerlijk zijn. Hoe groot is de kans dat zo'n horloge stuk gaat?

Turtle turtle turtle. hmm...

ErikS

Bericht door ErikS » 07 apr 2017, 08:29

Doen Allen!!! :-)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 apr 2017, 08:36

Doen jou horloges het allemaal wel Allen........?

dvh

Bericht door dvh » 07 apr 2017, 09:14

Koop nou gewoon eens een milgaus Allen.
http://www.crownguard.com/collection/17 ... 400gv.html
Verkoop hem over 5 jaar en je krijgt er meer voor terug dan hij je nu kost.

PeterB

Bericht door PeterB » 07 apr 2017, 09:19

Rolex buiten de garantie kosteloos reparaties verricht ? :lol: :lol:

@Robin, "ze" willen blijkbaar geen oorlog.
Jammer :wink:

Plaats reactie