Robin schreef: 05 apr 2017, 08:29
@Allen. € 129,00/139,00 was mij nooit gelukt. Dingen zijn parallel geimporteerd, Seiko NL en Seiko Japan zijn 't aan 't uitzoeken(geen geintje) om daar paal en perk aan te stellen, wat moeilijk zal gaan dat snap ik ook...
Gebeurd ook in de brillen.
Zo verkoop ik o.a. RayBan , D&G , Armani , ect. Dat zijn merken van Luxottica. En om dit te mogen verkopen word je aan een (streng) dealerschap verbonden. Daar zijn ze bij Luxottica best fanatiek op.
Nu heeft Specsavers al een paar keer ergens een grote partij opgekocht en gaat dan stunten met deze merken. Goed. Dat zijn natuurlijk vaak niet dé beste en nieuwste modellen. Want die zijn al lang weg. Maar de overblijvertjes zeg maar. Maar het is toch het merk wat in de etalage hangt met een 'op = op' actie. Wanneer je dan na een jaar voor een pootje komt. Vergeet het maar. Weg , zoek het maar uit of kies maar een eigen merk frommelbril uit om het probleem op te lossen.
Maar daar worden meteen serieuze rechtzaken voor opgestart. Met RayBan ( omdat dat merk écht van Luxottica is , Armani niet bijv ) stoppen ze dan ook gelijk bij de Specsavers met een of ander lullig excuusberichtje in de krant of vaknieuwsbrieven. Maar Bij een merk als Aramani wordt dat weer lastiger.
Maar voor de consument. Die duikt er gelijk bovenop. Want je hebt voor 99,- een Armani ( ofzo ). Vaak wat overjarige modellen. Maar goed. Armani is Armani. Als dan na 6 maanden er iets mis is sta je gewoon te kijken. Want ze hebben het niet en zijn geen dealer en dan moet je het maar uitzoeken. Ik vind het allemaal prima. Hoe meer ze het doen. Hoe meer gefrustreerde klanten.
Zou het zo ook gelden bij Watch2day? Hoe meer horlogefreaks erdoor gekweekt worden. Hoe meer klanten op een gegeven moment wat meer willen en kiezen voor wat meer betrouwbaarheid/service/ect?