
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ja best slim eigenlijk. Een grote na-oorlogse puinzooi houden, zodat er rustiger wordt gereden 

- Joop
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
BREAKING NEWS!
Er zijn beelden verschenen van een Punto Evo (truttenschud-editie) Eco 1.3 schraap diesel op de Nordschleife. Er gaan geruchten rond dat ik de rijder ben. Daarover wil ik nog geen uitsluitsel geven. Gezien de met 3 meter gemiste apex in de getoonde beelden lijkt me dat trouwens ook heel sterk.
https://www.youtube.com/watch?v=UCEj1-SNAwM&t=273s
En dan bij minuut 4.05
Wel weet ik dat er binnenkort meer beelden zullen verschijnen.
Er zijn beelden verschenen van een Punto Evo (truttenschud-editie) Eco 1.3 schraap diesel op de Nordschleife. Er gaan geruchten rond dat ik de rijder ben. Daarover wil ik nog geen uitsluitsel geven. Gezien de met 3 meter gemiste apex in de getoonde beelden lijkt me dat trouwens ook heel sterk.
https://www.youtube.com/watch?v=UCEj1-SNAwM&t=273s
En dan bij minuut 4.05
Wel weet ik dat er binnenkort meer beelden zullen verschijnen.
- Erminio
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Prachtige dag dit 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
OnlineWJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Hahaha, zitten er vier gillende keukenmeiden onder ipv banden? 

- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Het heeft even geduurd, 16 jaar om precies te zijn, maar ik heb samen met de Punto De Ring weer eens mogen bedwingen. Over het hoe en waarom van mijn langdurige Ring sabbatical ga ik niet in details treden. Het heeft met een zorgtaak in combinatie met mijn angst om geblesseerd te raken te maken gehad. Wie mij een beetje kent weet dat ik circuits niet aandoe om een beetje te keuvelen of rond te trutten. Daar hoort op de klok gereden te worden. En voor De Ring heb ik net even teveel respect om eventuele uitstapjes uit te kunnen sluiten. Zo'n uitstapje zou dan thuis enorme consequenties hebben gehad. Vandaar.
Het weer was afgelopen vrijdag fantastisch. Onderweg naar Arnhem - Oberhausen hoorde ik op de radio van een enorme file tussen Arnhem en de Duitse grens. Na even graven in het geografische geheugen leek de route via de A73 en de A61 in Duitsland me een goed alternatief. Wat is het op die A73 toch druk! Zelfs op een vrijdag om 13.00. Meer mensen hebben waarschijnlijk voor dit alternatief gekozen. De A61 was dan weer een oord van rust. Om wat voor reden dan ook was ik door de jaren heen van mening geraakt dat Duitsland ons op het gebied van windenergie vele stappen voor was. Dat viel vies tegen. Op tactische plaatsen (langs Autobahnen) stonden her en der wat plukken molens. Hoe ze in hemelsnaam hebben kunnen besluiten de kerncentrales te sluiten is me een raadsel. Dat het met de verbranding van fossiele brandstoffen 'gut voran geht' is op de A61 overduidelijk. Over een afstand van 100 km hoefde ik maar naar links te kijken om een enorme energieverslindende centrale z'n witte pluimen des doods te zien uitspuwen. Wat voor centrale dit is weet ik niet maar het contrast met de lieflijke 'Thäler' en in bloesem staande bomen was groot. Voor de rest was de Autobahn wat het altijd al was met dit verschil dat het drukker is geworden en de mogelijkheid om voluit te gaan door die drukte en de snelheidsbeperkingen bijzonder klein is geworden. Daar waar ik met de Punto Evo Multijet 1.3 diesel met 85 pk voluit kon gaan heb ik dat gedaan. Meer dan een minuut of 3 zal dat op de heenreis niet geweest zijn. Voluit is trouwens ook relatief. Denk dan aan een tellerstand van 170 km/h. 162 km/h GPS. Ook de 257 via Altenahr en Adenau was wat ie altijd al was. Schitterend en nostalilgisch. Een heerlijke opwarmer voor De Ring. Terug ben ik via de 258 en de A1 gegaan, en ik geloof best dat dit de (ietwat) snellere route is, maar tippen kan ie absoluut niet aan de lieflijke 257. Met een enkele plaspauze duurde de reis van 370 km naar Breidscheid exact 3 uur en 30 minuten. Prima te doen.
Over de omgeving van De Ring kan ik kort zijn. Misschien komt het ook door de video's die ik van de omgeving en de baan gezien heb, maar het lijkt wel of er sinds 2001 (destijds met de Cosworth) niets veranderd is. Ok, een Devil's Diner met voer waar de McDonalds zich voor zou schamen, en een Ticketoffice waar de Duitsers vergeten waren de openingstijden van het kantoortje te vermelden. Gevoelsmatig waren het rijdersvolk en de auto's wel veranderd. Het leek wel of de bestuurders veel jonger waren dan ik me kan herinneren. Nu kan dat er ook mee te maken hebben (en ik verdring die gedachte liever) dat ik zelf inmiddels met mijn 53 jaar een oude lul tussen deze groep strijders ben. Veel vrouwvolk als rijder zat er ook tussen. Iets dat je vroeger eigenlijk nooit meemaakte. Na wat geïnformeer bleek dat de ticketbalie om 16.30 en de baan om 17.15 geopend zou worden. En pünktlich zijn de Duitsers ook nog steeds want beiden bleken tot op de minuut te kloppen. Wat ook anders is, is dat er van de auto's die aan de Touristenfahrt hebben meegedaan minimaal de helft een dedicated trackcar was. Verlaagd, racestoelen, een kooi, semislicks, you name it. Misschien had het er ook mee te maken dat het een doordeweekse avond was, met volk dat in tegenstelling tot de weekendbezoekers serieus snelle ronden wil zetten. Opvallen deed het in ieder geval wel. De Punto stak er extreem schril tegenaf. Van de 10 minuten voorafgaand aan de opening om 17.15 heb ik genoten. Her en der in een straal van enkele honderden meters om de rotonde bij het opstappunt verkeerden rijders en auto's en opperste staat van opwinding. Als een hongerige wolf naar de rotonde rijden, nee, er staat nog iemand de boel te blokkeren, dan maar wegrijden, omkeren, en nog een keer proberen. En ik deed heerlijk aan dit spektakel mee.
Klokslag 17.15, ik verkeerde toevallig net op de rotonde, werd de toegang vrij gegeven. Slechts enkele auto's en een plukje motoren gingen me voor. Had ik plannen voor de twee rondjes a 30 euro per ronde (!!) die ik gekocht had? Maar natuurlijk. Volle polle moest er gegaan worden. Had ik dan getraind? Vanzelfsprekend. Op de PC met Assetto Corsa en door het kijken van onboard Ringfilmpjes. Ja, je moet wat. En heel veel ronden real time ervaring heb ik sinds m'n eerste bezoek in 1987 ook niet opgedaan. Ik hoor en lees wel eens van mensen die honderden en soms duizenden ronden afgelegd hebben, maar gedurende de misschien 8 keer dat ik er sinds 1987 geweest ben heb ik in totaal niet meer dan 30 ronden gereden. Hoe dan ook, met de 'mogelijkheden' die de Punto Evo me bood zou ik van deze 2 rondjes extra lang kunnen genieten. De Punto met z'n kleine diesel heeft de twee rondjes stoïcijns ondergaan. Ik heb de auto in 2011 nieuw gekocht en de banden die ik er destijds onder had, Michelin Energy Savers in 195/60/15 zitten er na 43.000 km nog steeds onder. Exact dezelfde banden die in 2011 ook al 10 rondjes Assen hebben moeten verduren. Veel grip hebben de Energy Savers niet. En ze kermen als zo'n arm varken in een Belgisch slachthuis. Maar ik zou ze zo weer kopen. Ik heb de Michelins direct bij aanschaf van de auto laten plaatsen. Sindsdien zijn ze nooit weer uitgebalanceerd. Trillen doen ze na 43.000 nog steeds helemaal niets. De link naar de video die ik een aantal posts terug geplaatst heb is dus geen 1 april grap geweest. Laten we zeggen dat de auto relatief zacht geveerd is en nogal overhelt. Nou ja, nogal veel. Maar niet getreurd, de Italianen hebben de wegligging van de Punto prima voor elkaar gekregen. In m'n tweede ronde zeilde ik zo'n lange linker (Metzgesfeld?) wat te hard in. Wat kleine tikjes op de rem halfweg de bocht waren gelukkig voldoende om de neus naar binnen te krijgen. Hard remmen met wat stuuruitslag kan lichtelijk problematisch in de Fiat zijn. De ABS weet dan niet goed meer wat ie moet doen hetgeen in lange remwegen kan resulteren. Een kwestie van anticeperen. Wat opviel is dat de baan sinds 2001 een stuk 'smoother' is geworden. Een stukje uitdaging is hiermee verloren gegaan. De passages die nog wel van hobbels en bobbels zijn voorzien kunnen de limieten van het onderstel van de Punto snel naar boven halen. De heftige 'lastwechsels' in de carrosserie resulteren dan steevast in kermende voorbanden. Dat ik ze te pas en te onpas hebben laten piepen ligt voor een groot deel ook aan mij. Ik mis de verfijning en werd geregeld geforceerd om een bochtradius met wat extra stuuruitslag (zonder resultaat) te counteren. Ik zou misschien nog een rondje of vier nodig hebben gehad om de meeste roest er bij de bestuurder af te krijgen.
Maar onverdienstelijk ging het niet. In m'n eerste ronde klokte ik een 10.02 en in m'n tweede en laatste ronde een 9.57 BtG. Veel oponthoud heb ik in die ronden niet gehad. Het was even de vraag hoeveel snelheid ik bergop op de 5 km van Breidscheid naar Hohe Acht kon meenemen. De vooraf ingeschatte 140 km/h max. was wat te optimistisch ingeschat. Kortstondig heeft de teller 135 km/h laten zien, en net voor de Angstkurve stond de teller op nog maar 120 km/h. Voor de exacte GPS snelheid mag je er dan nog 8 km/h aftrekken. Nee, een powerbeul is de Punto niet. Zoals gezegd heeft de Punto geen krimp gegeven. Op een loszittend plastic kapje bij aflevering en een kapot dashboardlampje achter de kachelbediening heb ik er ook nog nooit iets mee gehad. Piepjes en kraakjes zijn 'm volledig vreemd. Maar bij een volgend bezoek dit jaar, als we met een groepje uit het Noorden afreizen, wil ik een serieuzere auto uitproberen. Dat zal wel een van de vele huurauto's worden die rondom De Ring worden aangeboden. Back in 2001 was het alleen Ron Simons die een paar Alfa Romeo's als huurauto aanbod, nu lijkt er wel spraken van wildgroei te zijn. Ik ga er m'n voordeel in ieder geval mee doen. M'n uitstapje van vrijdag smaakt naar veel meer.
Op de weg terug via de 258 en het rustige stuje A1 ook nog een record verbroken. Heuvelaf wist ik de Fiat tot over de 200 km/h tellerstand te krijgen. Fucking spectaculair! Terug via de 3 en de 31 kwam ik bijna voor een vervelende verrassing te staan. Halfweg de 31 naar boven richting Emden had de auto al ruim 700 km op het tankje van 45 liter gereden. Waar bleef toch die Tankstelle? Die is nooit gekomen. Waarschijnlijk is ie er niet eens. Ik werd met de naald op het rood dan ook gedwongen de Autobahn te verlaten om ergens ter hoogte van Nordhorn te gaan tanken. Gemiddeld verbruik over de dag? 6,5 liter op 100 km. En wat zijn die kruispunten onderaan de Ausfahrten aardedonker! Er was op die punten geen enkel stuk straatverlichting te bespeuren! Daar kunnen de Duitsers nog veel verbeteren.
Onboard fimpjes van de ronden heb ik ook gemaakt. Zal eens kijken of ik die rondjes op youtube kan krijgen. Verwacht er behalve voortschrijdende tijd helemaal niks van. Dat is het enige voordeel van het gebruik van een Punto dieseltje op De Ring. Je kunt extra lang van je rondenticket genieten.
Het weer was afgelopen vrijdag fantastisch. Onderweg naar Arnhem - Oberhausen hoorde ik op de radio van een enorme file tussen Arnhem en de Duitse grens. Na even graven in het geografische geheugen leek de route via de A73 en de A61 in Duitsland me een goed alternatief. Wat is het op die A73 toch druk! Zelfs op een vrijdag om 13.00. Meer mensen hebben waarschijnlijk voor dit alternatief gekozen. De A61 was dan weer een oord van rust. Om wat voor reden dan ook was ik door de jaren heen van mening geraakt dat Duitsland ons op het gebied van windenergie vele stappen voor was. Dat viel vies tegen. Op tactische plaatsen (langs Autobahnen) stonden her en der wat plukken molens. Hoe ze in hemelsnaam hebben kunnen besluiten de kerncentrales te sluiten is me een raadsel. Dat het met de verbranding van fossiele brandstoffen 'gut voran geht' is op de A61 overduidelijk. Over een afstand van 100 km hoefde ik maar naar links te kijken om een enorme energieverslindende centrale z'n witte pluimen des doods te zien uitspuwen. Wat voor centrale dit is weet ik niet maar het contrast met de lieflijke 'Thäler' en in bloesem staande bomen was groot. Voor de rest was de Autobahn wat het altijd al was met dit verschil dat het drukker is geworden en de mogelijkheid om voluit te gaan door die drukte en de snelheidsbeperkingen bijzonder klein is geworden. Daar waar ik met de Punto Evo Multijet 1.3 diesel met 85 pk voluit kon gaan heb ik dat gedaan. Meer dan een minuut of 3 zal dat op de heenreis niet geweest zijn. Voluit is trouwens ook relatief. Denk dan aan een tellerstand van 170 km/h. 162 km/h GPS. Ook de 257 via Altenahr en Adenau was wat ie altijd al was. Schitterend en nostalilgisch. Een heerlijke opwarmer voor De Ring. Terug ben ik via de 258 en de A1 gegaan, en ik geloof best dat dit de (ietwat) snellere route is, maar tippen kan ie absoluut niet aan de lieflijke 257. Met een enkele plaspauze duurde de reis van 370 km naar Breidscheid exact 3 uur en 30 minuten. Prima te doen.
Over de omgeving van De Ring kan ik kort zijn. Misschien komt het ook door de video's die ik van de omgeving en de baan gezien heb, maar het lijkt wel of er sinds 2001 (destijds met de Cosworth) niets veranderd is. Ok, een Devil's Diner met voer waar de McDonalds zich voor zou schamen, en een Ticketoffice waar de Duitsers vergeten waren de openingstijden van het kantoortje te vermelden. Gevoelsmatig waren het rijdersvolk en de auto's wel veranderd. Het leek wel of de bestuurders veel jonger waren dan ik me kan herinneren. Nu kan dat er ook mee te maken hebben (en ik verdring die gedachte liever) dat ik zelf inmiddels met mijn 53 jaar een oude lul tussen deze groep strijders ben. Veel vrouwvolk als rijder zat er ook tussen. Iets dat je vroeger eigenlijk nooit meemaakte. Na wat geïnformeer bleek dat de ticketbalie om 16.30 en de baan om 17.15 geopend zou worden. En pünktlich zijn de Duitsers ook nog steeds want beiden bleken tot op de minuut te kloppen. Wat ook anders is, is dat er van de auto's die aan de Touristenfahrt hebben meegedaan minimaal de helft een dedicated trackcar was. Verlaagd, racestoelen, een kooi, semislicks, you name it. Misschien had het er ook mee te maken dat het een doordeweekse avond was, met volk dat in tegenstelling tot de weekendbezoekers serieus snelle ronden wil zetten. Opvallen deed het in ieder geval wel. De Punto stak er extreem schril tegenaf. Van de 10 minuten voorafgaand aan de opening om 17.15 heb ik genoten. Her en der in een straal van enkele honderden meters om de rotonde bij het opstappunt verkeerden rijders en auto's en opperste staat van opwinding. Als een hongerige wolf naar de rotonde rijden, nee, er staat nog iemand de boel te blokkeren, dan maar wegrijden, omkeren, en nog een keer proberen. En ik deed heerlijk aan dit spektakel mee.
Klokslag 17.15, ik verkeerde toevallig net op de rotonde, werd de toegang vrij gegeven. Slechts enkele auto's en een plukje motoren gingen me voor. Had ik plannen voor de twee rondjes a 30 euro per ronde (!!) die ik gekocht had? Maar natuurlijk. Volle polle moest er gegaan worden. Had ik dan getraind? Vanzelfsprekend. Op de PC met Assetto Corsa en door het kijken van onboard Ringfilmpjes. Ja, je moet wat. En heel veel ronden real time ervaring heb ik sinds m'n eerste bezoek in 1987 ook niet opgedaan. Ik hoor en lees wel eens van mensen die honderden en soms duizenden ronden afgelegd hebben, maar gedurende de misschien 8 keer dat ik er sinds 1987 geweest ben heb ik in totaal niet meer dan 30 ronden gereden. Hoe dan ook, met de 'mogelijkheden' die de Punto Evo me bood zou ik van deze 2 rondjes extra lang kunnen genieten. De Punto met z'n kleine diesel heeft de twee rondjes stoïcijns ondergaan. Ik heb de auto in 2011 nieuw gekocht en de banden die ik er destijds onder had, Michelin Energy Savers in 195/60/15 zitten er na 43.000 km nog steeds onder. Exact dezelfde banden die in 2011 ook al 10 rondjes Assen hebben moeten verduren. Veel grip hebben de Energy Savers niet. En ze kermen als zo'n arm varken in een Belgisch slachthuis. Maar ik zou ze zo weer kopen. Ik heb de Michelins direct bij aanschaf van de auto laten plaatsen. Sindsdien zijn ze nooit weer uitgebalanceerd. Trillen doen ze na 43.000 nog steeds helemaal niets. De link naar de video die ik een aantal posts terug geplaatst heb is dus geen 1 april grap geweest. Laten we zeggen dat de auto relatief zacht geveerd is en nogal overhelt. Nou ja, nogal veel. Maar niet getreurd, de Italianen hebben de wegligging van de Punto prima voor elkaar gekregen. In m'n tweede ronde zeilde ik zo'n lange linker (Metzgesfeld?) wat te hard in. Wat kleine tikjes op de rem halfweg de bocht waren gelukkig voldoende om de neus naar binnen te krijgen. Hard remmen met wat stuuruitslag kan lichtelijk problematisch in de Fiat zijn. De ABS weet dan niet goed meer wat ie moet doen hetgeen in lange remwegen kan resulteren. Een kwestie van anticeperen. Wat opviel is dat de baan sinds 2001 een stuk 'smoother' is geworden. Een stukje uitdaging is hiermee verloren gegaan. De passages die nog wel van hobbels en bobbels zijn voorzien kunnen de limieten van het onderstel van de Punto snel naar boven halen. De heftige 'lastwechsels' in de carrosserie resulteren dan steevast in kermende voorbanden. Dat ik ze te pas en te onpas hebben laten piepen ligt voor een groot deel ook aan mij. Ik mis de verfijning en werd geregeld geforceerd om een bochtradius met wat extra stuuruitslag (zonder resultaat) te counteren. Ik zou misschien nog een rondje of vier nodig hebben gehad om de meeste roest er bij de bestuurder af te krijgen.
Maar onverdienstelijk ging het niet. In m'n eerste ronde klokte ik een 10.02 en in m'n tweede en laatste ronde een 9.57 BtG. Veel oponthoud heb ik in die ronden niet gehad. Het was even de vraag hoeveel snelheid ik bergop op de 5 km van Breidscheid naar Hohe Acht kon meenemen. De vooraf ingeschatte 140 km/h max. was wat te optimistisch ingeschat. Kortstondig heeft de teller 135 km/h laten zien, en net voor de Angstkurve stond de teller op nog maar 120 km/h. Voor de exacte GPS snelheid mag je er dan nog 8 km/h aftrekken. Nee, een powerbeul is de Punto niet. Zoals gezegd heeft de Punto geen krimp gegeven. Op een loszittend plastic kapje bij aflevering en een kapot dashboardlampje achter de kachelbediening heb ik er ook nog nooit iets mee gehad. Piepjes en kraakjes zijn 'm volledig vreemd. Maar bij een volgend bezoek dit jaar, als we met een groepje uit het Noorden afreizen, wil ik een serieuzere auto uitproberen. Dat zal wel een van de vele huurauto's worden die rondom De Ring worden aangeboden. Back in 2001 was het alleen Ron Simons die een paar Alfa Romeo's als huurauto aanbod, nu lijkt er wel spraken van wildgroei te zijn. Ik ga er m'n voordeel in ieder geval mee doen. M'n uitstapje van vrijdag smaakt naar veel meer.
Op de weg terug via de 258 en het rustige stuje A1 ook nog een record verbroken. Heuvelaf wist ik de Fiat tot over de 200 km/h tellerstand te krijgen. Fucking spectaculair! Terug via de 3 en de 31 kwam ik bijna voor een vervelende verrassing te staan. Halfweg de 31 naar boven richting Emden had de auto al ruim 700 km op het tankje van 45 liter gereden. Waar bleef toch die Tankstelle? Die is nooit gekomen. Waarschijnlijk is ie er niet eens. Ik werd met de naald op het rood dan ook gedwongen de Autobahn te verlaten om ergens ter hoogte van Nordhorn te gaan tanken. Gemiddeld verbruik over de dag? 6,5 liter op 100 km. En wat zijn die kruispunten onderaan de Ausfahrten aardedonker! Er was op die punten geen enkel stuk straatverlichting te bespeuren! Daar kunnen de Duitsers nog veel verbeteren.
Onboard fimpjes van de ronden heb ik ook gemaakt. Zal eens kijken of ik die rondjes op youtube kan krijgen. Verwacht er behalve voortschrijdende tijd helemaal niks van. Dat is het enige voordeel van het gebruik van een Punto dieseltje op De Ring. Je kunt extra lang van je rondenticket genieten.
Laatst gewijzigd door Hielke op 03 apr 2017, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Respect Hielke!


- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Prachtig leesvoer en nette tijd!
- sitechris
- Berichten: 4936
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Haha, mooi verhaal!
-
- Berichten: 9469
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Machtig Hielke, goed bezig!
Ik moet ook hoognodig weer eens een rondje doen...

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Kan m'n default movie editor Movie Maker niet meer vinden, maar als ik klaar ben dan zie je dat ik in m'n tweede ronde nog even op de bumper van een Golf GTI aan het hijgen benWouter81 schreef: 02 apr 2017, 16:20 Machtig Hielke, goed bezig!Ik moet ook hoognodig weer eens een rondje doen...

- Joop
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Schitterend verhaal Hielke!
-
OnlineWJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Mocht je een fatsoenlijke gratis movie editor zoeken: https://filmora.wondershare.net/filmora ... ditor.htmlHielke schreef: 02 apr 2017, 18:30 Kan m'n default movie editor Movie Maker niet meer vinden, maar als ik klaar ben dan zie je dat ik in m'n tweede ronde nog even op de bumper van een Golf GTI aan het hijgen ben![]()
Mooi verhaal!

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Thnx WJ, ga die editor uitproberen. Er moet nu toch maar eens iets nieuws voor Movie Maker in de plaats komen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Geweldig verhaal Hielke !
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Even kijken of het op youtube goed overkomt.
https://www.youtube.com/watch?v=BKN05-71Qjc
Bij het Ringrijden zat er wat vliegroest op, maar bij het video bewerken is de bende doorgeroest. Ik heb oorlog met de vele inferieure alternatieven voor Movie Maker. Uit nood maar weer op Adobe Premiere terug gegrepen.
https://www.youtube.com/watch?v=BKN05-71Qjc
Bij het Ringrijden zat er wat vliegroest op, maar bij het video bewerken is de bende doorgeroest. Ik heb oorlog met de vele inferieure alternatieven voor Movie Maker. Uit nood maar weer op Adobe Premiere terug gegrepen.
-
Online
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Mooi verhaal! 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Prachtig omschreven ook Hielke 

- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Mooi be- en geschreven Hielke 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
LEuk geschreven en dit is waar TF om draait. Rondjes rijden met je standaard auto. 

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Prachtig verhaal Hielke! En mooi tempo erin!
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
De rondjes. Neem er de tijd voor!

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast