StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: StefanW / BMW 130i
Net nog even getest, in zn 2 met voet op de grond blijft hij op exact 7000 rpm hangen. Apart dat verschil.
-
Andere software versie van de DME?? Of wellicht "gewoon" afwijking in de teller?
-
Fijn te horen dat het is opgelost met de verkoper.
Zijn de tikkende klepstoters ook verholpen? Of enkel de flush?
Zijn de tikkende klepstoters ook verholpen? Of enkel de flush?
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Tikkende klepstoters is minder geworden. Kan verder geen kwaad.
- Macboy
Bleef ook klikken.....
- Jan-Willem
Mooi dat je nu kan genieten van de auto!
Loopt lekker zo te zien
Loopt lekker zo te zien
- Nickvl
- Auto: E81 130I
Ben wel benieuwd naar dat verschil in max rpm, op internet staat ook 7000 aangegeven zeer waarschijnlijk dat de auto is gechipt? Merk wel dat mijne op 98 lekkerder in z'n begrenzer schiet maar 7200rpm maken gebeurd helaas niet...
-
Goed geregeld Stefan 

- Hugo Bos
Bij mij komt de begrenzer er ook bij 7000, naald gaat dan iets over de 7k toeren heen maar bij lange na geen 7200.
- WJ
Testen jullie het wel allemaal in dezelfde versnelling?
- Nickvl
- Auto: E81 130I
Hahah de begrenzer is alleen in de 6de versnelling op een haar na niet aangetikt 

- Djessey
Weet wel dat BMW vaak meerdere software varianten heeft van de ECU, dus kan zijn dat je net een iets latere software versie heeft met een hogere toerenbegrenzer?
Dat of gechipped
Dat of gechipped
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1022698 Er zijn meer mensen die het zich afvragen. Een bevestigend antwoord staat er niet tussen. Maar kan dus met wel/geen lci te maken hebben.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Mijne is van 10-2005, maar gezien het feit dat ik wel de 2007+ CCC-software heb, vermoed ik dat de hele auto een update is ondergaan..
- MartijnGizmo
Precies dit, netjes opgelost en hopelijk kun je nu volop genieten ervan!TLRS schreef: 27 mar 2017, 01:17 Stefan, hoe de verkoper en jij eruit zijn gekomen vind ik van grote klasse. Precies genoeg druk uitgeoefend om een oplossing in gang te zetten. Ruimte laten om te discussiëren over de beste invulling voor beide partijen. En niet uit zijn om de ander, kost wat kost, te 'straffen' voor een zwak moment.
Wanneer de beste man meer vergoeding biedt dan je zelf redelijk lijkt, dan heeft hij zich afgevraagd wat hij zelf fatsoenlijk zou vinden. Als je het mij vraagt kun je dat beschouwen als een compliment. En gezien je instelling ben ik ervan overtuigd dat je bij het kopen van de volgende auto wel degelijk meer eigen verantwoording neemt.
Petje af..

- StefanW
Thnx, de oude eigenaar heeft het inderdaad prima opgelost. Vorige week was ik een weekje op vakantie, maar het geld is netjes overgemaakt, dus chapeau 
Maar hoeveel pech kun je hebben?
Gisteren rij ik vanaf mijn werk naar huis gaat het motormanagementlampje branden. Even langs de kant gezet en aan/uit, maar helaas bleef branden. Na het eten toch nog even gekeken en een stukje gereden, maar nog steeds het lampje continue aan. Even lekker door de polder lopen knallen, maar de auto reageert verder nog prima, niet inhouden ofzo. Toch had ik gisteravond geen lekker gevoel.
Pomp je behoorlijk wat euro's erin, maar dan toch nog een probleem...
Vanmiddag langs de garage gereden om uit te lezen. Sinds de auto gemaakt is heb ik 450km gereden zonder lampje. Bij het uitlezen kwamen er 3 foutcodes naar boven:
2AAB Variable intake system, self diagnosis
29F5 Catalytic converter 1, conversion 2
29F4 Catalytic converter 1, conversion
Het lijkt erop dat de twee katalysatoren kapot zijn. In ieder geval zag ik bij "bank 1" en geen goede waarde bij de sensor na de kat. De vraag is of de storing van de intake met de kats te maken hebben. Ze hebben even gekeken wat 2 nieuwe kats kosten, maar origineel kosten deze 1500 euro zonder montage. Dat is weer een behoorlijke investering
Heb de storingen van de aankoopkeuring bekeken en daar stonden deze ook al op(toen brandde het lampje niet overigens). Het is geen nieuw probleem blijkbaar. De oude eigenaar ga ik niet meer contacten, hij heeft uiteindelijk netjes gehandeld en dat is klaar. Dit is nu mijn probleem.
Ik heb me er nog niet verder in verdiept, maar er zijn wellicht verschillende opties: gelijk een heel uitlaatsysteem vervangen voor een supersprint ofzo, maar volgens mij ben je dan zo 3-4k verder, dus geen optie.
Kan gewoon doorrijden, is nu gereset, lampje brandt niet, merk verder ook nog niks. Geloof wel dat het lampje binnenkort wel weer zal branden, dan kan ik nog steeds doorrijden, alleen heb je een lampje op de dash branden, dat is niet mijn ding eigenlijk.
Misschien is de kat "beschadigd" door de kapotte carterventilatie (lees hoog olieverbruik) en moet ik gewoon even flink gaan vlammen en de kat schoonbranden. Ik weet het niet, zit ff hard op te denken.
Levert EPS kats voor minder geld? Misschien een uitlatenboer contacten.
Is dit never ending story? Auto inruilen op iets anders? Auto bevalt wel en heb geen idee wat ik dan zou moeten gaan rijden en dan ben ik ook een hoop euro's (lees: afschrijving) kwijt.
Volgende week krijg ik de prijs door van een aftermarket kat. Ik weet nog niet wat ik ga doen, moet mij er eens goed in gaan verdiepen, maar ben er uiteraard niet heel blij mee. Eigenlijk geen zin om weer 2k erin te pompen. Heb ook nog een hobby om rondjes te rijden op de Ring, daar geef ik het liever aan uit...

Maar hoeveel pech kun je hebben?

Gisteren rij ik vanaf mijn werk naar huis gaat het motormanagementlampje branden. Even langs de kant gezet en aan/uit, maar helaas bleef branden. Na het eten toch nog even gekeken en een stukje gereden, maar nog steeds het lampje continue aan. Even lekker door de polder lopen knallen, maar de auto reageert verder nog prima, niet inhouden ofzo. Toch had ik gisteravond geen lekker gevoel.

Vanmiddag langs de garage gereden om uit te lezen. Sinds de auto gemaakt is heb ik 450km gereden zonder lampje. Bij het uitlezen kwamen er 3 foutcodes naar boven:
2AAB Variable intake system, self diagnosis
29F5 Catalytic converter 1, conversion 2
29F4 Catalytic converter 1, conversion
Het lijkt erop dat de twee katalysatoren kapot zijn. In ieder geval zag ik bij "bank 1" en geen goede waarde bij de sensor na de kat. De vraag is of de storing van de intake met de kats te maken hebben. Ze hebben even gekeken wat 2 nieuwe kats kosten, maar origineel kosten deze 1500 euro zonder montage. Dat is weer een behoorlijke investering

Heb de storingen van de aankoopkeuring bekeken en daar stonden deze ook al op(toen brandde het lampje niet overigens). Het is geen nieuw probleem blijkbaar. De oude eigenaar ga ik niet meer contacten, hij heeft uiteindelijk netjes gehandeld en dat is klaar. Dit is nu mijn probleem.
Ik heb me er nog niet verder in verdiept, maar er zijn wellicht verschillende opties: gelijk een heel uitlaatsysteem vervangen voor een supersprint ofzo, maar volgens mij ben je dan zo 3-4k verder, dus geen optie.
Kan gewoon doorrijden, is nu gereset, lampje brandt niet, merk verder ook nog niks. Geloof wel dat het lampje binnenkort wel weer zal branden, dan kan ik nog steeds doorrijden, alleen heb je een lampje op de dash branden, dat is niet mijn ding eigenlijk.
Misschien is de kat "beschadigd" door de kapotte carterventilatie (lees hoog olieverbruik) en moet ik gewoon even flink gaan vlammen en de kat schoonbranden. Ik weet het niet, zit ff hard op te denken.
Levert EPS kats voor minder geld? Misschien een uitlatenboer contacten.
Is dit never ending story? Auto inruilen op iets anders? Auto bevalt wel en heb geen idee wat ik dan zou moeten gaan rijden en dan ben ik ook een hoop euro's (lees: afschrijving) kwijt.
Volgende week krijg ik de prijs door van een aftermarket kat. Ik weet nog niet wat ik ga doen, moet mij er eens goed in gaan verdiepen, maar ben er uiteraard niet heel blij mee. Eigenlijk geen zin om weer 2k erin te pompen. Heb ook nog een hobby om rondjes te rijden op de Ring, daar geef ik het liever aan uit...

- Martin van der Zwaard
Re: StefanW / BMW 130i (pech)
Ik zou een goede diagnose uit laten voeren en dan gewoon maken die kar. Neem aan dat als dit niet was gebeurd dat je van plan was om nog een tijd met de auto te rijden. Dus doen en weer gaan genieten.
- WJ
Gewoon custom een uitlaat laten maken met Cat.
http://rvs-uitlaat.nl/mogelijkheden
Heb hier al regelmatig wat goeds over gelezen, volgensmij ben je met race cat niet meer dan 2k kwijt.
http://rvs-uitlaat.nl/mogelijkheden
Heb hier al regelmatig wat goeds over gelezen, volgensmij ben je met race cat niet meer dan 2k kwijt.
- StefanW
Ja ken ze. Uitlaatsysteem van mijn 106 Rallye is van dit bedrijf, levert mooi werk. Kan altijd even offerte opvragen inderdaad.
-
Kun je er geen universele racekat tussen laten zetten, met evt. custom uitlaat zoals WJ noemt?
http://simons-uitlaten.nl/contents/nl/d ... toren.html
http://simons-uitlaten.nl/contents/nl/d ... toren.html
- Niels
- Auto: Prius+
Upgraden. Alhoewel ik zelf zou blijven resetten zolang je weet wat het probleem is, veel meer auto's hebben er last van en het is nu eenmaal al wel een auto die wat op leeftijd raakt. Ik zou daar persoonlijk niet zo maar geld in blijven pompen.
Niettemin, ik zou eens kijken wat een upgrade kost met een setje race cats en een sport demper. Dan kost het wat maar dan heb je er ook wat voor terug gevoelsmatig.
Niettemin, ik zou eens kijken wat een upgrade kost met een setje race cats en een sport demper. Dan kost het wat maar dan heb je er ook wat voor terug gevoelsmatig.
- WJ
Ze hebben waarschijnlijk al wel ervaring met een 130i dus ze kunnen misschien zo een prijs eruit gooien.
- Martijn_bmw
Of even bij Crooke tuning kijken in Bunschoten die lassen ook systemen op maat incl kat. Heb veel bij deze gasten laten en doen en altijd super geholpen.
Denk dat je daar voor het geld van een oem kat een compleet RVS uitlaat systeem hebt incl nieuwe universele race cell kats
Denk dat je daar voor het geld van een oem kat een compleet RVS uitlaat systeem hebt incl nieuwe universele race cell kats
- StefanW
Volgens mij zit de kat vast aan het uitlaatspruitstuk (correct me if i'm wrong). Met "racekats" heb ik geen goede ervaringen. Onder mijn Rallye zit een 200cel racekat, maar bij elke apk moet de complete uitlaatlijn eronder vandaan, omdat ie niet door de APK komt. Met mijn Rallye vind ik het geen probleem, omdat het binnen een uurtje geregeld is, maar met de BMW zal het meer werk kosten verwacht ik.
- Martin van der Zwaard
Spruitstuk en kat zijn een idd per 3 cilinders.