Gisteren bij de introductie in Apeldoorn geweest. Stond een M2, M3 en M3 GTS en daarnast de 760li 100-years edition enige in Nederland. Heb daardoor bijna die hele G30 gemist....
Maar in het echt ook gewoon mooi. Ik was zelf op de fotos lyrisch. In het echt is het echt een imposante auto. Vooral het interieur maakt enorm veel indruk. Stond er een met een prachtige klassieke houtsoort.
Hier de 540i met M pakket tutto completto voor €99k
Vandaag even op pad geweest met een 530i G30 in carbonzwart met cognac leder. Mooi contrast. Motor is mooi gedempt en maakt de auto aardig vlot! Auto was voorzien van standaard m onderstel en dat is zelfs op de grootste 20'' jetsers stuk comfortabeler dan mijn ex F10 535d met M-pakket. Bak schakelt weer soepeler dan in de F10, knap hoe ze dat telkens verbeteren.
Zeer fraaie auto om te zien, was de eerste keer dat ik de auto IRL zag. Stond ook een bluestone in de showroom met M-pakket. Ik moet zeggen dat de auto in bluestone mooier oogt dan in het carbonzwart. Dinsdag maar eens sturen in een full options 540i met adaptief onderstel, wordt dus vervolgd.
Nou de proefrit is iets uitgesteld - demo van importeur had een lekke band. Zal wel ergens volgende week worden.
Wel nog de 530i 2 dagen meegehad en rijdt echt meer dan goed. Mooi gedempte 4 cylinder en bijna net zo snel als mijn F10 535d met 300pk. Demping in de auto kwa geluid is fenomenaal. Als je rustig weg rijdt lijkt het net een electrische auto, zo afwezig is de motor kwa geluid.
Comfort op de grootste wielen (20'') ook dikke prima. De auto had dynamic demper control en stand sportief is ongeveer net zo stug als de F10 535d die ik had op 19'' wielen. In comfort modus duidelijk zachter.
Adaptieve koplampen geven een mooi egaal beeld in de avond en ook de idrive is flink verbeterd. Deze auto had het Harman Kardon geluidssysteem. Dikke prima ook - ben benieuwd hoe de B&W klinkt.
Vandaag even test gereden in een 520d. Best koppel blokje, niet gek! Verder aardig 't zelfde als mijn F10, carbon zwart, 'm-pakket etc.. Zo naast elkaar vind ik de G30 niet echt fantastisch veel mooier om eerlijk te zijn.. Interieur wel, die is weer aardig up-to-date!
Dat automatisch in parkeren is echt tof! Die optie zal ik ten alle tijden aanvinken, niet dat je het vaak gebruikt maar het werkt echt tof!
Ook even zitten rekenen daar voor een 540ia met m-pakket en wat andere goodies, gaat al snel naar de 86k...
IMG_1640.JPG (512.13 KiB) 3405 keer bekeken
IMG_1641.JPG (419.33 KiB) 3405 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Auke M535i op 25 mar 2017, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Kan wel kloppen wat Arthur zegt, ik heb zelf ook een F10 gehad en met standaard grill echt veel beter IMHO. De nieuwe eigenaar heeft er overigens ook meteen een zwarte grill ingezet, over smaak valt niet te twisten.
Ik ben wel fan van de nieuwe tellers, ziet er in het echt super uit en gemakkelijk aanpasbaar met een druk op de knop naar sport en eco pro. Geluidsdemping van de G30 is weer beter dan in de F10. En de bak lijkt weer beter bij de les, ook al is het 8 traps gebleven (meer dan genoeg verzetten overigens).
Wat kun je precies aanpassen aan de nieuwe tellers?
In de f11 kun je nog niets aanpassen behalve dan de tellers in de klassieke stand laten staan wanneer je wisselt tussen de drie rijstanden.
Snelheid waarmee automatisch inparkeren werkt maakt de functie compleet onzinnig. Zelf parkeren gaat 4 keer zo snel?waar een mens z'n geld aan uit kan geven!
Aanpassen c.q. switchen van tellerlayout als je een rijmodus selecteert. In sportmodus grote km/u weergave. Maar kon bij de F10/F11 ook met die optionele display. Dit is weer een stuk verfijnder.
Complete onzin dus. Kon je het maar aanpassen, dan zou het nog toegevoegde waarde hebben. Volstrekt digitaal tijdperk en alle digitale mogelijkheden en dan krijg je niet eens tellers waar je uit zou mogen kiezen. In sport wordt je gedwongen om met je PS4 controllers te rijden. Uiteraard ieder zijn ding, maar het verplichte en het niet kunnen kiezen uit verschillende tellers (hoe leuk zou dat zijn??) maakt het zo zonde. Los van dat ik die sport stand zelf extreem lelijk vindt.
Uitzetten is niet aanpassen he. Het is digitaal. Dus je moet er gewoon VW tellers in kunnen laden. Dat is aanpassen. Nu overdrijf ik, maar je moet toch gewoon BMW tellers kunnen kiezen ? Dat je dat afschuwelijke uit kan zetten had ik wel begrepen ja. Zou helemaal mooi zijn als je verplicht daarmee zou moeten rondrijden....
Snipe schreef: 27 mar 2017, 20:15
'De nieuwe tellers': is het jullie wel opgevallen dat er verschillende varianten zijn? Analoog, digitaal en iets er tussenin.
Ik heb laatst een paar dagen 520d gereden. Tamelijk briljant, als je het mij vraagt.
Klopt, er zijn twee versies: standaard krijg je een versie met analoge getallen voor de toerenteller en snelheidsmeter en delen van het instrumentarium digitaal. Er is ook een uitgebreid instrumentarium, die is volledig digitaal. Optie van 400 euro