BMW 1000kg 350pk in 1993 het kan toch met de Nazca BMW C2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 25 jun 2007, 22:50

Een erg gave auto. Ik was altijd onder d indruk van deze auto. Vroeger toen ik klein was speelde ik regelmatig met dit model in het spel Need For Speed.

Is dat niet wat voor jou René om zo iets ooit op de kop te tikken :wink:

Erg erg erg gaaf dat je die auto hebt gespot Stéphane. Dat is echt heel cool, zoiets op de weg te zien.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 25 jun 2007, 22:58

Mark Nauta schreef:Erg erg erg gaaf dat je die auto hebt gespot Stéphane. Dat is echt heel cool, zoiets op de weg te zien.
Dat was inderdaad wel een erg gaaf moment. De 2 witte Voyagers die er omheen reden deden ook moeite om er voor te zorgen dat wij er niet naast konden komen. Is uiteindelijk wel gelukt en toen dus de foto gemaakt. Toen ook nog wel meer gespot, maar dit was de enige echt opvallende spot. Nog eens kijken of ik de foto's kan vinden in de berging.

Volgens mij bestond Internet nog maar net in 1995. Kan me herinneren dat we op de uni toen het een en ander hebben opgezocht over de universiteit waar we heen zouden gaan. Dat is McGill in Montréal geworden, maar dat geheel terzijde - en dus off topic ;)

Maar autogespot.com bestond toen nog niet in ieder geval :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 jun 2007, 23:46

Mark Nauta schreef:Een erg gave auto. Ik was altijd onder d indruk van deze auto. Vroeger toen ik klein was speelde ik regelmatig met dit model in het spel Need For Speed.

Is dat niet wat voor jou René om zo iets ooit op de kop te tikken :wink:
Voor mij? nee dat niet, ik vind hem wel mooi, en het gewicht 1000kg perfect voor een BMW, maar ik hou meer van ronde vormen(auto) klassiek tijdloos gelijnd en met een dikke motor en een goed onderstel :lol:
Daarom houden de M1(ook te duur trouwens) en de Z1 me tegen, vind ze mooi maar niet mooi genoeg om lang te houden, er zijn niet zoveel auto's die me lang bezig kunnen houden, maar om wat voorbeelden te noemen van auto's die ik lang volg en nog steeds mooi vind zijn:

1= Z3 M coupe met snelle 400+pk motor
2= Wiesmann GT
3= TVR tuscan V8(oude)
4= GT40 replica's (wel met moderne motor)
5= Ultima GTR (wel met moderne motor)
6= M3 e30 met snelle 400+pk motor
7= Lotus elise/Exige met 400+pk
8= Ginetta G12

Om maar een paar voorbeelden te noemen :lol:

HSR
Berichten: 5496
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 26 jun 2007, 08:56

GTRene schreef:
Mark Nauta schreef:Een erg gave auto. Ik was altijd onder d indruk van deze auto. Vroeger toen ik klein was speelde ik regelmatig met dit model in het spel Need For Speed.

Is dat niet wat voor jou René om zo iets ooit op de kop te tikken :wink:
Voor mij? nee dat niet, ik vind hem wel mooi, en het gewicht 1000kg perfect voor een BMW, maar ik hou meer van ronde vormen(auto) klassiek tijdloos gelijnd en met een dikke motor en een goed onderstel :lol:
Daarom houden de M1(ook te duur trouwens) en de Z1 me tegen, vind ze mooi maar niet mooi genoeg om lang te houden, er zijn niet zoveel auto's die me lang bezig kunnen houden, maar om wat voorbeelden te noemen van auto's die ik lang volg en nog steeds mooi vind zijn:

1= Z3 M coupe met snelle 400+pk motor
2= Wiesmann GT
3= TVR tuscan V8(oude)
4= GT40 replica's (wel met moderne motor)
5= Ultima GTR (wel met moderne motor)
6= M3 e30 met snelle 400+pk motor
7= Lotus elise/Exige met 400+pk
8= Ginetta G12

Om maar een paar voorbeelden te noemen :lol:

Als ik eerlijk ben. Het is mij iedere keer een raadsel waarom je 400+ /600+ en 1200+ PK's moet hebben. Zum Beispiel: mijn alfaatjes weegt een keer 1100 kg en heeft maar 150PK. Niet snel want de durchschnitt diesel is even rap. Maar omdat 'ie zo goed op de weg ligt liggen de snelheden nogsteeds dermate hoog in bochten dat je met 1 stuurfout jezelf helemaal kapot rijdt.

Ik kom dan weer terug op mijn vraag : waarom meer dan 400PK? Die 400PK zorgen echt niet dat je een leukere balans in je wagen hebt en daardoor mooier door de bocht kan. Het zorgt er ook niet voor dat je beter kan driften want zelfs met een 140Pk hachiroku lukt het perfect.

400PK wordt alleen leuk als je wagen ook daadwerkelijk 1800 of 2000 Kg gaat wegen en dan nog alleen maar ter behoeven van rechtuit branden.
Dus vanuit dit ookpunt kan ik de PK wedloop wel begrijpen. Auto's worden zwaarder dus hebben meer power nodig.

Een ingenieur heeft mij ooit gezegt dat als je meer dan 300PK nodig hebt om onder de 20Seconde de 200 te bereiken je wagen gewoon veelste zwaar is. Ik ben nog steeds heilig overtuigd dat die uitspraak de waarheid is.

Waarom 400 /500 /600PK... in een wagen die krap 1100Kg weegt? Voor mij is de winst daar echt compleet zoek.

Dus, 3de en laatste maal, waarom iedere keer dat gedroom over exorbitante hoeveelheden PK's ? ( soort van dick measuring contest?)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 jun 2007, 10:37

@Hugo
Allereerst als je goed kijkt praat ik persoonlijk niet over 600+ of 1200+ pk's dat weet je en kun je terug zien....

Ik praat dus over 400+ pk's daar bedoel ik mee een motor die relatief betrouwbaar blijft en "zuinig" is en "dagelijks" te gebruiken is in een auto van 800 tot max! 1400kg

Waarom? omdat we in NL niet mogen racen(bochten en gevaarlijk gedrag) en dus een 150pk en 1100kg wegende auto die jij omschrijft niet veel meer nut heeft dan van A naar B komen en lange tijd nodig om in te halen bij wijze van...natuurlijk op een cirquit heb je aan 150pk en 1100kg "voldoende" om lol te hebben...maar in heel mijn leven en ik rijd al zo'n 26 jaar auto, heb ik nog maar 1x echt gereden op een cirquit...en toen was 320pk en 1290kg echt wel handig hoor, ik had meteen de hoogste eindsnelheid op zandvoort op het rechte stuk in de radarval? met 215km/u, maar om mijn betoog af te maken, ik ben al heel wat gewend qua snellere auto's en ik hoef echt geen 600pk(al wil ik best zo'n kar proberen) nee, ik heb liever een auto onder de 1250kg en rond de 400pk dat heeft voldoende stuwkracht om te blijven prikkelen, das lekker en voor wat ik de auto gebruik ook echt fijn, ik rijd niet op bochtige wegen(helaas door m'n hersenletsel ga ik bijna altijd dezelfde simpele weg...hoef ik niet zoveel te denken..achja) meestal dus snelweg en af en toe b-wegen.
Dus zeg een auto tussen de 800 en 1400kg maar zeker rond de 400pk en ik ben blij en die auto pleziert me ook op alleen rechtuit rechtaan, maar kan ook in bochten net zo meekomen als dezelfde auto met 150pk haha maar uit de bocht komend veel sneller naar de volgende bocht...tja jij mag je 150pk auto, neem ik dezelfde auto als jij zelfde gewicht zelfde setup maar dan 400pk dan laten we een coureur in de beide zelfde auto's een rondje 20km? Nurburgring doen kijken welke sneller rond is....dan wil ik jou wel eens weer horen, tijden liegen niet.

Maar persoonlijk gaat het mij dus om goed rijgedrag maar ook snel met rechtuitbranden en inhalen dus veel meer een allrounder dan alleen bochtjes doen

HSR
Berichten: 5496
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 26 jun 2007, 17:08

GTRene schreef:@Hugo
Allereerst als je goed kijkt praat ik persoonlijk niet over 600+ of 1200+ pk's dat weet je en kun je terug zien....

Ik praat dus over 400+ pk's daar bedoel ik mee een motor die relatief betrouwbaar blijft en "zuinig" is en "dagelijks" te gebruiken is in een auto van 800 tot max! 1400kg

Waarom? omdat we in NL niet mogen racen(bochten en gevaarlijk gedrag) en dus een 150pk en 1100kg wegende auto die jij omschrijft niet veel meer nut heeft dan van A naar B komen en lange tijd nodig om in te halen bij wijze van...natuurlijk op een cirquit heb je aan 150pk en 1100kg "voldoende" om lol te hebben...maar in heel mijn leven en ik rijd al zo'n 26 jaar auto, heb ik nog maar 1x echt gereden op een cirquit...en toen was 320pk en 1290kg echt wel handig hoor, ik had meteen de hoogste eindsnelheid op zandvoort op het rechte stuk in de radarval? met 215km/u, maar om mijn betoog af te maken, ik ben al heel wat gewend qua snellere auto's en ik hoef echt geen 600pk(al wil ik best zo'n kar proberen) nee, ik heb liever een auto onder de 1250kg en rond de 400pk dat heeft voldoende stuwkracht om te blijven prikkelen, das lekker en voor wat ik de auto gebruik ook echt fijn, ik rijd niet op bochtige wegen(helaas door m'n hersenletsel ga ik bijna altijd dezelfde simpele weg...hoef ik niet zoveel te denken..achja) meestal dus snelweg en af en toe b-wegen.
Dus zeg een auto tussen de 800 en 1400kg maar zeker rond de 400pk en ik ben blij en die auto pleziert me ook op alleen rechtuit rechtaan, maar kan ook in bochten net zo meekomen als dezelfde auto met 150pk haha maar uit de bocht komend veel sneller naar de volgende bocht...tja jij mag je 150pk auto, neem ik dezelfde auto als jij zelfde gewicht zelfde setup maar dan 400pk dan laten we een coureur in de beide zelfde auto's een rondje 20km? Nurburgring doen kijken welke sneller rond is....dan wil ik jou wel eens weer horen, tijden liegen niet.

Maar persoonlijk gaat het mij dus om goed rijgedrag maar ook snel met rechtuitbranden en inhalen dus veel meer een allrounder dan alleen bochtjes doen
Kijk, je hoeft geen sherlock te zijn om te begrijpen dat mijn 75 met 400Pk sneller zal doen op een toerke schleife dan met de standaard 150. Ook kan ik goed begrijpen dat vermogen fijn is. Als mijn alfa 220Pk had gehad zou ik zeker nog meer lol hebben. Echter, het gaat mij om die grens van waanzin. Ik heb nog steeds sterk het idee dat een Speedster turbo met zijn 200 PK zeker zoveel lol, zoniet meer, geeft dan een RS4 met 420 PK.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 jun 2007, 17:31

Ik denk dat we elkaar wel begrijpen kerel :D
Ik heb trouwens nog zo'n speedster turbo gehad met 200 pk wat ie makkelijk aankon, denk 240<>260 pk en je hebt een heerlijk bommetje alhoewel ik de Elise de fijnere auto vind...

Een audi vooral de turbo versies met 420 pk doen me niks eerlijk gezegd, de nieuwere wel met de beresterke NA V8 die lijken me best leuk, maar zou niet gauw een zware auto kopen, dat verziekt het plezier voor mij dat voel je gewoon in bochten, alhoewel ze daar tegenwoordig ook goed in worden/zijn maar toch, voor mij is het dan niet leuk meer.

Daarom lijkt me de nwe Donkervoort D8 GT ook zo super, geloof iets van 650kg met dak en deuren en verwarming en al :lol: en dan 270pk jippie lekker ding zeg ik 8) dan praten we over sportief maar toch bruikbaar voor dagelijks als je wil...kijk daar echt naar uit.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 26 jun 2007, 18:41

zo'n nazca heb ik nog in elkaar zitten frutselen met zo 1:18 bouwpakketje.

Nooit afgekregen overigens.

HSR
Berichten: 5496
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 26 jun 2007, 20:10

BBVW schreef:zo'n nazca heb ik nog in elkaar zitten frutselen met zo 1:18 bouwpakketje.

Nooit afgekregen overigens.
Zow!

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 26 jun 2007, 21:19

Dit is idd een erg mooie bmw!

Ken em nog wel van computerspelletjes daar kwam je wel eens dit type tegen.

HSR
Berichten: 5496
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 26 jun 2007, 23:16

RudolfNW schreef:Dit is idd een erg mooie bmw!

Ken em nog wel van computerspelletjes daar kwam je wel eens dit type tegen.
Echt?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, k33z, Leen, mark123, Str8Six en 27 gasten