VW Golf VII 2.0TDI - ETA van de opvolger is bekend!
- JP
- Berichten: 35194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Normaal schraapt iedereen de logo's van de achterklep, en jij plakt ze in je grille.......
Ziet er niet slecht uit in ieder geval..... 
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Moet je geen rode letters TDI, hoe meer rood hoe sneller die is.
Golf4 tijdperk, of gebruiken ze nog steeds verschillende?
Golf4 tijdperk, of gebruiken ze nog steeds verschillende?
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Bedankt voor de complimenten 
Achterkant is inderdaad vrij van logo's, JP! En de grill had ook vrij van logo's mogen blijven, alleen bij het verwijderen van het GTD logo bleek dus dat je daar een lelijke plek houdt. Nu is het in mijn ogen prima opgelost!
Achterkant is inderdaad vrij van logo's, JP! En de grill had ook vrij van logo's mogen blijven, alleen bij het verwijderen van het GTD logo bleek dus dat je daar een lelijke plek houdt. Nu is het in mijn ogen prima opgelost!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Ja dat was dus wel bekend bij de meesten en vandaar de negatieve reacties hier 
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Staat erg netjes.
Mocht je je bedenken is een kleine aanpassing met

Mocht je je bedenken is een kleine aanpassing met
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Hier nog niet in het topic gemeld, maar de spacers zijn er alweer een tijdje onderuit. De vorige auto heb ik 2 jaar lang kunnen rijden met deze spacers zonder enig probleem, trillen of andere fratsen waren niet aan de orde. Inmiddels wat verschillende dingen geprobeerd met deze auto maar met de spacers bleef die trillen, voornamelijk op hogere snelheid (> 120 kmu). Spacers zijn gecontroleerd op ovaliteit maar bleek niks aan de hand, daarnaast ook geen afwijking te zien qua vlakheid.
De 'horror'-verhalen die je veelal hoort over trillen ed. zijn schijnbaar bij de ene auto wel aan de orde, bij de andere niet. Vreemd genoeg beide hetzelfde model auto, steek en naafdiameter gelijk, dezelfde spacers met dezelfde bouten, maar een groot verschil qua rijden. Zowel op de 16 winterwielen als de 18"zomerwielen is het pet. Kortom die dingen zijn eronderuit en komen niet meer onder deze auto.
Ik overweeg wel om in toekomt nog eens een nieuw setje aan te schaffen in de hoop dat eventuele afwijkingen die tijdens veelvuldig monteren/demonteren geen invloed meer kunnen hebben. Echter bestaat natuurlijk altijd het risico dat die ook direct trillen zullen veroorzaken omdat deze auto wellicht gevoeliger is voor kleine afwijkingen...
Al met al zijn de wielen momenteel weer ver te zoeken in de wielkasten
De 'horror'-verhalen die je veelal hoort over trillen ed. zijn schijnbaar bij de ene auto wel aan de orde, bij de andere niet. Vreemd genoeg beide hetzelfde model auto, steek en naafdiameter gelijk, dezelfde spacers met dezelfde bouten, maar een groot verschil qua rijden. Zowel op de 16 winterwielen als de 18"zomerwielen is het pet. Kortom die dingen zijn eronderuit en komen niet meer onder deze auto.
Ik overweeg wel om in toekomt nog eens een nieuw setje aan te schaffen in de hoop dat eventuele afwijkingen die tijdens veelvuldig monteren/demonteren geen invloed meer kunnen hebben. Echter bestaat natuurlijk altijd het risico dat die ook direct trillen zullen veroorzaken omdat deze auto wellicht gevoeliger is voor kleine afwijkingen...
Al met al zijn de wielen momenteel weer ver te zoeken in de wielkasten
-
OnlineBram
- Berichten: 16808
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Spijtig.
Wanneer gaat de auto gechipt worden?
Wanneer gaat de auto gechipt worden?
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Inmiddels 6500km, toch wel voldoende ingereden?!
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 dec 2017, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 35194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Hoeveel mm spacers had je dan ? Hadden ze wel een centreerring ? Achter rij ik onder de VII met 20mm per wiel, voor had ik 15mm maar dat liep af en toe aan icm een Eibach pro kit.
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Eibach pro spacers met centreerring inderdaad. Zelfde als jij, 20mm per wiel achter en 15mm per wiel voor. Met de 1.6 die ik hiervoor had geen centje pijn, nu met deze 2.0 een drama helaas... Hoewel ze wel nodig zijn om de auto af te maken.
- Arthur
- Berichten: 43866
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Gebruik je dan ook andere wielbouten? Lijkt me wel
Want ik heb maar 17mm "vlees" op de bouten (gemeten vanaf het punt dat ze achter uit het wiel steken). Winterwielen stonden nl wat ver naar binnen, ondanks juiste ET, en die mogen wel een stukje naar buiten (buiten de looks ivm eventuele sneeuwkettingen mochten die gemonteerd moeten worden op wintersport).
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Ja, zaten inderdaad langere bouten bij de spacers. Heb geprobeerd de spacers links en rechts te wisselen, de bouten los van de spacers links en rechts gewisseld. Winterbanden geprobeerd, zomerbanden geprobeerd, alleen achter spacers en voor niks (met de juiste bouten natuurlijk), geen van alle probeersels heeft tot een positief resultaat geleid.
Als je de auto nu schuin van voren bekijkt zie je achter zo'n groot zwart gat met ergens in de diepte een 18" wiel
Als je de auto nu schuin van voren bekijkt zie je achter zo'n groot zwart gat met ergens in de diepte een 18" wiel
- JP
- Berichten: 35194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Op dit moment heb ik de winterbanden eronder en ook alleen achter nog de spoorverbreders. Voor wil ik graag 10mm gaan proberen. Moet wel zeggen dat ik nooit harder rij
dan 120/130 dus merk ik niets van trillingen oid.
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Loopt serieus vlot nu, het is natuurlijk geen raceauto, maar je ervoor schamen is ook absoluut verleden tijd. Moet nu toch wel een stukje sneller zijn dan een standaard GTD. Maar ik kan natuurlijk ook niet wachten om GTE's te vernederen 
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 dec 2017, 23:03, 5 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43866
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Dus je schaamde je voor die tijd wel met de standaard pk's?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13061
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Lekkere waardes!
- sitechris
- Berichten: 5052
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Mooie waardes met je chip. Dat maakt echt wel een verschil
.
Stock GTE ga je niet altijd losrijden. Die zitten standaard rond de 225 pk (op bank). Stock GTD zou moeten kunnen.
Stock GTE ga je niet altijd losrijden. Die zitten standaard rond de 225 pk (op bank). Stock GTD zou moeten kunnen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29094
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Netjes ziet er goed uit en lekker wat paardjes er bij 
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Lekker hoor!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Daar hoef je je niet voor te schamen, om met zoveel vermogen rond te rijden.. 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Wat een lekker vermogen !!
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Dank voor de complimenten. Ben er zelf heel blij mee, rijd echt super nu
GTE is wel fors zwaarder... Mag toch hopen dat dat ook wel invloed heeft? Begreep bij VAG dat eigenlijk de meeste nieuwe auto's van VW wel zo'n 10% boven fabrieksopgave zitten, maar mijne was wel een uitschieter omhoog. Maar zelfde geldt dus ook voor de GT modellen. Een standaard GTD zal ook al tegen de 200pk aan hikken, zo niet eroverheen. Ik verwacht dat die dan sneller is dan een GTE die een paar 100 kg meer moet meezeulen.sitechris schreef: 18 mar 2017, 18:58 Mooie waardes met je chip. Dat maakt echt wel een verschil.
Stock GTE ga je niet altijd losrijden. Die zitten standaard rond de 225 pk (op bank). Stock GTD zou moeten kunnen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Op snelheid maakt gewicht natuurlijk amper nog uit. Massa in beweging.
- Godspeed
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
En vanaf stilstand tegen een GTE wordt weer lastig vanwege de automaat... Verdomme, het zit ook niet mee 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
En accu koppel natuurlijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartb, Bokkepoot, Joegs, Majestic-12 [Bot], Roeland, Vanreijmersdal en 2 gasten
