VW Golf VII 2.0TDI - ETA van de opvolger is bekend!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 33984
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door JP » 06 mar 2017, 18:05

Normaal schraapt iedereen de logo's van de achterklep, en jij plakt ze in je grille....... :tooth: Ziet er niet slecht uit in ieder geval..... :thumbup:

Online
Eric Z
Berichten: 4111
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Eric Z » 06 mar 2017, 18:15

Moet je geen rode letters TDI, hoe meer rood hoe sneller die is. :tooth:
Golf4 tijdperk, of gebruiken ze nog steeds verschillende?

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Godspeed » 06 mar 2017, 18:41

Bedankt voor de complimenten :D

Achterkant is inderdaad vrij van logo's, JP! En de grill had ook vrij van logo's mogen blijven, alleen bij het verwijderen van het GTD logo bleek dus dat je daar een lelijke plek houdt. Nu is het in mijn ogen prima opgelost!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Macboy » 06 mar 2017, 23:36

Ja dat was dus wel bekend bij de meesten en vandaar de negatieve reacties hier :lol:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Tim N » 08 mar 2017, 16:05

Staat erg netjes.
Mocht je je bedenken is een kleine aanpassing met
Afbeelding

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Godspeed » 11 mar 2017, 19:45

Hier nog niet in het topic gemeld, maar de spacers zijn er alweer een tijdje onderuit. De vorige auto heb ik 2 jaar lang kunnen rijden met deze spacers zonder enig probleem, trillen of andere fratsen waren niet aan de orde. Inmiddels wat verschillende dingen geprobeerd met deze auto maar met de spacers bleef die trillen, voornamelijk op hogere snelheid (> 120 kmu). Spacers zijn gecontroleerd op ovaliteit maar bleek niks aan de hand, daarnaast ook geen afwijking te zien qua vlakheid.

De 'horror'-verhalen die je veelal hoort over trillen ed. zijn schijnbaar bij de ene auto wel aan de orde, bij de andere niet. Vreemd genoeg beide hetzelfde model auto, steek en naafdiameter gelijk, dezelfde spacers met dezelfde bouten, maar een groot verschil qua rijden. Zowel op de 16 winterwielen als de 18"zomerwielen is het pet. Kortom die dingen zijn eronderuit en komen niet meer onder deze auto.

Ik overweeg wel om in toekomt nog eens een nieuw setje aan te schaffen in de hoop dat eventuele afwijkingen die tijdens veelvuldig monteren/demonteren geen invloed meer kunnen hebben. Echter bestaat natuurlijk altijd het risico dat die ook direct trillen zullen veroorzaken omdat deze auto wellicht gevoeliger is voor kleine afwijkingen...

Al met al zijn de wielen momenteel weer ver te zoeken in de wielkasten :blackeye:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16548
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Bram » 11 mar 2017, 20:37

Spijtig.

Wanneer gaat de auto gechipt worden?

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Godspeed » 11 mar 2017, 22:58

Inmiddels 6500km, toch wel voldoende ingereden?!
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 dec 2017, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 33984
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door JP » 11 mar 2017, 23:07

Hoeveel mm spacers had je dan ? Hadden ze wel een centreerring ? Achter rij ik onder de VII met 20mm per wiel, voor had ik 15mm maar dat liep af en toe aan icm een Eibach pro kit.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Godspeed » 12 mar 2017, 09:09

Eibach pro spacers met centreerring inderdaad. Zelfde als jij, 20mm per wiel achter en 15mm per wiel voor. Met de 1.6 die ik hiervoor had geen centje pijn, nu met deze 2.0 een drama helaas... Hoewel ze wel nodig zijn om de auto af te maken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42786
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Arthur » 12 mar 2017, 12:18

Gebruik je dan ook andere wielbouten? Lijkt me wel :-) Want ik heb maar 17mm "vlees" op de bouten (gemeten vanaf het punt dat ze achter uit het wiel steken). Winterwielen stonden nl wat ver naar binnen, ondanks juiste ET, en die mogen wel een stukje naar buiten (buiten de looks ivm eventuele sneeuwkettingen mochten die gemonteerd moeten worden op wintersport).

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door Godspeed » 12 mar 2017, 14:21

Ja, zaten inderdaad langere bouten bij de spacers. Heb geprobeerd de spacers links en rechts te wisselen, de bouten los van de spacers links en rechts gewisseld. Winterbanden geprobeerd, zomerbanden geprobeerd, alleen achter spacers en voor niks (met de juiste bouten natuurlijk), geen van alle probeersels heeft tot een positief resultaat geleid.

Als je de auto nu schuin van voren bekijkt zie je achter zo'n groot zwart gat met ergens in de diepte een 18" wiel :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 33984
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf VII 2.0TDI

Bericht door JP » 12 mar 2017, 14:26

Op dit moment heb ik de winterbanden eronder en ook alleen achter nog de spoorverbreders. Voor wil ik graag 10mm gaan proberen. Moet wel zeggen dat ik nooit harder rij :angel: dan 120/130 dus merk ik niets van trillingen oid.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Godspeed » 18 mar 2017, 14:30

Loopt serieus vlot nu, het is natuurlijk geen raceauto, maar je ervoor schamen is ook absoluut verleden tijd. Moet nu toch wel een stukje sneller zijn dan een standaard GTD. Maar ik kan natuurlijk ook niet wachten om GTE's te vernederen :tong:
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 dec 2017, 23:03, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42786
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Arthur » 18 mar 2017, 15:02

Dus je schaamde je voor die tijd wel met de standaard pk's?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12978
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door MartijnGizmo » 18 mar 2017, 18:00

Lekkere waardes!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4850
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 (G87)
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door sitechris » 18 mar 2017, 18:58

Mooie waardes met je chip. Dat maakt echt wel een verschil :).
Stock GTE ga je niet altijd losrijden. Die zitten standaard rond de 225 pk (op bank). Stock GTD zou moeten kunnen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28395
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Martijn_bmw » 18 mar 2017, 19:02

Netjes ziet er goed uit en lekker wat paardjes er bij :df:

Wouter81
Berichten: 9396
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Wouter81 » 18 mar 2017, 19:48

Lekker hoor!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Peric » 18 mar 2017, 22:46

Daar hoef je je niet voor te schamen, om met zoveel vermogen rond te rijden.. :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Macboy » 19 mar 2017, 01:09

Wat een lekker vermogen !!

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Godspeed » 19 mar 2017, 09:22

Dank voor de complimenten. Ben er zelf heel blij mee, rijd echt super nu :)
sitechris schreef: 18 mar 2017, 18:58 Mooie waardes met je chip. Dat maakt echt wel een verschil :).
Stock GTE ga je niet altijd losrijden. Die zitten standaard rond de 225 pk (op bank). Stock GTD zou moeten kunnen.
GTE is wel fors zwaarder... Mag toch hopen dat dat ook wel invloed heeft? Begreep bij VAG dat eigenlijk de meeste nieuwe auto's van VW wel zo'n 10% boven fabrieksopgave zitten, maar mijne was wel een uitschieter omhoog. Maar zelfde geldt dus ook voor de GT modellen. Een standaard GTD zal ook al tegen de 200pk aan hikken, zo niet eroverheen. Ik verwacht dat die dan sneller is dan een GTE die een paar 100 kg meer moet meezeulen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Macboy » 19 mar 2017, 09:32

Op snelheid maakt gewicht natuurlijk amper nog uit. Massa in beweging.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2274
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Godspeed » 19 mar 2017, 09:51

En vanaf stilstand tegen een GTE wordt weer lastig vanwege de automaat... Verdomme, het zit ook niet mee :tooth:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Macboy » 19 mar 2017, 10:22

En accu koppel natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Google [Bot], jessedehaan, Marc Sierra, ron36 en 28 gasten