StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie

For sale, or not for sale

Houden
64
67%
Verkopen
31
33%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door maarten22 » 07 mar 2017, 16:07

Even een berichtje sturen naar BMW Nederland met chassisnummer en kenteken. Weet je snel meer. Stempels uitdelen zonder het uitvoeren van onderhoud zijn ze niet zo blij mee.

Zed240
Berichten: 2991
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Zed240 » 07 mar 2017, 16:20

Wat Maarten hierboven zegt doen. Als je dan informatie krijg die niet strookt met wat jouw boekje weergeeft denk ik dat meneer de verkoper zijn baan kwijt is, en jij een gegronde reden hebt om te eisen dat hij de auto terugneemt.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1949
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door StefanW » 07 mar 2017, 17:10

Tom schreef: 07 mar 2017, 15:11 Zo, dat is inderdaad wel erg lomp! Daarmee kan ie z'n baan op het spel zetten lijkt mij...
Er werd door zijn collega heel nonchalant op gereageerd. Ik zeg dat ik 4 stempels zie staan van de dealer, maar er staat niks in de systemen. Hoe kan dat? Hij reageerde nonchalant van dat het een medewerker zelf kon zijn. Dus geeft al aan dat het "normaal" is binnen deze dealer (was een collega van een andere vestiging).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43048
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Arthur » 07 mar 2017, 17:17

Mocht je er niet uitkomen toch eens terloops laten vallen in aanwezigheid van een "meerdere". Lijkt me geen normale gang van zaken.
Wat wij voorstellen wellicht ook niet, maar je moet wat als je wat wordt wijs gemaakt.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Mike R32 » 07 mar 2017, 18:05

Desbetreffende dealer gaat hier last mee krijgen. BMW Nederland zal hier niet blij mee zijn als dit uitlekt. De premium garantie voorwaarden van BMW zijn gebaseerd op onder andere de onderhoudshistorie. Potentiele kopers betalen hier geld voor en het kost BMW zelf ook veel geld.

Gebruikersavatar
Flamman
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Flamman » 07 mar 2017, 21:17

Als je de subframe rubbers achter laat vervangen doe er dan gelijk powerflex geel in.
De standaard rubbers zijn erg slap waardoor onder stevige belasting de wielstanden wijzigen.
Ben je wat dat betreft ook weer verder klaar voor de Nordschleife ;-)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Macboy » 07 mar 2017, 21:52

Apart verhaal Stefan even er verder in duiken ! Misschien kan het nog ergens toe leiden.

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Niggelll » 07 mar 2017, 23:01

StefanW schreef: 06 mar 2017, 20:45
mark323ti schreef: 06 mar 2017, 20:12 Juridische stappen of zijn werkgever inlichten gaat niet veel opleveren denk ik. Misschien het beste om eens rustig samen rond de tafel te zitten. Je kan van een auto met 207k op de teller verwachten dat er wat werk aan zit. Echter je mag wel verwachten dat iemand eerlijk is. Zou voorstellen de kosten te delen. Dat lijkt mij een mooie oplossing.
Hij heeft al aangegeven niet over geld te willen praten. Ik heb hem 3 opties gegeven:

-Ik breng zaterdag de auto retour en je geeft geld retour
-Ik breng zaterdag de auto retour en ik haal hem een week later weer op en alle problemen zijn verholpen
-Ik breng de auto naar mijn garage en je betaalt 50% van de kosten

Toen ik dit voorstelde was ie er snel klaar mee en hing ie op.
Auke M535i schreef: 06 mar 2017, 20:15Maar ga is rondvragen! Dergelijke reparatie kan veel goedkoper. Is het een n52 motor? Dan vergeet het flushen maar. Krengen staan bekend om problemen met de hva's.. Ik weet er alles van bij m'n vorige wagen helaas...
Ja het is een N52 motor. Flushen doe ik puur omdat de vorige eigenaar altijd met 10w60 reed en ik wil overstappen naar een dunnere olie. Sowieso kan het geen kwaad na 200k lijkt mij. Collega had het laten doen bij zijn 328ci (met veel minder km's) en merkte zeker verschil.
Ik ben nu in onderhoud bij JVB auto's in Zeewolde, prima specialist, niet de goedkoopste. Ik zie dat Offenga 15 euro minder per uur vraagt, maar is een eindje uit de richting. Als ik daarna weer wat heb of iets is niet goed, dan gaat het onwijs veel tijd kosten om steeds terug te moeten. Ik laat het liefst in de "buurt" repareren. In Almere zelf zit ook nog een BMW specialist, maar heb daar slechte ervaringen mee met mijn Mini Clubman destijds.
Auke M535i schreef: 06 mar 2017, 20:17 P.s. Als het mijn wagen was geweest had ik 'm voor een paar honderd weer in orde.. Kan je het niet zelf?
Ik kom zelf ook uit zeewolde, maar JVB is wel echt duur! ben er 1x geweest voor een prijs opgave, en ben het daarna maar zelf gaan regelen via deze facebook groep:https://www.facebook.com/groups/bmwfamily1
Ik zou verder kijken. Als je uit zeewolde komt ken ik nog wel een adres voor je. Is geen bmw specialist maar doet alles en ook alles goed!

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Jan-Willem » 08 mar 2017, 04:26

maarten22 schreef: 07 mar 2017, 16:07 Even een berichtje sturen naar BMW Nederland met chassisnummer en kenteken. Weet je snel meer. Stempels uitdelen zonder het uitvoeren van onderhoud zijn ze niet zo blij mee.
Helaas gebeurt dit veel, een stempel van de dealer zonder dat daar het onderhoud is gedaan.
Vooral monteurs van merk dealers zijn daar handig in, lekker bijverdienen in de avond uren en bij hun klant gewoon een stempel van de dealer in het boekje stempelen :bag:

@ ts
Toch zou ik wel ergens anders informeren voor het vervangen van de hardy schijven.
Puur om te zien of de kosten van offenga reëel zijn.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 mar 2017, 08:43

Zomaar "bijklussen" in de avonduurtjes is bij de meeste dealers niet vanzelfsprekend hoor. Vaak mogen ze op zaterdagochtend een paar uurtje aan eigen auto rommelen maar geen eigen bedrijfje in de zaak beginnen.

Dat van die stempels gebeurt overal hoor. Heb ook ooit een "beuntje" gehad die in de avonduren mocht sleutelen van zijn baas en ik kreeg gewoon stempels in het boekje. Kocht wel de spullen bij het bedrijf maar de rest ging in eigen zak. Historie was er dus niet in het systeem van het bedrijf. Betrof trouwens geen dealer maar een universeel bedrijf.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1949
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door StefanW » 08 mar 2017, 09:06

@Niggelll: Je baseert het op basis van 1 prijsopgave. Dan is het niet rieeel om te zeggen dat JVB "duur" is. Met mijn vorige BMW heb ik offertes opgevraagd bij Garage Roos in Almere en JVB in Zeewolde en met de reparatie van de radiator en expensievat was Roos 100 euro duurder dan JVB.

Ook als ik de prijzen van Roos op internet bekijk zie ik dat deze specialist duurder is dan JVB, dusja wat is duur? Breng je auto eens naar de BMW dealer, dan gaan de prijzen x2.

EDIT: KIJK UIT MET JVB auto in Zeewolde! Ze belazeren je! Wegblijven!
Laatst gewijzigd door StefanW op 27 mar 2019, 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door frank de jonge » 08 mar 2017, 09:14

Dat dealer onderhoud is dan bij Mazda beter voor elkaar. Gebeurt alles digitaal. Ze kunnen alles zo opvragen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Riceaux » 08 mar 2017, 09:31

Bij BMW ook hoor Frank, alleen wordt er blijkbaar misbruik van gemaakt en kan niet iedere consument zomaar die gegevens inzien.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door frank de jonge » 08 mar 2017, 10:14

Niet iedere consument maar je kan de gegevens zo opvragen.
Je hebt in 1 oogopslag alle beurten op scherm. Dit staat in de database bij Mazda Nederland. Ze stempelen geen boekjes daar.
Er zal vast mee gesjoemeld kunnen worden maar denk dat ze bij hoofdgebeuren daar niet blij mee zijn.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door EvdP » 08 mar 2017, 10:41

Bij BMW is het niet centraal geregeld volgens mij. Dat was het niet, misschien dat er de afgelopen 2 a 3 jaar wat verandert is.

Maar het hele stempeltjes verhaal heb ik ook al eens meegemaakt, de monteur stempelde zelf. Alles was wel netjes gebeurt, maar stond niet in het systeem.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Reind » 08 mar 2017, 12:11

Wat een gedoe zeg. Ik hoop dat je er nog iets uit kan halen.

Maar met alle respect vind ik dat er tijdens het aankoopproces een belletje had moeten gaan rinkelen. Een "dikke" 130i kopen voor 10K met 206K is gewoon erg scherp. Helemaal als wordt beweerd dat de auto in hele goede staat is en met BMW stempels etc. Als er dan geen aankoopkeuring mogelijk is en je alsnog besluit te kopen wint het gevoel van de ratio.

Nu keur ik het gedrag van de verkoper ook zeker niet goed maar je staat er zelf bij.

Dit valt bij mij in de catogorie: When it's to good to be true, it's no true.

Qua afschrijving valt het toch allemaal we mee. Je hebt hem straks netjes voor 12K op de stoep staan. Dat vertegenwoordig toch wel een beetje de waarde van een nette 130i met 206K. Of zie ik dat verkeerd? En afschrijven doen alle auto's.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6221
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door matthyssie » 08 mar 2017, 12:18

Het is niet dat 130i's van goud zijn. Maar 206dkm vind ik toch een hele stevige stand. Meer dan 10k vind ik echt te duur.

Paul76
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 mar 2014, 09:49
Locatie: BMW 130i - Friesland

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Paul76 » 08 mar 2017, 12:21

Mee eens met Reind, is in mijn optiek een prima prijs als de auto dan weer goed is. Je hebt hem er straks technisch wel weer goed op staan Stefan! En afschrijven doen ze weinig tot niet momenteel...

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1949
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door StefanW » 08 mar 2017, 12:31

Inderdaad 10k was een mooie deal als ie technisch in nette staat was geweest. Aan de andere kant, het is wel een liefhebbersauto. Op een gegeven moment moet je beslissen of je een bepaalde prijs wilt en de auto een jaar op de oprit of iets minder vangen en je bent er wel vanaf.

Als ie van de problemen af wist en zelf had laten maken voor 1-1,5k, had ie er dan particulier nog 11,5k voor gekregen? Ik denk het niet.
Die 200k grens is toch wel een dingetje bij veel mensen. Hij had hem beter een paar maanden eerder kunnen verkopen.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Reind » 08 mar 2017, 13:21

Ik ben geen deskundige op de 130i markt maar kijk wel regelmatig op MP, gaspedaal en mobile.de. Daar kom je toch maar weinig 130i tegen onder de 10K. En al helemaal geen Cup uitvoeringen of met m pakket. Dan is 11,5K voor een een nette wellicht geen gekke prijs.

Anderzijds is die kmstand van 206K wel een reden voor een liefhebber om hem niet te kopen. Wellicht heeft hem dat parten gespeeld.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Tim N » 08 mar 2017, 15:14

bekijk het van de zonnige kant, ook voor de liefhebber valt of staat het vaak met het aan kunnen tonen van onderhoudswerkzaamheden.
Dan heb je misschien wel een relatief hoge km stand, maar met kloppend en aantoonbaar onderhoudshistorie erbij kun je de staat beter onderbouwen.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Jan-Willem » 08 mar 2017, 15:34

Martin van der Zwaard schreef: 08 mar 2017, 08:43 Zomaar "bijklussen" in de avonduurtjes is bij de meeste dealers niet vanzelfsprekend hoor. Vaak mogen ze op zaterdagochtend een paar uurtje aan eigen auto rommelen maar geen eigen bedrijfje in de zaak beginnen.

Dat van die stempels gebeurt overal hoor. Heb ook ooit een "beuntje" gehad die in de avonduren mocht sleutelen van zijn baas en ik kreeg gewoon stempels in het boekje. Kocht wel de spullen bij het bedrijf maar de rest ging in eigen zak. Historie was er dus niet in het systeem van het bedrijf. Betrof trouwens geen dealer maar een universeel bedrijf.
Dat bij klussen gebeurd dus gewoon in een garage thuis.
Van 1 weet ik dat hij een grote schuur heeft met 2 bruggen, die beunt bijna elke avond bij.
En zijn klanten krijgen gewoon de stempel van de dealer waar hij werkt in het boekje.

Dat bijbeunen moet iedereen zelf weten, maarndat afstempelen met een dealer stempel vind ik asociaal.
Indirect stoot je dan het brood uit de mond van je collega's

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: Bmw Z3 Coupe

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Rogerb » 08 mar 2017, 16:18

EvdP schreef: 08 mar 2017, 10:41 Bij BMW is het niet centraal geregeld volgens mij. Dat was het niet, misschien dat er de afgelopen 2 a 3 jaar wat verandert is.

Maar het hele stempeltjes verhaal heb ik ook al eens meegemaakt, de monteur stempelde zelf. Alles was wel netjes gebeurt, maar stond niet in het systeem.
Is nog steeds niet, 2 weken geleden de historie van een 320d gecontroleerd bij BMW Nederland maar deze kunnen dit niet landelijk inzien. Werd wel netjes doorverbonden met de dealer welke de auto nieuw had verkocht en een tijd in onderhoud had.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door RJK » 08 mar 2017, 16:47

Bijzonder. BMW dealer hier kon zelfs gewoon in het systeem van BMW Duitsland om de geregistreerde km-standen bij onderhoud te controleren van de door mij geïmporteerde E60.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43048
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: StefanW / BMW 130i

Bericht door Arthur » 08 mar 2017, 16:50

Ja, bij mijn ex F11 ook idd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Dimitri, GRzep, Hsp, Rogerb, Wimo en 9 gasten