StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: StefanW / BMW 130i
Even een berichtje sturen naar BMW Nederland met chassisnummer en kenteken. Weet je snel meer. Stempels uitdelen zonder het uitvoeren van onderhoud zijn ze niet zo blij mee.
-
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: StefanW / BMW 130i
Wat Maarten hierboven zegt doen. Als je dan informatie krijg die niet strookt met wat jouw boekje weergeeft denk ik dat meneer de verkoper zijn baan kwijt is, en jij een gegronde reden hebt om te eisen dat hij de auto terugneemt.
- StefanW
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: StefanW / BMW 130i
Er werd door zijn collega heel nonchalant op gereageerd. Ik zeg dat ik 4 stempels zie staan van de dealer, maar er staat niks in de systemen. Hoe kan dat? Hij reageerde nonchalant van dat het een medewerker zelf kon zijn. Dus geeft al aan dat het "normaal" is binnen deze dealer (was een collega van een andere vestiging).Tom schreef: 07 mar 2017, 15:11 Zo, dat is inderdaad wel erg lomp! Daarmee kan ie z'n baan op het spel zetten lijkt mij...
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i
Mocht je er niet uitkomen toch eens terloops laten vallen in aanwezigheid van een "meerdere". Lijkt me geen normale gang van zaken.
Wat wij voorstellen wellicht ook niet, maar je moet wat als je wat wordt wijs gemaakt.
Wat wij voorstellen wellicht ook niet, maar je moet wat als je wat wordt wijs gemaakt.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: StefanW / BMW 130i
Desbetreffende dealer gaat hier last mee krijgen. BMW Nederland zal hier niet blij mee zijn als dit uitlekt. De premium garantie voorwaarden van BMW zijn gebaseerd op onder andere de onderhoudshistorie. Potentiele kopers betalen hier geld voor en het kost BMW zelf ook veel geld.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: StefanW / BMW 130i
Als je de subframe rubbers achter laat vervangen doe er dan gelijk powerflex geel in.
De standaard rubbers zijn erg slap waardoor onder stevige belasting de wielstanden wijzigen.
Ben je wat dat betreft ook weer verder klaar voor de Nordschleife
De standaard rubbers zijn erg slap waardoor onder stevige belasting de wielstanden wijzigen.
Ben je wat dat betreft ook weer verder klaar voor de Nordschleife

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: StefanW / BMW 130i
Apart verhaal Stefan even er verder in duiken ! Misschien kan het nog ergens toe leiden.
- Niggelll
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
- Locatie: Zeewolde
Re: StefanW / BMW 130i
StefanW schreef: 06 mar 2017, 20:45Hij heeft al aangegeven niet over geld te willen praten. Ik heb hem 3 opties gegeven:mark323ti schreef: 06 mar 2017, 20:12 Juridische stappen of zijn werkgever inlichten gaat niet veel opleveren denk ik. Misschien het beste om eens rustig samen rond de tafel te zitten. Je kan van een auto met 207k op de teller verwachten dat er wat werk aan zit. Echter je mag wel verwachten dat iemand eerlijk is. Zou voorstellen de kosten te delen. Dat lijkt mij een mooie oplossing.
-Ik breng zaterdag de auto retour en je geeft geld retour
-Ik breng zaterdag de auto retour en ik haal hem een week later weer op en alle problemen zijn verholpen
-Ik breng de auto naar mijn garage en je betaalt 50% van de kosten
Toen ik dit voorstelde was ie er snel klaar mee en hing ie op.
Ja het is een N52 motor. Flushen doe ik puur omdat de vorige eigenaar altijd met 10w60 reed en ik wil overstappen naar een dunnere olie. Sowieso kan het geen kwaad na 200k lijkt mij. Collega had het laten doen bij zijn 328ci (met veel minder km's) en merkte zeker verschil.Auke M535i schreef: 06 mar 2017, 20:15Maar ga is rondvragen! Dergelijke reparatie kan veel goedkoper. Is het een n52 motor? Dan vergeet het flushen maar. Krengen staan bekend om problemen met de hva's.. Ik weet er alles van bij m'n vorige wagen helaas...
Ik ben nu in onderhoud bij JVB auto's in Zeewolde, prima specialist, niet de goedkoopste. Ik zie dat Offenga 15 euro minder per uur vraagt, maar is een eindje uit de richting. Als ik daarna weer wat heb of iets is niet goed, dan gaat het onwijs veel tijd kosten om steeds terug te moeten. Ik laat het liefst in de "buurt" repareren. In Almere zelf zit ook nog een BMW specialist, maar heb daar slechte ervaringen mee met mijn Mini Clubman destijds.
Ik kom zelf ook uit zeewolde, maar JVB is wel echt duur! ben er 1x geweest voor een prijs opgave, en ben het daarna maar zelf gaan regelen via deze facebook groep:https://www.facebook.com/groups/bmwfamily1Auke M535i schreef: 06 mar 2017, 20:17 P.s. Als het mijn wagen was geweest had ik 'm voor een paar honderd weer in orde.. Kan je het niet zelf?
Ik zou verder kijken. Als je uit zeewolde komt ken ik nog wel een adres voor je. Is geen bmw specialist maar doet alles en ook alles goed!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: StefanW / BMW 130i
Helaas gebeurt dit veel, een stempel van de dealer zonder dat daar het onderhoud is gedaan.maarten22 schreef: 07 mar 2017, 16:07 Even een berichtje sturen naar BMW Nederland met chassisnummer en kenteken. Weet je snel meer. Stempels uitdelen zonder het uitvoeren van onderhoud zijn ze niet zo blij mee.
Vooral monteurs van merk dealers zijn daar handig in, lekker bijverdienen in de avond uren en bij hun klant gewoon een stempel van de dealer in het boekje stempelen

@ ts
Toch zou ik wel ergens anders informeren voor het vervangen van de hardy schijven.
Puur om te zien of de kosten van offenga reëel zijn.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: StefanW / BMW 130i
Zomaar "bijklussen" in de avonduurtjes is bij de meeste dealers niet vanzelfsprekend hoor. Vaak mogen ze op zaterdagochtend een paar uurtje aan eigen auto rommelen maar geen eigen bedrijfje in de zaak beginnen.
Dat van die stempels gebeurt overal hoor. Heb ook ooit een "beuntje" gehad die in de avonduren mocht sleutelen van zijn baas en ik kreeg gewoon stempels in het boekje. Kocht wel de spullen bij het bedrijf maar de rest ging in eigen zak. Historie was er dus niet in het systeem van het bedrijf. Betrof trouwens geen dealer maar een universeel bedrijf.
Dat van die stempels gebeurt overal hoor. Heb ook ooit een "beuntje" gehad die in de avonduren mocht sleutelen van zijn baas en ik kreeg gewoon stempels in het boekje. Kocht wel de spullen bij het bedrijf maar de rest ging in eigen zak. Historie was er dus niet in het systeem van het bedrijf. Betrof trouwens geen dealer maar een universeel bedrijf.
- StefanW
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: StefanW / BMW 130i
@Niggelll: Je baseert het op basis van 1 prijsopgave. Dan is het niet rieeel om te zeggen dat JVB "duur" is. Met mijn vorige BMW heb ik offertes opgevraagd bij Garage Roos in Almere en JVB in Zeewolde en met de reparatie van de radiator en expensievat was Roos 100 euro duurder dan JVB.
Ook als ik de prijzen van Roos op internet bekijk zie ik dat deze specialist duurder is dan JVB, dusja wat is duur? Breng je auto eens naar de BMW dealer, dan gaan de prijzen x2.
EDIT: KIJK UIT MET JVB auto in Zeewolde! Ze belazeren je! Wegblijven!
Ook als ik de prijzen van Roos op internet bekijk zie ik dat deze specialist duurder is dan JVB, dusja wat is duur? Breng je auto eens naar de BMW dealer, dan gaan de prijzen x2.
EDIT: KIJK UIT MET JVB auto in Zeewolde! Ze belazeren je! Wegblijven!
Laatst gewijzigd door StefanW op 27 mar 2019, 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: StefanW / BMW 130i
Dat dealer onderhoud is dan bij Mazda beter voor elkaar. Gebeurt alles digitaal. Ze kunnen alles zo opvragen.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: StefanW / BMW 130i
Bij BMW ook hoor Frank, alleen wordt er blijkbaar misbruik van gemaakt en kan niet iedere consument zomaar die gegevens inzien.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: StefanW / BMW 130i
Niet iedere consument maar je kan de gegevens zo opvragen.
Je hebt in 1 oogopslag alle beurten op scherm. Dit staat in de database bij Mazda Nederland. Ze stempelen geen boekjes daar.
Er zal vast mee gesjoemeld kunnen worden maar denk dat ze bij hoofdgebeuren daar niet blij mee zijn.
Je hebt in 1 oogopslag alle beurten op scherm. Dit staat in de database bij Mazda Nederland. Ze stempelen geen boekjes daar.
Er zal vast mee gesjoemeld kunnen worden maar denk dat ze bij hoofdgebeuren daar niet blij mee zijn.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: StefanW / BMW 130i
Bij BMW is het niet centraal geregeld volgens mij. Dat was het niet, misschien dat er de afgelopen 2 a 3 jaar wat verandert is.
Maar het hele stempeltjes verhaal heb ik ook al eens meegemaakt, de monteur stempelde zelf. Alles was wel netjes gebeurt, maar stond niet in het systeem.
Maar het hele stempeltjes verhaal heb ik ook al eens meegemaakt, de monteur stempelde zelf. Alles was wel netjes gebeurt, maar stond niet in het systeem.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: StefanW / BMW 130i
Wat een gedoe zeg. Ik hoop dat je er nog iets uit kan halen.
Maar met alle respect vind ik dat er tijdens het aankoopproces een belletje had moeten gaan rinkelen. Een "dikke" 130i kopen voor 10K met 206K is gewoon erg scherp. Helemaal als wordt beweerd dat de auto in hele goede staat is en met BMW stempels etc. Als er dan geen aankoopkeuring mogelijk is en je alsnog besluit te kopen wint het gevoel van de ratio.
Nu keur ik het gedrag van de verkoper ook zeker niet goed maar je staat er zelf bij.
Dit valt bij mij in de catogorie: When it's to good to be true, it's no true.
Qua afschrijving valt het toch allemaal we mee. Je hebt hem straks netjes voor 12K op de stoep staan. Dat vertegenwoordig toch wel een beetje de waarde van een nette 130i met 206K. Of zie ik dat verkeerd? En afschrijven doen alle auto's.
Maar met alle respect vind ik dat er tijdens het aankoopproces een belletje had moeten gaan rinkelen. Een "dikke" 130i kopen voor 10K met 206K is gewoon erg scherp. Helemaal als wordt beweerd dat de auto in hele goede staat is en met BMW stempels etc. Als er dan geen aankoopkeuring mogelijk is en je alsnog besluit te kopen wint het gevoel van de ratio.
Nu keur ik het gedrag van de verkoper ook zeker niet goed maar je staat er zelf bij.
Dit valt bij mij in de catogorie: When it's to good to be true, it's no true.
Qua afschrijving valt het toch allemaal we mee. Je hebt hem straks netjes voor 12K op de stoep staan. Dat vertegenwoordig toch wel een beetje de waarde van een nette 130i met 206K. Of zie ik dat verkeerd? En afschrijven doen alle auto's.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: StefanW / BMW 130i
Het is niet dat 130i's van goud zijn. Maar 206dkm vind ik toch een hele stevige stand. Meer dan 10k vind ik echt te duur.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 25 mar 2014, 09:49
- Locatie: BMW 130i - Friesland
Re: StefanW / BMW 130i
Mee eens met Reind, is in mijn optiek een prima prijs als de auto dan weer goed is. Je hebt hem er straks technisch wel weer goed op staan Stefan! En afschrijven doen ze weinig tot niet momenteel...
- StefanW
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: StefanW / BMW 130i
Inderdaad 10k was een mooie deal als ie technisch in nette staat was geweest. Aan de andere kant, het is wel een liefhebbersauto. Op een gegeven moment moet je beslissen of je een bepaalde prijs wilt en de auto een jaar op de oprit of iets minder vangen en je bent er wel vanaf.
Als ie van de problemen af wist en zelf had laten maken voor 1-1,5k, had ie er dan particulier nog 11,5k voor gekregen? Ik denk het niet.
Die 200k grens is toch wel een dingetje bij veel mensen. Hij had hem beter een paar maanden eerder kunnen verkopen.
Als ie van de problemen af wist en zelf had laten maken voor 1-1,5k, had ie er dan particulier nog 11,5k voor gekregen? Ik denk het niet.
Die 200k grens is toch wel een dingetje bij veel mensen. Hij had hem beter een paar maanden eerder kunnen verkopen.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: StefanW / BMW 130i
Ik ben geen deskundige op de 130i markt maar kijk wel regelmatig op MP, gaspedaal en mobile.de. Daar kom je toch maar weinig 130i tegen onder de 10K. En al helemaal geen Cup uitvoeringen of met m pakket. Dan is 11,5K voor een een nette wellicht geen gekke prijs.
Anderzijds is die kmstand van 206K wel een reden voor een liefhebber om hem niet te kopen. Wellicht heeft hem dat parten gespeeld.
Anderzijds is die kmstand van 206K wel een reden voor een liefhebber om hem niet te kopen. Wellicht heeft hem dat parten gespeeld.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: StefanW / BMW 130i
bekijk het van de zonnige kant, ook voor de liefhebber valt of staat het vaak met het aan kunnen tonen van onderhoudswerkzaamheden.
Dan heb je misschien wel een relatief hoge km stand, maar met kloppend en aantoonbaar onderhoudshistorie erbij kun je de staat beter onderbouwen.
Dan heb je misschien wel een relatief hoge km stand, maar met kloppend en aantoonbaar onderhoudshistorie erbij kun je de staat beter onderbouwen.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: StefanW / BMW 130i
Dat bij klussen gebeurd dus gewoon in een garage thuis.Martin van der Zwaard schreef: 08 mar 2017, 08:43 Zomaar "bijklussen" in de avonduurtjes is bij de meeste dealers niet vanzelfsprekend hoor. Vaak mogen ze op zaterdagochtend een paar uurtje aan eigen auto rommelen maar geen eigen bedrijfje in de zaak beginnen.
Dat van die stempels gebeurt overal hoor. Heb ook ooit een "beuntje" gehad die in de avonduren mocht sleutelen van zijn baas en ik kreeg gewoon stempels in het boekje. Kocht wel de spullen bij het bedrijf maar de rest ging in eigen zak. Historie was er dus niet in het systeem van het bedrijf. Betrof trouwens geen dealer maar een universeel bedrijf.
Van 1 weet ik dat hij een grote schuur heeft met 2 bruggen, die beunt bijna elke avond bij.
En zijn klanten krijgen gewoon de stempel van de dealer waar hij werkt in het boekje.
Dat bijbeunen moet iedereen zelf weten, maarndat afstempelen met een dealer stempel vind ik asociaal.
Indirect stoot je dan het brood uit de mond van je collega's
- Rogerb
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: StefanW / BMW 130i
Is nog steeds niet, 2 weken geleden de historie van een 320d gecontroleerd bij BMW Nederland maar deze kunnen dit niet landelijk inzien. Werd wel netjes doorverbonden met de dealer welke de auto nieuw had verkocht en een tijd in onderhoud had.EvdP schreef: 08 mar 2017, 10:41 Bij BMW is het niet centraal geregeld volgens mij. Dat was het niet, misschien dat er de afgelopen 2 a 3 jaar wat verandert is.
Maar het hele stempeltjes verhaal heb ik ook al eens meegemaakt, de monteur stempelde zelf. Alles was wel netjes gebeurt, maar stond niet in het systeem.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: StefanW / BMW 130i
Bijzonder. BMW dealer hier kon zelfs gewoon in het systeem van BMW Duitsland om de geregistreerde km-standen bij onderhoud te controleren van de door mij geïmporteerde E60.
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i
Ja, bij mijn ex F11 ook idd.