Bedankt voor de leuk reacties allemaal!
SlowCo schreef: 28 feb 2017, 23:19
Hele gave swap.
Krijg je het aantal cilinders en het vermogen later ook gewijzigd op kenteken of is dat niet mogelijk?
De bedoeling is zeker om het op kenteken te krijgen ja. Heeft wel wat voeten in de aarden omdat deze auto van bj 2000 is maar heb mn huiswerk gedaan en zou dus moeten lukken.
Riceaux schreef: 01 mar 2017, 10:23
Heel gaaf! Gaat lekker klinken! En als je vermogen te kort komt later kan er altijd nog een turbo of 2 op.
Die kans is vrij groot ja. Ga al een standalone motormanagement gebruiken dus dan is het straks een kwestie van turbo er op en gaan

Standaard blok kan volgens mij best wat hebben. .
944-20v schreef: 01 mar 2017, 17:03
Gaaf! Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van de distributie bij deze motoren? Dat was bij de eerdere VR motoren nog wel een dingetje meen ik mij te herinneren? Nog weleens gekeken of ik de 5-pitter in mijn 944 niet moest vervangen door zo'n VR motor met wat meer pk's maar nooit van gekomen.
Deze motoren zijn nog best betrouwbaar maar niet te vergelijken met de motor die er eerst in zat mja

Kettingen gaan volgens mij niet zo vaak als de huidige FSI blokken.
Niels schreef: 01 mar 2017, 19:12
Wat voor bak ga je eigenlijk gebruiken?
Bak is gewoon Volkswagen 6 bak. Versnellingen zijn redelijk kort dus even kijken hoe dit gaat anders andere overbrenging er nog in.
Sprungcasper schreef: 01 mar 2017, 19:26
Gaaf om te volgen dit! Eens heel wat anders. Achterwiel aangedreven is altijd leuk. Zit er eigenlijk iets van een sper in de bak die je straks gaat gebruiken?
Origineel gebruikt Volkswagen zeer zelden een sper voor zover ik weet dus daarom heb ik er een Quaife Helical LSD in gezet