*goede keuze

top! thxMartijn_bmw schreef: 08 feb 2017, 20:46 http://www.dx.com/nl/p/vgate-icar3-elm3 ... Jt1lYHtSEc
Deze is het![]()
Ik twijfel nog ff... doordat het een diesel is gaat ie toch nooit lekker klinken dus is het alleen voor de looks. 500EUR voor 2 pijpjes ipv 1 platte voelt ergens wat overdreven
Top man, bedankt voor de tip.Martijn_bmw schreef: 08 feb 2017, 20:46 http://www.dx.com/nl/p/vgate-icar3-elm3 ... Jt1lYHtSEc
Deze is het![]()
Martijn_bmw schreef: 03 sep 2016, 13:57 ik rij op de snelweg eigenlijk altijd wel 160 dat doet veel (in negatieve zin) voor je verbruik. Zal eens proberen een tankje 120 aan te houden en kijken wat ie doetverder heb ik wel een vlotte rijstijl
![]()
Vanochtend was het zover mijn eerste chiptune ervaring![]()
om 8.00uur kon ik me melden bij ATM en kreeg daar eerst even korte uitleg over het proces. Daarna snel naar de auto. De monteur pakte een laptop en sloot deze aan op de ODB poort en is daarmee een proefrit gaan maken. Tijdens het rijden is er vanalles gelogd om te kijken of alle waarden nog zijn zoals ze af fabriek horen te zijn.
Als er afwijkingen zouden zijn beginnen ze niet eens aan de tuning. Dat geeft vertrouwen![]()
Na de proefrit bleek alles in orde dus de bank op!
Na 3 runs kwam het vermogen uit op 146PK en 344nm (Dat is al een stukje boven fabrieksopgave, ook een teken dat alles nog lekker gezond is)
Toen kon de ECU er uit en het daadwerkelijke herschrijven gebeuren. Boven in het kantoor wordt de ECU aangesloten op de PC en kan men de waarden en kenvelden gaan aanpassen. Ik had aangegeven vooral een lekker soepel karakter te willen en ik zeker niet opzoek ben na het uitpersen van de laatste PK maar het vooral ook heel en betrouwbaar wil houden.
na het herschrijven ECU de auto weer in en is de monteur weer met laptop gaan rijden om allerlei logfiles te maken om zo te kijken of alle waarden (allerlei temperaturen, drukken etc) binnen de marges blijven en bovenal of de auto ook goed/soepel rijdt.
Toen hij terug kwam bleek alles keurig binnen de grenzen te blijven en de slak blaast nu max 1,5bar ipv 1,3bar.
Dus weer de bank op om te kijken wat de cijfertjes zeggen:
186Pk / 418nm![]()
![]()
Auto de bank weer af en vervolgens mocht ik zelf een stukje gaan rijden om aan te voelen of alles naar wens was en zo niet dan konden ze nog wat aanpassingen doen maar de grafiek was veel belovend! En zo voelde het ookWat een soeplese! Echt heerlijk om te voelen hoeveel makkelijker hij nu nog van onder in de toeren doortrekt en uiteraard ook een stuk harder doortrekt! maar ook als je (bijna) nooit het volle vermogen aanspreekt is het nogsteeds een aanrader om de software te laten herschrijven! Macboy zei het al, eigenlijk is de extra soeplese die je terugkrijgt al reden nummer 1 en het extra vermogen mooi er bij.
kortom ik was dik tevredenterug naar het bedrijf waar ze alles weer netjes dicht hebben gebouwd ruim 3 uur later ging ik weer naar huis met een grote smile achter het stuur
.
nog even een grafiek met voor/na in 1 plaatje:
Een performance uitlaat klinkt nog beter bij een atmosferische zes cilinder, een 335i wordt gedempt door de turbo's. Voor een diesel is een performance uitlaat weggegooid geld.Martijn_bmw schreef: 10 feb 2017, 08:16 Bij een diesel maakt ie niet meer herrie, alleen bij een 335i hoor je wel flink meer met een PP uitlaatje.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast