Hond heeft kozijn aangevallen
-
Hond heeft kozijn aangevallen
DFers,
Ik ben in het bezit van een 6 maand oude Deense Dog pup. Deze heeft de laatste tijd al wat meer in huis afgebroken zoals tv meubel, schilderij, plant, tafel, etc.
Gisterenavond ontdekt dat ie ook zijn tanden heeft gezet in de raamkozijn (zie bijlage). Gezien dit een huurhuis is, en ik gewoon netjes wil leven, wil ik dit graag op termijn weer mooi maken.
Dit zal je wellicht eerst mooi glad moeten maken vooraleer ik aan de slag kan met albastine, schuren en weer schilderen. Maar met wat begin ik best om die nerven glad te krijgen? Is er handschuurpapier dat zoiets ruws aankan? Of moet ik hier machinaal mee aan de slag?
Groeten,
Mathieu
Ik ben in het bezit van een 6 maand oude Deense Dog pup. Deze heeft de laatste tijd al wat meer in huis afgebroken zoals tv meubel, schilderij, plant, tafel, etc.
Gisterenavond ontdekt dat ie ook zijn tanden heeft gezet in de raamkozijn (zie bijlage). Gezien dit een huurhuis is, en ik gewoon netjes wil leven, wil ik dit graag op termijn weer mooi maken.
Dit zal je wellicht eerst mooi glad moeten maken vooraleer ik aan de slag kan met albastine, schuren en weer schilderen. Maar met wat begin ik best om die nerven glad te krijgen? Is er handschuurpapier dat zoiets ruws aankan? Of moet ik hier machinaal mee aan de slag?
Groeten,
Mathieu
- Bijlagen
-
- IMG_6333.JPG (88.45 KiB) 3275 keer bekeken
- Luco
Re: Hond heeft kozijn aangevallen
Nieuw glaslatje plaatsen lijkt me makkelijker en koop een bench
-
Dat schuren en schilderen dacht ik nog wel zelf te kunnen. Glaslat nog niet aan gedacht maar lijkt me moeilijker te vervangen? Zijn die ook zo maar beschikbaar voor een enkel stuk?
Grootste formaatje bench is hij al ontgroeid. Vanaf nu ook 2x per week naar de hondenwei zodat ie gesloopt is. In het weekend gaat hij al 2x.
Grootste formaatje bench is hij al ontgroeid. Vanaf nu ook 2x per week naar de hondenwei zodat ie gesloopt is. In het weekend gaat hij al 2x.
- Luco
Glaslatje kan je bij schildersbedrijf zo halen. Zelf een bench maken misschien als ze eenmaal gaan slopen
-
Bedoel je dan dat bovenste stukje (waar er gekauwd is)? De rest lijkt namelijk 1 stuk kader te zijn. Raam is 230x70.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Glaslat vervangen en wat op het kozijn zelf zit glad schuren (eventueel opvullen) en verven.
- Will F.
idd wat Luco en Eric zeggen, ik vraag me af of je dan ook opnieuw moet kitten.....
- Luco
Zo te zien is het droge beglazing
- Snipe
Oh, het gaat over een letterlijke hond die een letterlijk kozijn letterlijk aanvalt.
Ik dacht dat dit weer een variatie was op 'zal ik nieuwe kozijnen nemen of toch een andere auto?'
Ik dacht dat dit weer een variatie was op 'zal ik nieuwe kozijnen nemen of toch een andere auto?'
- Knot
Ik zou het voorlopig zo laten 

- Martijn_bmw
Dat dacht ik ook iddSnipe schreef: 08 feb 2017, 15:21 Oh, het gaat over een letterlijke hond die een letterlijk kozijn letterlijk aanvalt.

- Will F.
ik zie een grijze (kit?)rand
- Luco
-
Martijn_bmw schreef: 08 feb 2017, 19:10Dat dacht ik ook iddSnipe schreef: 08 feb 2017, 15:21 Oh, het gaat over een letterlijke hond die een letterlijk kozijn letterlijk aanvalt.
Ik dacht dat dit weer een variatie was op 'zal ik nieuwe kozijnen nemen of toch een andere auto?'![]()

Dus nieuwe hond of M235i?
-
Voor alle duidelijkheid gaat het dus om dat bovenste plaatje van 2 op 1cm? Die zit met grijze kit tegen het raam.
- Martijn_bmw
ik denk trouwens dat het uithalen van het glaslatje en de schade daarvan herstellen incl kitten meer werk is dan de schade van de hond (2x1cm?) te maken met wat vloeibaar hout, uit laten harden, plamuren, schuren en kwastje er overheen
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Plus dat je de oude glaslat dan weer kunt gebruiken om de hond een paar corrigerende tikken te geven 

- HJ2
Dit!Martijn_bmw schreef: 09 feb 2017, 10:55 ik denk trouwens dat het uithalen van het glaslatje en de schade daarvan herstellen incl kitten meer werk is dan de schade van de hond (2x1cm?) te maken met wat vloeibaar hout, uit laten harden, plamuren, schuren en kwastje er overheen
Maar: dan moet je al best wel een handige donder zijn, anders kom je van de regen in de drup

Uit de vragen die worden afgevuurd begrijp ik het tegenovergestelde

Maar houtrotvuller (2 componenten) doet hier wonderen.
Kitnaadje afmessen met een kitmaatje trouwens, veel handiger dan een plamuurmes

- tomgtr
Eric H schreef: 09 feb 2017, 12:12 Plus dat je de oude glaslat dan weer kunt gebruiken om de hond een paar corrigerende tikken te geven![]()

- alt
Is een nieuw glaslatje met de spijkers er voor de helft inslaan een optie?
Leert de hond het snel af.
Leert de hond het snel af.
- Luco
Dan hoop ik dat die hapt als jullie je hond zo opvoeden
- alt
Dan, Luco, op een goedmensen manier, een bordje plaatsen met verboden in de glaslatten te bijten of als een populist gewoon radicaal alle glaslatten weghalen.
Maar dan leert het hondje niks.
Maar dan leert het hondje niks.
- Luco
Van slaan ook niet. Mensen die hun hond slaan of schoppen om hem wat te leren zijn geen hond waard imho
-
Om hier even op het "honden opvoeden" in te gaan:
Een hond ga je niks leren tenzij je hem tijdens de daad betrapt. Achteraf de feiten corrigeer je niks meer en creëer je enkel meer angst/stress waardoor hij die negatieve gevoelens op andere manieren kwijt wil (knauwen, plassen, janken, etc).
Als je wil dat je hond nergens op knaagt dan:
- zet je hem in een bench
- in een ruimte waar er niks te knagen valt
- zorg je dat hij zo is uitgeput dat hij er geen zin in heeft.
1 ik vind opsluiten in een bench maar wreed, ondanks dat er een hondenwandelaar 2x per dag komt
2 we hebben geen ruimtes waar er niks op te eten valt. Daarnaast kan die dan ook niet bij onze andere hond zitten
3 vanaf nu 4x per week naar de hondenwei
Een hond ga je niks leren tenzij je hem tijdens de daad betrapt. Achteraf de feiten corrigeer je niks meer en creëer je enkel meer angst/stress waardoor hij die negatieve gevoelens op andere manieren kwijt wil (knauwen, plassen, janken, etc).
Als je wil dat je hond nergens op knaagt dan:
- zet je hem in een bench
- in een ruimte waar er niks te knagen valt
- zorg je dat hij zo is uitgeput dat hij er geen zin in heeft.
1 ik vind opsluiten in een bench maar wreed, ondanks dat er een hondenwandelaar 2x per dag komt
2 we hebben geen ruimtes waar er niks op te eten valt. Daarnaast kan die dan ook niet bij onze andere hond zitten
3 vanaf nu 4x per week naar de hondenwei
- Djessey
Zoals hierboven al in veelvoud is aangegeven, gewoon de glaslat vervangen.
1.Eerst even de kit lossnijden en dan kijken waar en hoe hij vast-gespijkerd is.
2.Daarna rustig het kozijn zelf bij-plamuren en schuren

3.Als alles weer netjes is de glaslat op maat en in verstek zagen, (Gebruik de oude als referentie)
4.Verven! Dat hoef ik niet uit te leggen
5.Rustig en geleidelijk een naad kit aanbrengen (wat dikker is niet erg)
6.Pak een plantenspuit, mix wat dreft (iets vettigs) en water en spuit alles langs de kitrand nat (op en over de kit heen)
7.Netjes afmessen met bijvoorbeeld een oude bonuskaart
8.Als de kit vervolgens droog is kan je door de vettige ondergrond de resten zo wegvegen
En meet eventjes de glaslat op, wellicht heb ik die maat nog voor je liggen.
1.Eerst even de kit lossnijden en dan kijken waar en hoe hij vast-gespijkerd is.
2.Daarna rustig het kozijn zelf bij-plamuren en schuren
3.Als alles weer netjes is de glaslat op maat en in verstek zagen, (Gebruik de oude als referentie)
4.Verven! Dat hoef ik niet uit te leggen
5.Rustig en geleidelijk een naad kit aanbrengen (wat dikker is niet erg)
6.Pak een plantenspuit, mix wat dreft (iets vettigs) en water en spuit alles langs de kitrand nat (op en over de kit heen)
7.Netjes afmessen met bijvoorbeeld een oude bonuskaart
8.Als de kit vervolgens droog is kan je door de vettige ondergrond de resten zo wegvegen
En meet eventjes de glaslat op, wellicht heb ik die maat nog voor je liggen.