Arthur schreef: 07 feb 2017, 02:05
NSXRS schreef: 06 feb 2017, 21:59Afwachten hoe het er in het echt uit ziet..
Of rijdt, of werkt...
Ja, dat was wel de gok natuurlijk, ik hoop maar dat de autojournalisten het aan het recht eind hebben, die waren allemaal wel positief over het rijgedrag (een van de betere in deze klasse, weinig bodyroll in de bochten ook), en hij zou ook stil moeten zijn.
Ik ben 22 juni nog op de Autosalon in Brussel geweest, speciaal om even te kunnen voelen en ruiken aan de kodiaq, want daar stonden er twee. Een minimale vereiste was namelijk voor mij om er een keer in te zitten voordat ik zo'n ding bestel (ik ben 1m94 en kan niet altijd een lekkere zitpositie vinden in een auto). Ik had namelijk eerst in een seat alteca gezeten bij de dealer en daar kreeg ik nog niet echt warme gevoelens van: door het ontwerp van het interieur vond ik het krap aanvoelen, maar de verkoper wist ook te melden dat de alteca ook echt wat smaller is. In Brussel heb ik uitgebreid alles kunnen bekijken, en kunnen passen. Ik heb een fijne zitpositie kunnen vinden, de zittingen waren ook aardig lang. Alles voelde goed aan en het dashboard design kan ik ook wel waarderen. Het media/nav met mooi gorillaglas (wel een microvezel doekje in auto bewaren

) systeem werkte heel fijn, reageert heel goed en snel. Op de achterbank meer ruimte dan in een S-klasse, dus mijn dochter van 9 zal niets te klagen hebben daar. Kofferbak is heerlijk groot, dat is wel erg lekker na de miniatuurkoffer van de E91.
Ze hadden in Brussel een rode en witte kodiaq staan. Rood stond hem erg goed, maar ik durfde het uiteindelijk niet aan, als rood vies wordt ziet het er vaak armoedig en oud uit vind ik. Daarom maar voor brilliant silver gegaan, wat in de showroom op een suburb station heel erg goed stond. Het is een hele lichte zilvergrijze kleur, en bij bepaald licht is het bijna wit.
Hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt, anders in augustus een kodiaq in de verkoop