Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martin van der Zwaard

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 feb 2017, 08:47

Ik heb denk een jaar of 5 een Invicta gebruikt als daily. Perfecte klok. Kostte toen 75,-
Loopt nog steeds prima maar de band is versleten. Heb nu een Seike gekocht. Kost het dubbele maar vind de kwaliteit niet veel beter.
Dus naar mijn idee is zo'n Ivicta een prima horloge.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 feb 2017, 08:49

@Robin, die samurai is gaaf. Laat eens weten als het in NL leverbaar is.

Jussi

Bericht door Jussi » 03 feb 2017, 08:59

Is de fluted bezel van een Datejust een beetje te onderhouden? Kruipt er niet makkelijk vuil tussen en gevoelig aan beschadigingen?

Overigens wanneer is de Datejust II verschenen? Op het eerste zicht lijkt een Datejust me wat verfijnder (die met streepjes ipv Romeinse cijfers). Al trekt de band van een Datejust heel erg hand op de Tag Heuer diver die ik dagelijks draag.

allen

Bericht door allen » 03 feb 2017, 09:22

indobesar schreef:@Robin, die samurai is gaaf. Laat eens weten als het in NL leverbaar is.
Ik dacht exact hetzelfde. :bag:

dvh

Bericht door dvh » 03 feb 2017, 09:24

Euh, Jussi?

DJII is van '10 ofzo?
En idd, de DJII is een stuk groter. De oude DJ is altijd 36mm geweest. De nieuwere is 40/41mm ? Nu is er recent wéér een nieuwe uitgekomen die ook gewoon DJII heet maar een andere kastvorm heeft en 1mm kleiner is. Oogt een stuk mooier.

Maar qua wijzerplaat of band, zowel oysterband of jubilee. Romeinse of streepjes indexen, dat is op zowel de oude als nieuw DJ mogelijk.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 feb 2017, 09:40

Wat betreft Invicta, best knap om zo'n goed klokje voor dat geld te kunnen verkopen en een miskoop kan je er niet aan hebben dus als je hem mooi vindt lekker doen. Ik heb 3 goedkopere automaten van CW en helemaal niks mis mee. Alleen het te duidelijk namaken van Rolex Sub heb ik niet zoveel mee maar dat is persoonlijk.

Jussi

Bericht door Jussi » 03 feb 2017, 09:41

Geen idee wanneer die uitkwam. Vond het niet meteen op het net, enkel de productiedata van de verschillende series. :bag:

Heb je een referentie of linkje naar die update? Ben best benieuwd naar het verschil en ik ben ook actief in de markt aan het kijken om er een te kopen.

dvh

Bericht door dvh » 03 feb 2017, 09:54

http://www.ablogtowatch.com/rolex-datej ... hes-hands/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.rolex.com/watches/baselworl ... -0010.html" onclick="window.open(this.href);return false;

flieger

Bericht door flieger » 03 feb 2017, 10:18

Fluted bezel is prima schoon te houden maar wel gevoelig voor beschadigingen. Witgoud is zacht.

@dvh:
Afbeelding

Afbeelding

Datejust 41 en Datejust II zijn allebei 41mm. Is alleen het materiaalgebruik anders?

dvh

Bericht door dvh » 03 feb 2017, 10:29

Kastvorm is anders , smaller en platter. ( veel mooier imho )
Indexen mogen van mij ook nog wat minder grof.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 feb 2017, 10:31

Maar op een fluted zie je de beschadigingen misschien minder? Fluted bezel is typisch des Rolex al sinds 1946 dacht ik?
M'n ouweheer heeft deze 116200 DJ, 36mm, gladde bezel blauwe plaat. Mooi dat de even dagnummers zwart zijn en oneven rood.

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 03 feb 2017, 10:34

Afbeelding

Heb hem niet meer. Maar zo'n oude 36mm is gewoon super. Veel stijlvoller dan zo'n grote klok.
Een van de weinige Rolexen waar ik een beetje spijt van heb. Dit was een bijna NOS-exemplaar.. was van een tandarts geweest. In 1989 op vakantie in Oostenrijk gekocht. Alles erbij. Paar keer gedragen en daarna een eeuwigheid in de kast gelegen.

Zelfs het aankoopbonnetje zat er nog bij :-)
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2017, 10:38

15 jaar terug nog 'fout' nu super te gek David.

Overbuurman hier heeft zo een ook uit mid 80s , hebben we vaak voor onderhoud, ding ziet er wel 'gedragen'uit(understatement):)

flieger

Bericht door flieger » 03 feb 2017, 10:48

dvh schreef:Kastvorm is anders , smaller en platter. ( veel mooier imho )
Indexen mogen van mij ook nog wat minder grof.
Dus het verschil in kast is juist op de door mij geposte foto's niet zichtbaar?

Robin schreef:Maar op een fluted zie je de beschadigingen misschien minder?
De fluted bezel zorgt juist voor veel glinstering. Een beschadiging is al snel een hap eruit/deuk zeg maar. Ik vind het niet minder zichtbaar.

dvh

Bericht door dvh » 03 feb 2017, 10:54

Dat is dan jouw persoonlijke zicht op de vraag. Want ook mij lijkt dat op een glad hooggland stuk metaal je beter een kras en of beschadiging ziet dan op een drukke gekartelde bezel.

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2017, 11:30

dvh schreef:Dat is dan jouw persoonlijke zicht op de vraag. Want ook mij lijkt dat op een glad hooggland stuk metaal je beter een kras en of beschadiging ziet dan op een drukke gekartelde bezel.
Zo zie ik 't dus eigenlijk ook. M'n pa had een twee keer een mid 90s 36mm 18k gd DJ op leer met fluted bezel. En daar zag je weinig op/van. Nu is een gladde lunette natuurlijk 'makkelijk' met een polijstborstel(motor) hier aanwezig weer glad te krijgen, maar dan moet je het glas afplakken en de rest van de kast...

Jussi

Bericht door Jussi » 03 feb 2017, 13:22

Leuk verslagje die eerste. Nog even wachten op de stalen versie dus.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2017, 11:50

SlowCo schreef:Maar waar ben ik eigenlijk niet positief genoeg voor je?
Vind het persoonlijk een beetje vervelend als mensen hier gaan suggereren dat alleen aandacht is voor dure dingen en als je een goedkoop klokje hebt dat het dan niet gewaardeerd wordt. Dat is onzin en doet geen recht aan dit draadje. Iedereen is hier meer dan welkom en iedereen mag enthousiast doen.

Tegelijkertijd zal je begrijpen dat het dromen over Invicta niet aan de orde is, want die kan iedereen hier betalen. Dat geldt niet voor een Patek. Net zoals een draadje over Fiat op DF minder populair zal zijn dan over BMW. Volkomen normaal. Duurdere merken spreken nou eenmaal meer tot de verbeelding, helemaal qua techniek en aandrijving.

Voor zover je het als grap bedoelde, had ik er ook een sandbak bijgezet. Uit je post leidde ik aanvankelijk af dat je een grap maakte maar je hebt je post daarna geedit. Vandaar dat ik er nu wat dieper op in ga. Het is dus absoluut niet als verwijt naar jou bedoeld maar meer een algemene toelichting (omdat soms vaker hier dergelijke opmerkingen staan).

Voor zover je bedoelde dat niet op de Invicta werd gereageerd vroeg de topicstarter niet wat we er van vonden maar of iemand er ervaring mee heeft. Buiten dat kun je uit de discussie erna afleiden dat het merk hier prima bespreekbaar is.
Michele schreef:Iemand hier ervaring mee?
SlowCo schreef:Hij kost maar €100,- dus dat is een factor 30-50 te weinig om serieus genomen te worden door de kenners in dit draadje...

WJ

Bericht door WJ » 04 feb 2017, 12:21

Robin schreef:Ook leuk , twee 'betaalbare'(?) limited(6000 stuks elk) Seiko divers, zal morgen eens 'n belletje plegen naar Seiko.nl of ze hier ook komen:
https://www.hodinkee.com/articles/seiko ... and-srpb11" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze Special heb ik hier, de PADI 200m Automatic dus niet de Kinetic:
http://www.ablogtowatch.com/seiko-prosp ... i-watches/" onclick="window.open(this.href);return false;

img
Die zien er best leuk uit ja.
Ik heb nog steeds zo'n Seiko SKX007, dat ding heeft al van alles gezien en loopt ook nog steeds. Best wel een fijn ding.
IMG_0764.JPG
IMG_0764.JPG (309.2 KiB) 1737 keer bekeken

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2017, 16:55

Ingekocht een eind 60s dresswatch IWC met Caliber 89. Een van de meest legendarische handopwinders überhaupt, ontwikkeld in 1946: schroefbalans, Breguetspiraal , zoals Rolex en Patek nu nog. Een beetje een Metzger motorblokje.:)

Afbeelding

Moet nog even kijken/uitzoeken/info erbij hoe oud de klok is (ik denk '67-'69) , nieuw(polijsten van) kunststof glas kast beetje poetsen en that's it. Heb er 'n paar maanden terug nog 'n nieuw bandje om gezet voor de klant, nu is ie van mij:)

Afbeelding

http://www.watchprosite.com/page-wf.for ... i-2774821/

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 feb 2017, 19:44

WJ schreef: 04 feb 2017, 12:21
Robin schreef:Ook leuk , twee 'betaalbare'(?) limited(6000 stuks elk) Seiko divers, zal morgen eens 'n belletje plegen naar Seiko.nl of ze hier ook komen:
https://www.hodinkee.com/articles/seiko ... and-srpb11" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze Special heb ik hier, de PADI 200m Automatic dus niet de Kinetic:
http://www.ablogtowatch.com/seiko-prosp ... i-watches/" onclick="window.open(this.href);return false;

img
Die zien er best leuk uit ja.
Ik heb nog steeds zo'n Seiko SKX007, dat ding heeft al van alles gezien en loopt ook nog steeds. Best wel een fijn ding.

IMG_0764.JPG
Mooie cleane klok vind ik die Seiko, als ik geen G-Shock had gehad dan had ik die Seiko willen hebben.... :thumbup:

Tim N

Bericht door Tim N » 05 feb 2017, 00:38

WJ heeft jou skx ook een behoorlijk lange gangreserve vs opgave fabrikant??

Michele

Bericht door Michele » 07 feb 2017, 16:06

Invicta is inmiddels binnen en ik moet zeggen: afwerking valt me niet tegen. Niet zo verfijnd als mijn Speedmaster, maar ook niet grof.
Ik had wat meer een rammelband verwacht, zo'n aluminium rinkelding, maar deze is net zo degelijk als die van mijn Seiko 5 zaliger en mijn Sector. Fijne zware schakels en een strakke sluiting. Ook de voor- en achterkant zijn netjes afgewerkt en het ding voelt degelijk om je pols.
Heb ik tenminste weer iets om naar minder veilige gebieden om te doen...

dvh

Bericht door dvh » 09 feb 2017, 15:55

Voorlopig de enigste...
Afbeelding

Mooi ding :-)

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 09 feb 2017, 15:57

GMT Rolex = dik.

Plaats reactie