Auto wassen zonder water

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Auto wassen zonder water

Bericht door Bram » 22 dec 2016, 22:48

Wasstraat, met van die lappen ipv die lompe harde borstels. Werkt prima

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 dec 2016, 10:17

:hammer: Dacht ik ook, tot ik recentelijk m'n 911 even van dichtbij bekeek. En bij nadere inspectie is de X5 er niet beter aan toe.

allen

Bericht door allen » 23 dec 2016, 10:21

Tja, zwart (liefst zonder metallic) is de mooiste kleur op een wagen. Maar dan alleen bij aflevering of maximaal tot een uur na het wassen en van minimaal een metertje of 10 of verder gezien zodat de krassen niet opvallen. :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 dec 2016, 10:38

Ja, gelukkig heb ik maar 3 zwarte auto's...

Ik ga Pica binnekort een keer heel blij maken.

Probleem is, als je hem weer helemaal tip top laat maken is hij na 1 wasbeurt weer naar de kleute en qua inruilwaarde maakt geen hol uit. Ik ben vroeger altijd heel netjes geweest op auto's maar als je inruilt doet het er dus echt niet toe.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 23 dec 2016, 20:18

Gritguard onderin de emmer zodat je voorkomt dat het vuil omhoog komt is ook een goed idee.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2016, 20:29

als ik de auto was (altijd met de hand) spuit ik hem eerst goed af en bijna elke keer voordat ik de washand weer in de emmer stop, wring ik het meeste vuil er eerst (buiten de emmer) uit, zo voorkom je al aardig wat.

allen

Bericht door allen » 23 dec 2016, 21:10

535d schreef:Gritguard onderin de emmer zodat je voorkomt dat het vuil omhoog komt is ook een goed idee.
Hoe werkt dat in combinatie met een wasstraat? Tom is niet van de emmers geloof ik. :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 23 dec 2016, 21:57

tomgtr schreef:Ja, gelukkig heb ik maar 3 zwarte auto's...

Ik ga Pica binnekort een keer heel blij maken.

Probleem is, als je hem weer helemaal tip top laat maken is hij na 1 wasbeurt weer naar de kleute en qua inruilwaarde maakt geen hol uit. Ik ben vroeger altijd heel netjes geweest op auto's maar als je inruilt doet het er dus echt niet toe.
Dat kun je ondervangen door er een glascoating op te zetten. Maar dat wordt een beetje kostbaar voor 3 voertuigen..

Macboy

Bericht door Macboy » 23 dec 2016, 23:20

De conclusie van Tom is nu juist dat het niet veel uitmaakt. Dus dan kan je net zo goed door de wasstraat. Zelf heb ik dat ook en dat met een leasebak. Eerste jaar tip en top. Tweede jaar wat minder. Bij het inleveren maakt het niemand uit hoe goed ie eruit ziet. Stimuleert dan ook niet. Eigenlijk zou de leasemaatschappij jaarlijks een prijs moeten uitkeren voor schoonst ingeleverde auto. Dan had ik elk jaar gewonnen denk ik :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 dec 2016, 16:04

Haha er zijn volgens mij wel een paar die zoiets doen macboy. Ben het ook helemaal met je eens! Er mag wel wat meer incentive naar de berijder als ie netjes op zijn auto is. Voor de restwaarde maakt het in de handel helaas weinig uit maar voor je schade en onderhoud kosten zegt het meestal wel iets in positieve zin als iemand ook netjes op zijn auto is met schoonhouden

Pica
Auto: Ford Focus CC Titanium

Bericht door Pica » 20 jan 2017, 19:53

Even een teaser. :blink:

Deze graag wel wassen met water. :tooth: :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2017, 20:26

heel wat cleaner dan de mijne :-) mooi werk.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 20 jan 2017, 21:34

Ik ga nooit door auto wasserette, want als je bedenkt dat daar maar heel weinig voor gespoeld wordt en dus heel veel schurend vuil door de borstels gepakt wordt tijdens het wassen en wat er door voorgangers in is achter gelaten... nee dank u, niet op mijn auto.

Er is maar 1 autowas waar ik met een nettere auto doorheen ga: Jongeneel benzine service station onderaan de afslag Nootdorp A12.
Daar hebben ze zelfwas boxen, maar ook 2 grote portaal wassers waar ook bestelwagens, SUV's ed in passen.
Reden dat ik daar wel ga: op doordeweekse dagen staat daar altijd een man bij die eerst de auto helemaal afspuit, met borstel grof naloopt voordat die de machine in gaat.
Daardoor zal er daar in verhouding heel weinig krassend vuil meer op de auto zitten als die geborsteld wordt. Mij werd bovendien verteld dat de borstels ook nog diverse keren per week gereinigd worden. Mijn echte liefhebbers auto's gaan alleen met de hand, maar voor het "gewonere" dagelijkse spul is dit naar mijn bescheiden mening een aanrader

In weekeinde staat er meestal niemand bij dan ga ik dus niet, ik ga meestal midden in de week als al het eventuele weekeind vuil er uit gespoeld is..

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jan 2017, 23:29

Ik ken geen enkele wasstraat in Apeldoorn waar niet grondig wordt voorgespoeld. Bovendien na het afspuiten door medewerkers spoelt de wasstraat zelf ook nog voor. Pas daarna komen de borstels.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 jan 2017, 10:34

Idd Macboy, zo ken ik ze ook. En wat denkt NXSR dan wat die man, die grof met de borstel na loopt, beter doet dan de wasstraat borstels? Die beste man is aan het voorkrassen :lol:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 21 jan 2017, 12:37

Alle autowasstraten welke ik ken, daar loopt in het gunstigste geval een man zwaaiend met een hogedrukspuit in 20-30 sec om de auto heen en gaat de auto daarna door een afspuit portaal waar die binnen 10 sec doorheen is, een beetje vuile auto is dan nog lang niet ontdaan van alle grove vuil, de velgen zijn dan meestal helemaal nog niet schoon, daarna wordt met reiniger/shampoo ingesproeid en beginnen de borstels.

Bij wat ik boven omschreef wordt door die man eerst 2-3 min met hogedrukspuit de hele auto rondom echt grondig afgespoten, velgen met reiniger ingespoten en met de hand geborsteld+ onderzijde bumpers/ onderkanten zijkanten met reiniger ingespoten, dan opnieuw afgespoten en wat geborsteld, hij borstelt dus NIET de hele auto, alleen de na afspuiten nog steeds erg vuile plekken. Pas daarna de portaal wasser in die ook weer eerst afspuit en daarna het wasprogramma doet. Dus de auto is vooraf al ontdaan van meeste grove vuil voordat die het was portaal in gaat. Veel grondigere vooraf reiniging dan ik ergens anders ooit gezien heb. Maar goed, is een tip.. doe ermee wat je wilt

Arthur

Bericht door Arthur » 21 jan 2017, 13:22

Zo gaat dat altijd bij de wasstraat hier maar dan een 2-3 man die dit tegelijkertijd doen. Hogedruk spuiten, innevelen, velgen reinigen en met washandschoenen rondom de auto. Dan de wasstraat in...

allen

Bericht door allen » 21 jan 2017, 13:59

Volgens mij woon jij best een eind van Nootdorp vandaan, grapjas...

WJ

Bericht door WJ » 21 jan 2017, 14:32

In Heerjansdam zit een goede wasstraat (nog verder weg :P ) spuiten ze hem eerst af, rennen ze met sponsjes om je auto heen (echt schoonmaken) en daarna rijd die wat verder en dan word die afgespoten door zo'n wasstraat ding, wat wax erover en schoongeblazen. Komt geen borstel aan te pas. :)

allen

Bericht door allen » 21 jan 2017, 14:37

Adres? Kom er regelmatig langs. Kan ik eens proberen. Het is nu toch geen oogsttijd. Dus wie weet blijft de wagen schoon op de rit naar huis. :p

WJ

Bericht door WJ » 21 jan 2017, 14:44

Larocar
Industrieweg 18
2995 BE HEERJANSDAM

http://larocar-autopoetsers.nl/diensten/wassen/" onclick="window.open(this.href);return false;

allen

Bericht door allen » 21 jan 2017, 14:49

Thnx. Gaan we eens testen!
Gisteren nog vlak langs gereden benk ik me. :tooth:

daNpy

Bericht door daNpy » 21 jan 2017, 16:21

Na gisteravond dit topic gelezen te hebben vandaag ook de auto gewassen met het 2 emmer principe.
Omdat ik dat dus niet gewend ben eindigde ik met 2 vieze emmers :lol:

Nee dat is overdreven, het was ff wennen maar het scheelt idd wel als je ziet wat er voor vuil water uit de spons/handschoen komt elke keer.

Arthur

Bericht door Arthur » 21 jan 2017, 19:01

Gaat om het idee, toch?
allen schreef:Volgens mij woon jij best een eind van Nootdorp vandaan, grapjas...

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jan 2017, 20:24

Arthur schreef:Zo gaat dat altijd bij de wasstraat hier maar dan een 2-3 man die dit tegelijkertijd doen. Hogedruk spuiten, innevelen, velgen reinigen en met washandschoenen rondom de auto. Dan de wasstraat in...
Hier dus ook zo. NSXRS we zijn het dus met je eens. Maar nogmaals, hier doen ze dat allemaal zoals jij dat beschrijft.

Plaats reactie