inbouwen ABS

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

inbouwen ABS

Bericht door Knot » 22 jun 2007, 09:22

Ben nogsteeds bezig met mijn zoektocht naar een nette 1999/2000 Civic VTEC-E in LS trim, echter nu heb ik er eentje op het oog die wel aircon heeft maar geen ABS (liever heb ik m helemaal compleet met alle opties).

Is het mogelijk om achteraf ABS in te bouwen (sensoren en computer) of is dat duur of een kut klus?

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Re: inbouwen ABS

Bericht door Dennis van der Schoot » 22 jun 2007, 09:57

Knot schreef:Ben nogsteeds bezig met mijn zoektocht naar een nette 1999/2000 Civic VTEC-E in LS trim, echter nu heb ik er eentje op het oog die wel aircon heeft maar geen ABS (liever heb ik m helemaal compleet met alle opties).

Is het mogelijk om achteraf ABS in te bouwen (sensoren en computer) of is dat duur of een kut klus?
Dat wordt inderdaad duur en een kutklus.
Computer,sensoren,een ring (of zoiets) dat de sensoren ook iets kunnen meten :wink: ,berg leidigen trekken,komt ook nog een stukje elektronica bij kijken,en het is ook niet zeker dat de originelen hoofdremcilinder er geschikt voor is.
Maar alles kan natuurlijk,maar ik zou er niet aan beginnen
Anti-slip cursus volgen is goedkoper :wink: .

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 jun 2007, 09:58

Oke, naja zonder kan ook wel maar ik vind t altijd wel lekker om ABS achter de hand te hebben als je met 200 door Schwedenkreuz komt zetten op de Nordschleife.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 jun 2007, 10:40

ABS ? Man dat is zoooo stumperhulpjes achtig :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 jun 2007, 10:42

ESP/TCS etc heb ik niet nodig maar ABS helpt gewoon wel. Liever 1 tikje van de abs dan en halve seconde bijna blokkeren.... verschil tussen 130 Aremberg in of 140 de grintbak in ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 jun 2007, 10:43

Snap ik, ik zou ook niet graag zonder ABS of op de ring willen rijden :shock:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 22 jun 2007, 11:28

ABS achteraf niet aan beginnen Knot.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 22 jun 2007, 22:06

Beetje coureur doet 't natuurlijk zonder ABS.... :P

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 23 jun 2007, 10:30

Peric schreef:Beetje coureur doet 't natuurlijk zonder ABS.... :P
Dat wel, maar ik merk dat ik met ABS nog net wat gekker aan kom zetten. (Vraag Maik maar eens over de Aremberg kermisatractie ;))

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 23 jun 2007, 11:44

Helemaal knot die leipo... euhh.... :lol:

Je mag anders mijn ABS wel hebben Rody, ik ga hem binnenkort uitzetten op mijn speedster. Met de gewichtsverdeling 44%/56% v/a van de speedster en daarbij het harde onderstel is het niet altijd lekker zeg maar :?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 jun 2007, 12:13

Nieuwere auto's met ABS remmen de modellen zonder ABS er zonder meer uit.

Dat ABS een stumperhulpje is is gewoon niet waar: Modere voertuigen hebben 4 channel ABS en kunnen dus remdruk per wiel afzonderlijk regelen. Daardoor hou je volle remdruk op de andere wielen, waar een oud systeem alle wielen limiteerd.

Bij een E30 je ABS er af slopen kan ik in komen voor een tracktool maar bij de wat nieuwere zou ik het er gewoon op laten zitten.

@Maik: informeer anders eens of ze de elektronica niet bijstellen kunnen.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 23 jun 2007, 14:58

Er is toch niets mooiers om NET tegen het abs aan te remmen.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 23 jun 2007, 18:11

Ik heb al een andere regelunit voor mijn ABS, die ook op de speedster turbo zat, maar heel veel beter is het er niet op geworden. Het is ook inderdaad een ABS van de E-kadett ofzo, 2-weg dacht ik :?
De ABS unit van de Vauxhall VXR (de speedster turbo R(ace) zeg maar, alleen in de UK verkocht) is dan wel weer een stuk beter, nog steeds 2-weg dacht ik, maar laat wel veel meer slip toe. Maar 450euro heb ik daar niet voor over. Op het circuit heb ik mijn ABS nog nooit nodig gehad, alleen heb ik last van bij aanremmen met richels en dat soort ongein. Ik gooi er gewoon een switch tussen, dan kan ik eerst eens kijken of het een verbetering is voor mij op het circuit, op de weg (en met regen bv) kan ik hem dan gewoon weer aanzetten.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 23 jun 2007, 22:13

Ik ben van mening dat het ook een aspect van het racen is, het gevoel van het remmen.
Het zal ongetwijfeld beter gaan met ABS.

Dat vind ik ook van de tegenwoordige racerij, erg leuk hoor allemaal, die electronica, maar de coureur heeft wel erg veel hulp tegenwoordig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nivek, Peter-Paul en 10 gasten