inbouwen ABS
- Knot
inbouwen ABS
Ben nogsteeds bezig met mijn zoektocht naar een nette 1999/2000 Civic VTEC-E in LS trim, echter nu heb ik er eentje op het oog die wel aircon heeft maar geen ABS (liever heb ik m helemaal compleet met alle opties).
Is het mogelijk om achteraf ABS in te bouwen (sensoren en computer) of is dat duur of een kut klus?
Is het mogelijk om achteraf ABS in te bouwen (sensoren en computer) of is dat duur of een kut klus?
- Dennis van der Schoot
Re: inbouwen ABS
Dat wordt inderdaad duur en een kutklus.Knot schreef:Ben nogsteeds bezig met mijn zoektocht naar een nette 1999/2000 Civic VTEC-E in LS trim, echter nu heb ik er eentje op het oog die wel aircon heeft maar geen ABS (liever heb ik m helemaal compleet met alle opties).
Computer,sensoren,een ring (of zoiets) dat de sensoren ook iets kunnen meten

Maar alles kan natuurlijk,maar ik zou er niet aan beginnen
Anti-slip cursus volgen is goedkoper

- Maik
- Bert ///M3
Nieuwere auto's met ABS remmen de modellen zonder ABS er zonder meer uit.
Dat ABS een stumperhulpje is is gewoon niet waar: Modere voertuigen hebben 4 channel ABS en kunnen dus remdruk per wiel afzonderlijk regelen. Daardoor hou je volle remdruk op de andere wielen, waar een oud systeem alle wielen limiteerd.
Bij een E30 je ABS er af slopen kan ik in komen voor een tracktool maar bij de wat nieuwere zou ik het er gewoon op laten zitten.
@Maik: informeer anders eens of ze de elektronica niet bijstellen kunnen.
Dat ABS een stumperhulpje is is gewoon niet waar: Modere voertuigen hebben 4 channel ABS en kunnen dus remdruk per wiel afzonderlijk regelen. Daardoor hou je volle remdruk op de andere wielen, waar een oud systeem alle wielen limiteerd.
Bij een E30 je ABS er af slopen kan ik in komen voor een tracktool maar bij de wat nieuwere zou ik het er gewoon op laten zitten.
@Maik: informeer anders eens of ze de elektronica niet bijstellen kunnen.
- Dennis van der Schoot
- Maik
Ik heb al een andere regelunit voor mijn ABS, die ook op de speedster turbo zat, maar heel veel beter is het er niet op geworden. Het is ook inderdaad een ABS van de E-kadett ofzo, 2-weg dacht ik
De ABS unit van de Vauxhall VXR (de speedster turbo R(ace) zeg maar, alleen in de UK verkocht) is dan wel weer een stuk beter, nog steeds 2-weg dacht ik, maar laat wel veel meer slip toe. Maar 450euro heb ik daar niet voor over. Op het circuit heb ik mijn ABS nog nooit nodig gehad, alleen heb ik last van bij aanremmen met richels en dat soort ongein. Ik gooi er gewoon een switch tussen, dan kan ik eerst eens kijken of het een verbetering is voor mij op het circuit, op de weg (en met regen bv) kan ik hem dan gewoon weer aanzetten.

De ABS unit van de Vauxhall VXR (de speedster turbo R(ace) zeg maar, alleen in de UK verkocht) is dan wel weer een stuk beter, nog steeds 2-weg dacht ik, maar laat wel veel meer slip toe. Maar 450euro heb ik daar niet voor over. Op het circuit heb ik mijn ABS nog nooit nodig gehad, alleen heb ik last van bij aanremmen met richels en dat soort ongein. Ik gooi er gewoon een switch tussen, dan kan ik eerst eens kijken of het een verbetering is voor mij op het circuit, op de weg (en met regen bv) kan ik hem dan gewoon weer aanzetten.
- Peric