Tesla Model 3.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen

Re: Tesla Model 3.

Bericht door allen » 16 jan 2017, 08:25

Rust... M'n vorige en huidige wagen zijn hebben een diesel in het vooronder. Kan niet zeggen dat die geen rust brengen onder het rijden. Voet op de rem houden hoeft in de file of de stad niet meer.
Nadeel is dat ik moet betalen voor m'n brandstof maar hoe geweldig is het dat ik vanaf de kant van Groningen nog even besluit een wandeling te maken over de dijk bij Den Oever voor ik weer terug naar Zuid-holland kachel. In alle rust, ondanks dat het geen elektrisch ding is.

Complimenten verder voor Tesla hoor. Zag pas een filmpje van een man die bijna 3 ton in een Tesla had afgelegd. Wagen was nog piekfijn.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 jan 2017, 08:27

Heb jij de "auto-hold" dan ingeschakeld?

allen

Bericht door allen » 16 jan 2017, 08:29

Die gebruik ik zo nu en dan. Ga jij me nu vertellen dat ik daar onmiddellijk mee moet stoppen omdat ik anders m'n wagen sloop? Wat leek het dan zo'n mooie uitvinding. Mannen hè... Handleiding wordt pas gelezen als iets kapot is. :bag:

Edit: toch maar even snel opgezocht. Is inderdaad een hulpje voor langzaam rijdend en stilstaand verkeer. :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 jan 2017, 09:18

alt schreef:Er komt ook een supercharger in Noord Holland.
Bij van der Valk in Hoorn (A7) of van der Valk Akersloot (A9).
Kijk, dan ik gratis laden om 350 km te rijden, bij welk tankstation kan dat , zelfs niet in Arabië.

Toch een groot voordeel van elektrisch rijden is de rust, je wil toch op je gemak van A naar B rijden.
Je kan nergens op de openbare wegen je uitleven, dan neem ik liever mijn gemak maar.

Wat mij opvalt in de Tesla is, als je voor een verkeerslicht sta moet je altijd je rem in trappen, anders glijdt hij voor of achteruit.
Dat komt door dat er geen versnellingsbak voor de motor zit, welke 20 tot 30 % van het vermogen opvreet.
Dat maakt dat de Tesla relatief zuinig is voor een bak van 2200 kg.

Of de Tesla 3 een heel groot succes wordt, denk ik niet
Of de accu's worden veel goedkoper of dat er weer subsidie op de auto gaat worden gegeven.

Eric Z, de Tesla X kun je met trekhaak kopen om je caravan mee te nemen.
De 4% bijtelling voor EV's blijft tm 2020. Een Model 3 vanaf 55000-60000 is nog steeds een bijtellingskoopje. Zeker omdat de klasse waarin de auto gaat concurreren vanaf 40000 start tegen 22%.

Kost laden bij een supercharger niet 0,20 euro per kWh?
Laatst gewijzigd door RutgerK op 16 jan 2017, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 jan 2017, 09:19

Allen, nee maar ik vind het altijd onzin dat een auto op de handrem staat als je hem parkeert. En dat gebeurt als de "auto-hold" functie geactiveerd hebt. Vandaar dat ik het niet gebruik.

allen

Bericht door allen » 16 jan 2017, 09:23

Geen idee hoe het precies werkt, maar in de file of binnenstad blijkt het erg fijn te zijn. Kan met m'n leeftijd te maken hebben.

Alt valt waarschijnlijk nog onder de groep kopers die de Tesla gratis kan opladen.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jan 2017, 11:50

alt schreef: Wat mij opvalt in de Tesla is, als je voor een verkeerslicht sta moet je altijd je rem in trappen, anders glijdt hij voor of achteruit.
Dat komt door dat er geen versnellingsbak voor de motor zit, welke 20 tot 30 % van het vermogen opvreet.
Dat maakt dat de Tesla relatief zuinig is voor een bak van 2200 kg.
Bedoel je dat ie rolt omdat die zo makkelijk rolt zonder bak e.d. ?
ga er toch vanuit, dat als je geen stroom gebruikt (pedaal aanraakt) dat ie dan geen stroom levert naar de wielen en dus aandrijving?
anders heb je lekstroom oid :D

alt

Bericht door alt » 16 jan 2017, 17:22

Mijn Tesla mag nog gratis laden, maar niet langer dan 40 minuten.
Daarin houdt je een sc onnodig bezet & moet je per €. 0.20 per minuut betalen (hoe weet ik niet).
Maar de Tesla's van 2017 moeten betalen om op te laden aan sc.

Tesla kan zien waar je auto is, wat de auto doet.

Ik heb een app op mijn telefoon waar ik ook kan zien waar de auto is, kan b.v.b. van te voren de verwarming aan zetten, enz.
Tesla kan in het logboek van de auto op afstand in de USA kijken.
Als je een probleem met een Tesla hebt, kan het beste het tijdstip & de datum noteren zodat Tesla niet het hele logboek hoeft door te spitten.

Ik had verleden jaar een lampje van de luchtvering dat na 15 minuten ging branden.
Tesla kon het opsporen v.w. de dag & tijd die ik door gaf, enkel het heeft 4 beurten geduurd voor men het lek in de luchttank vond.
Ik zei tegen de monteur, zet er 20 bar op dan kan het zo vinden, maar ja, tegenwoordig moet alles volgens het boekje.
Wij worden al slaaf van de certificering & computer.
Initiatief wordt nu gestraft.
Zoals in een draadje op df "Nederland is (gaat) naar de haaien".

Plaats reactie