http://www.autoexpress.co.uk/tesla/8786 ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false;
Tesla Model 3.
- WJ
Tesla Model 3.
Nieuwe Tesla heet Model 3 en moet concurreren met BMW 3-serie, etc.
http://www.autoexpress.co.uk/tesla/8786 ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false;

- Tristan
Re: Tesla Model 3.
Ik wordt er wel enthousiast van. Benieuwd naar de specs en prijzen.
- Snipe
Die impressies sluiten lekker aan bij dit bericht: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Design
Eerder gaf Tesla’s hoofddesigner Franz von Holzhausen al aan dat de Model 3 wel een eigen design krijgt en dus niet zal ogen als een gekrompen Model S. "Het wordt geen kleine Model S. We willen namelijk niet een eentonig gezicht als Audi heeft", verklaarde hij.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ben enorm benieuwd. Bewonderenswaardig merk tussen vele eenheidsworsten zonder vernieuwing, zeker gezien het succes van de Model S. 

- dvh
Ja gaaf 
Je ziet genoeg Tesla's rondrijden en als er een 'goedkoper' model bereikbaar wordt voor de grote leasemeuk zal dit merk een stuk vaker in het straatbeeld te zien zijn.

Je ziet genoeg Tesla's rondrijden en als er een 'goedkoper' model bereikbaar wordt voor de grote leasemeuk zal dit merk een stuk vaker in het straatbeeld te zien zijn.
- WJ
Past misschien meer thuis in een eigen topic, maar wat heeft de toekomst. Dit of Waterstof?
Toyota heeft vorige maand hun eerste waterstof productie auto aangekondigd. Ding ziet er niet uit, maar als dit een beetje gehyped word en andere fabrikanten pakken dit ook op kan het hard gaan.
En waterstof lijkt mij eigenlijk zo op het eerste oog heel wat makkelijker voor de auto rijder dan die batterij ellende met oplaad palen/snoeren/beroerd bereik/etc.
Toyota heeft vorige maand hun eerste waterstof productie auto aangekondigd. Ding ziet er niet uit, maar als dit een beetje gehyped word en andere fabrikanten pakken dit ook op kan het hard gaan.
En waterstof lijkt mij eigenlijk zo op het eerste oog heel wat makkelijker voor de auto rijder dan die batterij ellende met oplaad palen/snoeren/beroerd bereik/etc.
- Snipe
Wie zegt dat het óf het een óf het ander moet zijn? Nu heb je toch ook benzine, diesel en lpg? Waarom zouden elektrische auto's en auto's op waterstof niet naast elkaar kunnen bestaan?WJ schreef:Past misschien meer thuis in een eigen topic, maar wat heeft de toekomst. Dit of Waterstof?
- WJ
Zou ook best kunnen, maar die 3 zijn allemaal eendezelfde sort motor, dat prop je makkelijk in 1 type auto. Maar bij electrisch en waterstof is dat nogal verschillend? (of niet? Ik heb er niet al teveel verstand van) Dan lijkt het me dat je als fabrikant je munten zet op 1 type want dat scheelt ontwikkelings kosten, etc.
- GTRene
ik kreeg vandaag ook een mail van Tesla met uitnodiging, voor die nwe kar, goede prestaties moet ik zeggen.
- ///Joost
Mooie auto zeg. De styling van de 5e deur met die lip is echt subliem.
Al moest ik mbt de snuit wel meteen denken: Jaguar!

Al moest ik mbt de snuit wel meteen denken: Jaguar!
- Mari Oh Oh!
Juist niet, waterstof kan in een brandstofcel gebruikt worden om elektriciteit op te wekken. Dit zou eventueel naast normale accu's kunnen gebruiken in een zelfde model of zelfs tegelijkertijd. Je zou dus een volledig elektrische auto(met accu's, maar ook een brandstofcel) kunnen hebben die voor nood binnen enkele minuten 100km range erbij krijgt(ik noem maar wat). Of een auto met accu's die je met waterstof tankt in enkele minuten en die de uren daarna het waterstof omzet in elektriciteit voor de accu's(tijdens het 'laden' kan je dus gewoon aan het rijden ).WJ schreef:Zou ook best kunnen, maar die 3 zijn allemaal eendezelfde sort motor, dat prop je makkelijk in 1 type auto. Maar bij electrisch en waterstof is dat nogal verschillend? (of niet? Ik heb er niet al teveel verstand van) Dan lijkt het me dat je als fabrikant je munten zet op 1 type want dat scheelt ontwikkelings kosten, etc.
Je zou zelfs een conventionele 4-takt kunnen laten lopen op waterstof en tegelijkertijd ook de elektromotoren aan kunnen drijven met dezelfde waterstof(één waterstof tank die een motor én een brandstofcel van brandstof voorziet). Velen zullen die verbrandingsmotor echter eerder als last zien, dus ik denk dat je deze oplossing niet vaak zult zien. Maar voor merken als Ferrari en Lambo zou dit wel eens een mooie oplossing kunnen zijn om 100% milieuvriendelijk en toch nog premium+ te zijn.
- WJ
True! Duidelijk. 

- Max V
Ik zie het al; de opvolger van mijn 1! De BMW 3 is vooral door de bijtelling eigenlijk net wat te duur. Als er een Tesla in dezelfde prijsklasse komt met een lagere bijtelling dan weet ik het wel!
-
- Auto: M3P, 130i
Wow fraai! Oogt erg compact en gedrongen. 

- Knot
Die S zie je ook steeds vaker rijden dus kom maar op met de 3!
- Macboy
Dit schijnt iets bijzonders te zijn of zo ? 250.000 pre orders ? Van de week presentatie ?
Niemand hier die wat meer info heeft en wilde posten ?
Niemand hier die wat meer info heeft en wilde posten ?
- Joy
Het ding staat nog op de tekentafel. Tesla heeft het Apple concept van lekker maken en aanprijzen goed begrepen. Het is knap dat dit ze lukt, ben wel benieuwd of ze kunnen leveren wat ze beloven. De concurrentie zit ook niet stil in de tussentijd. Vooral de afwerking moet gewoon een stuk beter. Teveel kwaliteitsissues nog.
Dit staat bijvoorbeeld deze zomer al in de showroom. 250 km elektrisch bereik, van een gerenommeerd autobouwer.
http://www.hyundai.nl/hyundai-ioniq" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit staat bijvoorbeeld deze zomer al in de showroom. 250 km elektrisch bereik, van een gerenommeerd autobouwer.
http://www.hyundai.nl/hyundai-ioniq" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
Toch liggen issues en tissues niet ver uit elkaar soms...
- GTRene
lijkt me ook een mooie auto te worden en dat voor iets van 35k ? erg scherp voor gebodene

- dvh
Gaat een best-seller worden.. !
- Mari Oh Oh!
Joy schreef:Het ding staat nog op de tekentafel. Tesla heeft het Apple concept van lekker maken en aanprijzen goed begrepen.
Idd, zelfs inclusief kotsopwekkend juich/klapvee. Praktisch elke zin van Ego Musk wordt onderbroken door juichen/klappen. Zonder geluid van het publiek is de presentatie nog te pruimen, maar als dit mijn 'collega-rijders' zouden zijn ben ik meteen genezen. Niks mis met de auto, maar van zo'n groep wil ik geen deel uitmaken. Dan zit ik nog liever tussen de 'aso-rijders'.
Zo zonde, prijs is meer dan oké wat je er voor krijgt en hij oogt ook zeker niet verkeerd.
- Macboy
Hoezo zonde ? Zon presentatie interesseert toch niemand als die auto maar goed is ?
-
OnlineLuco
Tja met een BMW maak je natuurlijk een statement en hoor je niet bij het klapvee 

- Mari Oh Oh!
Als dat een voorbode is voor de rijders(holier than though en volledig geïndoctrineerd) dan bedank ik. En dit heeft echt potentieel om radicaler te worden de Apple fanatisten.Macboy schreef:Hoezo zonde ? Zon presentatie interesseert toch niemand als die auto maar goed is ?
- Mari Oh Oh!
Denk wat je wil.. Al zag de auto er voor anderen uit als een Kia vond ik het best(een soort cloakLuco schreef:Tja met een BMW maak je natuurlijk een statement en hoor je niet bij het klapvee