BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Macboy » 15 jan 2017, 16:39

Ik kan je niet vertellen wat een genot het is om op deze zondag dit draadje foto voor foto door te bladeren ! Leuke garage ook !

Fantastisch dit soort projecten en respect voor mensen die dit kunnen :thumbup:

Vind alleen de kuipen niet echt recht doen aan dit hele project. Vooral zitvlak van kuipen oogt beetje op "goedkope" soort kuipen vind ik. Maar dat ligt vast aan mij.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2888
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Mark 320iS » 15 jan 2017, 17:04

e30touring1990 schreef: b12 set lijkt me wel fijn voor op straat. te zacht voor incidentele circuitdag/nurburgring denk je Mark?
Nee dan zijn we prima. Als je een circuitauto gaat opbouwen zou ik voor wat anders opteren, maar als het primair over een straatauto gaat zijn ze uitstekend.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door MartijnGizmo » 15 jan 2017, 17:27

Fraai opgebouwd project, hulde ook voor de uitgebreide verslaglegging!

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door brolli21 » 15 jan 2017, 18:44

Wat een ontzettend mooie E30,fantastisch mooi opgebouwd zeg.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 15 jan 2017, 22:52

Jan-Willem schreef:Erg mooie basis en netjes en grondig opgebouwd!

Nog een top tip voor de demontage van die achteras rubbers, dat aluminium gaat corroderen daar door zit het knetter vast in de carrosserie.
Ik spuit die verbinding goed in de WD40, tap er M16 draad onderin, draai er een M16 bout in en tik met een lange as vanaf de bovenkant naar beneden, dan komt die wel makkelijk los.

Ben wel benieuwd waar je die negatieve reacties gelezen hebt over de polyurethaan subframe rubbers, het enigste nadeel wat ik onder vonden heb is dat je iets meer diff geluid krijgt.

Het subframe word beperkt in zijn op en neer gaande beweging omdat die boven en onder opgesloten zit, dit voorkomt dat de achteras gaat klapperen bij hard weg trekken, ook voelt de kont een stuk strakker aan in bochten.
Ik had zal meyle HD voor de achteras rubbers gebruikt en de voorste draamarmoortjes ( e36 3.2 M3 ) helaas waren de achteras rubbers na 25000km alweer aan vervanging toe het rubber liet los van het aluminium.
In de draagarm oortjes liet de vulkanisatie ook al los, dus die kon ik ook weer vervangen :bag:

Powerflex paars heb ik een goede ervaring mee in het subframe, voor mijn e36 323ti heb ik strongflex rood liggen ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Dat Meyle HD is overrated rommel, ik koop het sowieso nooit weer.
Als je dat origineel wilt houden kan je beter lemforder kopen, hun logo staat ook in de originele BMW draagarmen :thumbup:
Een driehoekje met een uiltje.
Bedankt!

De PU bussen zouden voor het straatgebruik redelijk hardcore zijn naar sommige meningen.
Ik heb hetzelf niet kunnen ervaren, maar heb toen gewoon voor de zekerheid normale rubberen bussen overal in geperst.
Nu dit was 2 a 3 jaar geleden, zou ik het nu opnieuw doen, zou ik misschien toch voor de zwarte powerflexen kiezen ;)
Laatst gewijzigd door Andy001 op 15 jan 2017, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 15 jan 2017, 23:08

e30touring1990 schreef:dan gaat het idd snel uit de hand lopen Mark qua kosten. Ik zie dat ik over het hoofd heb gezien dat er onder deze e30 apex 60/60 zijn gekomen ipv de eibach veren die normaal in de b12 set zitten. heb standaard op mijn touring al een m-tech onderstel dus dan wordt die idd niet veel lager. b12 set lijkt me wel fijn voor op straat. te zacht voor incidentele circuitdag/nurburgring denk je Mark?

@ Andy, hoe bevalt de b12 set jou en wat zijn de verschillen qua weggedrag nu je de apex 60/60 hebt samengevoegd met de bilstein b8 dempers?
De b12 set raad ik je persoonlijk niet aan.
Verlaagd minimaal en stond veel te zacht.
De Bilstein B8 dempers daarin tegen raad ik je wel aan. Super dempers voor gecombineerd gebruik.
Persoonlijk vind ik de setup Bilstein B8 dempers met de apex veren ideaal.
Sommige vinden de auto veel te hard op straat maar voor mij prima.
Bodyroll is er bijna niet op circuit maar hier zorgt de dikkere H&R stabi op zijn hardste stand mee voor.
Voor echt puur te tracken bestaan er idd. betere sets, ook waarmee je de demping en slag van kunt regelen.
Maar voor mij zijn de Bilsteins zat op goed genoeg en deze pasten toen ook in het budget, wat zeker ook niet onbelangrijk was ;).

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 15 jan 2017, 23:23

Macboy schreef:Ik kan je niet vertellen wat een genot het is om op deze zondag dit draadje foto voor foto door te bladeren ! Leuke garage ook !

Fantastisch dit soort projecten en respect voor mensen die dit kunnen :thumbup:

Vind alleen de kuipen niet echt recht doen aan dit hele project. Vooral zitvlak van kuipen oogt beetje op "goedkope" soort kuipen vind ik. Maar dat ligt vast aan mij.
Bedankt ! :wink:

Tja de kuipen dit is uiteraard smaak.
Dit is mijn 2 de paar kuipen in de e30, eerste set zat persoonlijk niet goed en daardoor ook al snel terug verkocht.
Toen terug naar een autosportshop geweest, en verschillende stoelen en merken geprobeerd.
Deze bredere set van Ltec zat voor mij persoonlijk het aangenaamst daardoor ook over gegaan tot aankoop.
En nu 3000km verder nog steeds zeer tevreden mee.
Ik dacht dat de stoelen per stuk een 290€ hebben gekost, dus zeker niet de duurste of ook niet de goedkoopste.
Maar toen wel binnen budget en aangenaam van zithouding ;)

Maar er zijn idd. mooiere stoelen op de markt, maar een mens moet soms compromissen sluiten :-)

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door e30touring1990 » 16 jan 2017, 01:00

bedankt voor je reactie Andy! dan ga ik maar eens rondkijken of ik een setje bilstein b8's kan vinden voor mijn touring icm apex 60/60. erg verwarrend soms omdat bijv op die apex site staat dat de 60/60 niet voor een touring zijn maar naar mijn weten maakt dat niet uit zolang je maar de juiste diameter dempers hebt (45/51)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door GTRene » 16 jan 2017, 02:23

wow, respect voor je opbouw, lijkt wel nieuw, wat gaaf, zou zo zeggen, ik breng je mijn auto :-) je hebt oog voor detail en je wilt het graag goed/mooi hebben, autohart :thumbup:
Mark 320iS schreef:Maar een mooie qua loods beschaafde e30 met flink wat vermogen, ergens tussen de 250 en 300pk, zou ik ooit nog wel eens willen hebben...
Ik heb zo'n e30 uit 1984 gehad heel lang geleden in 1997, met een 3.6 M5 motor die getuned was tot 340pk, echt een supercar, niet te veel vermogen, maar gewoon een lekker vermogen, veel meer kan zo'n 'slappe' koets ook niet echt aan haha :mrgreen:
dan moet je echt gaan verstevigen e.d. ik zag bij die van mij al een keer wat flexen toen ik met 2 7 0 licht in een ietwat bocht vanuit een wat verlaging in de weg (onder andere weg door) kwam en toen daaruit bovenaan zo'n riggel in de weg zat, waarbij eerst 1 wiel iets eerder dat raakte, zag de neus gewoon iets twisten zeg maar :shock:
Toen dacht ik...maar goed dat die bij 2 7 5 hard in de max rpm sprong :-) wat een heerlijke auto was dat, helemaal in die tijd, was ook een groene overigens ;-) ah, laguna grun zie ik in men lijstje.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Jan-Willem » 16 jan 2017, 08:18

e30touring1990 schreef:bedankt voor je reactie Andy! dan ga ik maar eens rondkijken of ik een setje bilstein b8's kan vinden voor mijn touring icm apex 60/60. erg verwarrend soms omdat bijv op die apex site staat dat de 60/60 niet voor een touring zijn maar naar mijn weten maakt dat niet uit zolang je maar de juiste diameter dempers hebt (45/51)
De standaard B12 veren vind ik ook niks, geen mooie verlaging en ook niet heel stug.
Zelf heb ik wel is gereden met B8 dempers met 60/40 H&R veren staat veel mooier en rijd erg goed!
Persoonlijk vind ik 60/60 niet mooi, dan hangt die visueel zo op zijn kont.

Het belangrijkste is dat de veren goed vast zitten als je de auto omhoog krikt, de lengte van de demper heeft daar wel invloed op.

Wat dat betreft kan je zelfs met een -60 verlaging ook nog een e90 veerschotel aan de voorkant gebruiken voor een -10 extra verlaging zonder dat de veer los zit.

Drempels worden dan wel lastiger, je rijd alles aan de onderkant kapot, met een beetje pech hapt de band in de wielkast als je iets schuin een drempel over moet :bag:

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 16 jan 2017, 09:34

e30touring1990 schreef:bedankt voor je reactie Andy! dan ga ik maar eens rondkijken of ik een setje bilstein b8's kan vinden voor mijn touring icm apex 60/60. erg verwarrend soms omdat bijv op die apex site staat dat de 60/60 niet voor een touring zijn maar naar mijn weten maakt dat niet uit zolang je maar de juiste diameter dempers hebt (45/51)
Geen dank.
Ook ieders wens is anders, daarom is het soms moeilijk af te gaan op andermans mening of advies.
Mij hadden ze de b12 geadviseerd, waar ik persoonlijk totaal niet tevreden mee was.
Zowel het rijgedrag niet en de hoogte van de wagen.

Mijn advies, zelf experimenteren ;), maar met de Bilsteins doe je zeker niets verkeerd.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 16 jan 2017, 09:51

GTRene schreef:wow, respect voor je opbouw, lijkt wel nieuw, wat gaaf, zou zo zeggen, ik breng je mijn auto :-) je hebt oog voor detail en je wilt het graag goed/mooi hebben, autohart :thumbup:
Mark 320iS schreef:Maar een mooie qua loods beschaafde e30 met flink wat vermogen, ergens tussen de 250 en 300pk, zou ik ooit nog wel eens willen hebben...
Ik heb zo'n e30 uit 1984 gehad heel lang geleden in 1997, met een 3.6 M5 motor die getuned was tot 340pk, echt een supercar, niet te veel vermogen, maar gewoon een lekker vermogen, veel meer kan zo'n 'slappe' koets ook niet echt aan haha :mrgreen:
dan moet je echt gaan verstevigen e.d. ik zag bij die van mij al een keer wat flexen toen ik met 2 7 0 licht in een ietwat bocht vanuit een wat verlaging in de weg (onder andere weg door) kwam en toen daaruit bovenaan zo'n riggel in de weg zat, waarbij eerst 1 wiel iets eerder dat raakte, zag de neus gewoon iets twisten zeg maar :shock:
Toen dacht ik...maar goed dat die bij 2 7 5 hard in de max rpm sprong :-) wat een heerlijke auto was dat, helemaal in die tijd, was ook een groene overigens ;-) ah, laguna grun zie ik in men lijstje.
Dankjewel :thumbup:
Moest je dit willen, ik zit wel in de sector ;)
Nu ga ik hierover geen verdere reclame maken, vooraleer ik een melding van een moderator krijg :whistle:
Mijn passie voor auto's is idd groot, eender welk merk.
Maar BMW krijgt toch een stapje voor van mij :swinging:

Dat twisten van de koets heb ikzelf ooit ook eens meegemaakt met een Subaru impreza GTT.
Met +/-260 door een lange snelle doordraaier op de autobahn richting eifel.
Ik verschrok mezelf dood, toen het raampje aan mijn kant 5mm ging openstaan.
Even later maar besloten de Sub te verkopen, vermogen had de auto genoeg. Maar om al de rest goed te krijgen ging er nog een fortuin in kruipen.

Subaru had mijn autohart niet warm kunnen houden.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 16 jan 2017, 09:58

Jan-Willem schreef:
e30touring1990 schreef:bedankt voor je reactie Andy! dan ga ik maar eens rondkijken of ik een setje bilstein b8's kan vinden voor mijn touring icm apex 60/60. erg verwarrend soms omdat bijv op die apex site staat dat de 60/60 niet voor een touring zijn maar naar mijn weten maakt dat niet uit zolang je maar de juiste diameter dempers hebt (45/51)
De standaard B12 veren vind ik ook niks, geen mooie verlaging en ook niet heel stug.
Zelf heb ik wel is gereden met B8 dempers met 60/40 H&R veren staat veel mooier en rijd erg goed!
Persoonlijk vind ik 60/60 niet mooi, dan hangt die visueel zo op zijn kont.

Het belangrijkste is dat de veren goed vast zitten als je de auto omhoog krikt, de lengte van de demper heeft daar wel invloed op.

Wat dat betreft kan je zelfs met een -60 verlaging ook nog een e90 veerschotel aan de voorkant gebruiken voor een -10 extra verlaging zonder dat de veer los zit.

Drempels worden dan wel lastiger, je rijd alles aan de onderkant kapot, met een beetje pech hapt de band in de wielkast als je iets schuin een drempel over moet :bag:
Op gebied van hoogte komen we weer bij de persoonlijke keus terecht.
Maar de b12 is idd geen aanrader als je net dat ietsje meer wilt.
Ik kan wel zeggen met -60/-60 is het nu al vaak opletten.
Heb al een keertje flink aan de grond gehangen.
Lichtjes het carter geraakt en beugel uitlaat redelijk beschadigd.
Ik zou dus persoonlijk niet lager dan -60 willen gaan :wink:

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Jan-Willem » 16 jan 2017, 10:22

Een e30 blijft gewoon leuk rijden, ik stapte nooit met tegen zin in een e30 :love:
Onder tussen ook 8 e30's gehad en nog een aantal gesloopt.
Ik heb nog een e30 cabrio waar een M30B34 in zat en weer nu een m52b28 in komt.
Met die M30 stuurde het wel lomp wel mega koppel onderin, eigenlijk wou ik de originele motor terug bouwen maar later toch voor een m52b28 gekozen.

Achter krijg je wel rare wielstanden met een behoorlijke verlaging :wink:
Mocht je ooit de achteras verstelbaar willen maken, laat het maar weten.
De stelplaatjes die je nodig hebt kan ik je wel voor een leuke prijs leveren :thumbup:

Scheelt veel tractie en ook kan je de sporing weer corrigeren waar door de kont wat stabieler voelt en de banden stukken minder slijten.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door e30touring1990 » 16 jan 2017, 10:54

goede punten Jan-Willem en Andy, thanks voor de input. ik ga nog eens wat research doen en zal jouw topic niet verder vervuilen :)

Edit; hou ik in gedachten Jan-Willem, ook mooi voor mijn Z3 coupe welke natuurlijk ook de e30 achteras heeft, deze ligt nu namelijk wel wat lager sinds er een schroefset onder is gekomen (camber -2,2 even uit mn hoofd op de achteras)

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 16 jan 2017, 12:00

Jan-Willem schreef:Een e30 blijft gewoon leuk rijden, ik stapte nooit met tegen zin in een e30 :love:
Onder tussen ook 8 e30's gehad en nog een aantal gesloopt.
Ik heb nog een e30 cabrio waar een M30B34 in zat en weer nu een m52b28 in komt.
Met die M30 stuurde het wel lomp wel mega koppel onderin, eigenlijk wou ik de originele motor terug bouwen maar later toch voor een m52b28 gekozen.

Achter krijg je wel rare wielstanden met een behoorlijke verlaging :wink:
Mocht je ooit de achteras verstelbaar willen maken, laat het maar weten.
De stelplaatjes die je nodig hebt kan ik je wel voor een leuke prijs leveren :thumbup:

Scheelt veel tractie en ook kan je de sporing weer corrigeren waar door de kont wat stabieler voelt en de banden stukken minder slijten.
Een e30 blijft idd. gewoon leuk sturen als je er wat werk in steekt.
Je opmerking ivm. tractie op de achteras klopt wel.
Hij is er zenuwachtiger op geworden bij hogere snelheden.
Gas bruusk lossen zonder nog maar te remmen in een bocht (wat uiteraard uit de boze is) wil de achterkant toch wel omkomen.

Een verstelbare achteras blijft om die reden ook nog even openstaan.
Eerst maar eens lekker gaan sturen :df:
Ik hou je aanbod in ieder geval achter de hand, thx :wink:
Laatst gewijzigd door Andy001 op 16 jan 2017, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 16 jan 2017, 12:01

BMC filterset is ook juist binnen gekomen. Foto's volgen uiteraard.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 16 jan 2017, 12:11

e30touring1990 schreef:goede punten Jan-Willem en Andy, thanks voor de input. ik ga nog eens wat research doen en zal jouw topic niet verder vervuilen :)

Edit; hou ik in gedachten Jan-Willem, ook mooi voor mijn Z3 coupe welke natuurlijk ook de e30 achteras heeft, deze ligt nu namelijk wel wat lager sinds er een schroefset onder is gekomen (camber -2,2 even uit mn hoofd op de achteras)
Vervuilen is dit niet, ervaringen uitwisselen heet dat. Ik kan er zelf ook wijzer uit worden :wink:
Daarom bestaan er forums :forum:

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door e30touring1990 » 16 jan 2017, 12:20

:thumbup:

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 18 jan 2017, 20:31

BMC Cold airintake gemonteerd samen met de Miller performance MAF.
Hopelijk betere gasrespons, meer vermogen/koppel, en hopelijk ook induction noise :crazy:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andy001 op 18 jan 2017, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door e30touring1990 » 18 jan 2017, 20:38

ziet er goed uit, ben erg benieuwd wat je ervan gaat merken qua rijden/beleving. op mijn m52tub28 destijds in de Z3 een simota carbon airbox gezet en dat klonk erg lekker qua inlaat geluid bij vollast vanaf zo'n 3k rpm.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Jan-Willem » 18 jan 2017, 20:50

Mooie systemen zijn dat! Toch een mooier geluid maar zonder nadelen van een hot air powerfilter.

Zoiets heb ik ook op mijn e30 gehad, maar dan van een bami swami merk.

Hoe bevalt die miller MAF?

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 18 jan 2017, 21:18

e30touring1990 schreef:ziet er goed uit, ben erg benieuwd wat je ervan gaat merken qua rijden/beleving. op mijn m52tub28 destijds in de Z3 een simota carbon airbox gezet en dat klonk erg lekker qua inlaat geluid bij vollast vanaf zo'n 3k rpm.
Ik ben er ook benieuwd naar, moet nog even geduld hebben.
Naar Simota heb heb ik ook nog even gekeken.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 18 jan 2017, 21:27

Jan-Willem schreef:Mooie systemen zijn dat! Toch een mooier geluid maar zonder nadelen van een hot air powerfilter.

Zoiets heb ik ook op mijn e30 gehad, maar dan van een bami swami merk.

Hoe bevalt die miller MAF?
Idd zo'n Tjoening kelk is enkel maar nadeliger voor je vermogen dan de orginele airbox.

Ik snap nog altijd niet als ze ITB's monteren, je toch ook de extreem warme lucht binnen zuigt.

Ik moet alles nog gaan ervaren, de auto komt pas buiten als het zout goed is weg geregend en terug droog is.
Moet nog even geduld hebben.

Andy001
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:00

Re: BMW e30 (325i) 1990, heropbouw project -> track/funcar

Bericht door Andy001 » 19 jun 2017, 19:58

Hier ook nog even updaten over de Miller performance MAF ombouw samen met de Miller ECU update en andere injectoren, en uiteraard nog de BMC filter set.

Erg tevreden met het resultaat, motor reageert heftiger op het gas en pak beter op.
Kan niet vertellen dat hij hierdoor sneller is geworden, maar het karakter van de motor is er toch positief op vooruit gegaan.
Ook de BMC filterset zorgt voor een heerlijk aanzuig geluid, in de auto waarneembaar. Maar buiten de auto oorstrelend :-)

Ook is er een e36 325i bijgekomen, deze neemt het trackdaywerk voor zijn rekening.
De E30 komt nog op de Circuits, of beter gezegd nabij de circuits op de parking :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 12 gasten