Golf IV R32 DSG.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Heb Verhoeven groen licht gegeven en alles wordt besteld.
Grote turbokit (GT2871R of GT2876R)
Grote frontmount intercooler
Compressie reductiekit
Downpipe en andere leidingen
Boostcontroler map
Grotere injectoren
Grote turbokit (GT2871R of GT2876R)
Grote frontmount intercooler
Compressie reductiekit
Downpipe en andere leidingen
Boostcontroler map
Grotere injectoren
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 26 jun 2007, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fasteddie
-
Even het topic van Mike kapen.
Ik vond die Steve maar een flapdrol hoor. Als je dan zo nodig van de daken gaat schreeuwen dat je Peter R de Vries gaat "ontmaskeren", ook nog eens regelt dat er camera's bij zijn. Sla hem dan een keer vol op zijn bek. Dat gedreig maakte Steve alleen maar belachelijk.
Och ja, het zal de security (zoals ie dat zo leuk zei) wel zijn die hem tegern hield.
Terug naar het topic. Wat een mega mod heeft Mike voor de kiezen zeg. Dat moet straks blazen van heb ik jou daar. Waar voor druk gaat die turbo leveren?

Ik vond die Steve maar een flapdrol hoor. Als je dan zo nodig van de daken gaat schreeuwen dat je Peter R de Vries gaat "ontmaskeren", ook nog eens regelt dat er camera's bij zijn. Sla hem dan een keer vol op zijn bek. Dat gedreig maakte Steve alleen maar belachelijk.
Och ja, het zal de security (zoals ie dat zo leuk zei) wel zijn die hem tegern hield.
Terug naar het topic. Wat een mega mod heeft Mike voor de kiezen zeg. Dat moet straks blazen van heb ik jou daar. Waar voor druk gaat die turbo leveren?
-
Even kapen mag wel hoor voor een keertje
Voor de tuning wordt alles bekeken, distributie, compressie enz.
Ik heb afgesproken met Verhoeven dat we zeker op safe gaan.
Koppeling en remmen kunnen maximaal 400pk hebben. Het Haldex systeem wel een beetje meer. Als het aan mij ligt gaan we voor de 400pk
Ter plekke gaat Verhoeven kijken wat er allemaal met mijn auto mogelijk is.
400pk is 1pk per 3,6kg
380pk is 1pk per 3,7kg

Voor de tuning wordt alles bekeken, distributie, compressie enz.
Ik heb afgesproken met Verhoeven dat we zeker op safe gaan.
Koppeling en remmen kunnen maximaal 400pk hebben. Het Haldex systeem wel een beetje meer. Als het aan mij ligt gaan we voor de 400pk

Ter plekke gaat Verhoeven kijken wat er allemaal met mijn auto mogelijk is.
400pk is 1pk per 3,6kg
380pk is 1pk per 3,7kg
-
-
1390 vind ik nog veel voor je BMW, dr kan geen snee brood op zijn kant mee op vacantie in dat ding!GTRene schreef:400pk = 1pk per 3,6kg?Mike schreef:400pk is 1pk per 3,6kg
380pk is 1pk per 3,7kg
hoeveel weegt die golf wel niet dan??![]()
mijn auto is gewogen met benzine op 1390kg
1390kg delen door 420pk = ongeveer 1pk per 3,3kg dan toch?
- GTRene
volgens Rico's post van laast weegt een M62 blok zelfs minder "kaal" maar de mijne is echt opnieuw gewogen, ben daarom benieuwd wat dat ding van Kees weegt ipv de 1350 op het kenteken? @Kees heb je dat al eens gewogen met een halve tank enzo??partyondude schreef:Ligt ook een 8 cilinder onder de kap, dat weegt meer dan een zespittertje.
hier de link waarin je ziet dat een M62 4.4 en 4.6(vandaaruit heeft Hartge hem tot 5.0 gemaakt) lichter is dan de S50 en S54 volgens mij..deze V8 blokken zijn redelijk licht

http://www.bimmerforums.com/engine_faq/
Tevens heeft de Z3 M coupe meer dan genoeg bagage ruimte voor 2 personen je zal je erover verbazen, ask Kees, achterin is vrij veel ruimte en dat kan hoog opgestapeld worden dankzij het bagagenet 8)
-
Fraai.
Waar ga je dat vermogen "uitlaten" ?
En in hoeverre zijn de aandrijfassen de zwakste schakel in dit geheel? Ik zag op vakantie toevallig een special over een tuning-meeting waar ze een soort dragraces hielden tegen de klok.
Er was een Jetta met +400 pk die zijn aandrijfassen tijdens de start compleet verdraaide en stuk liet lopen.
Ze bleken overigens van binnen hol te zijn???
En in hoeverre zijn de aandrijfassen de zwakste schakel in dit geheel? Ik zag op vakantie toevallig een special over een tuning-meeting waar ze een soort dragraces hielden tegen de klok.
Er was een Jetta met +400 pk die zijn aandrijfassen tijdens de start compleet verdraaide en stuk liet lopen.
-
Heb me overal goed laten informeren.Rebel schreef:Fraai.
Verhoeven weet wat mijn wensen zijn en laat het verder dus aan hun over.
Verder zijn er natuurlijk goede afspraken gemaakt over 'veilige' pk's en voor duurzaam gebruik

De auto ga ik uitlaten op de AB en probeer zoveel mogelijk DF meetings te bezoeken als het een beetje te combineren is met onze dochter van 11 maanden want die gaat natuurlijk altijd mee, dus het moet niet al te extreem

Verder verheug ik me nu al op de eerste poets meet

- Maik
Ja, als je een goede ontwerper bent dan maak je een as hol ja, hij wordt dan wel weer wat groter in diameter maar wel sterker, en onder de streep lichter dan een massieve as. Een as wordt op torsie belast (duh) en dat kan je efficienter opvangen met meer diameter. Denk aan het losdraaien van een bout met een korte steeksleutel of een langere...Rebel schreef:.....
- Manfred
Gaaf project wordt dit hoor! Ben je al aan het aftellen?
Vooral de eerste keer weer in je auto stappen en rijden als alles klaar is zal tof zijn! 8)
En voor je (standaard) aandrijfassen hoef je niet zo bang te zijn denk ik, bij mij zijn ze ook nog niet stuk en het hele spul zit er bij mijn auto nu zo'n 22.000 km op.

Vooral de eerste keer weer in je auto stappen en rijden als alles klaar is zal tof zijn! 8)
En voor je (standaard) aandrijfassen hoef je niet zo bang te zijn denk ik, bij mij zijn ze ook nog niet stuk en het hele spul zit er bij mijn auto nu zo'n 22.000 km op.