Golf IV R32 DSG.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 22 jun 2007, 19:13

Heb Verhoeven groen licht gegeven en alles wordt besteld.

Grote turbokit (GT2871R of GT2876R)
Grote frontmount intercooler
Compressie reductiekit
Downpipe en andere leidingen
Boostcontroler map
Grotere injectoren
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 26 jun 2007, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 22 jun 2007, 19:20

Gaaf! Hoop dat je alles snel binnen hebt!!!

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 22 jun 2007, 19:53

Netjuhhhhssss Mike!!

*marc wacht met spanning*

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 22 jun 2007, 22:12

Marc RS4 schreef:Netjuhhhhssss Mike!!

*marc wacht met spanning*
Wat bedoel je daarmee?
Of je straks wel of niet moet gaan sleutelen aan je RS4 :wink:

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 22 jun 2007, 22:16

Mike, succes !!!
Houd ons aub. op de hoogte....laat het maar een perfect MONSTER worden :mrgreen:

Oh, wat vind ik zulke projecten moooooiiiiii.... :shock:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 22 jun 2007, 22:19

Hey Patrick ...

ff offtopic.

Die gozer van jou avatar, is dat die kerel die Peter R. de Vries een schop onder zen kont gaf ?

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 22 jun 2007, 22:24

(off-topic
ja....pracht actie...wat een kerel.
Lees altijd z'n weblog, en maatje van me kwam vroeger ook bij z'n "Happy Family"....man van de straat met lef en karakter...
Hopelijk krijgt ie z'n talkshow...
to be continued :mrgreen:
off-topic)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 26 jun 2007, 21:13

Even het topic van Mike kapen. :wink:

Ik vond die Steve maar een flapdrol hoor. Als je dan zo nodig van de daken gaat schreeuwen dat je Peter R de Vries gaat "ontmaskeren", ook nog eens regelt dat er camera's bij zijn. Sla hem dan een keer vol op zijn bek. Dat gedreig maakte Steve alleen maar belachelijk.

Och ja, het zal de security (zoals ie dat zo leuk zei) wel zijn die hem tegern hield.

Terug naar het topic. Wat een mega mod heeft Mike voor de kiezen zeg. Dat moet straks blazen van heb ik jou daar. Waar voor druk gaat die turbo leveren?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2007, 23:06

Even kapen mag wel hoor voor een keertje :wink:

Voor de tuning wordt alles bekeken, distributie, compressie enz.
Ik heb afgesproken met Verhoeven dat we zeker op safe gaan.
Koppeling en remmen kunnen maximaal 400pk hebben. Het Haldex systeem wel een beetje meer. Als het aan mij ligt gaan we voor de 400pk :wink:
Ter plekke gaat Verhoeven kijken wat er allemaal met mijn auto mogelijk is.

400pk is 1pk per 3,6kg
380pk is 1pk per 3,7kg

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 26 jun 2007, 23:29

Ziet er goed uit, Mike. Welke Verhoeven is dit waar je de tuning laat doen?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 26 jun 2007, 23:37

ErikKramer schreef:
Marc RS4 schreef:Netjuhhhhssss Mike!!

*marc wacht met spanning*
Wat bedoel je daarmee?
Of je straks wel of niet moet gaan sleutelen aan je RS4 :wink:
Hahah naah dat helemaal niet.

trouwens die andere jongen heeft besloten om naar de 600pk :shock:
te gaan....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 jun 2007, 23:39

Mike schreef:400pk is 1pk per 3,6kg
380pk is 1pk per 3,7kg
400pk = 1pk per 3,6kg?

hoeveel weegt die golf wel niet dan?? :shock:

mijn auto is gewogen met benzine op 1390kg

1390kg delen door 420pk = ongeveer 1pk per 3,3kg dan toch?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2007, 23:44

Mijn Golfje weegt 1440kg met volle tank.
Die 0,3kg maak ik wel goed met mijn 4motion :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 jun 2007, 00:09

GTRene schreef:
Mike schreef:400pk is 1pk per 3,6kg
380pk is 1pk per 3,7kg
400pk = 1pk per 3,6kg?

hoeveel weegt die golf wel niet dan?? :shock:

mijn auto is gewogen met benzine op 1390kg

1390kg delen door 420pk = ongeveer 1pk per 3,3kg dan toch?
1390 vind ik nog veel voor je BMW, dr kan geen snee brood op zijn kant mee op vacantie in dat ding!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16625
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 27 jun 2007, 07:57

Ligt ook een 8 cilinder onder de kap, dat weegt meer dan een zespittertje.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 jun 2007, 09:15

Da's waar,maar wat zal het zijn:40kg meergewicht?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 jun 2007, 11:11

partyondude schreef:Ligt ook een 8 cilinder onder de kap, dat weegt meer dan een zespittertje.
volgens Rico's post van laast weegt een M62 blok zelfs minder "kaal" maar de mijne is echt opnieuw gewogen, ben daarom benieuwd wat dat ding van Kees weegt ipv de 1350 op het kenteken? @Kees heb je dat al eens gewogen met een halve tank enzo??

hier de link waarin je ziet dat een M62 4.4 en 4.6(vandaaruit heeft Hartge hem tot 5.0 gemaakt) lichter is dan de S50 en S54 volgens mij..deze V8 blokken zijn redelijk licht :lol:

http://www.bimmerforums.com/engine_faq/

Tevens heeft de Z3 M coupe meer dan genoeg bagage ruimte voor 2 personen je zal je erover verbazen, ask Kees, achterin is vrij veel ruimte en dat kan hoog opgestapeld worden dankzij het bagagenet 8)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 20 jul 2007, 20:27

Daar gaan we weer....

''BMW en'' in een VW topic... :roll:

Mooi project! Ben benieuwd naar het resultaat!

k33z
Berichten: 2894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 20 jul 2007, 20:58

ON TOPIC PLEASE!

Ben echt heel erg benieuwd naar de resultaten! Zat toevallig net wat op youtube te zoeken over R32 turbo's. Ziet er echt super uit, wat een brute snelheid.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 20 jul 2007, 21:10

Super dat mensen die doen. Ben erg benieuwd naar de resultaten!

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 20 jul 2007, 22:08

Nog een week of 4 dan is het zover, hoop ik :D
De Garrett turbo heeft een levertijd van ca 8 weken.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 20 jul 2007, 22:28

Fraai.

Waar ga je dat vermogen "uitlaten" ?


En in hoeverre zijn de aandrijfassen de zwakste schakel in dit geheel? Ik zag op vakantie toevallig een special over een tuning-meeting waar ze een soort dragraces hielden tegen de klok.
Er was een Jetta met +400 pk die zijn aandrijfassen tijdens de start compleet verdraaide en stuk liet lopen.
Ze bleken overigens van binnen hol te zijn???

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 20 jul 2007, 23:05

Rebel schreef:Fraai.

Waar ga je dat vermogen "uitlaten" ?


En in hoeverre zijn de aandrijfassen de zwakste schakel in dit geheel? Ik zag op vakantie toevallig een special over een tuning-meeting waar ze een soort dragraces hielden tegen de klok.
Er was een Jetta met +400 pk die zijn aandrijfassen tijdens de start compleet verdraaide en stuk liet lopen.
Ze bleken overigens van binnen hol te zijn???
Heb me overal goed laten informeren.
Verhoeven weet wat mijn wensen zijn en laat het verder dus aan hun over.
Verder zijn er natuurlijk goede afspraken gemaakt over 'veilige' pk's en voor duurzaam gebruik :wink:
De auto ga ik uitlaten op de AB en probeer zoveel mogelijk DF meetings te bezoeken als het een beetje te combineren is met onze dochter van 11 maanden want die gaat natuurlijk altijd mee, dus het moet niet al te extreem :wink:

Verder verheug ik me nu al op de eerste poets meet :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 21 jul 2007, 11:42

Rebel schreef:.....
Er was een Jetta met +400 pk die zijn aandrijfassen tijdens de start compleet verdraaide en stuk liet lopen.
Ze bleken overigens van binnen hol te zijn???
Ja, als je een goede ontwerper bent dan maak je een as hol ja, hij wordt dan wel weer wat groter in diameter maar wel sterker, en onder de streep lichter dan een massieve as. Een as wordt op torsie belast (duh) en dat kan je efficienter opvangen met meer diameter. Denk aan het losdraaien van een bout met een korte steeksleutel of een langere...

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 06 aug 2007, 21:34

Gaaf project wordt dit hoor! Ben je al aan het aftellen? :lol:

Vooral de eerste keer weer in je auto stappen en rijden als alles klaar is zal tof zijn! 8)

En voor je (standaard) aandrijfassen hoef je niet zo bang te zijn denk ik, bij mij zijn ze ook nog niet stuk en het hele spul zit er bij mijn auto nu zo'n 22.000 km op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bjeffindividual, Erminio, erwin20vt, Fabian, SlowCo en 12 gasten