Het einde van Blik op de weg?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 apr 2007, 23:40

yep

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 apr 2007, 14:11

Elmar schreef:
Dennis Cavallino schreef: Spee doet ook een poging, maar dat blijft niet hangen (ook al ben ik het niet altijd met hem oneens). Spee lult slap als moraalridder.
Dus je bent het wel met Spee eens, ondaks dat ie slap lult...:mrgreen:
... maar als je gemiddeld een half uur uit het raam tuurt naar voorbij rijdend verkeer ...

Dat je daar tijd voor hebt. 8)
Ik zit niet de hele dag online :)

Ja ik ben het soms wel met Koos Spee eens, want laten we wel wezen, een trajectcontrole is de meest eerlijke oplossing voor het betrappen van snelheidsovertreders. Je kan vaak een stukkie 10 km/u harder rijden om iemand in te halen, zonder dat je meteen een boete krijgt.

Ik zie regelmatig thv trajectcontroles hier in DH en bij Woerden en Utrecht auto's met minimaal 20 km/u boven max. snelheid voorbij rijden. Dan denk ik bij mezelf: het staat met koeieletters op de borden dat je er maar 80/100/120 mag en dat er TRAJECTCONTROLE is.
Ik vind het onzinnig om dan te discussieren over je boete, dan ben je in mijn ogen gewoon een domme sukkel. Dus in dat soort situaties ben ik het met Spee eens, die mensen moeten niet zeuren. Regels zijn regels en oude smoesjes van 'ik moest iemand inhalen' die tellen niet meer. Mocht je het te laat zien, dan kun je nog een tijdje langzaam rijden. Alleen dat komt altijd zo enorm krom zijn bek uit en daarom vind ik Spee een lamme moraalridder.

Wel zet ik mijn twijfels bij alle graaiers achter de vangrails. Die dragen imho niets bij aan de (verkeers) veiligheid in dit land. Simpelweg omdat 90% niet goed kan autorijden, onafhankelijk van de snelheid.

wooter

Bericht door wooter » 08 apr 2007, 16:20

Ja en nee, Dennis. Die trajectcontrole staat dan vaak op een plek waar het verkeer zich zonder die verlaagde snelheidsbeperking én trajectcontrole zich ook wel kan redden... Klagen dat je een prent krijgt is natuurlijk onzin, maar je kan imho wél klagen dat de snelheidslimiet gewoon onzin is.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 apr 2007, 16:50

Dat wel ja.

Het verlaagt op die stukken wel aanzienlijk mijn brandstofverbruik. Dus dat is wel weer een voordeel. :oops: :lol:

Tuup

Bericht door Tuup » 16 jun 2007, 11:11

Leo de Haas zijn kant van het verhaal.
Weet nog niet goed wat ik er van moet denken. Wel interessant.
Owhja, de M5 komt er ook weer even in voor, blijft mooi :)

http://www.dumpert.nl/mediabase/18048/9 ... index.html

Met vriendelijke groet,

Thomas

Maik

Bericht door Maik » 16 jun 2007, 14:09

Het lijkt mij een heel duidelijk verhaal, Speetje is een klein kind en wilde het allemaal op zijn manier doen. Goed (en niet meer dan normaal voor een goede journalist) dat de Haas er niet intrapte.
Hopelijk kan BODW gewoon doorgaan en kan hij een lange neus naar dat kinderachtige ventje trekken op het eind 8)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 16 jun 2007, 14:24

Pakkend om in dat filmpje te zien hoe Leo de H. van een besnorde no-no uitgroeide tot een volwaardige tv-persoonlijkheid 8)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 jun 2007, 14:34

Sympathieke gozer die Leo,

Ikzelf kijk ook veel liever naar Blik op de weg dan naar Wegmisbruikers. Insteek en de naam van Wegmisbruikers is ook al gelijk helemaal fout.

Ik walg ervan hoe Dhr. Spee in zijn 5 minuutjes in het progamma elke automobilist neersabeld die niet aan zijn visie voldoet over hoe het zou moeten gaan in het verkeer.

Als iemand gepakt word die meer dan 50 km/pu te hard rijdt, en daardoor zijn rijbewijs kwijtraakt is het gewoon dikke vette pech, en eigen schuld natuurlijk, maar Spee reageert daarop alsof de beste man eigenlijk achter de tralies had moeten zitten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jun 2007, 16:02

Regels zijn er niet voor niets, maar zo als Spee er mee omgaat doet ie niet onder voor een fundamentalist van welke signatuur dan ook.
Het is ( voor mij in elk geval) onmogelijk om met een neutrale blik naar die engerd te kijken.

Wat mij verder erg stoort; een jurist hoort de letter van de wet naar redelijkheid en billijkheid te interpreteren, das iets wat elke jurist heeft moeten leren.
De redelijkheid en billijkheid is hier compleet verdwenen, daarom gebruik ik ook de term "fundamentalist", Er is geen andere zienswijze dan zijn ( Spee dus) zienswijze. Dit is Nederland anno 2007, je vraagt je af hoe dit in de toekomst verder moet, ik krijg er rare asociaties van :? ( Zo van; Befehl ist Befehl............................)
Laatst gewijzigd door romo op 17 jun 2007, 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 jun 2007, 16:31

romo schreef:Regels zijn er niet voor niets, maar zo als Spee er mee omgaat doet ie niet onder voor een fundamentalist van welke signatuur dan ook.
Het is ( voor mij in elk geval) onmogelijk om met een neutrale blik naar die engerd te kijken.
Spijker op zijn kop.

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jun 2007, 10:51

Over nog wat fratsen van Spee gesproken: http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=750&cache=no

Lees vooral het stukje over de aanklant van Spee tegen Jacobs: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/im ... tfrank.gif

Hardrijdens zijn overigens het probleem niet in het verkeer. Rij maar eens in de spits tussen Groningen en drachten over de A7. Als je "met het verkeer meerijdt" rij je tussen de 140 en 150km/u :) Maar dat wil niemand in Den Haag horen, ze willen namelijk wel blijven cashen! Oplossing van het begrotingstekort? Meer flitsen ;)

Driftreport.nl

Bericht door Driftreport.nl » 22 jun 2007, 16:18

geen idee waar ik het toen gelezen heb maar vroegâh heb ik weleens een email wisseling gelezen die op straat was gelekt vanaf Spee naar iemand anders over het feit dat WM op de buis kwam en zijn aandeel er in. Er stond iets als: Eindelijk een programma wat wij zelf in de hand hebben en wat wij controleren.. oid.. En er stond ook een veeg naar BOPD dat hun al jaren een doorn in het oog waren.

Ik vind het ook nogal een erg hypocriete opmerking om te roepen dat Haas 280 reed... Ik kan me nog wel een uitzending van Peter R de Vries herrineren waar ze Spee met 100 door de bebouwde kom volgden.....

Die man die wil het liefste dat we allemaal onze auto als een trein aan elkaar koppelen en dat hij de voorste auto rijd... Dan rijden we zijn snelheid en is iedereen afhankelijk.. Ohja hij wil dan natuurlijk ook de auto leveren want stel je voor dat je dat je zelfs maar iets aan je spiegel hebt hangen wat je kind voor je hebt gemaakt....

Ook zo mooi is altijd hoe ie zich ergens uit probeert te lullen dat iets niet bij wet verboden is en hij dus er niets aan kan doen, maar toch wil ie dan benadrukken hoe raar hij het vind dat mensen het dan wel doen. Laatste voorbeeld was toen met andere bumpers en ramen blindering d8 ik.
Voor dat laatste is nu eindelijk een regel en meetapperatuur btw.

René130i

Bericht door René130i » 22 jun 2007, 16:26

Driftreport.nl schreef:Ik kan me nog wel een uitzending van Peter R de Vries herrineren waar ze Spee met 100 door de bebouwde kom volgden.....
Url? :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 jun 2007, 16:28

Dat van Spee met 100 door de bebouwde kom geloof ik niet :wink: , begreep juist dat hij zich netjes aan de snelheid hield toen ze hem volgden. Zo iemand is het ook wel, een bijna heilig geloof in zijn eigen gelijk. Principieel overtuigd van zijn gelijk, dat moet je hem nageven en bevlogen ook.

Helaas is hij de grip op de realiteit wel kwijt. Deze meneer Spee kan een en ander niet meer in het juiste perspectief zien, met zijn utopische jacht op 0 verkeersslachtoffers.

Enge meneer al met al. :?

HSR

Bericht door HSR » 22 jun 2007, 16:49

Het idee waait nog steeds door mijn hoofd om die man eens een dagje te volgen met de auto. Hij moet toch wel eens een overtreding maken en wat is er dan leuk om die man op de gevoelige plaat vast te leggen.

Driftreport.nl

Bericht door Driftreport.nl » 22 jun 2007, 17:01

hugo schreef:Het idee waait nog steeds door mijn hoofd om die man eens een dagje te volgen met de auto. Hij moet toch wel eens een overtreding maken en wat is er dan leuk om die man op de gevoelige plaat vast te leggen.
dat was toen dus op nationale tv te zien bij De Vries... maar is al zeker 2 jaar geleden helaas.. Misschien eens googelen

Maik

Bericht door Maik » 22 jun 2007, 17:08

Dat was toch die vent van 3VO? Niet Spee iig.

Driftreport.nl

Bericht door Driftreport.nl » 22 jun 2007, 17:12

je hebt helemaal gelijk Maik, ik zie het ook net :evil: :evil: :evil: Maakt het niet minder erg... maar baal dr wel van :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 jun 2007, 17:52

Joop

Bericht door Joop » 23 jun 2007, 00:06

Maik schreef:Dat was toch die vent van 3VO? Niet Spee iig.
Het was de voorzitter van 3VO (nu weer VVN). Spee moet zich teveel als rolmodel/schoolvoorbeeld opstellen anders krijgt ie helemaal de wind van voren (voor zover die dat nu al dan niet terecht krijgt).

Dexter

Bericht door Dexter » 01 sep 2007, 08:43

Uit de Telegraaf:

Blik op de Weg-presentator buigt voor verkeersofficier
door Coen Springelkamp

AMSTERDAM - Blik op de Weg-presentator Leo de Haas heeft een hoogopgelopen ruzie met verkeersofficier Koos Spee bijgelegd. Hierdoor blijft het populaire tv-programma op de buis. Of justitie invloed heeft gekregen op de nieuwe afleveringen is nog onduidelijk.

Koos Spee van het Bureau Verkeershandhaving verbood zijn verkeersteam begin dit jaar nog langer mee te werken aan Blik op de Weg. Dat kwam volgens De Haas omdat hij naar eigen zeggen 'te kritisch is' en 'weigert een spreekbuis van de overheid te zijn'. Daarnaast maakt De Haas, tot grote ergernis van Spee, er geen geheim van dat hij ook wel eens flink te hard rijdt. Spee verleende wel alle medewerking aan het concurrerende programma Wegmisbruikers.

"We hebben een goed gesprek gehad en de wederzijdse irritaties zijn uitgepraat", aldus verkeersofficier Spee in een toelichting. "De Haas heeft beloofd persoonlijke verkeersuitlatingen voor zich te houden" , aldus Spee.

Concessies

Leo de Haas was er alles aan gelegen de ruzie met Spee bij te leggen. Het verkeersprogramma is de grootste inkomstenbron van het productiebedrijf van De Haas. Het ligt dan ook voor de hand dat de programmamaker flink wat concessies heeft gedaan om de verkeersofficier gunstig te stemmen. Volgens justitie waren 'juridische redenen' het belangrijkste argument om niet langer mee te werken aan Blik op de Weg. Zo filmt De Haas vanuit eigen auto's die formeel geen politievoertuig zijn, beschikt hij niet over C2000-communicatieapparatuur en deed hij geregeld uitspraken over hard rijden die haaks staan op de visie van Spee.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 01 sep 2007, 09:57

Ah, en het programma wordt gerenamed naar 'Wegcriminelen' of 1 van de andere termen die men bij SBS ook al gebruikt?

Wel jammer, vond het best leuk om te zien altijd, dat BodW.

Hans

Bericht door Hans » 01 sep 2007, 09:58

Dus Leo zit er nu ook al vuist diep in bij Koos. :roll:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 sep 2007, 13:35

Duurt niet lang meer of we leven in een politiestaat met dictator Spee als grote leider van dit land......wat een gek zeg. :?

Fabian

Bericht door Fabian » 01 sep 2007, 13:55

Ik denk dat het allemaal nog best wel eens mee kan vallen.

Plaats reactie