Het einde van Blik op de weg?
- Dennis Cavallino
Ik zit niet de hele dag onlineElmar schreef:Dus je bent het wel met Spee eens, ondaks dat ie slap lult...Dennis Cavallino schreef: Spee doet ook een poging, maar dat blijft niet hangen (ook al ben ik het niet altijd met hem oneens). Spee lult slap als moraalridder.
![]()
... maar als je gemiddeld een half uur uit het raam tuurt naar voorbij rijdend verkeer ...
Dat je daar tijd voor hebt. 8)

Ja ik ben het soms wel met Koos Spee eens, want laten we wel wezen, een trajectcontrole is de meest eerlijke oplossing voor het betrappen van snelheidsovertreders. Je kan vaak een stukkie 10 km/u harder rijden om iemand in te halen, zonder dat je meteen een boete krijgt.
Ik zie regelmatig thv trajectcontroles hier in DH en bij Woerden en Utrecht auto's met minimaal 20 km/u boven max. snelheid voorbij rijden. Dan denk ik bij mezelf: het staat met koeieletters op de borden dat je er maar 80/100/120 mag en dat er TRAJECTCONTROLE is.
Ik vind het onzinnig om dan te discussieren over je boete, dan ben je in mijn ogen gewoon een domme sukkel. Dus in dat soort situaties ben ik het met Spee eens, die mensen moeten niet zeuren. Regels zijn regels en oude smoesjes van 'ik moest iemand inhalen' die tellen niet meer. Mocht je het te laat zien, dan kun je nog een tijdje langzaam rijden. Alleen dat komt altijd zo enorm krom zijn bek uit en daarom vind ik Spee een lamme moraalridder.
Wel zet ik mijn twijfels bij alle graaiers achter de vangrails. Die dragen imho niets bij aan de (verkeers) veiligheid in dit land. Simpelweg omdat 90% niet goed kan autorijden, onafhankelijk van de snelheid.
- wooter
- Dennis Cavallino
- Tuup
Leo de Haas zijn kant van het verhaal.
Weet nog niet goed wat ik er van moet denken. Wel interessant.
Owhja, de M5 komt er ook weer even in voor, blijft mooi
http://www.dumpert.nl/mediabase/18048/9 ... index.html
Met vriendelijke groet,
Thomas
Weet nog niet goed wat ik er van moet denken. Wel interessant.
Owhja, de M5 komt er ook weer even in voor, blijft mooi

http://www.dumpert.nl/mediabase/18048/9 ... index.html
Met vriendelijke groet,
Thomas
- Maik
Het lijkt mij een heel duidelijk verhaal, Speetje is een klein kind en wilde het allemaal op zijn manier doen. Goed (en niet meer dan normaal voor een goede journalist) dat de Haas er niet intrapte.
Hopelijk kan BODW gewoon doorgaan en kan hij een lange neus naar dat kinderachtige ventje trekken op het eind 8)
Hopelijk kan BODW gewoon doorgaan en kan hij een lange neus naar dat kinderachtige ventje trekken op het eind 8)
- Sander S.
Sympathieke gozer die Leo,
Ikzelf kijk ook veel liever naar Blik op de weg dan naar Wegmisbruikers. Insteek en de naam van Wegmisbruikers is ook al gelijk helemaal fout.
Ik walg ervan hoe Dhr. Spee in zijn 5 minuutjes in het progamma elke automobilist neersabeld die niet aan zijn visie voldoet over hoe het zou moeten gaan in het verkeer.
Als iemand gepakt word die meer dan 50 km/pu te hard rijdt, en daardoor zijn rijbewijs kwijtraakt is het gewoon dikke vette pech, en eigen schuld natuurlijk, maar Spee reageert daarop alsof de beste man eigenlijk achter de tralies had moeten zitten.
Ikzelf kijk ook veel liever naar Blik op de weg dan naar Wegmisbruikers. Insteek en de naam van Wegmisbruikers is ook al gelijk helemaal fout.
Ik walg ervan hoe Dhr. Spee in zijn 5 minuutjes in het progamma elke automobilist neersabeld die niet aan zijn visie voldoet over hoe het zou moeten gaan in het verkeer.
Als iemand gepakt word die meer dan 50 km/pu te hard rijdt, en daardoor zijn rijbewijs kwijtraakt is het gewoon dikke vette pech, en eigen schuld natuurlijk, maar Spee reageert daarop alsof de beste man eigenlijk achter de tralies had moeten zitten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Regels zijn er niet voor niets, maar zo als Spee er mee omgaat doet ie niet onder voor een fundamentalist van welke signatuur dan ook.
Het is ( voor mij in elk geval) onmogelijk om met een neutrale blik naar die engerd te kijken.
Wat mij verder erg stoort; een jurist hoort de letter van de wet naar redelijkheid en billijkheid te interpreteren, das iets wat elke jurist heeft moeten leren.
De redelijkheid en billijkheid is hier compleet verdwenen, daarom gebruik ik ook de term "fundamentalist", Er is geen andere zienswijze dan zijn ( Spee dus) zienswijze. Dit is Nederland anno 2007, je vraagt je af hoe dit in de toekomst verder moet, ik krijg er rare asociaties van
( Zo van; Befehl ist Befehl............................)
Het is ( voor mij in elk geval) onmogelijk om met een neutrale blik naar die engerd te kijken.
Wat mij verder erg stoort; een jurist hoort de letter van de wet naar redelijkheid en billijkheid te interpreteren, das iets wat elke jurist heeft moeten leren.
De redelijkheid en billijkheid is hier compleet verdwenen, daarom gebruik ik ook de term "fundamentalist", Er is geen andere zienswijze dan zijn ( Spee dus) zienswijze. Dit is Nederland anno 2007, je vraagt je af hoe dit in de toekomst verder moet, ik krijg er rare asociaties van

Laatst gewijzigd door romo op 17 jun 2007, 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Maus335i
Over nog wat fratsen van Spee gesproken: http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=750&cache=no
Lees vooral het stukje over de aanklant van Spee tegen Jacobs: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/im ... tfrank.gif
Hardrijdens zijn overigens het probleem niet in het verkeer. Rij maar eens in de spits tussen Groningen en drachten over de A7. Als je "met het verkeer meerijdt" rij je tussen de 140 en 150km/u
Maar dat wil niemand in Den Haag horen, ze willen namelijk wel blijven cashen! Oplossing van het begrotingstekort? Meer flitsen 
Lees vooral het stukje over de aanklant van Spee tegen Jacobs: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/im ... tfrank.gif
Hardrijdens zijn overigens het probleem niet in het verkeer. Rij maar eens in de spits tussen Groningen en drachten over de A7. Als je "met het verkeer meerijdt" rij je tussen de 140 en 150km/u

-
geen idee waar ik het toen gelezen heb maar vroegâh heb ik weleens een email wisseling gelezen die op straat was gelekt vanaf Spee naar iemand anders over het feit dat WM op de buis kwam en zijn aandeel er in. Er stond iets als: Eindelijk een programma wat wij zelf in de hand hebben en wat wij controleren.. oid.. En er stond ook een veeg naar BOPD dat hun al jaren een doorn in het oog waren.
Ik vind het ook nogal een erg hypocriete opmerking om te roepen dat Haas 280 reed... Ik kan me nog wel een uitzending van Peter R de Vries herrineren waar ze Spee met 100 door de bebouwde kom volgden.....
Die man die wil het liefste dat we allemaal onze auto als een trein aan elkaar koppelen en dat hij de voorste auto rijd... Dan rijden we zijn snelheid en is iedereen afhankelijk.. Ohja hij wil dan natuurlijk ook de auto leveren want stel je voor dat je dat je zelfs maar iets aan je spiegel hebt hangen wat je kind voor je hebt gemaakt....
Ook zo mooi is altijd hoe ie zich ergens uit probeert te lullen dat iets niet bij wet verboden is en hij dus er niets aan kan doen, maar toch wil ie dan benadrukken hoe raar hij het vind dat mensen het dan wel doen. Laatste voorbeeld was toen met andere bumpers en ramen blindering d8 ik.
Voor dat laatste is nu eindelijk een regel en meetapperatuur btw.
Ik vind het ook nogal een erg hypocriete opmerking om te roepen dat Haas 280 reed... Ik kan me nog wel een uitzending van Peter R de Vries herrineren waar ze Spee met 100 door de bebouwde kom volgden.....
Die man die wil het liefste dat we allemaal onze auto als een trein aan elkaar koppelen en dat hij de voorste auto rijd... Dan rijden we zijn snelheid en is iedereen afhankelijk.. Ohja hij wil dan natuurlijk ook de auto leveren want stel je voor dat je dat je zelfs maar iets aan je spiegel hebt hangen wat je kind voor je hebt gemaakt....
Ook zo mooi is altijd hoe ie zich ergens uit probeert te lullen dat iets niet bij wet verboden is en hij dus er niets aan kan doen, maar toch wil ie dan benadrukken hoe raar hij het vind dat mensen het dan wel doen. Laatste voorbeeld was toen met andere bumpers en ramen blindering d8 ik.
Voor dat laatste is nu eindelijk een regel en meetapperatuur btw.
-
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dat van Spee met 100 door de bebouwde kom geloof ik niet
, begreep juist dat hij zich netjes aan de snelheid hield toen ze hem volgden. Zo iemand is het ook wel, een bijna heilig geloof in zijn eigen gelijk. Principieel overtuigd van zijn gelijk, dat moet je hem nageven en bevlogen ook.
Helaas is hij de grip op de realiteit wel kwijt. Deze meneer Spee kan een en ander niet meer in het juiste perspectief zien, met zijn utopische jacht op 0 verkeersslachtoffers.
Enge meneer al met al.

Helaas is hij de grip op de realiteit wel kwijt. Deze meneer Spee kan een en ander niet meer in het juiste perspectief zien, met zijn utopische jacht op 0 verkeersslachtoffers.
Enge meneer al met al.

-
dat was toen dus op nationale tv te zien bij De Vries... maar is al zeker 2 jaar geleden helaas.. Misschien eens googelenhugo schreef:Het idee waait nog steeds door mijn hoofd om die man eens een dagje te volgen met de auto. Hij moet toch wel eens een overtreding maken en wat is er dan leuk om die man op de gevoelige plaat vast te leggen.
-
- Jelmer850i
- Joop
-
Uit de Telegraaf:
Blik op de Weg-presentator buigt voor verkeersofficier
door Coen Springelkamp
AMSTERDAM - Blik op de Weg-presentator Leo de Haas heeft een hoogopgelopen ruzie met verkeersofficier Koos Spee bijgelegd. Hierdoor blijft het populaire tv-programma op de buis. Of justitie invloed heeft gekregen op de nieuwe afleveringen is nog onduidelijk.
Koos Spee van het Bureau Verkeershandhaving verbood zijn verkeersteam begin dit jaar nog langer mee te werken aan Blik op de Weg. Dat kwam volgens De Haas omdat hij naar eigen zeggen 'te kritisch is' en 'weigert een spreekbuis van de overheid te zijn'. Daarnaast maakt De Haas, tot grote ergernis van Spee, er geen geheim van dat hij ook wel eens flink te hard rijdt. Spee verleende wel alle medewerking aan het concurrerende programma Wegmisbruikers.
"We hebben een goed gesprek gehad en de wederzijdse irritaties zijn uitgepraat", aldus verkeersofficier Spee in een toelichting. "De Haas heeft beloofd persoonlijke verkeersuitlatingen voor zich te houden" , aldus Spee.
Concessies
Leo de Haas was er alles aan gelegen de ruzie met Spee bij te leggen. Het verkeersprogramma is de grootste inkomstenbron van het productiebedrijf van De Haas. Het ligt dan ook voor de hand dat de programmamaker flink wat concessies heeft gedaan om de verkeersofficier gunstig te stemmen. Volgens justitie waren 'juridische redenen' het belangrijkste argument om niet langer mee te werken aan Blik op de Weg. Zo filmt De Haas vanuit eigen auto's die formeel geen politievoertuig zijn, beschikt hij niet over C2000-communicatieapparatuur en deed hij geregeld uitspraken over hard rijden die haaks staan op de visie van Spee.
Blik op de Weg-presentator buigt voor verkeersofficier
door Coen Springelkamp
AMSTERDAM - Blik op de Weg-presentator Leo de Haas heeft een hoogopgelopen ruzie met verkeersofficier Koos Spee bijgelegd. Hierdoor blijft het populaire tv-programma op de buis. Of justitie invloed heeft gekregen op de nieuwe afleveringen is nog onduidelijk.
Koos Spee van het Bureau Verkeershandhaving verbood zijn verkeersteam begin dit jaar nog langer mee te werken aan Blik op de Weg. Dat kwam volgens De Haas omdat hij naar eigen zeggen 'te kritisch is' en 'weigert een spreekbuis van de overheid te zijn'. Daarnaast maakt De Haas, tot grote ergernis van Spee, er geen geheim van dat hij ook wel eens flink te hard rijdt. Spee verleende wel alle medewerking aan het concurrerende programma Wegmisbruikers.
"We hebben een goed gesprek gehad en de wederzijdse irritaties zijn uitgepraat", aldus verkeersofficier Spee in een toelichting. "De Haas heeft beloofd persoonlijke verkeersuitlatingen voor zich te houden" , aldus Spee.
Concessies
Leo de Haas was er alles aan gelegen de ruzie met Spee bij te leggen. Het verkeersprogramma is de grootste inkomstenbron van het productiebedrijf van De Haas. Het ligt dan ook voor de hand dat de programmamaker flink wat concessies heeft gedaan om de verkeersofficier gunstig te stemmen. Volgens justitie waren 'juridische redenen' het belangrijkste argument om niet langer mee te werken aan Blik op de Weg. Zo filmt De Haas vanuit eigen auto's die formeel geen politievoertuig zijn, beschikt hij niet over C2000-communicatieapparatuur en deed hij geregeld uitspraken over hard rijden die haaks staan op de visie van Spee.