Snipe schreef:Ik volg de Nederlandse politiek beter dan de Duitse, dus over Wilders weet ik meer dan over Merkel.
Maar vorig jaar kwamen er 890.000 asielzoekers naar Duitsland. Er waren er vooraf 800.000 verwacht. Dat betekent dat het 'Wir schaffen das' van Merkel een stijging van ten hoogste iets meer dan 10 procent veroorzaakt heeft, áls het al door haar uitspraken komt natuurlijk - want persoonlijk denk ik niet dat ze in Aleppo naar Duitse journaals kijken.
Het aantal asielzoekers in Duitsland is dit jaar gedaald tot ongeveer 14.000 per maand. Dat zijn er natuurlijk veel, misschien wel te veel maar daarvoor ken ik de faciliteiten in Duitsland niet goed genoeg. Maar de mensen die uitgewezen worden of vrijwillig vertrekken (dat zijn er dit jaar ongeveer 55.000) gaan daar natuurlijk weer vanaf.
Het punt is alleen dat er natuurlijk geen eenvoudige oplossing voor is. Die mensen staan voor je neus, ze op een bootje de zee op sturen - zoals iemand hier vandaag opperde - is natuurlijk geen reële mogelijkheid. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht, maar het simplisme waarmee er hier vaak over gesproken wordt ('wegsturen, grens dicht, klaar') stoort me wel eens.
Misschien is het zo dat er natuurlijk geen prettige oplossing is voor beide partijen. Deze mensen staan niet in één keer voor je neus. De veerdienst Frontex, je weet wel die de grenzen moet bewaken zet ze vanaf een kniehoogte water vanaf het strand in Libië in Europa af. De Hongaren toverden een heel effectief hek uit de grond en nauwelijks "vluchtelingen" meer. Vluchtelingen zet ik bewust tussen haakjes, er zitten veel te veel economische immigranten tussen. Wat mij betreft hoef je de echte vluchtelingen echt niet aan hun lot over te laten, opvangen in de regio is daar een uitstekende oplossing voor. De economische immigranten gaan gewoon terug. (Punt)
Het feit dat "men" er in Duitsland 800.000 verwachte en er maar 90.000 extra kwamen wordt wel erg makkelijk uitgesproken.wat mij betreft. Wie is men en is het überhaupt wel normaal om 800.000 mensen in je land te verwachten die volledig financieel afhankelijk zijn van belastinggeld ? Merkel heeft gewoon een project X feest in gang gezet. Moet jij eens proberen, gaan ze de kosten echt op je verhalen, zeker als je werkt en nog een leuke auto hebt die op je eigen naam staat.........
Gr Ron