Afgelopen jaar hebben we met ons raceteam
http://www.raceteam69.nl een bewogen seizoen achter de rug. We verkochten in het begin van het jaar onze BMW Ooperon kampioensauto. Vervolgens hebben we een aantal races gereden in de Avengercup (met een huurauto) om te kijken of dit iets voor ons is. Voor het eerst reden we tijdens het tweede evenement van de ACNN en de motor liep al na de 2de ronde van de vrije training in de vernieling. Het waren 4 leuke minuten..... Tijdens het derde evenement ging alles super en is mijn maatje 3de geworden en ikzelf heb een race gewonnen en meteen een nieuw ronderecord neergezet. Het vierde evenement van het jaar was op Meppen waar ik pole trainde maar mijn maatje door een andere deelnemer in de 1ste race de muur in is gezet. Auto total los. En nu? De Avenger is een super leuke auto om mee te rijden maar de cup is erg klein en we zien deze niet ineens uitgroeien naar 15 tot 20 auto's. Gemiddeld staan er ongeveer 8 auto's op de grid. Wij snappen niet waarom niet meer mensen Avenger gaan rijden maar we gaan ook niet wachten totdat de cup verder groeit.
We hebben vervolgens maanden lang zitten wikken en wegen wat we nu voor volgend jaar gaan doen. De kanshebbers waren de Mazda MAX5 cup, Ooperon cup of Endurance. Uiteindelijk gekozen voor Endurance bij de ACNN en DNRT en wellicht nog wat sprint races. Hiervoor hebben we gister een BMW 123d gekocht. De auto heeft een kapotte motor maar is verder in zeer goede conditie en helemaal compleet met datalogging en een berg reserve onderdelen.
Begin februari gaan de 5uren van Assen rijden.