Ik rij veel rustiger dan met de Seat wat het comfort en karakter als reisauto auto nogmaals benadrukt.
Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder
- Arthur
- Berichten: 43157
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 330e M - nu al schade
Komt dit ook omdat je zo graag zuinig wilt rijden?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW 330e M - nu al schade
@Arthur
1: De auto daagt me minder minder uit dan de Seat. Waarom, geen idee. Wellicht dat de automaat hier een rol speelt? Kan het moeilijk beargumenteren. Het is gewoon zo.
2: Je rijd binnendoor eigenlijk altijd elektrisch en dat zijn nou net de stukken dat ik normaal volle polle ga.
1: De auto daagt me minder minder uit dan de Seat. Waarom, geen idee. Wellicht dat de automaat hier een rol speelt? Kan het moeilijk beargumenteren. Het is gewoon zo.
2: Je rijd binnendoor eigenlijk altijd elektrisch en dat zijn nou net de stukken dat ik normaal volle polle ga.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW 330e M - nu al schade
Dit soort grapjes heb ik ook altijd de eerste drie maanden. Daarna gaat het gas er weer op.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 330e M - nu al schade
3mnd? 1 week 
Maar idd als je net een nieuwe auto hebt is toch alles even anders en wennen en doe je net wat rustiger aan.

Maar idd als je net een nieuwe auto hebt is toch alles even anders en wennen en doe je net wat rustiger aan.
- Arthur
- Berichten: 43157
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 330e M - nu al schade
Dus dan is een 330e ook alweer overbodig en stap je beter in een lekkere diesel 

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Ik heb er weinig moeite mee zakelijke mijn kilometers rustig te rijden en dus zuinig te rijden, waarmee de 330e een goede keuze is. Daarbij verbruikt een diesel ook aardig wat als het voetje naar beneden gaat en laten we de bijtelling niet vergeten.
Maandag 16 december gaat de schade hersteld worden en rij ik daarna weer als nieuw in mijn gerepareerde schadebak in de rondte.
Maandag 16 december gaat de schade hersteld worden en rij ik daarna weer als nieuw in mijn gerepareerde schadebak in de rondte.
- Arthur
- Berichten: 43157
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
LOL! Gelukkig is hij niet van jezelf, anders had je er maar mooi mee gezeten. Zo'n schadebak raak je moeilijk kwijt 

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Even korte update.
Er staat inmiddels 3.000km op de teller met een gemiddeld verbruik van 1:18,5. Daarbij zit ook een rit van 400 kilometer op 1 dag zonder te laden. Erg tevreden mee.
Sinds gister kreeg ik een de melding: Weldra aandrijving nakijken. Ik kan volgens het bericht doorrijden maar moet er wel mee naar de dealer. Niet blij mee.......
Het stuur wordt binnenkort opnieuw bekleed. Hier nog wat foto's van het huidge stuur:




Er staat inmiddels 3.000km op de teller met een gemiddeld verbruik van 1:18,5. Daarbij zit ook een rit van 400 kilometer op 1 dag zonder te laden. Erg tevreden mee.
Sinds gister kreeg ik een de melding: Weldra aandrijving nakijken. Ik kan volgens het bericht doorrijden maar moet er wel mee naar de dealer. Niet blij mee.......
Het stuur wordt binnenkort opnieuw bekleed. Hier nog wat foto's van het huidge stuur:
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dat ze het zo durven aan te leveren bij de dealer. Bewust voor het (in mijn ogen akelig) glimmende blauw gekozen voor dat streepje bovenaan?
- Hitz
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Niet echt strak inderdaad..
- Arthur
- Berichten: 43157
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dat stuur hadden ze nooit moeten leveren zo. Wat een lef, eigenlijk een aanfluiting. Die blauwe streep vind ik ook niets maar dat is persoonlijk.
Gemiddeld 1:18,5... Zakelijk, dus wat betreft bijtelling, snap ik het helemaal. Particulier zie ik het voordeel nog niet tov een diesel. Ja, de houderschapbelasting. Maar als er genoeg van rondrijden komt dat ook vanzelf weer. Als je niet kunt laden moet je op de duurdere benzine rondrijden met bijbehorende verbruik.
Gemiddeld 1:18,5... Zakelijk, dus wat betreft bijtelling, snap ik het helemaal. Particulier zie ik het voordeel nog niet tov een diesel. Ja, de houderschapbelasting. Maar als er genoeg van rondrijden komt dat ook vanzelf weer. Als je niet kunt laden moet je op de duurdere benzine rondrijden met bijbehorende verbruik.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Blauwe streep is leuk, maar deze is veel te breed. Echt verschrikkelijk slecht afgewerkt zeg !
Zo hoort die te zijn:

En zo is die van jou

Weet je zeker dat het niet gewoon een afneembare hoes is ?
Zo hoort die te zijn:

En zo is die van jou

Weet je zeker dat het niet gewoon een afneembare hoes is ?
- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dat is idd heel belabberd afgewerkt. Hopelijk is poging 2 beter.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dat is inderdaad een aanfluiting dat stuur . Verkeerde zuinigheid imo
gewoon het oem alcantara m4 stuur erin .
gewoon het oem alcantara m4 stuur erin .
-
- Berichten: 55255
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 330e M - nu al schade
Mooi dubbelzinnig ivm 330e. Den Haag kijkt toe:)Tristan schreef:Belasting zal wel meevallen omdat de elektromotor natuurlijk ook meehelpt.
Ik ben met 'n beetje automotortechnische achtergrond van het oldskool warmrijden/cooling down. Nog steeds en altijd. Shoot me.
-
- Berichten: 55255
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dat stuur inderdaad....
Pfff. Die van Macboy is zeer ok en André heeft 'n M4 stuur met alcantara in de M2 . Magnifiek. Wil ik ook:)
Pfff. Die van Macboy is zeer ok en André heeft 'n M4 stuur met alcantara in de M2 . Magnifiek. Wil ik ook:)
- bartb
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Locatie: Friesland
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Alcantara is altijd goed, voelt lekker aan en geeft een racy look.
Kopen Robin
Kopen Robin

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
En dat stuur komt van dezelfde bekleder als dat stuur van macboy? Wat een verschil, het lijkt wel los eromheen te zitten en blauwe lijn niet eens symmetrisch...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Mijn stuur is origineel ander BMW stuur. Van Reind is enkel bekleed. Hollandse zuunigheid 

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Zeker Hollandse zuinigheid. Hij word opnieuw bekleed dus hij gaat in de herkansing. Hoop net als bij mijn Seat op een mooi resultaat.
De temperatuurmeter in de 330e is dus een olietemperatuur meter en geen watertemp. Ik moet zeggen dat hij erg snel warm word. Ook ben ik erachter gekomen dat wanneer de brandstofmotor voor het eerst aanslaat de elektromotor enorm meehelpt. Dit lees ik af aan KWH verbruiksmeter. De motor word dus erg geholpen om rustig warm te worden. BMW heeft er dus echt wel over nagedacht.
Ook nog iets leuks. Met nat weer en tractiecontrole uit heeft hij t/m de 3de versnelling wielspin en ik had het idee dat hij een elektronisch sper diff heeft. De achterkant zwabberde (zoals het hoort
) echt alle kanten op.
De temperatuurmeter in de 330e is dus een olietemperatuur meter en geen watertemp. Ik moet zeggen dat hij erg snel warm word. Ook ben ik erachter gekomen dat wanneer de brandstofmotor voor het eerst aanslaat de elektromotor enorm meehelpt. Dit lees ik af aan KWH verbruiksmeter. De motor word dus erg geholpen om rustig warm te worden. BMW heeft er dus echt wel over nagedacht.
Ook nog iets leuks. Met nat weer en tractiecontrole uit heeft hij t/m de 3de versnelling wielspin en ik had het idee dat hij een elektronisch sper diff heeft. De achterkant zwabberde (zoals het hoort

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Filmpjes 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
*wacht geduldig de dwars schuivende 330e filmpjes af
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 01 mar 2017, 21:33
- Auto: BMW 330e
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Topic al enige tijd stil....
Hoi Reind,
Hoe bevalt je beemer en hoe is de actieradius in de winter?
Hoi Reind,
Hoe bevalt je beemer en hoe is de actieradius in de winter?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Hij verdiend wel een update inderdaad. Staat namelijk inmiddels 12.500km op de teller en heb er nu wel een duidelijke gevoel bij. Ik wou graag een uitgebreid verslag doen maar kom daar maar niet aan toe. Hierbij even een korte update dan.
Over het algemeen bevalt de auto uitstekend en het is met recht een echte bmw. Toch mis nog wel eens het lichtvoetige en een handbak van de Seat Leon ST en E91 touring die ik hiervoor heb gehad. Deze auto is imo gewoon meer 5 dan 3 serie. Ik rij over het algemeen ook veel minder sportief dan voorheen. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden.
Opmerkelijke zaken:
- De auto is bovengemiddeld snel maar wel meer een snelweg brander dan een bochten ridder. Door het hoge gewicht voelt knallen op smalle bochtige weggetjes toch een beetje alsof je met een 7 serie onderweg bent. Het gewicht tijdens koerswisselingen doen hem de das om. Afritten daarentegen zijn wel een genot maar op het huidige winterrubber mis ik toch wel grip en ben je beperkt. Op het zomerrubber en 15+ graden ga ik nog wel meer genieten van de mooie balans in het chassis.
- Remmen zijn bedroevend slecht en zwaar onder bemeten voor deze "zware" auto. Wie dat bedacht heeft..........
- Het is een heerlijke reisauto met uitstekende zit en rechtuit stabiliteit. Isolatie is ook van hoog niveau wat het comfort veel goed doet.
- Idrive is super snel tov VAG spul uit de seat en de spraakmodule werkt ook subliem, waarbij ik dit bij vorige auto altijd een domme optie vond omdat handmatig net zo snel ging ben ik nu wel overstag. Druk op de knop en zeg: bel pietje puk, en hij belt pietje puk.
- Verwarming heeft tijdens het elektrisch rijden enorm vele invloed op actieradius. Bij temperaturen onder de 5 graden verlies je zo 8km op 25km actieradius. Ik ben toch wel een beetje van het zuinige rijden geworden en zet de verwarming gewoon uit. Jas en handschoenen aan en de eerste 15min zonder verwarming elektrische rijden. Het voordeel is dat je het daarna heerlijk warm heb in als de brandstof motor aangaat.
- Bij lage temperaturen is de accu capaciteit ook 15% lager. Desalniettemin rij ik in de winter met gemak 1:21 over mijn 75km woon werk traject
- een 35 liter tank is te klein voor een luxe reisauto. Op woon werk traject haal ik de 750 km nog wel maar op enkel brandstof sta je met minder dan 500km alweer bij de pomp.
- Hij word maar zuiniger en zuiniger. Nu het soms boven de 10 graden is en ik zuinig rijden als een spel ben gaan zien haal ik regelmatig 1:27 op het 75km woon werk traject. Op enkel benzine en rond de 100 - 120 stukken op de snelweg is hij ook gewoon erg zuinig (1:18/19). Ik ga nog zeker een keer de 1:30 halen. Ik rij dan niet op de CC achter een vrachtwagen aan maar gewoon rustig met het verkeer mee en niet harder dan 120km/h.
Maar de echte plus heeft hij afgelopen week verdiend tijdens de wintersport. Deze auto is werkelijk gemaakt voor de Duitse autobahn wat het GT karakter nog extra onderstreept. Op 2000km en zonder laden heb ik gemiddeld 1:13,5 gehaald. En geloof me, ik heb meer boven de 140 gereden dan eronder.
Over het algemeen bevalt de auto uitstekend en het is met recht een echte bmw. Toch mis nog wel eens het lichtvoetige en een handbak van de Seat Leon ST en E91 touring die ik hiervoor heb gehad. Deze auto is imo gewoon meer 5 dan 3 serie. Ik rij over het algemeen ook veel minder sportief dan voorheen. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden.
Opmerkelijke zaken:
- De auto is bovengemiddeld snel maar wel meer een snelweg brander dan een bochten ridder. Door het hoge gewicht voelt knallen op smalle bochtige weggetjes toch een beetje alsof je met een 7 serie onderweg bent. Het gewicht tijdens koerswisselingen doen hem de das om. Afritten daarentegen zijn wel een genot maar op het huidige winterrubber mis ik toch wel grip en ben je beperkt. Op het zomerrubber en 15+ graden ga ik nog wel meer genieten van de mooie balans in het chassis.
- Remmen zijn bedroevend slecht en zwaar onder bemeten voor deze "zware" auto. Wie dat bedacht heeft..........
- Het is een heerlijke reisauto met uitstekende zit en rechtuit stabiliteit. Isolatie is ook van hoog niveau wat het comfort veel goed doet.
- Idrive is super snel tov VAG spul uit de seat en de spraakmodule werkt ook subliem, waarbij ik dit bij vorige auto altijd een domme optie vond omdat handmatig net zo snel ging ben ik nu wel overstag. Druk op de knop en zeg: bel pietje puk, en hij belt pietje puk.
- Verwarming heeft tijdens het elektrisch rijden enorm vele invloed op actieradius. Bij temperaturen onder de 5 graden verlies je zo 8km op 25km actieradius. Ik ben toch wel een beetje van het zuinige rijden geworden en zet de verwarming gewoon uit. Jas en handschoenen aan en de eerste 15min zonder verwarming elektrische rijden. Het voordeel is dat je het daarna heerlijk warm heb in als de brandstof motor aangaat.
- Bij lage temperaturen is de accu capaciteit ook 15% lager. Desalniettemin rij ik in de winter met gemak 1:21 over mijn 75km woon werk traject
- een 35 liter tank is te klein voor een luxe reisauto. Op woon werk traject haal ik de 750 km nog wel maar op enkel brandstof sta je met minder dan 500km alweer bij de pomp.
- Hij word maar zuiniger en zuiniger. Nu het soms boven de 10 graden is en ik zuinig rijden als een spel ben gaan zien haal ik regelmatig 1:27 op het 75km woon werk traject. Op enkel benzine en rond de 100 - 120 stukken op de snelweg is hij ook gewoon erg zuinig (1:18/19). Ik ga nog zeker een keer de 1:30 halen. Ik rij dan niet op de CC achter een vrachtwagen aan maar gewoon rustig met het verkeer mee en niet harder dan 120km/h.
Maar de echte plus heeft hij afgelopen week verdiend tijdens de wintersport. Deze auto is werkelijk gemaakt voor de Duitse autobahn wat het GT karakter nog extra onderstreept. Op 2000km en zonder laden heb ik gemiddeld 1:13,5 gehaald. En geloof me, ik heb meer boven de 140 gereden dan eronder.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Ik zit nu na 7000 km gemiddeld op 1:19,3 (verbruik loopt nog steeds terug). Overigens heb ik verlagingsset van Merwede Springs en hierdoor helt de auto al een stuk minder over. Maar is idd geen onwijze bochtenridder, maar tov van de 328i vind ik het verschil klein. Temperatuur heeft idd een grote invloed op de actieradius. Gemiddeld rij ik naar de zaak en terug tussen de 2L a 3L per 100km (zo'n 75% elektrisch). Ik ga over 2 weken ook op wintersport en ben ook benieuwd hoe de auto zich op de Autobahn houdt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Dimitri, Mark, maurizio, Murena, Ralph Wolf, Semrush [Bot] en 3 gasten