Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43157
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 330e M - nu al schade

Bericht door Arthur » 28 nov 2016, 15:37

Komt dit ook omdat je zo graag zuinig wilt rijden?
Ik rij veel rustiger dan met de Seat wat het comfort en karakter als reisauto auto nogmaals benadrukt.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW 330e M - nu al schade

Bericht door Reind » 28 nov 2016, 16:34

@Arthur
1: De auto daagt me minder minder uit dan de Seat. Waarom, geen idee. Wellicht dat de automaat hier een rol speelt? Kan het moeilijk beargumenteren. Het is gewoon zo.
2: Je rijd binnendoor eigenlijk altijd elektrisch en dat zijn nou net de stukken dat ik normaal volle polle ga.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 330e M - nu al schade

Bericht door allen » 28 nov 2016, 17:58

Dit soort grapjes heb ik ook altijd de eerste drie maanden. Daarna gaat het gas er weer op.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW 330e M - nu al schade

Bericht door Martijn_bmw » 28 nov 2016, 19:40

3mnd? 1 week :mrgreen:

Maar idd als je net een nieuwe auto hebt is toch alles even anders en wennen en doe je net wat rustiger aan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43157
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 330e M - nu al schade

Bericht door Arthur » 29 nov 2016, 03:29

Dus dan is een 330e ook alweer overbodig en stap je beter in een lekkere diesel ;-)

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Reind » 29 nov 2016, 13:32

Ik heb er weinig moeite mee zakelijke mijn kilometers rustig te rijden en dus zuinig te rijden, waarmee de 330e een goede keuze is. Daarbij verbruikt een diesel ook aardig wat als het voetje naar beneden gaat en laten we de bijtelling niet vergeten.

Maandag 16 december gaat de schade hersteld worden en rij ik daarna weer als nieuw in mijn gerepareerde schadebak in de rondte.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43157
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Arthur » 29 nov 2016, 14:07

LOL! Gelukkig is hij niet van jezelf, anders had je er maar mooi mee gezeten. Zo'n schadebak raak je moeilijk kwijt ;-)

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Reind » 02 dec 2016, 12:25

Even korte update.

Er staat inmiddels 3.000km op de teller met een gemiddeld verbruik van 1:18,5. Daarbij zit ook een rit van 400 kilometer op 1 dag zonder te laden. Erg tevreden mee.

Sinds gister kreeg ik een de melding: Weldra aandrijving nakijken. Ik kan volgens het bericht doorrijden maar moet er wel mee naar de dealer. Niet blij mee.......

Het stuur wordt binnenkort opnieuw bekleed. Hier nog wat foto's van het huidge stuur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door allen » 02 dec 2016, 12:39

Dat ze het zo durven aan te leveren bij de dealer. Bewust voor het (in mijn ogen akelig) glimmende blauw gekozen voor dat streepje bovenaan?

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1987
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Hitz » 02 dec 2016, 12:53

Niet echt strak inderdaad..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43157
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Arthur » 02 dec 2016, 12:56

Dat stuur hadden ze nooit moeten leveren zo. Wat een lef, eigenlijk een aanfluiting. Die blauwe streep vind ik ook niets maar dat is persoonlijk.

Gemiddeld 1:18,5... Zakelijk, dus wat betreft bijtelling, snap ik het helemaal. Particulier zie ik het voordeel nog niet tov een diesel. Ja, de houderschapbelasting. Maar als er genoeg van rondrijden komt dat ook vanzelf weer. Als je niet kunt laden moet je op de duurdere benzine rondrijden met bijbehorende verbruik.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Macboy » 02 dec 2016, 19:48

Blauwe streep is leuk, maar deze is veel te breed. Echt verschrikkelijk slecht afgewerkt zeg !

Zo hoort die te zijn:


Afbeelding


En zo is die van jou :mrgreen:

Afbeelding

Weet je zeker dat het niet gewoon een afneembare hoes is ?

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door sitechris » 03 dec 2016, 12:28

Dat is idd heel belabberd afgewerkt. Hopelijk is poging 2 beter.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Leen » 04 dec 2016, 08:57

Dat is inderdaad een aanfluiting dat stuur . Verkeerde zuinigheid imo
gewoon het oem alcantara m4 stuur erin .

Robin
Berichten: 55255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 330e M - nu al schade

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 09:47

Tristan schreef:Belasting zal wel meevallen omdat de elektromotor natuurlijk ook meehelpt.
Mooi dubbelzinnig ivm 330e. Den Haag kijkt toe:)

Ik ben met 'n beetje automotortechnische achtergrond van het oldskool warmrijden/cooling down. Nog steeds en altijd. Shoot me.

Robin
Berichten: 55255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 09:49

Dat stuur inderdaad....


Pfff. Die van Macboy is zeer ok en André heeft 'n M4 stuur met alcantara in de M2 . Magnifiek. Wil ik ook:)

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1142
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Locatie: Friesland

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door bartb » 04 dec 2016, 13:50

Alcantara is altijd goed, voelt lekker aan en geeft een racy look.
Kopen Robin :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Tim N » 04 dec 2016, 19:49

En dat stuur komt van dezelfde bekleder als dat stuur van macboy? Wat een verschil, het lijkt wel los eromheen te zitten en blauwe lijn niet eens symmetrisch...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Macboy » 04 dec 2016, 20:33

Mijn stuur is origineel ander BMW stuur. Van Reind is enkel bekleed. Hollandse zuunigheid ;)

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Reind » 05 dec 2016, 09:49

Zeker Hollandse zuinigheid. Hij word opnieuw bekleed dus hij gaat in de herkansing. Hoop net als bij mijn Seat op een mooi resultaat.

De temperatuurmeter in de 330e is dus een olietemperatuur meter en geen watertemp. Ik moet zeggen dat hij erg snel warm word. Ook ben ik erachter gekomen dat wanneer de brandstofmotor voor het eerst aanslaat de elektromotor enorm meehelpt. Dit lees ik af aan KWH verbruiksmeter. De motor word dus erg geholpen om rustig warm te worden. BMW heeft er dus echt wel over nagedacht.

Ook nog iets leuks. Met nat weer en tractiecontrole uit heeft hij t/m de 3de versnelling wielspin en ik had het idee dat hij een elektronisch sper diff heeft. De achterkant zwabberde (zoals het hoort :kikker: ) echt alle kanten op.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Macboy » 05 dec 2016, 10:20

Filmpjes :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Tim N » 06 dec 2016, 08:26

*wacht geduldig de dwars schuivende 330e filmpjes af

iBMW
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2017, 21:33
Auto: BMW 330e

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door iBMW » 01 mar 2017, 21:37

Topic al enige tijd stil....

Hoi Reind,

Hoe bevalt je beemer en hoe is de actieradius in de winter?

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Reind » 02 mar 2017, 11:26

Hij verdiend wel een update inderdaad. Staat namelijk inmiddels 12.500km op de teller en heb er nu wel een duidelijke gevoel bij. Ik wou graag een uitgebreid verslag doen maar kom daar maar niet aan toe. Hierbij even een korte update dan.

Over het algemeen bevalt de auto uitstekend en het is met recht een echte bmw. Toch mis nog wel eens het lichtvoetige en een handbak van de Seat Leon ST en E91 touring die ik hiervoor heb gehad. Deze auto is imo gewoon meer 5 dan 3 serie. Ik rij over het algemeen ook veel minder sportief dan voorheen. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden.

Opmerkelijke zaken:
- De auto is bovengemiddeld snel maar wel meer een snelweg brander dan een bochten ridder. Door het hoge gewicht voelt knallen op smalle bochtige weggetjes toch een beetje alsof je met een 7 serie onderweg bent. Het gewicht tijdens koerswisselingen doen hem de das om. Afritten daarentegen zijn wel een genot maar op het huidige winterrubber mis ik toch wel grip en ben je beperkt. Op het zomerrubber en 15+ graden ga ik nog wel meer genieten van de mooie balans in het chassis.
- Remmen zijn bedroevend slecht en zwaar onder bemeten voor deze "zware" auto. Wie dat bedacht heeft..........
- Het is een heerlijke reisauto met uitstekende zit en rechtuit stabiliteit. Isolatie is ook van hoog niveau wat het comfort veel goed doet.
- Idrive is super snel tov VAG spul uit de seat en de spraakmodule werkt ook subliem, waarbij ik dit bij vorige auto altijd een domme optie vond omdat handmatig net zo snel ging ben ik nu wel overstag. Druk op de knop en zeg: bel pietje puk, en hij belt pietje puk.
- Verwarming heeft tijdens het elektrisch rijden enorm vele invloed op actieradius. Bij temperaturen onder de 5 graden verlies je zo 8km op 25km actieradius. Ik ben toch wel een beetje van het zuinige rijden geworden en zet de verwarming gewoon uit. Jas en handschoenen aan en de eerste 15min zonder verwarming elektrische rijden. Het voordeel is dat je het daarna heerlijk warm heb in als de brandstof motor aangaat.
- Bij lage temperaturen is de accu capaciteit ook 15% lager. Desalniettemin rij ik in de winter met gemak 1:21 over mijn 75km woon werk traject
- een 35 liter tank is te klein voor een luxe reisauto. Op woon werk traject haal ik de 750 km nog wel maar op enkel brandstof sta je met minder dan 500km alweer bij de pomp.
- Hij word maar zuiniger en zuiniger. Nu het soms boven de 10 graden is en ik zuinig rijden als een spel ben gaan zien haal ik regelmatig 1:27 op het 75km woon werk traject. Op enkel benzine en rond de 100 - 120 stukken op de snelweg is hij ook gewoon erg zuinig (1:18/19). Ik ga nog zeker een keer de 1:30 halen. Ik rij dan niet op de CC achter een vrachtwagen aan maar gewoon rustig met het verkeer mee en niet harder dan 120km/h.

Maar de echte plus heeft hij afgelopen week verdiend tijdens de wintersport. Deze auto is werkelijk gemaakt voor de Duitse autobahn wat het GT karakter nog extra onderstreept. Op 2000km en zonder laden heb ik gemiddeld 1:13,5 gehaald. En geloof me, ik heb meer boven de 140 gereden dan eronder.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.

Bericht door Tristan » 02 mar 2017, 12:48

Ik zit nu na 7000 km gemiddeld op 1:19,3 (verbruik loopt nog steeds terug). Overigens heb ik verlagingsset van Merwede Springs en hierdoor helt de auto al een stuk minder over. Maar is idd geen onwijze bochtenridder, maar tov van de 328i vind ik het verschil klein. Temperatuur heeft idd een grote invloed op de actieradius. Gemiddeld rij ik naar de zaak en terug tussen de 2L a 3L per 100km (zo'n 75% elektrisch). Ik ga over 2 weken ook op wintersport en ben ook benieuwd hoe de auto zich op de Autobahn houdt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dimitri, Mark, maurizio, Murena, Ralph Wolf en 3 gasten