Met race-licentie op zak reed ik tot 'n maand geleden in een E36 Coupe met S50B30 motor. Vrij simpele auto met een snelle motor.
-Standaard motor, elke 2 a 3 wedstrijden nieuwe 10W60 en elk jaar nieuwe lagers
-Polyester plaatwerk (deur,motorkap,voorbumper & kofferklep)
-Sperdiff 3.91
-4 pots Alcon voorremmen, E46 m3 achterremmen
-teflon bussen
-goedkope schroefset
-standaard uitlaat zonder cats
-Gebruikte slicks

Helaas vorige maand een drijfstang afgebroken waarna het even afgelopen was. (Motor was compleet afgeschreven) De laatste (en tevens snelste) keer dat ik op Zandvoort reed kreeg ik er een 2.01;13 uit. Nu is dat voor mij verschrikkelijk snel, maar hoe meer ik me aan het oriënteren ben hoe meer er blijkt dat ik er veel meer uit had kunnen halen met dit type motor. Voornamelijk uit m'n rijtechniek, filmpje voor de liefhebbers.
(Lijnen, balans van de auto, rust-tijd tussen gas los en remmen, en het remmen zelf. Om maar niet te beginnen over de afstellingen van de auto)
Maargoed, nu wil ik iets anders proberen. Een E36 coupe, zo licht mogelijk met een 328 motor erin. Plannen worden nog uitgewerkt. Maar ik wil nu toch een auto vanaf de grond opbouwen met het ienieminie beetje ervaring dat ik nu heb. Wellicht dat ik binnenkort een topic open om wat vragen te stellen, en dan natuurlijk ook een topic voor de build zelf!
Nou dat was in grote lijnen wel mijn verhaal