http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/C ... e1Mon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De PSS zijn op vochtig wegdek met een scherpe bocht best wel slippers, maar ach das ook DF...

Ik rij elke nacht tussen 0200 en 0300u naar mijn werk. Dan heb je 's winters wel eens sneeuw liggen, maar zo vers dat het meer grip geeft dan die aangereden zooi (ijs)vester86 schreef:Het ligt erg aan de tijden waarop je rijd ('s ochtends vroeg) en de kwaliteit van je zomerbanden.JP schreef:De zomer is voorbij ! Tijd voor winterbanden ??
Om me heen zie ik al mensen de winterbanden monteren, al zie ik nog nergens sneeuw in aantocht komen ?
Zelf twijfel ik om nog 4 nieuwe zomerbanden te halen. Al zou het 1 nacht vriezen, is het net meteen dat je in de sloot ligt, toch ?
Of zijn zomerbanden nu minder goed te verkrijgen ( en prijzen dan nu ook wat hoger ?) dan in het voorjaar ?
Mijn bokkie wokkie chinese zomerbanden doen het "vrij slecht" in het nat en dan zijn mijn winterbanden al snel in het voordeel. Bij mij meestal "wintertijd=winterbanden" en dan monteer ik ze wanneer het uitkomt en de temperaturen niet te hoog voorspeld worden. Ik rij veel 's nachts of ' ochtends vroeg dus ik kan ze wat eerder monteren dan gemiddeld
P.s. zomerbanden gaan er begin volgend seizoen vervangen worden door goed rubber, voor nu is het best vermakelijk met RWD
Ik snap die 4S hype dan weer nietMartijn_bmw schreef:Nee hoor zolang er geen sneeuw ligt is de zomerband bijna altijd in het voordeel. Zie alle tests waar ze als reverentie een zomerband er naast zetten.
Ik heb die winterbanden hipe echt nóóit begrepen alleen met sneeuw ben je in het voordeel verder nooit. En dat is misschien 1,5dag per jaar.
Ik rij al jaren op 4s banden (vredesteijn quatrac 5 nu daarvoor de modellen er voor) die zijn echt perfect voor Nederland.
Je ziet ook dat eindelijk de markt een beetje open begint te staan en de voordelen ziet van 4s banden. Langzaam aan ook op de leaseauto's zien we er steeds meer vraag naar
Dan zou ik toch wel graag redelijk bijtijds (lees: Structureel lage temperaturen rond het vriespunt) de winterbanden eronder doen. Tenzij je goeie zomerbanden hebt met goeie natweer eigenschappen. Ieder zn keuze.JP schreef:Ik rij elke nacht tussen 0200 en 0300u naar mijn werk. Dan heb je 's winters wel eens sneeuw liggen, maar zo vers dat het meer grip geeft dan die aangereden zooi (ijs)vester86 schreef:Het ligt erg aan de tijden waarop je rijd ('s ochtends vroeg) en de kwaliteit van je zomerbanden.JP schreef:De zomer is voorbij ! Tijd voor winterbanden ??
Om me heen zie ik al mensen de winterbanden monteren, al zie ik nog nergens sneeuw in aantocht komen ?
Zelf twijfel ik om nog 4 nieuwe zomerbanden te halen. Al zou het 1 nacht vriezen, is het net meteen dat je in de sloot ligt, toch ?
Of zijn zomerbanden nu minder goed te verkrijgen ( en prijzen dan nu ook wat hoger ?) dan in het voorjaar ?
Mijn bokkie wokkie chinese zomerbanden doen het "vrij slecht" in het nat en dan zijn mijn winterbanden al snel in het voordeel. Bij mij meestal "wintertijd=winterbanden" en dan monteer ik ze wanneer het uitkomt en de temperaturen niet te hoog voorspeld worden. Ik rij veel 's nachts of ' ochtends vroeg dus ik kan ze wat eerder monteren dan gemiddeld
P.s. zomerbanden gaan er begin volgend seizoen vervangen worden door goed rubber, voor nu is het best vermakelijk met RWD
Als het een Defender is... Ik had daar Conti Cross Contact onder zitten. Die hielden het langer uit dan 80k. Nieuw beginnen ze echter wel met ruim meer dan 10mm profiel.Arthur schreef:En ik heb weer van 1 collega die al 80kkm met de Michelin CrossClimate doet (onder jouw lievelingsmerk, Allen). Ei onder t gaspedaal? Waren nu wel aan vervanging toe, begreep ik.
Ik heb ze er nu ook ca. 7000km onder zitten(e46 330i). Vorige 'winter' ook mee gereden. En ze bevallen me in de zomer (veel) beter dan de Bridgestone Turanza ER300's die eronder zaten(waren 3 jaar oud), zelfs bij goed warm weer. Maar ook in de winter doen ze het beter dan de (ik geef toe wat oudere) winterbanden die eronder zaten. En in de regen doen ze het (zomer en winter) ook meer dan prima. Auto stuurt eigenlijk altijd trefzeker de bocht in. Tractieproblemen heb ik ook minder dan beide oude sets.Arthur schreef:En ik heb weer van 1 collega die al 80kkm met de Michelin CrossClimate doet (onder jouw lievelingsmerk, Allen). Ei onder t gaspedaal? Waren nu wel aan vervanging toe, begreep ik.
Da's ook zo'n topper van Nokian voor in de sneeuwArthur schreef:@D.Peters: Da's toch ook een echte sneeuwband? Ik had als laatste de WR A3.
Martijn, het hoeft toch niet per se 18" te zijn? Smaller werkt sowieso beter bij slecht weer/sneeuw.MartijnGizmo schreef:Blablabla
Prachtig rijden!D. Peters schreef:Klopt, de Hakkapeliitta is een echte sneeuwband. Ik woon in Noorwegen, dus is hier echt wel nodig. Voor mij wordt dit de eerste winter in Noorwegen waarin ik een auto heb, dus ben benieuwd hoe dit gaat in de sneeuw!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten