Atmosferische motoren Audi vallen... ...door de mand, zegt Jeroen Dik.
Hij heeft nu een stel V10's gehad en hij behandelt de motoren van Spyker.
Ze halen geen van alle de specs. De V10 komt niet verder dan 370 pk en 380 Nm. Ze zijn wel prima te tunen, maar als het eindresultaat een pk'tje meer is dan de standaard spec, is de eigenaar 'not amused'.
Eerst dacht ik nog: tiptronics! Die zijn lastig te meten op een rollenbank. Maar Spykers zijn handgeschakeld.
Niet zo netjes van ome Audi...
http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopi ... ce9a68e43aVandaag bij Dr. Dik geweest, zoals in eerdere topics vermeld is de uitlaat een tijdje geleden opnieuw gemaakt bij ep$ volgens de goede specs. De luchtinlaat was toen al aangepast. Vorig jaar waren de meetresultaten (bij 36 graden)318 PK en een koppel van 380Nm.
Nu alle optimaal met Aral 100 octaan en 22graden. 350PK en een koppel van 473Nm. Loopt nu werkelijk als een t**t. Mooie koppelcurve. Maaaaar 350PK?.
Terwijl er standaard 340PK uit zou moeten komen. JD zei als ze rechtstreeks van de fabriek komen is er géén één die 315 PK haalt.
Ik denk als je wagen goed loopt en dat doet hij nu. Dan neem je het mindere vermogen voor lief. (is maar theorie)
Maar de verwachtingen zijn vaak anders, want uitlaat, inlaat+chippen aanpassen dan denk je dat wordt een superkanon. Maar met en atmosferische motor is het toch anders als met turbo+intercooler