jottemj stelt zich voor met de (nu nog) Duitse garage

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
jottemj

jottemj stelt zich voor met de (nu nog) Duitse garage

Bericht door jottemj » 16 okt 2016, 13:38

Hallo DF'ers!

Na lange tijd lezen zonder account recent besloten om toch te registreren en (een poging te doen) om actief mee te praten met autogekken.

In het dagelijkse leven doe ik iets met IT, maar mijn spaarzame vrije tijd spendeer ik graag aan fietsen of auto's. Aangezien het hier over auto's gaat zal ik daar wat op inzoomen. Volgens mij kende ik (zo ongeveer) alle automerken al ruim voor mijn 3e levensjaar en wat er eenmaal in zit, gaat er ook niet zo makkelijk uit.

Stukje historie:
VW Polo 9n 1.4. - Pure driving fun, maar je moet toch van a naar b. Was wel meteen de laatste keer dat ik 'kwaliteit' uit Wolfsburg kocht :)

Daarna:
Afbeelding
Mini Cooper S R56 met JCW pack. Toen begon de need for speed, maar ook de wens om lekker te kunnen sturen.

As-is:
Afbeelding
BMW 130i met leuke goodies. Aangezien ik meer voor het werk moest rijden en vaak ook door DLD kwam wilde ik ook wat minder gebroken aankomen op mijn bestemming, maar ik wilde niet inleveren op prestaties.

Afbeelding
BMW 523iT (foto van het web). Voor de familiezaken. Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf en dan leer ik meteen wat technische vaardigheden.

De laatste tijd rijd ik echter nauwelijks nog voor werk, de 130i staat dan ook voornamelijk stil. Na wat overwegingen besloten om te kijken naar een minder daily auto en meer puur rijplezier, bijvoorbeeld voor op het circuit. Nu is de zoektocht gestart en mag de 130i het veld ruimen na trouwe dienstjaren.

Huidige overwegingen vliegen nog wat heen en weer maar zitten ergens rond MX5/Lotus/Caterham.. wordt vervolgd.

Arthur
Auto: Nr.51

Re: jottemj stelt zich voor met de (nu nog) Duitse garage

Bericht door Arthur » 16 okt 2016, 13:51

Welkom!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 okt 2016, 19:55

Als je veel trackdays wilt gaan doen dan zou ik absoluut een Lotus/Speedster achtige nemen :df: :D

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 16 okt 2016, 23:20

Welkom!
Toch behoorlijk ingeleverd op prestaties dan, niet? Of staat de T voor turbo in dit geval?

ErikS

Bericht door ErikS » 17 okt 2016, 08:02

Ik zou een kooi in de 130 schroeven!

Even een praatje met André gaan maken, blijft toch een v/d beste BMW's kwa balans........
(en de sound is gewoon geweldig!)

Een Lotus oid is uiteraard veel leuker voor op de openbare weg want het dak kan eraf. Ik weet nog wel een Lotes S1 160 sport. De enige (origineel geleverde) in Nederland, met een verse versnellingsbak. 23K uit mijn hoofd.

jottemj

Bericht door jottemj » 17 okt 2016, 12:26

Dank allen!
Niels schreef:Als je veel trackdays wilt gaan doen dan zou ik absoluut een Lotus/Speedster achtige nemen :df: :D
Noted! :df:
Spijkerhard schreef:Welkom!
Toch behoorlijk ingeleverd op prestaties dan, niet? Of staat de T voor turbo in dit geval?
De 5 T(ouring) heb ik naast de 130 als familiewagen. Daar mis ik de prestaties niet aangezien er vooral a-b gereden wordt door de dame. 528i levert betere prestaties bij redelijk gelijk verbruik maar er moest snel wat gevonden worden en dan werd het keuzes maken (technische staat was voor mij belangrijker dan veel opties of dikke motor).

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 okt 2016, 21:24

ErikS schreef:Ik zou een kooi in de 130 schroeven!

Even een praatje met André gaan maken, blijft toch een v/d beste BMW's kwa balans........

Een Lotus oid is uiteraard veel leuker voor op de openbare weg want het dak kan eraf. Ik weet nog wel een Lotes S1 160 sport. De enige (origineel geleverde) in Nederland, met een verse versnellingsbak. 23K uit mijn hoofd.
Hoe lekker een 130i ook is, ik zou van een straatwagen nevernooit een trackday auto maken. Koop een Lotus en je bent klaar. In een 130i moet je eerst een lading geld spenderen en na die tijd is ie ook nog eens minder waard.....

jottemj

Bericht door jottemj » 17 okt 2016, 22:09

Niels schreef: Hoe lekker een 130i ook is, ik zou van een straatwagen nevernooit een trackday auto maken. Koop een Lotus en je bent klaar. In een 130i moet je eerst een lading geld spenderen en na die tijd is ie ook nog eens minder waard.....
Dat zijn ook wel mijn overwegingen om te wisselen. Daarnaast wil ik naast een track-day ook lekker toeren/sturen op de binnenwegen en door de heuvels zonder meteen als een idioot te rijden. Dat is natuurlijk al een compromis, maar dan leek mij een roadster-achtige auto wel geschikt aangezien je altijd harder lijkt te gaan dan in een hatchback/sedan en gewoon wat lekkerder kan sturen zonder al teveel te moeten sleutelen voordat je daarmee een beetje leuk mee kan komen op het circuit. :)
ErikS schreef:Ik zou een kooi in de 130 schroeven!

Staat die ergens op het web?

ErikS

Bericht door ErikS » 18 okt 2016, 10:15

Nee, die staat niet op het Web.

Indien je serieus interesse hebt kan ik je hem via mij eventueel bekijken.
Zilvergrijs, tweede eigenaar, nooit schade gehad.

Gereviseerde bak (rechte vertanding, lekker sportbakje!)
Hele vette sound
Zilvergrijs

130i ruilt 'ie misschien wel in.
Misschien ook niet, hij heeft genoeg auto's. :tooth:

ErikS

Bericht door ErikS » 22 okt 2016, 09:23

De Elise is inderdaad te koop. Even dubbel gecheckt.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Plaats reactie