Mijn E92 335i staat te koop en ik ben inmiddels ook op zoek naar een nieuwe auto (stiekem weer BMW) om mijn raceauto op een trailer te trekken.. iets met hobby's welke uit de hand lopen
- Wat weegt een gemiddelde auto trailer? ik lees al gauw 600kg, of zijn de modellen van 500kg ook prima?
Ik ga het 1 a 2x per maand gebruiken om naar de bekende circuits in NL/DLD/BE te rijden
- Mijn E36 328i coupe tracktool moet ik opnieuw wegen als hij raceklaar is met kooi en volle 60liter tank brandstof om safe te zitten (om elke keer brandstof uit de tank te laten lopen voor het opladen is ook een gedoe denk ik). Laatste keer kwam ik op 1200kg uit met kwart tank zonder kooi, maar ik schat dat hij inmiddels 50kg lichter weegt. De kooi moet er nog in dus ik hoop dan weer onder de 1250kg raceklaar uit te komen maar dan met volle 60liter tank. En anders moet hij maar nog lichter gemaakt worden (interieur is volledig gestript, verder niets spannends)
- Variabel rekensommetje wordt dan +-1200/1250kg auto + 500/600kg trailer + extra velgen/bandenset 50kg (ruim genomen)
Je ziet het al, dat gaat spannend worden om een "normale " auto te kunnen kopen met 1700kg trekgewicht of toch de sterkere jongens zoals een bmw 330 welke 1800kg mogen trekken.
Ik heb ook begrepen dat je nog 10% marge hebt, maar weet niet hoe streng ze in NL en het buitenland hiermee zijn? en of het uberhaupt wijs is .. ik zie vaak zat station auto's raceauto's trekken?
Hebben jullie ervaringen met auto's van dit gewicht/E36 om op een trailer te trekken?
Ik ben druk op Autoscout aan het filteren naar de volgende BMW's (uhh auto's):
- 1700 kg trekgewicht of toch 1800(+)kg
- Touring model
- Youngtimer mag Diesel en Benzine
- Recenter model mag alleen benzine zijn
- Handbak echt een must
- 200PK is wel handig
- 50.000km per jaar, dus na 2 jaar mag hij weer weg en moet hij ook vol kunnen houden