BMW Z3 coupe 3.0 met handbak, zeldzame youngtimer uit 2001

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
GTRene

Re: BMW Z3 coupe 3.0 met handbak, zeldzame youngtimer uit 2001

Bericht door GTRene » 07 okt 2016, 17:20

Ondertussen mooie al die nieuwe rubbers/bussen onder men auto zitten, was preventief, maar heel blij dat ik het gedaan heb, vooral die draagarm bussen, die open originele wat een zooi als je de rest strak hebt :) nu PU sport bussen er in, super en lekker strak :df:

Ook de nwe motorsteunen (nu de juiste) binnen gekregen en eronder geschroefd, ook daar blij, Links was nog goed en Rechts leek nog goed, maar die kant krijgt het meeste gewicht e.d. te verduren en bleek toch al half heen...L was zo'n 4 mm ingekakt maar goed, R was zo'n 6 mm ingekakt en na wat wikken in de bankschroef liet die bovenkant al los, terwijl links geen probleem er mee had.

Verhaal voor de geïnteresseerden hier>>

http://forum.driving-fun.com/viewtopic. ... &start=775

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 07 okt 2016, 21:46

Niks bespaard op onderhoud!

Goed om te horen dat de pu bevalt!

GTRene

Bericht door GTRene » 15 okt 2016, 11:48

Ondertussen zitten de nwe motorsteunen/rubbers er ook onder, de bak rubbers waren nog als nieuw en de hardyschijf ook, dus allemaal strak en fris en getest. ow zaten al op de volgende pagina...gemist dat ik al wat had gepost en vergeten :bag: anyhow, dan maar als upje beschouwen ;-)
1 nieuw bovenk.jpg
1 nieuw bovenk.jpg (612.36 KiB) 3744 keer bekeken
2 nieuw onderk.jpg
2 nieuw onderk.jpg (633.6 KiB) 3744 keer bekeken
Ook de nwe draagarm PU bussen sport in zitten (best nog flexibel) er in van Strongflex, mooi spul is dat :df: en al getest, rijd nog strakker en die wiebels in het stuur zijn meteen voor meer dan de helft verdwenen omdat die draagarmen nu veel beter geklemd zitten, voor mij nooit meer van die originele open rubbers daar. :df:
Strongflex sport bussen.jpg
Strongflex sport bussen.jpg (453.64 KiB) 3744 keer bekeken
Maar, je voelt het nu nog steeds heel iets, nu meer als lichte trilling bij bepaalde snelheid, omdat die nu minder kan schommelen, maar echt een heel stuk fijner en strakker nu (minder rubberig), dus maar eens raad gevraagd bij de BMW dealer en afspraak gemaakt, zij hebben een speciaal uitbalanceer apparaat dat ook het wegdek oid kan nabootsen en meer, veel preciezer en mede omdat die Z3 coupe's zo gevoelig voor zijn (meer dan M coupe) dat maar eens proberen, wel een stuk duurder, gaat per uur niet per wiel balanceren...bij BMW dealer dus euh wel prijzig, magoed wel mooi apparaat, ben benieuwd.
Komende Donderdag dus op naar de bmw dealer en ff meekijken daar, kunnen ze meteen ff kijken of ik toch nog wat gemist heb, moet goed komen. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 20 okt 2016, 14:00

Zo, de velgen met banden voor zijn nu opnieuw gebalanceerd, maar dan via een meer speciale bij de BMW dealer, die kan ook wat roadwerk oid bekijken qua druk ofzo.
Daar kunnen ze ook de band zelf testen of die wel goed is, vaak nieuw af fabriek nog met fouten oid, anyways, Linksvoor was 105 en door de band 35 graden oid te verdraaien naar 95 gebracht, hoe lager hoe beter.

Maar rechtsvoor was 250...terwijl de (nwe) velg echt 100% recht is (kunnen ze ook meten en je kon het zien) dus daar de band wat verdraaien ten opzichte van bv ventiel oid, gaat dan niet werken.

Dus die Hankook Ventus S1 Evo 2 (nwe) band RV is het probleem schijnbaar, hij zei, dat hun dat vaker hebben met nwe banden, dan komen klanten terug met normaal gebalanceerde banden (ook daar) nieuw geleverd door hen, maar met trilling klachten tijdens rijden, terwijl het op het apparaat goed is met alleen normaal balanceren dus niet dat uitgebreide programma.

Dan halen ze die band eraf en gaat terug naar leverancier met dat rapport en krijgen ze een nwe daarvoor terug die ze dan wel uitgebreid testen of die wel goed is afgeleverd.
Nu heb ik net dus maar een mail verstuurd, al heb ik dat rapport niet er bij, die machine was al uit en dachten ze bij de balie aan, die waren ook benieuwd waar het nu zat, en zeiden dat ik dat zeker moet doen, hun doen dat regelmatig met nwe banden met te grote afwijkingen

En ow, heb meteen APK laten doen, dat zat er ook aan te komen in November, goedgekeurd en kan nu weer tot 21-11-2017

Voor de eventuele koper, dus met verse APK :coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2016, 10:09

Ik vertelde bij de BMW dealer en ook in dit draadje (maar nu aangepast) dat ik die trilling al vanaf aanschaf had, ook bij die originele set velgen/banden...
Echter dat is niet zo, werd er vanmorgen mee wakker en dacht meteen in men mobiel zetten dat ik het niet weer vergeet.

Toen ik de auto kocht en met die originele velgen/banden, trilde die niet, maar was die heel erg gevoelig voor sporing, de auto trok dan vrij hard of naar links of naar rechts van de weg, naar gelang de weg oneven was.
Dat bleek in de uitlijning te zitten, stond behoorlijk TOE uit, vandaar zo gevoelig haha, daarna afgesteld met iets TOE in en probleem verdween als sneeuw voor de zon.

De trillingen kwamen dus pas vanaf de nieuwe set velgen en banden, ik rijd maar weinig en ach het voelde pas net boven 80 en tot 140 oid maar na een tijdje (paar maand) stoorde ik en er toch aan en toen terug geweest naar de garage die men banden destijds erop zette om opnieuw te balanceren, ging RV 5-gr oid bij op, haha...maar dat hielp niet echt, maja meer konden ze daar niet doen, dus ik moest er maar mee leven dacht ik zelf.

Tot het erger werd (ja dat nwe draagarm rubber RV kon er niet goed tegen) en ik nergens speling op kon vinden (alles al vernieuwd en stuurhuis of lagers ook zeer goed zijn) en dus naar dat speciale balanceer apparaat bij de BMW dealer ging en het dus in die nieuwe band blijkt te zitten, RV zit dus de boosdoener...dat het zo erg in een nwe band kon zitten had ik geen rekening mee gehouden, afijn, daar komt dus binnenkort een nwe op, voordat men mooie nieuwe PU draagarm bussen ook te veel te lijden krijgen ;-) maar goed dat ik zo weinig rijd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2016, 11:13

Hoogte slag of niet? Had die bandenboer wel moeten opmerken met monteren...

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2016, 13:54

Martijn_bmw schreef:Hoogte slag of niet? Had die bandenboer wel moeten opmerken met monteren...
schijnbaar zoiets maar anders, hoogteslag zie je, het zit meer in het karkas dacht ik wat ze zeiden (not sure anymore), bij die bandenboer ging het gewoon naar 0 maar dat apparaat draait niet zo snel, wellicht zag je het daarom niet, in het begin met die nwe rubbers en toen ik die nwe velgen/banden eronder had begon het bij 85 oid dacht ik, na een paar duizend km verder zakte dat getal langzaam, ja vanwege dat rubber rechts die te veel voor z'n kiezen kreeg.
Bij dat apparaat bijd e BMW dealer doen ze ook alleen eerst dat simpele uitbalanceren ala bandenboer en merken ze het ook niet, tot de klanten terug komen en dan gaan ze ook dat met dat rubberrol wegdek ding er op...en dan zien ze het en of draaien ze de band wat op de velg, maar als het dan te groot is word de band terug gestuurd en komt er een andere op.
Dus ook daar zien ze het niet, gebeurt daar namelijk ook regelmatig met nieuwe banden bij klanten door hen gemonteerd en gebalanceerd tot nul zeg maar...dus zelfde verhaal als bij mij.
Als die band in het karkas oid wat harde delen of dikke delen? heeft oid kan je zoiets krijgen wat je pas ziet op dat extra ding op dat balanceer apparaat en niet op zo'n meer eenvoudig apparaat wat standaard is bij de/een bandenboer.
Je moet het maar weten, zelf nooit eerder meegemaakt, maar bij de BMW dealer regelmatig schijnbaar als nwe banden zijn gemonteerd en klanten toch met trillend stuur terug komen, dus fouten in banden, wellicht dat bepaalde auto's auto er gevoeliger voor zijn, maar toch.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2016, 16:48

Zo, was net bij de BMW dealer om even het juiste verhaal te geven ivm de eerste set velgen en banden dat die wel goed waren maar ik toen last had van extreme sporing naar links of rechts naar gelang het wegdek verliep, wat kwam door TOE uit ipv in en ik dus in de war was (hoe ouder hoe beter euh minder haha) afijn ik geloofde het zelf ook en kreeg daardoor extra problemen omdat ik dat niet meer wist, immers dan ga je ander spul onnodig vervangen.

Afijn, toen ik daar aankwam om dat verhaal (het juiste dit x) te vertellen, zeiden ze, is deze band toevallig voor jou bedoeld, stond 1 nwe verpakte band zonder mijn naam er op, en dat was hem de 245/35/18 Hankook ventus S1 Evo 2, dacht ze weer bij mijn huis zouden brengen, maar had ook de BMW dealers adres erop gezet, dus mooi al binnen die band.

Meteen een afspraak gemaakt en als alles goed verloopt word die Dinsdag erop gezet, ben benieuwd :-)

En owja, voor de eventuele koper, ik ruil eventueel ook in, maar alleen een goedkope wat kleinere makkelijk verkoopbare auto, of een wegenbelastingvrije goedkope auto, dat mag/kan ook mits in goede staat verder.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2016, 11:04

Ondertussen zit die nieuwe omwisselband er op onder garantie, echter heb wel veel kosten extra gemaakt om erachter te komen en dat krijg ik niet terug, magoed nu dus nwe band (die ander was ook nieuw) RV en die ging van 240N (of 250N) newton druk naar 45N hoe lager hoe beter dus kan je nagaan hoe zo'n fout in die andere nwe band zat, vandaar de trilling in voordien.

Afijn, ook weer geregeld, over de verkoop van de Z3 coupe, ik ruil eventueel ook in, maar alleen een goedkope wat kleinere makkelijk verkoopbare auto, of een wegenbelastingvrije goedkope auto, dat mag/kan, mits in goede staat verder.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 nov 2016, 16:25

upje voor deze prachtwagen :df:

inruilen goedkope niet te grote auto mogelijk, of wegenbelastingvrije ook goed.

Bombadil

Bericht door Bombadil » 25 nov 2016, 17:21

Z`n evenknie staat al een tijdje te koop elders. Ik dacht eerst dat het de jouwe was. Ook 3.0 handbak ook zilver met rood (dashboard dan zwart). Ook 270K op de teller. Goedkoper maar minder opgeknapt.
Laatst gewijzigd door Bombadil op 25 nov 2016, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 nov 2016, 17:51

:-) lijkt idd op z'n broertje, wellicht had je die beter naar mijn PM kunnen sturen dan hier in mijn verkoop draadje te plaatsen, maar wel grappig te zien, vrij uniek ook zonder dakraam, oke aardig wat duizendjes minder in gestopt, maar wel z'n 2-ling broer zo :-)
and thx for the respons later.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2016, 11:17

Upje voor mijn mooie en zeldzame Z3 coupe 3.0 met handbak, origineel NL geleverd en ik ben de derde eigenaar.

Inruil goedkope kleine of goedkope wegenbelastingvrije auto is mogelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 dec 2016, 18:06

Vandaag naar de BMW dealer (maand geleden afspraak al gemaakt en ow, ze zoeken nog een eerste monteur daar) omdat het trillen er nog niet helemaal uit was, was ergens iets niet goed gegaan de vorige keer, althans dat hoopte ik.
Zei een oude bekende monteur daar tegen die man wat me hielp, doe anders de achterwielen ook even to be sure, dus die ook opnieuw gedaan en beide iets gewijzigd, maar meeste zat dus LV waar wat niet goed was gegaan met balanceren, nu dus perfect :hungry: en een aardig verschil (had daar nog geen 50km mee gereden en met nwe RV nog geen 20km die maand) en had nog steeds wat trilling, maar nu na het betere balanceerwerk had ik er vertrouwen in, alles naar nul, doch met weinig lood maar veel beter geplaatst en gebalanceerd.

Dus op naar de snelweg, had namelijk nog steeds tussen 80 (daar begon het licht) en 150 (daarna weer 'weg') wat trillingen, op snelweg ff uitgeprobeerd en nog eens, damn wat fijn zonder trillingen :df: krijg je weer zin aan rijden, ik voelde het ruwe astfalt weer (de steentjes zeg maar)via men banden naar het stuur doorgegeven worden, zodat je het wegdek weer voelt ipv trillingen, heerlijk.

Dus weer terug naar de dealer om die monteur en wat anderen daar te bedanken voor het goed geleverde werk zodat ze ook weten dat het nu goed was en het niet aan bv de aftermarket kaarsrechte velgen ligt die een dunne alu centreerring gebruiken en of nu nog die nieuwe Hankook banden. (waarvan 1 retour ging naar hankook ivm afwijking in band) gelukkig toch goede banden.

I'm happy, een opluchting dat het nu eindelijk toch goed gekomen is. :headbang:
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 dec 2016, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 dec 2016, 01:53

:thumbup:

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 07 dec 2016, 00:15

fijn dat die er zo fris bij staat!

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 07 dec 2016, 09:21

Mooi dat het probleem nu opgelost is! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2016, 13:09

Laatste upje voor dit jaar, volgend jaar pakken we het weer op ;-)

trouwens, ook leuk wellicht? en nu ook van toepassing voor mijn fraaie Z3 coupe 3.0
Is de auto van de werkgever ouder dan 15 jaar? Dan is de bijtelling 35% van de waarde van de auto in het economisch verkeer (dat is de huidige waarde van de auto) en niet van de catalogusprijs van de auto.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... an_15_jaar" onclick="window.open(this.href);return false;

jottemj

Bericht door jottemj » 16 dec 2016, 13:17

Prachtig exemplaar! Ziet eruit als een goede keuze voor de liefhebber. GLWS! :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2016, 13:36

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2017, 11:03

Update en prijs maar iets naar beneden, prijs nu 17.500,-euro
inruil kleine goedkope auto mogelijk.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 10 jan 2017, 11:23

blijft een nette verschijning René, zat gisteravond nog even op autoscout te kijken waarvoor z3(m) coupes nu te koop staan en dat is niet mild. op autoscout ook nog maar 131 exemplaren door europa nu te koop aangeboden waarvan er nog veel dubbele advertenties tussen zitten. het meeste spul wat wordt aangeboden onder de 12-14k regionen is echt troep, als t er op foto's al niet lekker uitziet is t in t echt niets. heb er destijds zo veel bekeken die er ogenschijnlijk lekker uitzien en dan toch rotte hokken blijken te zijn. anyway, die van jou ziet er lekker uit, GLWS.

en even uit nieuwsgierigheid, hoeveel potentiele kopers heb je nu gehad (kijkers en evt bieding naast de auto, niet al die losse mailtjes e.d.)?

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2017, 12:42

Dankje, bovendien heeft deze ook geen last van subframe scheuren oid of puntlassen waar het meestal begint.
En dit type met sunroof delete option en handbak en 3.0 ook nog eens zeldzaam zijn, maar de hoge kmst op papier nekt hem denk ik.
Al zul je het niet merken/zien aan de auto, als je bv zegt 150k gelopen en je rijd er mee dan geloof je het ook.

Ik heb nog niemand hier gehad, nu adverteer ik ook nog niet op betaalde sites als Marktplaats oid, heb dus nog niemand hier bij de auto gehad en nog niemand die serieus wat geboden heeft oid.

1 iemand mailde mij via autoscout dacht ik, die had een vraag wat gewoon in de advertentie stond, dacht van, is het een origineel NL auto, ik dus jazeker en staat ook in de advertentie e.d. dan denk je, dan laat ie nog wat horen? maar schijnbaar werkte die mail niet oid? anyways ook niet wat terug gehoord.

achja, komt vanzelf wel, heb er maar 1 nodig en nu nog niet echt haast, maar zou wel wat meer rust geven, want ga die Z3 coupe niet buiten zetten als ik straks bv mijn roadster terug krijg, of hij gaat dan in de stalling ergens, maar liever voordien verkopen en wat kleins/goedkoops (wel een beetje leuk) terug voor tussen auto die ook aan de straat kan staan zonder dat het me te veel kopzorgen kost,
al zal ik dat altijd wel wat houden :-)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2017, 14:40

Owja, zat me ook te bedenken dat het bv ook een beetje aan mijn geplaatste foto's kan liggen, alle kentekens weg geshopt, daar schrikken sommige ook door af, echter, als je de info leest bij de advertentie, dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat het om een NL geleverde auto gaat.

Er staat ook geen 1tje oid op de platen, zijn de originele platen.

Origineel NL geleverd, ik ben derde eigenaar, kmst klopt, ook op de RDW site positief, verder alle boekjes onderhoud incl stempels en sleutels e.d. erbij, zelfs alarm certificaten ook van afgelopen jaar en natuurlijk veel rekeningen.

Ik denk dat ik de auto in February, voor het eerst, via een betaalde advertentie op Marktplaats ga zetten, wat betere tijden komen dan voor auto verkopers en kopers :-)

Zed240

Bericht door Zed240 » 15 jan 2017, 15:01

Kenteken is wel een dingetje ja. Denk persoonlijk dat originele velgen hem ook een stuk verkoopbaarder maken dan deze aftermarket replica velgen. Originele set velgen er weer onder en deze set verkopen lijkt mij sneller en handiger.

Plaats reactie