Renault Clio 2.0 16V (cup) circuit auto!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
mark323ti

Re: Renault Clio 2.0 16V (cup) circuit auto!

Bericht door mark323ti » 04 mar 2016, 09:07

Ziet er goed uit. Volgens mij een aardig tempo. Welke laptimer gebruik je? Ik zie een telefoon verbonden met een transponder, klopt dat?

jos_br

Bericht door jos_br » 04 mar 2016, 22:52

Gaaf!! Motor loopt echt mooi zo te horen.

Jos.

yarisroy

Bericht door yarisroy » 05 mar 2016, 14:10

bedankt voor de leuke reacties!
de laptimer die we gebruikte is: racechrono app voor android. ( kabeltje aan telefoon is gewoon verbonden met externe batterij om te telefoon bij te laden)

zelf heb ik een iphone dan gebruik ik trackaddict app, deze maakt een video met alle gevens er bij ( tijd, snelheid, Gmeter, rempunten enzovoort.)

ondertussen nog weer wat plaatjes gekregen om even na te genieten :tooth:

Rode remmetjes voor de AUDI S bocht, halen dit weekend nieuwe schijven dit maal zwevende schijven, deze moeten de hitte beter weg halen. De oude schijven zorgden er voor dat het wiellager te warm word en binnen 2 race dagen kapot zijn..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 mar 2016, 14:26

Die zwevende schijven laten minder hitte door naar de naven, maar worden daardoor wel heter.

Ik zou zelf een paar koelslangen installeren. Scheelde bij mij 50 graden op de klauwen zelf.

Daan2D

Bericht door Daan2D » 08 mar 2016, 23:35

De stalen cup wielen 7J staan ook bekend erom dat daarmee de remmen te warm worden. Na 2seizoenen cliocup zijn ze overgestapt op de welbekende williams speedlines.
Wellicht eens opzoek maar een ander setje velgen. 4x100 ET37 is veel te krijgen.

PS, neem aan dat hier clio 2 rs voorremklauwen opzitten, de auto is ex bart V en die heeft destijds adapters gemaakt voor clio 2 rs remmen op clio 1 16v/williams te monteren.

yarisroy

Bericht door yarisroy » 10 mar 2016, 13:08

klopt ja nog steeds clio 2 rs klauwen!
we gaan indd denk ik op zoek naar velgen met meer lucht doorlaat

yarisroy

Bericht door yarisroy » 31 mar 2016, 17:02

Weer een updateje!

Zaterdag 19 maart zijn we voor het eerst met deze wagen op TT Circuit Assen gaan rijden! :df:
op zich een geslaagde dag waar we lekker hebben kunnen rijden!
helaas scheurde 1 van de flexibele delen van de uitlaat waardoor we elke ronde gas terug moesten nemen bij de geluidsmeting bij het rechte stuk veenslang waardoor we niet echt tijden konden klokken...

Afbeelding

Afbeelding

helaas begon de auto hevig te trekken aan het einde van de dag bij gas geven bij bochten naar links.
We hadden al snel het vermoeden dat het probleem in de rechter aandrijfas moest zitten!
Weer thuis aangekomen de as gedemonteerd en jawel zie hier het resultaat :shock:

(binnenste gedeelte van de homokineet)
Afbeelding

Ondertussen zijn nu 2 nieuwe flexibele delen en een aandrijf as onderweg.

Iemand toevallig nog tips met de aandrijf as? ik hoorde namelijk dat de as eerst een gedraait moet worden omdat er zoveel kracht op komt, als ik dit niet doe en gelijk circuit op ga zou hij weer stuk lopen? iemand ervaring mee en hoe het makkelijkste inrijden? kenteken zit niet meer op de auto dus weg is geen optie

ondertussen proberen we een nieuw setje remblokken uit! dit keer van CL brakes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn we nu bezig zelf een shiftlight te maken die programmeerbaar is.
hij is bijna klaar en zo iets moet het worden

Afbeelding

volgende circuit dag is 14 april op zandvoort, daar gaan we studenten mee laten rijden!

E-volve

Bericht door E-volve » 06 apr 2016, 16:14

Wie heeft je dat verteld van die aandrijfas? Grootste onzin... zeker gezien deze bak geen sper heeft (of zat hier nu wel een Quaife in?) is het geen probleem om deze as erin te zetten en gewoon lekker weer je rondjes te draaien.

Let alleen wel even op dat alle pennetjes van het naaldlager nu in je bak zitten! Dus je zult toch met een magneetpen alle pennetjes eruit moeten proberen te vissen en even natellen of je ze allemaal hebt.
Vermoedelijk krijg je ze niet allemaal te pakken, dus een bakstop met magneet erop is wel aan te raden en dan fingers crossed dat ze niet gaan rondvliegen.

Op zich is een 2ehands bak niet zo'n drama om te vinden, vooral een JB3 is nog goed te vinden (vooral een 048 is aan te raden, heerlijk korte bak voor op het circuit!) Maar als dit een JC5 is, zou ik er toch iets voorzichtiger mee zijn.

Christian-rallye

Bericht door Christian-rallye » 06 apr 2016, 19:02

Ik zal mij even melden, ik ben Christian de mede eigenaar van de Clio.
de homokineet zit buiten de bak! dit is de rechter as die net buiten de bak een homokineet koppeling heeft zitten dus met de versnellingsbak is niks aan de hand :thumbup:

yarisroy

Bericht door yarisroy » 06 apr 2016, 19:27

E-volve schreef:Wie heeft je dat verteld van die aandrijfas? Grootste onzin... zeker gezien deze bak geen sper heeft (of zat hier nu wel een Quaife in?) is het geen probleem om deze as erin te zetten en gewoon lekker weer je rondjes te draaien.

Let alleen wel even op dat alle pennetjes van het naaldlager nu in je bak zitten! Dus je zult toch met een magneetpen alle pennetjes eruit moeten proberen te vissen en even natellen of je ze allemaal hebt.
Vermoedelijk krijg je ze niet allemaal te pakken, dus een bakstop met magneet erop is wel aan te raden en dan fingers crossed dat ze niet gaan rondvliegen.

Op zich is een 2ehands bak niet zo'n drama om te vinden, vooral een JB3 is nog goed te vinden (vooral een 048 is aan te raden, heerlijk korte bak voor op het circuit!) Maar als dit een JC5 is, zou ik er toch iets voorzichtiger mee zijn.

Dit hoorde ik van johan kraan ( heeft een eigen bedrijf johan kraan motorsports/ Saker sportscars) hij zij dit ivm aandrijf assen die voor de originele renault 19 16v zijn en er nu dus wel een stuk meer pk's op staan dan normaal en zodra ze dan niet ingereden zijn en gelijk volgas mee gaat rijden dit geen goede combi is.
zit nog een standaard bak onder helaas geen quaife

Luco

Bericht door Luco » 06 apr 2016, 19:54

Het is echt onzin, ik heb zelfs in het begin met gelaste assen gereden omdat ik er geen op maat kon vinden na het plaatsen van een sper.
Daarna normale assen op maat besteld en gewoon gelijk vol gas op het circuit, met sper en slicks met 160 pk op de wielen, niks aan de hand.
Maar als je het niet vertrouwd kan je op een trackday ook eerst 5 rondjes relatief rustig aan doen

yarisroy

Bericht door yarisroy » 10 apr 2016, 19:48

Oke, dat moet het vast goed komen! voor de zekerheid indd eerste paar rondjes even wat rustig aan doen!

yarisroy

Bericht door yarisroy » 03 mei 2016, 20:41

Weer even tijd voor een update!

Na dat we de uitlaat, aandrijfas en nieuwe remblokken gedaan hadden was het tijd voor weer een dagje circuit!

Dit keer deden we mee met de IVA- Circuit dag als Demo auto om studenten de beleving van het race mee te laten maken door ze bij ons in te laten stappen en een paar rondjes zandvoort te laten zien!

uiteindelijk is dit een super dag geworden!

super mooi weer!
veel blije gezichten bij ons in de auto!
en de auto heeft de hele dag zonder problemen gereden!

Aankomst

Afbeelding

auto klaar voor de eerste demo sessie

Afbeelding

Opwarm ronde

Afbeelding

De eerste bandjes hebben we er nu ongeveer doorheen gereden... :lol: tussendoor maar even wisselen dus!

Afbeelding

Aan het einde van de dag toen iedereen druk aan het opruimen was zijn wij maar even lekker gaan zitten in de zon :roflol:

Afbeelding

En hier nog even een onboardfilmpje gericht op één van de meerijders en mij.

https://www.youtube.com/watch?v=17IzIHkA6F0" onclick="window.open(this.href);return false;

yarisroy

Bericht door yarisroy » 01 okt 2016, 16:09

al een poosje niks meer geplaatst.. ondertussen hebben wij nog weer 2 keer gereden met onze clio!
dag 1 op het TT Circuit van Assen met een graadje of 32 :hot:
op zich een geslaagde dag maar het was voor de auto eigenlijk te warm, na 8 a 9 rondes liep de temperatuur wat op van de auto en ook met goede banden spanning was met de R888 semislicks ook wat minder grip..
Ook hadden wij 2 federal semislicks op de kop getikt maar daar zijn we snel mee gestopt omdat die een stuk minder grip dan de R888 heeft..

De week erna zijn we weer met onze clio naar het TT Circuit Assen gegaan! ditmaal met een graadje of 20 wat een stuk beter was!
die dag lekker kunnen rijden zonder echte problemen. gelijk mijn ronde tijd verbeterd na 2:10,186.

hier nog een random onboard filmpje van de laatste trackday

https://www.youtube.com/watch?v=9SJapY2 ... e=youtu.be

Luco

Bericht door Luco » 01 okt 2016, 17:50

:thumbup:

Plaats reactie