Na 1.5 jaar circuit rijden met mijn straat auto heb ik toch de beslissing gemaakt om een auto te nemen alleen voor het circuit!
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=32539" onclick="window.open(this.href);return false; (mijn vorige circuit/dagelijk gebruik auto's)
Aangezien ik altijd samen met een vriend van mij op het circuit reed was de keus snel gemaakt om samen een circuit auto te gaan kopen en trackdays van een dag/dagdeel te gaan rijden via drivingfun en Trackday factory! ( hier voor rijden we alleen vrijrijden.nl..
Hier een foto van mij en mijn maat achter elkaar in onze dagelijkse auto's
De auto die het geworden is is een Renault Clio 2.0 16V met veel CUP onderdelen en veel aanpassingen.
De auto is gekocht en gaan we deze week ophalen!
De vorige eigenaren hebben veel aan de auto veranderd! origineel was het een Renautl Clio 16v uit 1992
hier een snel lijstje met de aanpassingen!
Motor: 2.0 16V F7R
- Verlichte krukas (opnieuw uitgeballanceerd)
- ARP drijfstangbouten
- Geflowde en gevlakte cilinder kop
- 278 graden nokkenas met verstelbaar tandwiel
- Grotere injectoren (renault 21 turbo)
- Externe oliekoeler
- Orginele ECU (calibratie wel verstelbaar)
- Renault megane 2.0 16v spaghetti uitlaatspruitstuk
- Clio 2 cup RVS demper
- Alcon sinterplaat koppeling (geveerd)
- Verstevigde JC5 versnellingsbak
- geschat 180 pk (dit gaan we nog testen op de testbank natuurlijk!)
Onderstel
- Billstein CUP schroefset (180kg veren)
- Achter Koni gele schokdempers
- Achter stuggere CUP Torsie veerring
- Verbrede voorophanding doormiddel van: Renault 19 16v Draagarmen, Spoorstangen en aandrijfassen 1.5 cm breder per kant
- Camber verstelbaar
- CUP stuurhuis met verkorte overbrenging
- verbreede CUP achteras
Remmen
- Renault Clio RS Remklauwen 280mm ( word gebruikt op Clio 2 Cup auto)
- Grotere hoofdremcilinder
- Remmen achter standaard
- Verstelbare remdruk regelaar
- RVS gevlochten remleidingen
- Remleiding binnendoor
De auto heeft ondertussen 5 jaar stil gestaan dus voor we het circuit op gaan lopen we de hele auto nog even na.
Ook willen we voor de zekerheid de distributieriem vervangen.
En we halen de bak er nog achterweg aangezien de krukaskring iets lek is.
Ook hebben wij er een paar setjes gebruikte 15 inch Michelin slicks bij de auto gekregen.
tot nu toe hebben we alleen ervaring met semi slicks.
wie o wie zou ons info kunnen geven over de bandenspanning voor deze slicks? zowel als de band koud en en wanneer ze opgewarmt zijn?
Het dashboard willen wij nog wel aanpassen