BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: BMW M2

Bericht door GTRene » 16 sep 2016, 21:33

:shock: dat ze jou auto afpakken heb ik nooit begrepen, dat is je eigendom, oke een boete, das balen maar oke.

Ik was destijds 2005 oid men auto ook iets van 3 maand kwijt :devil: stond eerst ergens waar je het niet wil buiten ook nog en velen konden er zo bij en later in en opslag in Rijssen ergens, magoed mocht het later wel ophalen, maar slaat nergens op jou eigendom afnemen terwijl je gewoon kan betalen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 sep 2016, 08:30

Fasteddie2 schreef:Robin, jij 3 weken ?...pittig !
In mijn geval vorige week 65+ te hard...Macboy ingeschakeld en morgen weer rijden !...had letterlijk blaren van het vele lopen....
Macboy does it again !!!.... :df:
Tja.. Macboy gebeld, maar die was op vakantie:)

Dus dat moest ik even ergens anders regelen en heeft goed uitgepakt.

Kijk, er zijn verschillende soorten rijders die 't rbw kwijtraken. Wegpiraten, agressievelingen bij aanhouding, drankrijders, recidivisten, bebouwdekom idioten, of 'n mix daarvan. Maar ook tamme kanaries die even gasgeven, niet opletten(900m kijken is niet mogelijk, lasergun pakt die afstand) en in 't algemeen niet hard rijden. Zal raar klinken, maar ik hoor bij de tamme kanaries in 't algemeen:)

Ik praat 't niet goed wettelijk etc, maar 't was dikke pech. Bracht ook geen verkeer in gevaar. Dat zei de agent ook al. Speelt wel mee. Ook mijn 'nette gedrag' bij aanhouding, helpt altijd. Nooit ontkennen: Wat valt er te ontkennen, jij bent volgens de wet fout bezig. Punt.
Ik heb de wet niet bedacht en ben 't daar als mens qua sancties en gedoe totaal mee oneens, maar dat staat los van de overtreding. Buiten dat heeft een agent een ambtseed afgelegd, zijn woord tegen het jouwe. Doe je best. Wordt 'm niet. Dus klaar.

Dat laatste is wel frustrerend natuurlijk, maarja.

Robin

Bericht door Robin » 17 sep 2016, 09:16

@René waarom was jij je kar dan 3 mnd kwijt?

Robin

Bericht door Robin » 17 sep 2016, 10:58

Even over spacers:
spacers are unnecessary....unless you want to add unsprung weight to a car....you might think 5 pounds per spacer is nothing until you realize that adding 1 lb of unsprung weight is the equivalent to adding 7 pounds of sprung weight.

5 X 4 = 20

20 X 7 = 140 lb

So the car will feel like it is 140 lbs heavier....that's about all spacers do.

Say no to spacers!!!
Klopt dit qua massa etc? 5 lbs/pounds per spacer? :shock:
Dingen wegen toch maar 'n paar 100 gram max?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 sep 2016, 11:08

Robin schreef:
Fasteddie2 schreef:Robin, jij 3 weken ?...pittig !
In mijn geval vorige week 65+ te hard...Macboy ingeschakeld en morgen weer rijden !...had letterlijk blaren van het vele lopen....
Macboy does it again !!!.... :df:
Tja.. Macboy gebeld, maar die was op vakantie:)

Dus dat moest ik even ergens anders regelen en heeft goed uitgepakt.

Kijk, er zijn verschillende soorten rijders die 't rbw kwijtraken. Wegpiraten, agressievelingen bij aanhouding, drankrijders, recidivisten, bebouwdekom idioten, of 'n mix daarvan. Maar ook tamme kanaries die even gasgeven, niet opletten(900m kijken is niet mogelijk, lasergun pakt die afstand) en in 't algemeen niet hard rijden. Zal raar klinken, maar ik hoor bij de tamme kanaries in 't algemeen:)

Ik praat 't niet goed wettelijk etc, maar 't was dikke pech. Bracht ook geen verkeer in gevaar. Dat zei de agent ook al. Speelt wel mee. Ook mijn 'nette gedrag' bij aanhouding, helpt altijd. Nooit ontkennen: Wat valt er te ontkennen, jij bent volgens de wet fout bezig. Punt.
Ik heb de wet niet bedacht en ben 't daar als mens qua sancties en gedoe totaal mee oneens, maar dat staat los van de overtreding. Buiten dat heeft een agent een ambtseed afgelegd, zijn woord tegen het jouwe. Doe je best. Wordt 'm niet. Dus klaar.

Dat laatste is wel frustrerend natuurlijk, maarja.
Vooral dat laatste. Ik werd eens aangehouden op de A7, agent op oudere leeftijd in een onopvallende dienstwagen. Reed rond de 180. Die onopvallende dienstwagens hebben geen video aan boord, maar wel allemaal een ijktabel voor de teller. Praatje met de man staan maken, hij zegt "Je hebt er een leuke auto voor en je doet verder niks, geen kleven oid. Maar hou het de volgende keer even iets meer binnen de perken, als je nou 160 reed dan had ik er niet eens wat aan gedaan maar dit is iets te gek." Afgemaakt op 169 waar je 120 mocht ivm teller correctie enz.

Had ik een grote waffel gehad of lopen protesteren of weet ik veel wat dan had hij het net zo goed af kunnen maken op 171 en dan was het rijbewijs foetsie geweest. Agenten kunnen namelijk ook niet exact van de teller vertellen of het nu 169 of 171 was.

Bij dat soort overtredingen doe je het ook gewoon bewust en dan heeft smoesjes verzinnen ook echt geen nut. Hij vroeg mij waarom ik zo hard reed, mijn antwoord was ik moet even mijn moeder oppikken in Zaandam en zondagavond is een leuk moment on een stukje te toeren. Moest ie om lachen :)

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 17 sep 2016, 11:12

Zo...net zoals Macboy al voorspelde: net per aangetekende post keurig binnen gekregen.

Nu met iets meer beleid weer lekker: :df: :df: :df:

@Macboy: :clap:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 sep 2016, 11:15

Robin schreef:Even over spacers:
spacers are unnecessary....unless you want to add unsprung weight to a car....you might think 5 pounds per spacer is nothing until you realize that adding 1 lb of unsprung weight is the equivalent to adding 7 pounds of sprung weight.

5 X 4 = 20

20 X 7 = 140 lb

Say no to spacers!!!
Light er aan, staal of aluminium maar een aluminium spacer van 10mm weegt volgens mij nog geen halve kilo, zeg 2 pond.

Bij wielen zitten de meesten zich ook niet druk te maken om een halve kilo dus het is een beetje ver gezocht. Tenzij je het DTM kampioenschap wilt winnen.

En ik weet niet hoe hij aan zijn formule komt maar er komt veel meer bij kijken. Bij grotere remschijven en wielen etc speelt de maat heel erg mee, ie het 'moment of inertia' maw hoe groter de straal van het roterende object hoe groter het 'moment of inertia'

Daarom zijn bijvoorbeeld wielen met een kleinere diameter nemen en lichter maken veel effectiever als een dure Carbon aandrijfas etc. Spacers hebben niet echt een grote straal dus het effect is heel erg klein.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 sep 2016, 11:55

Robin schreef:Even over spacers:

5 X 4 = 20

20 X 7 = 140 lb

Say no to spacers!!!

Als je dat draadje op Bimmerpost verder leest zie je dat van deze berekening gehakt gemaakt wordt.

Precies wat Bert zegt dus

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2016, 11:57

Robin schreef:@René waarom was jij je kar dan 3 mnd kwijt?
ah vond nog een oude link terug, ze vertelden er alleen niet bij dat het om 03u snachts was op een lege snelweg toen de weg naar Almelo daar ophielt (loopt nu door naar Wierden)
Heb schijnbaar het record daar staan? maar was toen net op gang, aan het einde stond er 270 voor, is een rechte weg 2 baans en komt niks bij op dat laatste deel.
Was een lasergun op de brug iemand district Hengelo en later bij afslag Almelo alcohol controle Almelo fuik zeg maar, maar die agent wilde me gewoon door laten rijden.(ik drink nooit alcohol en rook trouwens ook nooit ook nooit gedaan)
Niks mis met ff gassen als je weet wat je doet, maar die agent op de brug met de gun, werd laaiend en begon steeds harder te schreeuwen door die portofoon...ik mocht 3x gaan en toen toch auto laten staan enz...door die eikel op de brug die helemaal over de rooie was. Rechter was ook wel mee, maja hij moest me wat geven, dus duur grapje, maar de helft van wat die Agent lasermeneer wilde zien maar toch ruim meer dan ik binnenkrijg per maand. Balen zonder auto en auto ergens anders staan waar velen bij kunnen, magoed kwam de tijd wel door.

http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=2016" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: was met nu Niels z'n M coupe :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 17 sep 2016, 12:44

Duidelijk :ongeveer als:

Stuur dit verhaal op naar Endemol, die kunner er 'n klapper van 'n musical van maken, René. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2016, 14:17

:lol: :tooth:
achja, toen ging ik nog redelijk vaak uit en dronk toch nooit, dus terugweg laat na 3<>4u e.d. dan vaak de lege stukken snelweg als grote stappen snel thuis gebruiken daar waar het kon natuurlijk, zoals dat laatste stukje snelweg wat toen nog bij Almelo doodliep en overging in gewone weg onderaan, dan kwam je de heuvel af met wat bochten, en dan Almelo in, was regelmatig leuk, tot die nacht :ongeveer als:

Robin

Bericht door Robin » 17 sep 2016, 14:26

Ja lekker joh met 270 op de klok Almelo in. Gezellig:)

Robin

Bericht door Robin » 17 sep 2016, 15:28

Ceramische remmen gemonteerd:
Afbeelding

Wow!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 sep 2016, 17:38

^kost wat, heb je ook wat, ik spaar wel voor de volgende kar :lol:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 17 sep 2016, 20:27

Had je die ceramische remmen echt nodig ? :mrgreen:

ZZII

Bericht door ZZII » 17 sep 2016, 22:04

Das wel echt balen als ze je rijbewijs afpakken, maar je vat het sportief op!

Hier in tilburg rijdt een dikke skoda rs rond met undercover politie erin. Laatst voegde ik even plankgas in en liet m uitrollen naar de legale snelheden, en ik zag m in mn binnenspiegel aankomen.
Ze komen naast mij rijden en deden alleen even een rustig gebaar met de hand, ik stak mn duimpje op en daar verdwenen ze plankgas aan de horizon :hot:

Ik dacht echt dat het klaar was, met ruim 200+ :dood:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2016, 22:11

wow wat een vette plaat die M2 :df:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 18 sep 2016, 00:02

ZZII schreef:Das wel echt balen als ze je rijbewijs afpakken, maar je vat het sportief op!

Hier in tilburg rijdt een dikke skoda rs rond met undercover politie erin. Laatst voegde ik even plankgas in en liet m uitrollen naar de legale snelheden, en ik zag m in mn binnenspiegel aankomen.
Ze komen naast mij rijden en deden alleen even een rustig gebaar met de hand, ik stak mn duimpje op en daar verdwenen ze plankgas aan de horizon :hot:

Ik dacht echt dat het klaar was, met ruim 200+ :dood:
Dit ken ik, was bij mij zelfs nog een opvallende maar die had ik niet zien staan bij het tankstation. Volgens mij zijn ze bij de verkeerspolitie wel relaxed zodra er amper ander verkeer is.

Knot

Bericht door Knot » 18 sep 2016, 00:05

Hij denkt dat ie nog kan remmen volgende keer voor zo'n vent met zn puddingbuks :ken ik jou:

Kost dat nou incl montage en 20% korting, 5k?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2016, 08:45

5K voor keramische remmen, de meesten tekenen direct denk ik :)

Was er niet iets met die remmen dat ze niet zomaar op de M2 pasten? Ik meende dat Erik eens zei dat er dan verschillende andere dingen aangepast moesten worden.

romo

Bericht door romo » 18 sep 2016, 09:36

Knot schreef:Hij denkt dat ie nog kan remmen volgende keer voor zo'n vent met zn puddingbuks :ken ik jou:

Kost dat nou incl montage en 20% korting, 5k?

Voor dat geld had ik ze er gisteren reeds onder...........

Het is de zelfde set als op een M3-M4, kosten €12-13K

Op de Cayman GTS had ik ze af fabriek, PCCB €7.800,--, met stip de duurste optie, met stip de beste optie.

Zou het zo weer doen...........

Robin

Bericht door Robin » 18 sep 2016, 09:54

Prachtig allemaal , maar wel wat duur om alleen je velgen schoon te houden:)

romo

Bericht door romo » 18 sep 2016, 10:05

Robin schreef:Prachtig allemaal , maar wel wat duur om alleen je velgen schoon te houden:)

Das 1 van de voordelen, niet onbelangrijk IMO (voor mij persoonlijk dan)

Niet dat ik 12 K ga uitgeven aan deze remmerij op een M2, no way.

Maar op een eventuele volgende Porker zal ik niet aarzelen.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 18 sep 2016, 10:26

Voor 12k kom ik wel eens in de week langs om een doekje erover te halen :)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 sep 2016, 11:56

Standaard remmen zien er niet uit, dat was ook een belangrijke overweging voor hem. Keramisch vult goed.

Plaats reactie