Bericht
door Jan Speed » 18 jun 2007, 23:18
* Regio Bonn: met 80km/h bijna een damhert (stier, dus met groot gewei en al!) op de motorkap van de huurauto...scheelde 2m. Beesten zijn erg groot en zwaar. Total-loss voorkomen.
* Bij Budel in de buurt: duif tegen schouder (90km/h, motor). Dat doet pijn!
* Ergens een keer op de snelweg: 200+km/h op de motor, vette hommel vol op het gelukkig dichte visier! Je schrikt je bijna een ongeluk! Hartslag 300bpm. Tijd voor koffiepauze.
* appeloogst achter de rug, bergen doorgedraaide appels langs de weg ergens in de Noordoostpolder. Met 100km/h er langsrijden en vrijwel meteen(!) in een keer de volledige voorruit onder de geplette fruitvliegjes, zoveel dat je nauwelijks nog wat zag. (eigenwijs en toch de ruitenwissers proberen...een nog grotere smeerboel als gevolg.)
* Vroeger met de taxi regelmatig konijnen scoren rondom Nuenen. Groot licht op, stomme beesten blijven zitten.
* Zomer, in de zeer vroege ochtend (04:30h? eerste licht) met Taxi-busje, ergens op de middenpeelweg: een meter of 100 achter een vliegende witte uil(!) aan gereden. Uiteraard flink afgeremd. Prachtig gezicht, schitterende vogel.
* pas geleden nog een close call: A67 tussen Venlo en Asten 21:30h, schemerige Zondag-avond op de terugweg vanaf de Ring. Een hond (type Benjy, vuilnisbakkenras) op de middenste stippenlijn!! Miraculeus reed iedereen er langs heen, voor zover ik het nog kon zien in mijn spiegel. Ik reed er op de linkerbaan langs met 150.
ook 2x meegemaakt, dingen die van het dak van je voorligger donderen:
* tempex schuimplaat tegen de raamstijl + rechter spiegel van mijn spider gehad. Gelukkig was het geen hout of staal...
* Onder weg naar Hamburg, in een Transit busje, 8 personen aan boord 140km/h, voor ons een witte Audi 100 met 2 fietsen op het dak...
1 fiets komt los, valt via achterruit van de Audi voor de bus op de weg...
fiets glijdt door...Audi remt hard, fiets carramboleert tussen Leitplanke en Audi. Transit kan hard remmen en komt tot stilstand netjes achter de Audi. M-B 190 achter ons remt gelukkig nog veeeeeel harder en duidelijk zonder ABS. Scheelde 50cm , anders was de MB achter in de Transit geparkeerd...very close call...want ik zat op de achterste zitrij.
Laatst gewijzigd door
Jan Speed op 18 jun 2007, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.