Welk dier heb jij aangereden?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Welk dier heb jij aangereden?

Bericht door Steven N. » 18 jun 2007, 21:57

Ik kwam bij toeval op autogespot.com de Ring-Taxi tegen en vindt het toch altijd mooi om even naar die auto's te kijken. Maar toen ik de foto's bekeek kwam ik toch iets opmerkelijks tegen. Een vogeltje die een aantal gratis rondjes Ring heeft mogen meemaken;

Afbeelding

Het gebeurd iedereen wel eens, je kan er niet mee om heen en Baf! tegen je auto. Ik heb gelukkig nog geen dieren dood gereden met de auto, alleen maar wat dingen 'geraakt/geschampt'.

Welk dierenleed willen jullie delen?
Laatst gewijzigd door Steven N. op 23 mar 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 18 jun 2007, 22:02

3 jaar terug een fazant op de Lekdijk.

Vorig op de A45 (door HochSauerland) nog oogcontact gehad met een hert bij 200+, kon 'm nog net ontwijken door vol een noodstop te maken. Gelukkig was ik op dat tijdstip bijna de enige op de autobahn.

Verder kom ik op de Veluwe nog wel eens een overstekend beestje tegen, maar zo dicht als dat hert op de autobahn gelukkig niet.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jun 2007, 22:05

Met pakweg 200 een konijn op een landweg.
Kon gelijk mijn hele spoiler laten spuiten.
Ik reed met mijn lichten aan dus hij had me aan kunnen zien komen.
Domme beesten :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jun 2007, 22:06

Met pakweg 200 een konijn op een landweg.
Kon gelijk mijn hele spoiler laten spuiten.
Ik reed met mijn lichten aan dus hij had me aan kunnen zien komen.
Domme beesten :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 18 jun 2007, 22:08

Ik vind jammer dat katten nooit stil blijven zitten...

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 18 jun 2007, 22:14

Rebel schreef:Ik vind jammer dat katten nooit stil blijven zitten...
Moet je mijn kat dood rijden...... :twisted:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 18 jun 2007, 22:18

Er komen hier echt de gekste draadjes voorbij,maar wel leuk hoor :D

Paar jaar geleden,duif in de grill van 5 GT Turbo,schrok me kapot,dacht dat hij door de voorruit ging.
Stapte uit en hoorde nog heel zachtjes roekoe,roekoe,roe.....rip.

(overigens had die dag de post 1 dag vertraging :wink: )

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jun 2007, 22:19

Zomer 1986, had mijn moeder en zus van schiphol opgehaald. Auto BMW 525i, 150PK, wat voor die tijd een kanon was. Tijdstip 02.00, zwoele zomer nacht, fluitens 180-190 op de klok. Lokatie ergens tussen Deventer en Holten A1, geen mens , geen vlieg, geen konijn, nee helemaal niets op die weg, uiteraard grootlicht erop, ach..........wat weerkaatst daar zo groen? Voor dat ik me nog zo`n vraag kon stellen..................BOEMMMMMMMMMMMM, KNALLLL............................eghhhhhhhhhh, WTF???????????? Auto beheerst naar de vluchtstrook.
Tja een ree op de linker neus, een grote smurrie. Konden nog naar huis rijden, wel een zeer aanzienlijke schade van 5000 gulden................
Mijn eerste en naar ik hoop ook mijn laatste ervaring met een dier voor de auto.........................................

Joy

Bericht door Joy » 18 jun 2007, 22:22

Fazant van links op de A-stijl met het raam open, BENG alles onder de smurrie.
Mus vloog niet snel genoeg voor de auto uit, pok via de ruit geschept.
Meeuw zocht nierdonor, met 160 dwars door de BMW-grilles. Dat was een erg forse klap.
Ekster op verlaten snelweg vroeg in de ochtend. Bleef met z'n maten zitten tot het laatste moment. Bumper gekopt.
Laat in de avond vlak voor me zie ik een kat op z'n dooie gemak midden op de weg zitten. Helaas tegenligger dus met 80 de kat onder de auto gekregen. Geen idee of ie dat overleefd heeft. In ieder geval van voor tot achter horen rollen.
En de meest recente was vorige week op de Zeelandbrug. Afgepeigerde duif die midden op de rijbaan liep. Achter mij een Porsche 996 en een tegenligger. Dus BAF daar ging er weer 1.

Tom

Bericht door Tom » 18 jun 2007, 22:22

Een konijn of haas,.. met 170km/u... kon een nieuwe bumper op en nog iets wat erachter zat moest vervangen worden. Beest bleef op de weg zitten.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 18 jun 2007, 22:39

paar jaar geleden met mijn toenmalige legerjeep 2 x een vogel te pakken.

De eerste met een gangetje van 80. Dit was een Kraai. Dacht eerst dat ik hem miste maar op de boot bleek de vogel nog aan mijn grill te hangen :shock: :lol:

2 dagen later rij ik een dorp in met 50 en PATS een meeuw tegen zijkant raam, echt alle stront die erin zat kreeg een maat van me over zich heen (dak eraf) en de rest zat nog op het raam... Ik MOEST echt stoppen want ik lag helemaal in een deuk... 8)

RVV

Bericht door RVV » 18 jun 2007, 22:57

Ik rij dagelijks honderden diertjes dood

Joop

Bericht door Joop » 18 jun 2007, 23:14

Jij bruut... :wink: :D

PeerH

Bericht door PeerH » 18 jun 2007, 23:14

Twee tortelende duifjes had ik boven op mijn voorruit :lol:

Wat een dood! :D

frankv

Bericht door frankv » 18 jun 2007, 23:16

een eend met 160

zat in de middenberm van de A12, vloog de weg over

klapte op mijn linker koplamp en toen over mijn autoruit

ik was even aardig van de kaart, ik dacht door de klap op mijn ruit dat ik iemand had aangereden

pas toen ik de auto uitstapte en allemaal veren onder mijn motorkap zag zitten begreep ik dat het een eend moest zijn geweest

frank

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 18 jun 2007, 23:18

* Regio Bonn: met 80km/h bijna een damhert (stier, dus met groot gewei en al!) op de motorkap van de huurauto...scheelde 2m. Beesten zijn erg groot en zwaar. Total-loss voorkomen.
* Bij Budel in de buurt: duif tegen schouder (90km/h, motor). Dat doet pijn!
* Ergens een keer op de snelweg: 200+km/h op de motor, vette hommel vol op het gelukkig dichte visier! Je schrikt je bijna een ongeluk! Hartslag 300bpm. Tijd voor koffiepauze.
* appeloogst achter de rug, bergen doorgedraaide appels langs de weg ergens in de Noordoostpolder. Met 100km/h er langsrijden en vrijwel meteen(!) in een keer de volledige voorruit onder de geplette fruitvliegjes, zoveel dat je nauwelijks nog wat zag. (eigenwijs en toch de ruitenwissers proberen...een nog grotere smeerboel als gevolg.)
* Vroeger met de taxi regelmatig konijnen scoren rondom Nuenen. Groot licht op, stomme beesten blijven zitten.
* Zomer, in de zeer vroege ochtend (04:30h? eerste licht) met Taxi-busje, ergens op de middenpeelweg: een meter of 100 achter een vliegende witte uil(!) aan gereden. Uiteraard flink afgeremd. Prachtig gezicht, schitterende vogel.
* pas geleden nog een close call: A67 tussen Venlo en Asten 21:30h, schemerige Zondag-avond op de terugweg vanaf de Ring. Een hond (type Benjy, vuilnisbakkenras) op de middenste stippenlijn!! Miraculeus reed iedereen er langs heen, voor zover ik het nog kon zien in mijn spiegel. Ik reed er op de linkerbaan langs met 150.

ook 2x meegemaakt, dingen die van het dak van je voorligger donderen:
* tempex schuimplaat tegen de raamstijl + rechter spiegel van mijn spider gehad. Gelukkig was het geen hout of staal...

* Onder weg naar Hamburg, in een Transit busje, 8 personen aan boord 140km/h, voor ons een witte Audi 100 met 2 fietsen op het dak...
1 fiets komt los, valt via achterruit van de Audi voor de bus op de weg...
fiets glijdt door...Audi remt hard, fiets carramboleert tussen Leitplanke en Audi. Transit kan hard remmen en komt tot stilstand netjes achter de Audi. M-B 190 achter ons remt gelukkig nog veeeeeel harder en duidelijk zonder ABS. Scheelde 50cm , anders was de MB achter in de Transit geparkeerd...very close call...want ik zat op de achterste zitrij.
Laatst gewijzigd door Jan Speed op 18 jun 2007, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 18 jun 2007, 23:28

Gaat me aan mijn hart als dierenvriend, maar goed:
Een konijn, een haas, een duif, een meeuw en helaas een Jack Russeltje.

Frank.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 18 jun 2007, 23:31

Een kat als eerste dier, en daar was ik echte dagen van van streek.
Een duif, een haas, en laatst een vogel maar weet niet welke vogelsoort.
Een dag erna met de fiets langs de plaats van het onheil gereden maar toen was de vogel zo plat als wat.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 jun 2007, 23:34

In totaal een stel zwanen en een fred.

Kwam met de Tundra in het donker een keer de bocht om, bleken 3 zwanen op de weg te zitten. Hebben het helaas alledrie niet na kunnen vertellen, ging me wel aan het hart, mooie beesten.

En de Fred, tjah, die had geen schijn van kans. Ik reed op de dijk langs Wijk bij Duurstede in een grote Landcruiser 100, dikke terreinbanden eronder, verhoogd, helemaal dik. Rij op mijn gemakje over de dijk en opeens besluit een Fredje over te steken, ziet me aankomen en jah hoor, blijft volkomen stilstaan. De Fred voelde aan als een kiezelsteentje onder die grote wielen, hij heeft geen pijn gehad. :wink: Moeder stond alleen aan de overkant te kijken ... tjah

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 18 jun 2007, 23:59

Koos Spee, in gedachten, iedere keer als ik weer een envelop van het CJIB krijg. :lol:

Toevallig vorige week een vogeltje geschampt, maar die was niet echt onder de indruk, vloog gewoon verder (blijft toch Italiaans staal, soortelijk gewicht gelijk aan dat van piepschuim), maar verder nog nooit wat aaibaars geraakt (afkloppen).

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 jun 2007, 00:06

Een keer een vogel tegen de ruit geklapt, zijn klauwen zette stevige krassen op de voorruit, zag de vogel achtermij op het wegdek stuiteren... :lol:

Een andere keer een vogel door de ruit... :shock:

Fernando

Bericht door Fernando » 19 jun 2007, 00:13

1,5 jaar geleden een haas met een gangetje of 80, dacht echt dat m'n voorbumper eraf lag maar wonder boven wonder was dat niet het geval. Verder een eend waarvan ik dacht dat ie al voor m'n auto was weggevlogen maar nadat ik wegreed besefte ik dat ie nog onder m'n auto zat. En laatst nog een duif s'nachts, ik kwam aanrijden en dat beest zat duf midden op de weg stil dus ik dacht ik sein ff met groot licht maar hij leek wel in trans. Maar aangezien m'n vriendiun zwanger naast me zat wilde ik geen rare uitwijkmanoeuvres maken dus dat was met denk 100 vol over dat beestje heen, maar denk niet dat ie er wat van heeft gevoeld.

Marc R

Bericht door Marc R » 19 jun 2007, 07:55

K moet ook tot mijn spijt vermelden dat ik eens een Maltees Leeuwtje onder mijn auto heb gehad....kon er helemaal niets aan doen de eigenaar liep met 3 honden waarvan er eentje niet aangelijnd was.

Die liep achter een bosje vandaan zo onder de auto.

En k heb en keer een zwaan tegen de voorkant gehad,zware bevalling voor t beest.

Daniel

Bericht door Daniel » 19 jun 2007, 08:09

Duiven zijn gewillige slachtoffers, die blijven gewoon op de weg zitten. Grootste 'slachtoffer' is een konijn, ik reed heel langzaam (20 ofzo) op een smal landweggetje in het donker en zie ineens dat beest op de weg zitten. En niet wegrennen he? Tsja wat kun je doen, niet meer remmen, links sloot, rechts sloot...*bonk* plat. Zielig hoor.

Martijn

Bericht door Martijn » 19 jun 2007, 10:00

Fazant meets voorruit @ 180km/h

1-0 voor de voorruit

Plaats reactie