Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Caterham Roadsport.... ehh...

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2016, 10:31

Erg netjes opgelost wel. :thumbup:

Al in gedachten wat je nu wil gaan rijden Allen?

allen

Bericht door allen » 14 sep 2016, 11:08

Nee, want die zijn bij hun allemaal uitverkocht en er is geen dealer die hem wil overdoen aan deze dealer. Het zou dus een andere Volvo moeten worden.
Dat houdt gelijk in dat ik nu niet weet wat ik wil hebben, maar heb voorlopig vervoer in de vorm van de 500 en de Caterham mocht MdV echt weg moeten. Geen haast.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 sep 2016, 11:13

Je kan natuurlijk makelijk bij andere dealer gaan shoppen. Zonder inruil zijn die vast genegen een deal te maken die echt niet veel slechter zal zijn dan wat je aangeboden zou krijgen bij je eigen dealer.

Peric

Bericht door Peric » 14 sep 2016, 11:22

Kijk, positief antwoord. Mooi man! :)

allen

Bericht door allen » 14 sep 2016, 11:26

Klopt, maar ik wil even een reset hebben en alles opnieuw op een rijtje zetten.

XC70? Disco Sport? 520d Touring?
Misschien gek doen en gaan voor een M140i om nog eenmaal een vlotte wagen te hebben voor ik echt grijs ben?
VW California kan leuk zijn. Lekker met m'n gezinnetje rondkachelen naar overal en nergens.
Transporter T6 met draaibare voorstoelen rijden? Nogsteeds een mini huiskamertje en goedkoper kun je bijna niet rijden.

Kort gezegd. Geen idee. :bag:
Auto is inmiddels weg. Deze week zonder gezeik concentreren op m'n werk en dan beginnen we volgende week wel weer even erover na te denken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 sep 2016, 11:46

Als ik een Eigen zaak zou hebben zou ik een Ram of Ford F150 nemen. Gewoon ik keer in m'n leven zo'n foute pickup, heerlijk!!!

allen

Bericht door allen » 14 sep 2016, 11:53

Vind de nieuwe Ford F150 erg gaaf, maar dat gaat hem niet worden. Dat ding krijg ik dan nergens meer geparkeerd in een binnenstad.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 14 sep 2016, 12:02

Mooi dat het is opgelost.

Ford heeft ook een Ranger, die is wat kleiner dan de F150.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2016, 12:10

Ik vind een Ford Flex wel wat voor Allen op de een of andere manier. :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 14 sep 2016, 13:00

Geen idee wat het is, maar de naam zelf vind ik in ieder geval niet zo flex. :tooth:
Pick-up wordt het niet meer. Dan wil ik persee weer een Defender en begint het verhaal wellicht opnieuw.

Geertmans

Bericht door Geertmans » 14 sep 2016, 13:15

Dat is (enigszins onverwacht) nog een hele nette oplossing!
En mooi dat ook meteen de daad bij het woord is gevoegd.

Succes met bezinnen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2016, 13:28

allen schreef:Geen idee wat het is, maar de naam zelf vind ik in ieder geval niet zo flex. :tooth:
Pick-up wordt het niet meer. Dan wil ik persee weer een Defender en begint het verhaal wellicht opnieuw.
Ford Flex. :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 14 sep 2016, 14:27

:thumbup:

Nu even rustig de tijd nemen en flink gaan proefrijden. Dat is toch het leukste. Bezit van de zaak is einde van vermaak toch :lollerdelol:

dvh

Bericht door dvh » 14 sep 2016, 14:46

Top Allen.
Zoeken is soms nog leuker dan het bezitten.
Ben benieuwd wat het gaat worden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 sep 2016, 15:35

Emiel schreef::thumbup:

Nu even rustig de tijd nemen en flink gaan proefrijden. Dat is toch het leukste. Bezit van de zaak is einde van vermaak toch :lollerdelol:
Zo ist :thumbup: Neem de tijd!

WJ

Bericht door WJ » 14 sep 2016, 16:36

Robin Hartog schreef:
allen schreef:Geen idee wat het is, maar de naam zelf vind ik in ieder geval niet zo flex. :tooth:
Ford Flex. :mrgreen:
Best wel een grappig ding, die Flex.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 14 sep 2016, 19:13

allen schreef:LOL, en bedankt dan weer. Wat zijn dat nu weer voor verhalen over een in mijn beleving degelijke 5 cilinder. Moet ik gelijk maar weglopen nu? :tooth:
Die van mij doet al 272.000 km geen slag verkeerd *klopt eventjes af* :bag:

Wel erg nette service van de dealer!
Blijft een bijzonder verhaal en ook erg vreemd dat ze het niet opgelost wisten te krijgen.
Benieuwd wat ze nu met de auto gaan doen, want een ander zal het ook opvallen.

allen

Bericht door allen » 14 sep 2016, 21:22

Idd. Ik lees van mensen die van ellende een nieuwe wagen met verlies omruilen voor een andere. En dan nog een tweedehands ook. Dus van krijgen ze complimenten voor het toegeven en terugnemen van de auto.
Mocht het een XC70 worden zou ik er dan ook met plezier weer binnenstappen voor het onderhoud.

Auto's uitzoeken is leuk voor mensen als Ilija. Voor mij is het een kwelling. Ben de laatste jaren flink gekweld. :bag:

Die tuinstoelen in de Flex zijn aardig vormloos. Kun je daar wel op zitten? :lol:

E36-italia
Auto: Laro Discovery TD5

Bericht door E36-italia » 15 sep 2016, 15:24

allen schreef:XC70? Disco Sport? 520d Touring?.
ik denk dat een disco sport snel afvalt..
Je kent de ruimte van een v70 en van een defender.. zo'n disco sport oogt toch best klein en compact.. en een beetje lomp tegelijk. (persoonlijke smaak van iemand die een v70 classic / disco 2 mooie autos vindt :? )
Any land rover hoort gewoon lomp groot te zijn!

ik zag er vanmorgen eentje rijden (een disco sport), tis dat er discovery op de neus staat.. anders had ik hem niet als een laro herkent.

ik weet niet hoe groot jou familie is, en hoe oud/groot de kids zijn.. maar zo ver ik kon zien heeft een disco sport niet echt veel ruimte achterin, zal mij niets verbazen als een v70 ruimer is.

De laatste XC70 met een D5 zijn volgens mij best ok, ze kunnen een iig een disco 3 die vast in de drek zit er uit trekken :ongeveer als:
https://youtu.be/Q7yE4LY3C2w" onclick="window.open(this.href);return false;

E36-italia

Bericht door E36-italia » 15 sep 2016, 15:26

allen schreef:Die tuinstoelen in de Flex zijn aardig vormloos. Kun je daar wel op zitten? :lol:
duidelijk gemaakt voor rechtdoor, zijdelings steun is er totaal niet :dood:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 sep 2016, 15:52

Ferdi Gielen schreef:
allen schreef:LOL, en bedankt dan weer. Wat zijn dat nu weer voor verhalen over een in mijn beleving degelijke 5 cilinder. Moet ik gelijk maar weglopen nu? :tooth:
Die van mij doet al 272.000 km geen slag verkeerd *klopt eventjes af* :bag:
Het risico van de distributie icm de multi riem is (althans bij de D5 op leeftijd) ook het enige zwakke punt volgens mij. Daarom heb ik ook op tijd de distributie laten vervangen en niet gewacht tot 160dkm. Dat zo'n blok kapot loopt bij 7500km is waarschijnlijk een fabricage fout geweest in een spanrol oid vermoed ik. Prima dieseltje verder zo ver ik weet al ben ik niet op de hoogte van de nieuwste motoren.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 15 sep 2016, 16:14

Gewoon nog even wachten

Kun je voor de periode ertussen mijn E39 wel kopen ;)

Ik heb in de vakantie in één van de laatste Land Rover 110 gereden maar die vind ik niet heel ruim. Schitterende auto om te zien maar voor mij wel wat aan de krappe kant.

E36-italia

Bericht door E36-italia » 15 sep 2016, 16:37

EvdP schreef:Ik heb in de vakantie in één van de laatste Land Rover 110 gereden maar die vind ik niet heel ruim. Schitterende auto om te zien maar voor mij wel wat aan de krappe kant.
nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet in een Defender heb gezeten, vaak zat naast gestaan.
Mijn ruimte ervaringen komen van mijn Disco 2 & v70 r awd.

De disco is opzich wel ruim (ahum, ruim met echooooo) .. behalve voor de bestuurder, mijn knieen zitten dicht bij het dashboard.. en als je dikke bovenbenen hebt kom je in de knel met het stuur omdat het stuur niet ver genoeg omhoog kan, of de stoel niet omlaag.

allen

Bericht door allen » 15 sep 2016, 16:59

Jullie hebben geen flauw idee hoe vaak ik een Disco Sport heb gereden. :tooth:
Achterbank is in lengterichting te verschuiven, heb maar een kleutertje met het formaat van een peuter.
De wagen is een stuk ruimer dan ik had gedacht.

Defender 110 is niet ruim, maar een 130 is nog krapper. We hebben destijds de achterbank eruit getrokken en twee losse stoelen teruggezet. Zelfs dan moest m'n vrouw nog veel te ver naar voren zitten om ruimte te maken voor m'n zoontje en z'n kinderstoel.

XC90 oogt zo ook mooi, maar vrees dat dat ding meer gaat kosten dan ik wil uitgeven.
E39 is een heerlijke wagen, maar laar ik voorlopig maar lekker goedkoop een FIAT rijden. 4 Tientjes brandstof en je kunt er zo mee naar de Noordpool en terug. :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 sep 2016, 17:06

allen schreef:Jullie hebben geen flauw idee hoe vaak ik een Disco Sport heb gereden. :tooth:
Achterbank is in lengterichting te verschuiven, heb maar een kleutertje met het formaat van een peuter.
De wagen is een stuk ruimer dan ik had gedacht.

Defender 110 is niet ruim, maar een 130 is nog krapper. We hebben destijds de achterbank eruit getrokken en twee losse stoelen teruggezet. Zelfs dan moest m'n vrouw nog veel te ver naar voren zitten om ruimte te maken voor m'n zoontje en z'n kinderstoel.

XC90 oogt zo ook mooi, maar vrees dat dat ding meer gaat kosten dan ik wil uitgeven.
E39 is een heerlijke wagen, maar laar ik voorlopig maar lekker goedkoop een FIAT rijden. 4 Tientjes brandstof en je kunt er zo mee naar de Noordpool en terug. :tooth:
Vooral geen T8 nemen :shock:

Plaats reactie