BMW E91 318d M-sportpakket
- Martijn_bmw
- Berichten: 28660
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
dat maakt dan idd weinig verschil met de 118d!
Ik vind L/100km eigenlijk minder fijn denk ik maar het staat zo en ben nergens tegen gekomen dat ik er km/L van kan maken... weet jij dan hoe dat moet?
Ik vind L/100km eigenlijk minder fijn denk ik maar het staat zo en ben nergens tegen gekomen dat ik er km/L van kan maken... weet jij dan hoe dat moet?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
1 Op 15 met een vlotte rijstijl is niet verkeerd hoor. V70 van me met dat nieuwe Volvoblok kan 1 op 20 halen maar net zo makkelijk 1 op 12,5 (autobahn). 

- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Wat de boordcomputer aangeeft is leuk, maar die van mijn 320d zit er meestal zo'n 10 tot 15% naast. 

- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Bij instellingen in je Idrive zou je het moeten kunnen wijzigen. Eenheden moet er ergens staan.Martijn_bmw schreef:dat maakt dan idd weinig verschil met de 118d!
Ik vind L/100km eigenlijk minder fijn denk ik maar het staat zo en ben nergens tegen gekomen dat ik er km/L van kan maken... weet jij dan hoe dat moet?
- Martijn_bmw
- Berichten: 28660
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
@allen, klopt ik vind 1 op 15 voor dit vermogen/koppel ook prima! Alleen een paar mensen waren verbaasd hier dus wilde wel eens proberen wat mogelijk is qua verbruik
@marc, de eerste twee tanken heb ik de bc gereset en de hele tank mee laten lopen. De afwijking was minimaal. Hooguit 0,1l/100km
@stefan, oke thanks zal morgen het menu eens doorscrollen!
-edit- kon het niet laten nu alvast te kijken en indd bij instellingen --> eenheden kan je dat wijzigen. Thnx voor de tip! Meteen even gedaan

@marc, de eerste twee tanken heb ik de bc gereset en de hele tank mee laten lopen. De afwijking was minimaal. Hooguit 0,1l/100km
@stefan, oke thanks zal morgen het menu eens doorscrollen!
-edit- kon het niet laten nu alvast te kijken en indd bij instellingen --> eenheden kan je dat wijzigen. Thnx voor de tip! Meteen even gedaan
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Wilde je net al uitleggen waar je het kan vinden, maar goed dat je het zelf hebt gevonden 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
1:11 met de 530d... Hooguit 1:12.. Maar meestal 1:10allen schreef:1 Op 15 met een vlotte rijstijl is niet verkeerd hoor. V70 van me met dat nieuwe Volvoblok kan 1 op 20 halen maar net zo makkelijk 1 op 12,5 (autobahn).

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Groter en ouder blok, meer cilinders, meer vermogen, zwaardere auto en hoogstwaarschijnlijk dezelfde zware voet als ik. Waarom ben je verbaasd?
Ik heb zelf het idee dat die nieuwe motoren altijd superzuinig kunnen rijden totdat je het vermogen wat gaat aanspreken. Dan stort het verbruik in elkaar.

Ik heb zelf het idee dat die nieuwe motoren altijd superzuinig kunnen rijden totdat je het vermogen wat gaat aanspreken. Dan stort het verbruik in elkaar.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28660
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Klopt dat idee heb ik ook allen en is ook wel logisch er is gewoon een bepaalde Hoeveelheid brandstof nodig per op te wekken pk (energie) daar is weinig aan te veranderen...
Bij deellast en weinig vermogen is een klein blok met turbo in zo voordeel omdat ie efficiënter kan draaien maar uiteindelijk 200pk uit een 3 liter 6 cilinder of 200pk uit een 2 liter 4 cilinder en je gaat bij beide het vermogen aanspreken dan is er nauwelijks verschil omdat in beide gevallen ongeveer dezelfde hoeveelheid energie/brandstof nodig is om die 200 pony's wakker te krijgen
Bij deellast en weinig vermogen is een klein blok met turbo in zo voordeel omdat ie efficiënter kan draaien maar uiteindelijk 200pk uit een 3 liter 6 cilinder of 200pk uit een 2 liter 4 cilinder en je gaat bij beide het vermogen aanspreken dan is er nauwelijks verschil omdat in beide gevallen ongeveer dezelfde hoeveelheid energie/brandstof nodig is om die 200 pony's wakker te krijgen

- EvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Alleen heeft een 6 cilinder waarschijnlijk een wat lager rendement omdat er 6 zuigers moeten bewegen en niet 4. Meer interne wrijving e.d.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28660
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Klopt dat doet wel wat en zeker onder deellast. Daarom is daar ook het verschil wél groot (dat bedoelde ik met 4cil turbo in het voordeel omdat ie efficiënter kan draaien)
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Ik kom met mijn 318d echt niet onder de 5,8L/100km. 80% snelweg verbruik tussen 110-140km/h. 

- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Bij mij geeft de boordcomputer vaak aan dat ie rond de 4.8 tot 5.0 L/100 km doet, maar in de praktijk is het zo rond de 5.4 a 5.5 L/100 km. Sommige mensen zeggen dat het door een remap niet meer zou kunnen kloppen.
Heb je de vergelijking tussen boordcomputer en echt verbruik gedaan voor of nadat hij geremapt is?
Overigens is de N47 ook zuiniger dan de M47 die ik heb. Maar ik wilde het risico op een kapotte distributie met de N47 niet lopen en heb daarom speciaal een M47 gezocht.
Heb je de vergelijking tussen boordcomputer en echt verbruik gedaan voor of nadat hij geremapt is?
Overigens is de N47 ook zuiniger dan de M47 die ik heb. Maar ik wilde het risico op een kapotte distributie met de N47 niet lopen en heb daarom speciaal een M47 gezocht.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28660
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Voor de remap idd gedaan ik zal nog eens kijken binnenkort.
En ben bekend met het n47 euvel
Daarom gezocht naar eentje van na 03/2011 dan schijnen de problemen voorbij te moeten zijn...
In de officiële Puma documenten van BMW wordt die datum genoemd en mogen dealers ook geen kettingen meer vervangen omdat het niet nodig zou zijn.
Nu is ie iig nog compleet stil.
En ben bekend met het n47 euvel

Daarom gezocht naar eentje van na 03/2011 dan schijnen de problemen voorbij te moeten zijn...
In de officiële Puma documenten van BMW wordt die datum genoemd en mogen dealers ook geen kettingen meer vervangen omdat het niet nodig zou zijn.
Nu is ie iig nog compleet stil.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Moet zeggen dat ik het verschil in verbruik tussen een N47 en M47 niet zo indrukwekkend vind. 118d staat op 5,7L/100km, e91 320dA met 163 pk M47 op 6,0L/100km gemiddeld over de laatste 15k km. Nou wordt met de 3-serie wel rustiger gereden, maar toch geen schokkende verschillen.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Constant 160 rijden op de snelweg. Dat durf ik niet aan ivm de bekeuringen. Af en toe even 200+ pieken en dan snel weer terug naar 130/140.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Turbo motoren zijn alleen zuinig als je het vermogen niet aanspreekt. Daarom is een 330i 6-cilinder atmo in de praktijk zuiniger dan zijn vervangende nieuwe 328i 4-cilinder turbo. Hoe krankzinnig ook... CO2 shit en we accepteren het nog steeds met zijn allen.
Overigens kun je beter constant 160 rijden dan af en toe 200 pieken als je rijbewijs je heilig is
Overigens kun je beter constant 160 rijden dan af en toe 200 pieken als je rijbewijs je heilig is

- Martijn_bmw
- Berichten: 28660
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Haha precies mijn rijbewijs is mij heilig dus eigenlijk altijd <50+ km/h
En Flitsmeister is een uitkomst voor de bermridders!
Heel enkele keer piek ik ook wel 200 maar dan alleen als ik echt zeker weet dat er niemand kan staan.
En Flitsmeister is een uitkomst voor de bermridders!
Heel enkele keer piek ik ook wel 200 maar dan alleen als ik echt zeker weet dat er niemand kan staan.
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Je bedoelt in de parkeergarage bijvoorbeeld? 

- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Ik durf het niet meer, een keer met 54 te hard geflitst, en een paar maanden later een auto achter me met 60 te hard. Ik rij nu niet meer dan 30 te hard. Harder kan in Duitsland wel..
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Ik doe tegenwoordig ook erg rustig aan, dat constant opletten is echt gruwelijk irritant. Nu helpt het ook dat mijn auto niet harder dan 180 op de teller kan, maar toch.Martijn_bmw schreef:Haha precies mijn rijbewijs is mij heilig dus eigenlijk altijd <50+ km/h
En Flitsmeister is een uitkomst voor de bermridders!
Heel enkele keer piek ik ook wel 200 maar dan alleen als ik echt zeker weet dat er niemand kan staan.


- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
In het oosten wordt maar weinig gecontroleerd. Ik moet even afkloppen maar afgelopen 2 jaar 0 (snelheids) bekeuringen. Ik nu rij ik toch altijd stevig door.
Een 1 serie heeft een beroerde stroomlijning waardoor hij ivm de 3 serie niet veel zuiniger is. Ik vind het verbruik van Martijn auto wel een beetje tegenvallen. Met alle 320d die ik gehad heb reed ik altijd minimaal 1:16 gemiddeld. Zelfs de e46 haalde dat vrij makkelijk. De 330d deed ongeveer 1:13 wat ik behoorlijk zuinig vond.
Een 1 serie heeft een beroerde stroomlijning waardoor hij ivm de 3 serie niet veel zuiniger is. Ik vind het verbruik van Martijn auto wel een beetje tegenvallen. Met alle 320d die ik gehad heb reed ik altijd minimaal 1:16 gemiddeld. Zelfs de e46 haalde dat vrij makkelijk. De 330d deed ongeveer 1:13 wat ik behoorlijk zuinig vond.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28660
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
De "plus" gemist denk ikKnot schreef:Je bedoelt in de parkeergarage bijvoorbeeld?

V-max +50 blijf ik onder bedoelde ik haha.
Reind ik denk dat er in het oosten ook minder files zijn dan in de randstad

En die 18 inch met 255 zal ook niet meehelpen.
Maarja ik vind het prima was niet eens opzoek naar een diesel of een zuinigere auto maar
Deze puur gekocht voor de staat, samenstelling en uiterlijk en nu met dezelfde prestaties als mijn oude 325i ook nog eens 100eur per maand goedkoper helemaal prima

En gebruik hem waar die voor bedoeld is

- EvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Op hogere snelheden gaat hij ook wat zweven.Reind schreef: Een 1 serie heeft een beroerde stroomlijning waardoor hij ivm de 3 serie niet veel zuiniger is.
In het Noorden controleren ze ook wat minder en je hebt wat meer ruimte om door te rijden.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E91 Touring 318d (2.0) M-pakket --> 186pk / 418nm
Vraag dat maar aan Robin 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bjeffindividual, Erminio, erwin20vt, Fabian, SlowCo en 12 gasten