Vier augustus de wagen weggebracht. Nieuwe versnellingsbak erin en dan zou ik van al m'n problemen verlost zijn. Nu, dat viel even goed tegen.
We hebben de wagen de volgende dag opgehaald, waarna ik me mocht verbazen dat de versnellingen echt compleet ruk ingelegd werden. Het was een soort roerbak welke meer paste bij een 2CV.
Vervolgens kreeg ik de wagen op de parking niet in z'n achteruit. Dat werd dus weer bellen.
ik zou het weekend aankijken, maar nee. Dit kon niet goed zijn.
Patrick in de avond laten rijden, waarbij de zesde versnelling zich maar moeilijk liet inleggen en ik de volgende ochtend een ritje Schiphol gedaan. Dit werd niets.
Dus daarna direct de wagen teruggebracht. De verkoper en servicemedewerker mochten zelf van me de bak de bak uitproberen (dan wisten ze in ieder geval waar ik het over had).
Vorige week donderdag nog even gebeld voor een update, maar ze weten het zelf denk ook niet meer. Wachten nu op antwoord uit Zweden.
Ondertussen mag ik het doen met een V70 T4 met automaat en golfslagvering. MdV vind het mooier,netter en comfortabeler maar doe mij maar gewoon m'n D4 in Sjonnie uitvoering. Ik ben nog geen 70.
Het omruilen van de Defender voor wat betrouwbaarders pakt vooralsnog niet goed uit.

- by Tookaphotoof, on Flickr